Jump to content
Lastrige

Идеи за силов тунинг

Recommended Posts

Здравейте ! Понеже не съм много навътре в нещата, а имам мерак да правя нещо по колата, искам да чуя вашите идеи за силов тунинг на Сивик 5ген 1.5 двигател D15B2 90 коня. Чел съм из форума теми за силов тунинг, но те се отнасят за друг вид двигатели. Ще чакам вашите идеи и разяснения по въпроса. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има няколко теми във форума за суап от моно към пълен инжекцион , ето една http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=3254    Доколкото съм чел са ти нужни около 400-600 лв. в зависимост от това как си намериш частите и получаваш около 10-15 коня... Същевременно един суап d16z6 е подобна сума и поне според мен е по-добрият и по-лесният вариант... Има теми, трябва да потърсиш  :yes:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако се засищаш от малко прави д15, ама ако искаш още и още не се занимавай с глупости - ВТИ мотора луди хора :D

 

със 600 лв може да си напрайш снимка с някой части за мини - ме  но не и мотора :) Приготви 1500-2000лв , ако искаш да го направиш и да знаеш, че караш завършен мотор

ето кво трябва:Глава д16з6

делко (пак такова)

Всмукател

дросел

изпускател

генерация

бутала от д16 рекс или от д13

раздвижена ролка

кутия д13 или хибрид (по добре хибрид естествено)

инсталация

П28 

ДиноИ още 300-400лв консумативи и други разходи

И всичко тва е със сток части от други хонди, тунинг частите ще са един изпускател и една раздвижена ролка, а всички знаят, че няма ли тунинг части по колата тя може да живне но не и да стане бърза :)

 

аз до тука виждам кинти за Б16/Б18А ако някой може да каже от къде да си намеря тия части за 600лв веднага ги вземам :):D

Редактирано от jimi
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е достатъчно, благодаря за идеите  :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз до тука виждам кинти за Б16 

Което си е мъртвец в стоков вид.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък мъртвец,айде са. ;) С тия 2 бона дето ще ги даде за тва мини ми,спор няма ще бие повечето стокови Б16ки (ако останаха такива въобще),ама така тоя мотор ще изцеден на 90%,а Б16ката тепърва може да се развива. 

Редактирано от Tpunep
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре,голям мъртвец...като вкл. втека се усеща минимално че има някой..Спор няма ,че може да го развиеш,но всичко е умножено по две...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кофти мотор си попаднал явно.Не виждам кое му е умноженото по 2 ? Разбирам защо хората тунинговат Д-серии,купуваш си eg d15 за 1500лв. и малко по-малко се почва,демек правят ги главно,щото нямат пари на куп за Б серия...Разбира се има си и истинските фенове на тоя мотор,но те са малко...Странно е да твърдиш,че да правиш Д серия е по-разумно от Б,но всеки си има мнение.В Б16ката слагаш едни б18кови валове настройваш и няма мини ме дето да те стигне...И всичко тва за под 300 лв. :D 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Габровци мразят Б серия.... peace

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора си ми е добре той .Просто е  прехвален.... Хубави валове(заводски ) за Б серия 500 +лв .Да не изброявам и разликите в цените на блокове,глави,скорости,полуоски и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в стоков вид напълно нормално да е спряла , няма как да върви с най елементарното тръбички на 50... :D Аз залагам на колектор с генерация , мисля, че тва отпушва най много сток хонда :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако се засищаш от малко прави д15, ама ако искаш още и още не се занимавай с глупости - ВТИ мотора луди хора :D

 

със 600 лв може да си напрайш снимка с някой части за мини - ме  но не и мотора :) 

Приготви 1500-2000лв , ако искаш да го направиш и да знаеш, че караш завършен мотор

ето кво трябва:

 

Глава д16з6

делко (пак такова)

Всмукател  ОТ какво ?

дросел  ОТ какво ?

изпускател ОТ какво ?

генерация  Каква ?

бутала от д16 рекс или от д13    Те тука си много прав особенно с буталата от двувалката !

раздвижена ролка  

кутия д13 или хибрид (по добре хибрид естествено)  Ма си чул некои неща за кутиите 

инсталация  За трифазен ток ?

П28  

Дино

 

И още 300-400лв консумативи и други разходи

И всичко тва е със сток части от други хонди, тунинг частите ще са един изпускател и една раздвижена ролка, а всички знаят, че няма ли тунинг части по колата тя може да живне но не и да стане бърза :)  кажи честно че ги мислиш тея неща ?

 

аз до тука виждам кинти за Б16/Б18 Аз виждам че нищо невиждам 

 

А ако някой може да каже от къде да си намеря тия части за 600лв веднага ги вземам :):D

 

 

в стоков вид напълно нормално да е спряла , няма как да върви с най елементарното тръбички на 50... :D

Аз залагам на колектор с генерация , мисля, че тва отпушва най много сток хонда :)  Аргументираи се ! На горния ред си писал друго !

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fenabg направо му се скара  :tongue1:

по темата... лично мое мнение тва мини ме не е по-добър вариант от сток B16! Ще похарчиш едни и същи пари. Дори може да се пробваш на H22. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента съм на този хал. Д15 в 5ген и б18 в купе от англичанка. Независимо от всичко ще трябва таз д15 да я направя инжекция, ама адаба после како ще се случва. Реално винаги ще има по-бързи и по-бързи, но така като се консултирам с различни хора, май размяната на монотите ще е най-добре. Недостатъка е че после и двете коли ще са вечно мои, но пък реално с тези пари дето ще налея по миниме, ще расменя и мотори и дори ще останат пари за една генерация с колектор за б18. Другото, което ме разубеждава да ги разменям е, че ако някога се счупи б18 ще е майка си и баща си да се направи а туй миниме изглежда да е доста по евтино да се направи. Мисля го - не ще имам пари да я почна ама трее да се знае какво се прави. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи и си купи един двигател и започни да си го зглобяваш настрани - като за начало гледай да е нискобюджетен ( двигател на които ако му се случи счупване цената на заменимата част да не струва колкото целия ти двигател ) а именно двигател от D сериите :)  инфо за тях бол ,части за тях бол ( и то евтини) Колкото до колегите със Б сериите някой от вас може ли с две думи да даде сравнение на една част от Б мотора като цена спрямо тази на Д серия мотор (това за по междудругото) Другото което е тииии с този двигател какво точно целиш,защото нали знаеш че колкото повече искаш от един двигател да е мощен толкова по бързо е захабяването му независимо то коя серия и от коя фирма е ,друг е въпроса дали имаш пари (нещо което няма как да знаем) Като за начало да и вдигнеш на тая Д15б2 ка живеца вземи и един вал от д16а6 и една раздвижена ролка :) махни вакумния успокоителен клапан и ще получиш прилична разлика :) от там ако не ти е достатъчно търси бутала от д13б2  буталата се водят pm7 или бутала P29  от там един всмукател най добре и най популярен е от д16з6 но става и от д16а6 съответно с делкото и екуто от съответния двигател от които взимаш всмулателя беее вариянти много , но като за начало реши точно какво искаш като резулатат а за решенението ще ти помогне четенето на доста теми тук във форума и въпроси към колегите с по голям опит :)

Редактирано от Х.Ставрев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по пинцип искам да си имам кола за кеф. Едно мимиме реално ме устойва като вървене и ще ми харесва ако го направя мераклийски, със скорости и всичко необходимо. На Кондофрей няма да ходя да карам, но пък знае ли човек - всички искат все по-бързи и по-бързи, да не се случи и при мен така. :). А иначе всички хорица с направени д15 твърдят, че д16 е скапан мотор. :) Питаш за пари - нямам, отделям от заплата по някой лев и ще правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d16 е по добре от д15,  мотора е б16/б18 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига писа глупости зами прочети нещо.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в стоков вид напълно нормално да е спряла , няма как да върви с най елементарното тръбички на 50... :D Аз залагам на колектор с генерация , мисля, че тва отпушва най много сток хонда :)

 колектор 4-1 с генерация на 60,без да са мачкани тръбите,демек с колена ми отпуши колата на 400м с една кола разлика,от стандартния колектор.стефчо панчугов ми спомена да не си барам стоковия колектор,но не му повярвах.сега като ги сложих,видях,карах,ги махнах.за мен ефекта е минимален.близо 400лв.за една кола разлика,бу4ене като трактор,и разни други главоболия не са оправдани на сток мотор.аз за б серия бих избрал 4-2-1 колектор,какъвто ми е стоковия леко по отворен,55-60 да речем.тва не съм го чул,чел от някъде ,а изпробвал преди месец.след слабия резултат,веднага продадох колектора и генерацията.

нито едно мини ми не ме е било,така,4е не съм съгласен и с твърдението,4е всяка Барана д серия или мини ми ще бият стоково б16....аре да не си говорим глупости и ся да не ми наска4ат Д-тунерите 

 

по темата добре направена д серия излиза далеч над 1000лв

Редактирано от dufosvti2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз,и колегата над мен dufosvti,сме карали мини-мита и минахме на Б серия.Що ли?Аз бях с Д16А6 блок,Д16У8 глава,рекс скорости с 4,4 крайно и Скънк всмукател,маховици фиданца и още разни други.Ами с Б16-ката,само след смяната на компа с ПВ0 и лека корекция на смесите от Сако...Ми в ниските наистина минито откънваше по добре,ама във високите,няма сравнение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз по темата. Както колегата Izverg е написал има Н22 мотори, които стокови вървят колкото доста пипната Б16/18, и цената на суапа е приемлива. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама H22 малко по трудно ще влезне в сивик, не е велика философия де, ама не е и plug and play.И не че съм някакъв велик капацитет но смятам че ще върви много повече от B, пък кво остава за D серия.И там го има въпроса за скъпите части...Аз да питам, няма ли сивик с прелюдова F20-ка?Тоя мотор в прелюда си е доста умрял, ама е доказано здрав и незнам какво би се получило.Има някой ефтини модове който може да го поотпушат малко и в комбинация с лекото купе на сивика може и да понавървява.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има акордов Ф22 в сивик 5-та хеч,мисля от Сливен,ако е още здрав.На националната 2012,на драга,като вкара 3-та и моето мини ми остана в миналото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вървеж и еФтини модове са две отделни понятия. Не всяко х22 стоково върви колкото пипана б серия. На всеки човек виждането за "доста пипната" кола е различно. Прекалено много се отклони темата спрямо първото мнение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Х.Ставрев, прочети пак в какво се слагат PM7 и Р29 буталата?

Колкото до 1.5 и 1.6, разликата им е в rod/stroke.

Редактирано от KRiS_KN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накрая правя д15ка инжекция и я ръгам в комбито. Връзвам с му газовата и става пеи сърце с икономичен разход - и без това туй б18 си подхарчва сериозно:) слагам си б18 в петата генерация и се почва и с парите за минимето б18ката ще потръгне. После няма да ги продавам колите и ще ги карам до пенсия. :)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Х.Ставрев, прочети пак в какво се слагат PM7 и Р29 буталата?

Колкото до 1.5 и 1.6, разликата им е в rod/stroke.

В какво че май PM7 бяха от д13б2 а P29 на двувалите д сериии , колкото до това че ги има и в други двиатели е не знам всичките конфигураци на зглобки на д сериите а ти? п.с. Нека не превръщаме на колегата темата в спор и пояснения ако съм збъркал напиши с какво съм збъркал а не да задаваш върпоси съответно на които трябва да се отговори и съотвено да спамим!!!!

Редактирано от Х.Ставрев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си cбъркал. явно и теб те мързи да четеш.

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно всички знаем но само аз греша иии тъй като греша и не чета ще започна с това: D16a9 i a8* Found in:o 1988-1991 Concerto (UK/Europe)o 1988-1991 CRX 1.6i-16(UK/Europe/South Africa)o 1989-1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)o 1992-1995 Civic Si (Japanese and Peruvian version)+ Displacement : 1,595 cc (97 cu in)+ Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)+ Compression : 9.5:1 (p29 pistons)+ Power : 137 hp (96.9 kW, 132 ps) @ 6.800 rpm+ Torque : 108 ft·lbf (14.9 kg/m, 146 Nm) @ 5900 rpm+ Valvetrain : DOHC 16 valve (4 valves per cylinder)+ Redline: 7500 rpm+ Limit: 7800 rpm+ Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)+ ECU Code: PM7............което си е чиста двувала д серия,,,, И да за PM7 цата съм згрешил ,,, PM IG е кода на буталата на д13б2И пак избягахме от темата и пак спамим чудно помагаме на колегата :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имате какво да кажете по темата - споделете го.

 

Акo ви се спори, изровете си темата "D15vs.D16".

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kъм Ставрев и Джими да ги питам колко мотора са сглобили ( не че аз съм сглабял още не съм ) и дали са държали в ръцетеси бутало от д13 пм1г и бутало от д16а8/9/з5 пм7 или п29 

 

И двата вида на двувалките ги спрягат за еднакви ма не са . И  да питам сток блок с д16з6глава на колко степен отива   с д16й8 на колко отива и блок д15б2 с пм1г д13 бутала на колко степен е аи кат сте прочели некаде че може прочетете и как може . 

 

А и забравих с пм7/29 бутала д15 с вал и биели от д15б2  освен да я разредите друго няма направите .

 

Е са ако имам д15 и извада 2к да си купа б16 и ако има лев в тея 2к и за колектор и кюнци знаете къф бучащ покоиник ще си имам :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито един колега , нито един хондов от гайка до болт в момента съм започнал един но става бавно ще има и тема :) Колкото до въпроса..(И  да питам сток блок с д16з6глава на колко степен отива   с д16й8 на колко отива и блок д15б2 с пм1г д13 бутала на колко степен е аи кат сте прочели некаде че може прочетете и как може .) Нали се сещаш че няма как да ти отговоря на този въпрос предвид липсата на куп други данни като дебелина на гарнитура обем на горивна камера.....Както и да е спирам аз със спама че съм неразбиращ  :) колкото до колегата ..fenabg.... струва ми се че целиш заяждане :) нещо което не толерирам и егнорирам , ако има какво да кажеш в помощ по темата кажи го ако има какво да кажеш на мен неукия има лични съобщения.Извинявам се на колегата със текущата тема със продължителния спам и некоректните данни за едното бутало :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3652 Мнения:    Kъм Ставрев  намери три мнения в които се заяждам  с някои :)  ;) .

0.86 дебелина на гарнитурите кодовете на двете глави трябват ли ти ? за сметките .

 

MOШ  що не сложи к24?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега спри се :) Една гарнитура пак не дава крайния резултат .... кажи ми колко кубика са ти горивните камери не ми говори за кодове на глави :) (и пак няма как да знаеш колко ти е горивната камера предвид че не се знае колко е отнето от главата при шлайф) .............п.с. това как да го тълкувам ================

Kъм Ставрев и Джими да ги питам колко мотора са сглобили ( не че аз съм сглабял още не съм ) и дали са държали в ръцетеси бутало от д13 пм1г и бутало от д16а8/9/з5 пм7 или п29 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...