Jump to content
Hursa

Газовият двигател на Хонда?

Recommended Posts

Здравейте,

Бях чел за модел на хонда с двигател на пропан-бутан. Къде мога да намеря повече информация за газовия двигател на хонда? Някой интересувал ли се е, може ли да помогне с източник на информация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!Попълни си профила във форума...град,кола и контакти..

Двигателите са бензинови и дизелови.Тия ,които работят на газ може да са бензинови и дизелови.Газов двигател още няма...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говори за Honda FCX..., знам ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря за експресния отговор. Зле съм с английския, в дадения линк не става ли въпрос за двигател адаптиран за работа на газ и бензин – това Fuel – Hybrid, не го разбрах. До колкото помня автомобила с газов двигател (мисля, че беше сивик) – се предлагаше само за вътрешния пазар на Япония.

 

 

...

 

Добре заварил! :) Попълних задължителният минимум информация. Все пак смятам, че въпросът ми не е свързан с местоживеенето ми. Притежавам тойота (единствен автомобил), но въпреки това смятам, че мога да се интересувам и от двигателите на хонда.

Иначе газови автомобили има, поне доколкото знам аз, двигатели за автобуси, товарни автомобили и мотокари. Също газови двигатели имат и някой корейски марки, само за вътрешния пазар. Възможно е това да са бензинови двигатели, но адаптирани и оптимизирани за работа само на газ. Само за мотокарите двигателите май са изначално разработвани за работа единствено на газ.

 

 

Да не говори за Honda FCX..., знам ли.

 

Не беше нещо толкова екзотично – беше сравнително бюджетен автомобил на LPG.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В САЩ имат сивик, но е на метан не на LPG и дори няма бензинов резервоар. Двигателя е бензиновият 1.8 като при другите само е с леки промени по клапаните и леглата им. Civic CNG

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, peterk! Макар, че търсех информация за хонда с двигател на пропан-бутан това е нещо повече. Предлагат автомобил на алтернативно гориво на такъв консервативен пазар като американския, поне аз го мислех за такъв. Не мисля, че промените по двигателя са малки. До колкото мога да преценя това е изцяло адаптиран двигател за работа на метан – вижте степента на сгъстяване – чувствително по висока е от бензиновия аналог. Този двигател на обикновен бензин няма да може да работи нормално. Доста по икономичен ще е и по мощен от обикновен бензинов работещ на метан, с изцяло по добри показатели от двугоривен двигател. Вероятно главата на двигателя е друга. Не очаквах, че на американският пазар ще се търси подобен автомобил, браво на американците и на хонда за смелостта да не следва закостенялостта на автобизнеса. Къде е Европа с нейния „най-напредничав” автопазар. Корейците, японците и американците могат да си позволят да предлагат на собствените пазари автомобили на газ и метан, а „напредничавият” пазар на Европа трябва да се задоволява със съмнителните като качество и надеждност газови инжекциони и метанови уредби разработени от трети страни за някакви хипотетични усреднени бензинови двигатели, монтирани от съмнителни фирми. Преди няколко години някой марки предлагаха автомобили на бензин и газ, но фирмена разработка за конкретен двигател, сега и тези алтернативи се загубиха. А уж Европа толкова се бори за екология, правим зелена ел енергия, ще забраняват пушенето. Въвеждат Евро 5, Евро 6, а не предлагат нещо действително толкова екологично.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

sand0 има/ше сивик заводски на CNG, но напоследък изчезна нещо от форума. Ако се прегледат публикациите му има инфо...пофали се човека!

Редактирано от kalintry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, има доста интересна информация от сандо, и не само за автомобила му. За съжаление няма характеристики на двигателя. Но няма ли хонда с двигател само на пропан бутан?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В САЩ имат сивик, но е на метан не на LPG и дори няма бензинов резервоар. Двигателя е бензиновият 1.8 като при другите само е с леки промени по клапаните и леглата им. Civic CNG

Извинявай, може ли да ми покажеш, къде точно е описано, че правят промени в клапаните и леглата им, понеже аз не видях да пише някъде, нещо подобно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си там нищо не пише относно промените по двигателя. Преди време бях чел статия на Temple of vtec за разликите между бензиновия и метановия вариянт на сивик. Тогава все още беше предното поколение, но 1.8 двигателя си е почти същия и в текущото.

 

Разликите бяха - по-малко багажно пространство заради бутилката зад задните седалки, усилено задно окачване заради тежката бутилка, закалени клапани и легла и още няколко, които не си спомням че я четох одавна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах от http://automobiles.honda.com/news/press-releases-article.aspx?Article=6249-en , действително промените включват клапаните и леглата им, буталата дори биелите и коляновия вал. Предполагам, че и главата и горивните камери са съвсем различни за двигателя на Civic Natural Gas.

„The Civic Natural Gas engine incorporates unique features to operate exclusively on compressed natural gas. The compression ratio is increased to 12.7:1, compared to 10.6:1 in the Civic Sedan's gasoline-powered engine. Exclusive fuel injectors, intake and exhaust valves, and valve seats are designed to accommodate the unique properties of natural gas. Stronger connecting rods and crankshaft as well as special pistons are used to accommodate both the higher compression ratio of the engine and octane rating of the fuel.”

Явно двигателя е основно преработен и модифициран за работа на метан. Като се добави и горивната система на CNG разработена и оптимизирана за конкретния двигател това си е CNG двигател. Надявам се в скоро време да нямаме основания да наричаме двигателя на Ото, само бензинов и да не делим двигателите само на дизелови и бензинови :).

За съжаление много съм зле с английския - от http://en.wikipedia..../Honda_Civic_GX и от препратките към статията в уйкипедията не намерих много технически данни. И за съжаление не разбирам какво е влиянието на метана върху клапаните и леглата им когато има сравнително бързо изгаряне около ГМТ поради високата степен на сгъстяване. И пак поради високата степен на сгъстяване има и висока степен на разширение което охлажда достатъчно изгорелите газове. По какво се различава работата на клапаните при този двигател от работата на клапаните при двигателите с директно впръскване на бензин в цилиндрите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...