Markony 2244 #1 Публикувано 10 Март, 2014 Здравейте приятели.Скоро ще се наложи жената да се мести в Банско за постоянно...активния сезон.Това са 3-4 месеца сняг, лед и киша ежедневно. Въпроса ми е конкретно Харви или ЦРВ би се справило по- добре с местния терен/само онроад/.ДИлемата е свързана и с 2 пъти в месеца Банско-Русе и обратно,където разхода и комфорта са фактор.Разглеждаме и варианта автоматик /CVT....защото пътя е сериозен като километри за една жена. Познавам Банско само в летен изглед и нямам идея за зимата.Да приемем ,че бюджета ми е 10-12к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MetalHEARD 8 #2 Отговорено 10 Март, 2014 Идващата зима и аз съм взел магазин в Банско и се чудех-дали ще мога да се качвам с Харвито!Извинявай Маркони-ама ще ползвам твоята тема! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #3 Отговорено 10 Март, 2014 Зависи от снега и от гумите предполагам.Все пак харвито е паркетник не очаквайте чудеса С вериги и лопата в багажника няма да имате проблеми Минавам всяка седмица Пловдив-София и си мисля,че ЦР-Вто ще е по-дборе на дълъг път,но пък сигурно гори повече ? Моето Харви средно го докарвам на 8.3 с 20-30% градско Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #4 Отговорено 10 Март, 2014 (Редактирано) Да обърна внимание все пак ,че не говоря за мен ,а за жена.Всъщност сравняваме комфорт и проходимост срещу разход.Като комфорта е под въпрос-начин на усещане.Дефакто само някой с лични впечетления от Банско би дал аргументи.Ако трябваше да карам аз ...там вече няма дилема Идващата зима и аз съм взел магазин в Банско и се чудех-дали ще мога да се качвам с Харвито!Извинявай Маркони-ама ще ползвам твоята тема! Няма проблем,същото ,само че ресторант. Редактирано 10 Март, 2014 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #5 Отговорено 11 Март, 2014 (Редактирано) Маркони, знаеш че ще ти препоръчам дизел и помисли преди да кажеш ! Лошото в случая е, че бюджета е до 12х.лв. , а за толкова едва ли ще намериш читава 2-ра ген. / но задължително Феислифт/.Ако можеш да се напънеш още малко, ще е добре. Но все пак да ти кажа и съображенията: 1.Като проходимост, са горе долу еднакви, та знаеш какво да очакваш, но на СРВ-то за което ти говоря, по-големите плюсове са, VSA-системата и наличието на круиз контрола! Ако зимата се окаже по-сериозна, VSA-то много ще помогне на жена ти - повярвай ми, правя голяма разлика в поведението на автомобила, с нея и без нея / то и затова, много "разбирачи" казват, че по завоите 4х4-то на Хонда е зле - ама защото са карали такива без VSA/. Круиза ще компенсира донякъде автомата за дълго. 2.Русе/Банско - дълго и тежко пътуване особено за жена - с Харвито ще е утрепана /това за комфорта - знаеш друсане,шум и така нататък/. 3.Защо ти казвам дизел, еми заради няколко неща: - Дългото ще и е около 6,0 - 7,0л. на 100км. - независимо от скоростта, там в градчето около 8,0 - 9,0./при ръчка 6-ск./ - Ако е на газ /предполагам ще и сложиш/ , за дълго добре, ама там ще си кара постоянно на бензин и сметката няма да излезе. - С оглед на работата и / казваш - ресторант, но не уточняваш/, ако зарежда нещо или превозва, обема ще и е от полза, а при СРВ-то, е по-голям, а пък ако няма и газ още повече, та това също го вземи в предвид. За сега толкова, а и имаш време, да вземеш правилното решение - успех в избора. п.п. Ако гледаш само бензин, скоро видях обява за Елемент - 2,4л. около тези пари - грозно ама може да свърши работа? Редактирано 11 Март, 2014 от Еmicha1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #6 Отговорено 11 Март, 2014 Съгласен съм с колегата Emicha1, ако имаш вариант за втора ген. е в пъти по-добре от Хр-в и Ср-в1, заради изброените плюсове от колегата. Успех в търсенето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zaho 74 #7 Отговорено 11 Март, 2014 (Редактирано) Живея в Банско от 33години и от 4 жена ми кара НРВ и не иска да погледне друга колаУникално проходима 8 градско газ Единственият + на црв е повечето багаж дето сабира Бутилката на газта ми е под бронята отзадSent from my GT-N7000 using Tapatalk Редактирано 11 Март, 2014 от Zaho Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragijev 50 #8 Отговорено 11 Март, 2014 Елемента, за който говори Емича, хич не го гледай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MetalHEARD 8 #9 Отговорено 11 Март, 2014 Та-вече по темата!В момента нямам друга кола и карам само Харвито,но всички много добре знаят,че това не е кола за дълги разстояния-просто е неудобна! За проходимостта-проходима!За една жена-при мокро или снежно време,трябва да и е обеца на ухото за включването на 4х4-че иначе ще се завърти!Определено е супер недостатък- и то в сезона,когато тази система трябва да е предимство!Та тук колегите с CRV-2 са направили много добре съпоставката и големият минус на Харвито!А иначе за разход-супер икономичен автомобил!Аз за 5-6 месеца,откак го имам-съм навъртял 16-17 к. и съм много доволен! НО,Маркони-водещото в случая ти трябва да е сигурността-и си мисля,че си длъжен да клониш към CRV-2!А по въпроса бензин(газ) или дизел-това е личен избор и той се взема веднъж в живота (разхода и в двата случая ще е съизмерим)!А по отношение на обема в купето-ти сам знаеш-аз лятото съм на 4 обекта по морето и се учудих как като смъкнах задните седалки и се получи един огромен празен сандък-супер доволен съм от това! Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #10 Отговорено 11 Март, 2014 Ей-го ЗАхо е нашия човек бре,този пост чаках.Емич...ще те изненадамПриемам аргументите ти!Бюджета ме не е12 ,а е 10+гуми и обслужване.Познаваш ме...няма как да купя нещо и да не го пръсна на части До тук стана ясно ,че в Банско Харвито ще се справя.Сега ще мисля извънградското... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zaho 74 #11 Отговорено 11 Март, 2014 За извън градско, пак казвам освен багажа HRVто няма никаква умор Банско софия и обратн слизам всеедно не съм карал и тръгвам за гърция...Просто поредното японско бижу! А сега и с турбина на 9 пси .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zaho 74 #12 Отговорено 11 Март, 2014 Колега METALHEART Не разбрах за "обицата на ухото" Как ти си включваш 4х4 и кога се върти колата??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #13 Отговорено 11 Март, 2014 (Редактирано) Сети се за мостовете не Витиня.Единствено там ми се е случвало да вляза в заледен участък с 120...в завой За турбината мисля отдавна,но там не съм много в час.Да земем да го обсъдим в нова тема ,а? Редактирано 11 Март, 2014 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #14 Отговорено 11 Март, 2014 Елемента, за който говори Емича, хич не го гледай Ааа.., аз само си приказвам бе , и на мен не ми харесва, но може да свърши хубава работа, всичко зависи и от предназначението. Иначе конкретния автомобил е 2007г. с големия мотор и по картинка е като нов - иначе друго не знам. Иначе постоянно следя обявите, за още една 2-ка дизел и гледам, че има много нови попълнения /от12 до 14хлв../, уж с всички екстри за модела , но леко поорязани. Колега METALHEART Не разбрах за "обицата на ухото" Как ти си включваш 4х4 и кога се върти колата??? Колегата може би има в предвид, "да караш внимателно по завоите и да не се предоверяваш на колата" защото докато сработи 4х4-то може да е късно вече, то това важи с пълна сила и за тези с постоянно зацепеното 4х4. Затова и наблегнах на VSA системата, която освен че сработва ABS-а, оказва влияние и на оборотите на двигателя и повярвай ми, при много направени умишлени експерименти, винаги ме е вкарвала в пътя и изваждала от ситуации - но въпреки това винаги си имам "обица на ухото" и не и се предоверявам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragijev 50 #15 Отговорено 11 Март, 2014 Абе той елемнта като цяло мен мн си ме радва и е вариант в случая, но тоя конкретно, който е обявен за 12000К в мобилето не струва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #16 Отговорено 11 Март, 2014 Моето добре,че няма 4х4 Че до сега щях да съм отнесъл нещо сигурно,защото нямах преден десен амортисьор и като превърти щеше да е голям кеф.Двойно повече цигански кючеци щеше да ми играе Zaho На D16W1 ли си сложил турбо(сигурно има и газ? ) ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #17 Отговорено 11 Март, 2014 И мен живо ме интересувa турбото. Кaкъв рaзход дaвa след постaвянето и т.н... Колегa пусни темa с подробности, моля те! Около 15 години кaрaх колa с бензин и турбо и сегa се побърквaм от бaвното ускорение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #18 Отговорено 27 Март, 2014 А жена ви, каква кола иска? Има ли мнение, прдпочитания?Ако аз ги карах тези км поне два пъти месечно, ще избера друго.Ако ползва колата за транспорт до пистите, това променя нещата.Sent from my iPad using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #19 Отговорено 27 Март, 2014 (Редактирано) Здравей Веси и благодаря ,че се включваш в темата.Нищо не иска,,,в смисъл доверява се изцяло на моя избор.След 4 неуспешни опита да си избере кола сама.мисля че е нормално.Рено,Шкода,Киа и Форд си купи сама и остана разочарована.Докато се чупеха тия коли все карахме Хондата....щото няма 3-та кола .Та за марката изобщо е табу да се сменя.Исками се нещата да се развият добре и да скоча направо на Акура РЛ,но можеби догодина ...живот и здраве! Редактирано 28 Март, 2014 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #20 Отговорено 27 Март, 2014 (Редактирано) Вес. Изборът си е на нея, ваш, щом тъй казваш. Акура РЛ ?! Не. Бих избрала едно старо Audi allroad _diesel.Sent from my iPad using Tapatalk Редактирано 28 Март, 2014 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #21 Отговорено 28 Март, 2014 Лично аз за Ауди не се бях сещал, като се чудех какво 4х4 да си взема. Сега като гледам големия багажник малко ме е яд, че не се бях сетил за този автомобил... http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11395935432711125&f1=detailss Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hunter 736 #22 Отговорено 28 Март, 2014 Да бе, ... Audi. Да работи после само за него. Ако ще е такъв тип кола едно Subaru 2.0, с ръчни - Impreza Wagon или Outback е много по - добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #23 Отговорено 28 Март, 2014 Аудито ще ви вземе времето, парите и душата. Там дори части в двигателя се сменят като консумативи.. примерно на 2,5TDI Субару пък няма нисък разход, нито едно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #24 Отговорено 28 Март, 2014 Веси,не знам какво против Акурата имаш.Като Огледало на Хонда Легенд е само че с по-ниска цена.Спокойно може да се намери в Германия за 14-15к лева.Като оборудване и сигурност няма аналог...поне в марките които познавам.Аудито и Субарото са жестоки автомобили,Но аз им познавам хардуера и софтуера....без да обиждам някого са далеч от надеждността на Хонда,да не говорим за Акура. Да си продължа мисълта,един наш колега в руския форум си смени подписа от"" карам Legend "" на карам "Jazz""...жена му конфискувала Legenda-a и заявила ,че няма да седне повече в друга кола...Четох подробното ревю от собственика/колегата и го приемам на 100%,защото си го пише в собствения блог. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #25 Отговорено 28 Март, 2014 E няма такова животно, хем да вози меко и комфортно на извънградско, хем да катери баири зимата. Ако не е Хонда и аз съм за Субару. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stan4o 26 #26 Отговорено 29 Март, 2014 директно на въпроса ако избора е между ЦРВ 1/2 генерация и ХРВ избирам ХРВ-то Ще се изкажа като бивш хондаджия (имал съм два акорда и сивик) и от няколко години преминал в лагера на субару (първо легаси от скоро форестер). Относно подръжката, няма никаква разлика. Дори мога да кажа че хондата излиза по-скъпа, понеже аз и на акорда и на сивика сменях доста често шарнири понеже карам по черни пътища от време на време Смяната на ангренажа излиза малко по-скъпа (с около 100лв), но това в дългосрочен план се избива от шарнири и кормилни накрайници... Масла, филтри, накладки, дискове няма смисъл да обсъждаме ясно е че и в двата случая е въпрос на избор Двигателите EJ20 и EJ22 са толкова дурако устойчиви мисля че по надеждност могат да се сравняват единствено с F20 от хондовските двигатели. EJ25 е податлив към прегряване и течове за жалост той е най-често слагания в Аутбек. Трансмисията има виско муфа при ръчните скорости на която рециклирането и е около 250 лв и след това изкарва доста, т.е. е нещо което и да се развали, прави се веднъж и забравяш. Газифицирането не е никакъв проблем, ако искаш слагаш обикновен ГИ или с ОБД, ако щеш и обикновена газова... за комфорта ще направя сравнение по класове както би било редно логично е да се сравнява Аутбек с ЦРВ понеже са на базата на Легаси/Акорд и ХРВ с Форестер, понеже са на базата на Сивик/Импреса, но за мен по коректното сравнение е Форестер с ЦРВ и ХРВ с Импреса. Имам достатъчно наблюдения над следните генерации: форестер 2 ген (03-05г) ЦРВ 1ва ген(99-02г) Шум - тук между Форестер и ЦРВ почти няма разлика, малък по тихо е ЦРВ-то в диапазона 50-130км/ч, под и над тази скорост мисля че фоорестера е по-тих заради балансирания боксер при ниските скорости и малко по добрата аеродинамика във високите. За ХРВ и импреса нямам достатъчно наблюдение.. Появява се шум от уплатненията на прозорците, но това се лекува. Ергономия - Това е най-големия минус (лично мнение за ЦРВ-то за това и не си взех ЦРВ), не знам но имам чувството че съм седнал в рено сценик при форестера е запазено усещането че караш лека кола и не седиш на табуретка. Да не забравяме че има и подлакътник. Видимоста и на двете коли е добра. Импрецата е токлкова тясна и къса че аз със мойте скромни 195см не се събирам, ХРВ-то е доста по-добре в това отношение тук моя победител е ХРВ-то. Проходимост - зависи колко е прежалена колата и гарнитурата между волана и шофьорската седалка. като цяло форестер след това може би ХРВ после СРВ и на края импреца. Слагам ХРВ-то пред ЦРВ-то съдейки от това как се изнасяхме веднъж от яз. Искър, форестера мина без проблем, ХРВ-то почти, ЦРВ-то леко запъна, Сценик с триста зора. Стбилност (хендлинг) - имресата определено е с най-добър контрол. следва форестера и след това двете хонди точно заради това приритване при включване на задния мост споменат и по-горе. Има нужда и от малко привикване ако преди си карал само на предно, лично на мен ми се струваше че не завива тая кола, но след натрупан опит и малко промяна на начина на влизане в завоите се оказа че проблема не е в колата Разход на гориво - като чета темата за разхода на ХРВ, че то субаруто си е направо икономичен автомобил (шега) за справка данните за легасито ми понеже съм сигурен че са попълвани коректно. Пътища Магистрала 13,44 l/100km 775,77 l и 5 773 km Градско 12,29 l/100km 995,76 l и 8 105 km Извънградско 11,79 l/100km 758,09 l и 6 428 km ето тук цялата статистика - http://www.carspending.com/bg/vehicles/1126-subaru-legacy-bg-gx общо взето разхода на 2,2 легаси е сравним с този на ЦРВ. не съм от най-икономично каращите шофьори, сега същото това легаси в новия му собственик дава разход с около литър на долу Като цяло не мисля че има разлика между форестер и ЦРВ в това отношение, като натрупам данни и на форестера ще видя. До тук написаното излиза, че нито един от автомобилите не покрива напълно изискванията. Зарязваме всичко написано и предлагам Корола с D4D двигател и хубави гуми не мисля че ще има ядове с пътищата в банско, както и с предела. Ако все пак 4х4 е задължително изискване то един глас за Легаси след '03г, задължително с 2.0 двигател и автоматик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #27 Отговорено 29 Март, 2014 (Редактирано) Маркони, пак говориш от мое име ... След 4 неуспешни опита да си избере кола сама. ... Моите, т.е. нейните са 3 ... всъщност 2, защото още съжалява, че продаде първата си лично избрана кола - Сивик 5, '93-а. Другите 2 отидоха за скрап - Опел Тигра '96-а, и Нисан Алмера '04-а. Накрая, преди да тръгнем за индустриалната зона (където са всички търговци на нови коли) Я питам - откъде започваме? - е как откъде ... от Хонда. Там и приключи обиколката ни. Мисълта ми е, че напълно разбирам Маркони, защо въпросът му е всъщност дилема между два модела на една и съща марка - ХОНДА. Станчо, само една лека корекция на това ... логично е да се сравнява Аутбек с ЦРВ понеже са на базата на Легаси/Акорд и ХРВ с Форестер, понеже са на базата на Сивик/Импреса, ... CR-V I-ва ген. също е на платформа Сивик - 6-а ген., англичанка, която пък е копие на JDM-ката Домани. Нещо друго - тия дни, карайки зад едно CR-V 4, ми направи впечатление задната броня. Ми долната й половина е еднаква с тази на Сивик 9. И ... напълно съм съгласен с това ... Ергономия - Това е най-големия минус (лично мнение за ЦРВ-то за това и не си взех ЦРВ), не знам но имам чувството че съм седнал в рено сценик ... Не е само чувство ... истина е! Само дето Синика е една идея по-неудобен, заради гадно разположения педал на газтта. Почти хоризинтален е, и кракът ти е в постоянен "шпиц". И с това ... как се изнасяхме веднъж от яз. Искър, форестера мина без проблем, ХРВ-то почти, ЦРВ-то леко запъна, Сценик с триста зора. ... Макар, че са четири напълно различни автомобила, и аз бих ги подредил така, дори без да ги тествам. А това е така, защото Горския има най-добрата система 4х4, Харвито бие ЦРВ-то с по-малкото си тегло, а Синика ... Синика си е недоразумение И накрая, за да не съм съвсем OFF, въпреки че Маркони знае мнението ми ---> CR-V (можеби 2-ра ген.), с круиз-контрол, и TCS/VSA. Редактирано 29 Март, 2014 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #28 Отговорено 29 Март, 2014 Тия легени ако не бяха толкова пари наистина си заслужават Ама пък са си чиста лимузина Харвито за път не е много добро,защото след към 120-130 е доста шумно.Предполагам,че при цр-в тва го няма.Не че не може да се изолира за 100тина лева ама пак си е играчка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #29 Отговорено 29 Март, 2014 Малко или много, всички мнения са субективни. Всеки харесва нещо,чул е за нещо, хвали нещо, но кара нещо което може да си позволи-и от там идва пристрастието. Краси не знам за теб, но в написаното от Станчо,лично аз съм съгласен на 100% само с това: Проходимост - зависи колко е прежалена колата и гарнитурата между волана и шофьорската седалка. За всичко друго, не съм много сигурен, но и не мисля да споря, защото уважавам всяко виждане и мнение. Сега да не си помислите,че за мен Хонда е панацея- не, не е и харесвам различни модели на различните марки от: Мерцедес, Ауди, Субару,Тойота и така нататък. Но условието на Маркони /на едно друго място/ беше, избор само между ХРВ и ЦРВ, затова всичко друго се обезсмисля и е излишно да се предлага. Така преценявайки го, смятам че той вече е направил своя избор на 80%, и ако не му изпадне някое по-изгодно СРВ 2г. , ще скочи пак на ХРВ. Това е моя залог - на по каса , ако искате залозите да започнат сега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zaho 74 #30 Отговорено 29 Март, 2014 Малко или много, всички мнения са субективни. Всеки харесва нещо,чул е за нещо, хвали нещо, но кара нещо което може да си позволи-и от там идва пристрастието. Карам 12секунден STI 2005-ta 12секунден CRX имам вече и ЕГ 300кс на гумите и 4-ка която се гласи за 900кс. 4х4 и пак казвам! Всеки път като се кача на HR-V-то ми пълни душата с каква лекота и удобство се кара (А сега с турбинката на 8psi Красотаааа... ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tabla 1 #31 Отговорено 6 Април, 2014 (Редактирано) поздрави. аз по темата Банско през зимата ще драсна два-три реда, понеже пътувам често през този период. Тази година в Банско падна сняг 2 пъти по 3-5см, но хайде да приемем, че тази зима беше лоша откъм сняг генерално....Иначе всички важни пътища до Банско се чистят сериозно и редовно, особено важен е през Предела. В самият град също се чисти редовно, разтоянията са малки, по-скоро проблем са местата за паркиране и тесните улици - това по отношение на маневреност и габарити. Пътят до Бъндеришка поляна също се чисти и няма случай на сериозни бедствия. С добри зимни гуми на моето Харви, никога не съм имал проблеми и не се е налагало да стигам до вериги и тн. Според мен една дълга база за Харви+газ ще е идеален вариант за пътуване до Банско и в района. Редактирано 6 Април, 2014 от tabla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове