гената. 11 #1 Публикувано 19 Юли, 2013 Става въпрос за HR-V 105 коня, сутрин като паля когато колата е студена оборотите за няколко секунди падат до към 300-400 и почти да угасне, след което се стабилизират. Това се случва единствено и само при първо палене сутрин, след това и 100 пъти да паля, няма никакви проблеми. Дайте идеи какво да ровя и да чистя. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tihony 4 #2 Отговорено 19 Юли, 2013 Клапаните регулирани ли са скоро ? Ако не са, може да започнеш с това Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
гената. 11 #3 Отговорено 19 Юли, 2013 (Редактирано) Клапаните регулирани ли са скоро ? Ако не са, може да започнеш с това :cool:/>/>регулирани са преди 7000 км. в "Хонда" Редактирано 19 Юли, 2013 от гената. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #4 Отговорено 19 Юли, 2013 Не съм сигурен, че е от това и на мен ми го прави понякога. Ако са клапани не трябва ли да е винаги? Освен това ако подадеш малко газ нещата веднага се оправят. За мен е нещо за почистване при стъпковия мотор, но доколкото разбрах, Хонда нямат стъпков мотор, така че, клапанче или каквото и да е там Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svesevo 9 #5 Отговорено 19 Юли, 2013 Не съм сигурен, че е от това и на мен ми го прави понякога. Ако са клапани не трябва ли да е винаги? Освен това ако подадеш малко газ нещата веднага се оправят. За мен е нещо за почистване при стъпковия мотор, но доколкото разбрах, Хонда нямат стъпков мотор, така че, клапанче или каквото и да е тамДа бе...и на мен го прави..само сутрин и само на първо запалване...точно за 2 сек... и после всичко е ок.оборотите се нормализират..кво правим??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
christo 14 #6 Отговорено 19 Юли, 2013 Неискам да ви обърквам щото не съм много сигурен но проверете си IACV (Idlle Air control Valve ) клапана който отговаря за оборотите на празен ход , в youtube има много клипчета относно как се прави поздрави . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svesevo 9 #7 Отговорено 5 Август, 2013 Пичове само да споделя(относно мненията по-горе)..понеже може и да бъркам нещо но от седмица на сам вече се ЗАГУБИ този"проблем"и като връщам лентата назад....не съм правил нищо по харвито(в смисъл почистване...сменяне...абе...нищо),освен....след като сложих добавка за прочистване на инжекционана пълен резорвар...за самата добавка..много ме е яд,че забравих да е снимам но тук я има навсякъде(бензиностанций,разни там маг. за авточасти)..и така самата тубичка е 0.500мл. има и за дизел и за бензин(made in UK)...дават я на всеки 4-5000 км,след смяна на масло уж било хубаво да я слагаш..аз както всеки уважаващ се Бай Ганьо никога не съм вярвал на тем подобни "лекове"..уж почиства клапаните,по-добра работа на мотора бла-бла...ама..май наистена има ефект.Повече от седмица откакто съм я сложил и допълних с бензин-98....нема промени на обороти-нема нищоооо! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
christo 14 #8 Отговорено 5 Август, 2013 Svesevo я сподели как се нави да ползваш fuel injection cleaner така внезапно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svesevo 9 #9 Отговорено 6 Август, 2013 Svesevo я сподели как се нави да ползваш fuel injection cleaner така внезапно Малък,ще ти скъсам главата да знаеш..ако "споделя".....то трябва да е във форума за виц на деня...а иначе всичко си ок бе....само за твоя информация...върви като пушкадизел-бензин...тва е майка-HONDA..сега си мисля и да се изпикая в резорвара..ако е науча и така да върви....малиииии 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bodo 0 #10 Отговорено 10 Август, 2013 След смяна на консумативи и "компетентна" майсторска намеса оборотите ми се колебаеха в рамките на 200-500. След много четене по разни форуми реших да почистя IACV. Свалих дросела и кой дявол ме накара да отворя и TPS...прецаках гарнитурата, после рязах от картон. Както и да е, наместих го уж както си беше. След сглобяване свети чека и оборотите се колебаят между 1200 и 1500, форсира се сама, при включване на климатика падат на 1000. Въпроса ми е може ли да се оправи без компютърна намеса и майсторско бърникане, или да търся сервиз. И къде по дяволите да го търся, от Варна съм и съм на почивка в Сандански поне до 10 септември... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IvanIvanovi 7 #11 Отговорено 25 Октомври, 2013 Става въпрос за HR-V 105 коня, сутрин като паля когато колата е студена оборотите за няколко секунди падат до към 300-400 и почти да угасне, след което се стабилизират. Това се случва единствено и само при първо палене сутрин, след това и 100 пъти да паля, няма никакви проблеми. Дайте идеи какво да ровя и да чистя. Поздрави! старичка е темата, но да потвърдя и аз: с добавка се оправя .........10км. каране и на другия ден си пали и държи обороти/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #12 Отговорено 25 Октомври, 2013 Тя дето е старичка,ами и доста подвеждаща.Необходима е читава диагностика.Защо пък и читава?Ами няма да има грешки най-вероятно.Трябва да се гледт живите данни.Възможни причини:1.Въздушен филтър2.Горивен филтър3.Ламбда сензор4.Клапанчето за празен ход5.Налягане на горивото6.Предварение на запалването7.Неправилно газоразпределение.8.ЗАпушени дюзи10.Малко разстояние на свешите.Добавката оказва влияние само на кое от тия евентуални проблеми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IvanIvanovi 7 #13 Отговорено 26 Октомври, 2013 Добавката оказва влияние само на кое от тия евентуални проблеми? предполагам само на дюзите........... но това е първото, което пробвах и подейства / на СУБАРУТО същото ми се е случвало/ , ако нямаше ефект, тогава си абс. прав какъв е начина на действие/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #14 Отговорено 28 Октомври, 2013 Харвито е доста простакоустойчив инжекцион,макар че моя от време на време ме изкарва извън нерви,като например вчера след преминаването през една река и стабилното удавяне с вода,подсушаване продухване с въздух и спрей в всички контакти ми вади "Misfire in any cylinder"Втори ден вече се псувам ,че не проверих колко дълбока беше реката...видя ми се 20-сантиметра пък се оказа половин метър.Независимо от това издрапа на 2 цилиндъра и аз бях сух .Та по въпросния проблем.Започва се наистина от най-простото/мързеливото и после се кара наред.Да не забравяме ,че нащо моторче за празен ход е малко по-сложно и дроселира картерни изпарения,които при мотор на 200к километра са повечки и се налага по-често почистване с обезмаслител заради кофти комбинацията масло+прах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svesevo 9 #15 Отговорено 29 Октомври, 2013 (Редактирано) ...конкретно за колегата bodo.... надали,ще му се оправят оборотите(без техническа намеса)... а иначе аз това го правих така като него...преди двайсет и кусур години като нон стоп бараниках моят МОСКВИЧ дванайсетак-дефорсепо и над капака под и над купето...абе...то тогава така се ставаше шофьор но аде да не сравняваме СССР със made in Japan...а иначе аз си държа на моето...може да е"мързеливо" но нищо не ти коства да го пробваш сложи от тази добавка и пробвай...жена ми има nissan marhc(mikra-е за европейския пазар)...та аз го взех миналата седмица да му направя сервиз(тука така му казват)..и както си трябва му смених-масло на дв.+филтър,горивен+въздушен,обух я с четири нови гуми,предни накладки,праснах и една баня...и си викам абе жена ми е все пак чек.да и туря тука тая добавка- ..минават 2-3 дни (ама аз нищо не и казвам)...па тя вика...баси та мойта кола се отпуши ..."блаженни са вярващите"...на кратко...англичаните са го измислили...викат на всяка смяна на масло...слагай! Редактирано 29 Октомври, 2013 от svesevo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mohican 12 #16 Отговорено 2 Ноември, 2013 (Редактирано) Подобна добавка се предполага, че разгражда/обезмаслява (или нещо такова), та инжектори, клапани - добре, ама знаем ли какви отлагания са натрупани в резервоара и какво ще се случи ако има разни бози и ги понесе към двигателя :unsure:/> Редактирано 2 Ноември, 2013 от mohican Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #17 Отговорено 2 Ноември, 2013 Абсолютно верно.Оня ден си смених и аз най-накрая горивния филтър.Като се има предвид ,че карам 99% на газ и помпата върти постоянно и филтрира разбира се.Нямате на идея какво източих от филтъра.Карам винаги с 25 -30% пълен резервоар и уж не зареждам къде да е.Чак не смея да отворя резрвоара да видя какво има вътре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mohican 12 #18 Отговорено 2 Ноември, 2013 Ако е нова кола, добре би било за профилактика да се разкарат разни отлагания, ама втора/трета ръка таралясници дето не знаеш предишния собственик как я е поддържал .... По-добре отиди на сервиз да изчистят инжектори или там каквото е нужно, отколкото да дадеш пари за добавки да си набуташ събраната гняс от резервоара и после пак пари за сервиз Аз за сега практикувам с пълен резервоар, като падне към средата + - и допълвам, че на минимум не се знае к'во още ще засмуче . Поне при пълен резервоар, шанса да засмуче повече боклуци е по-малък, или поне са по-малко и да се надяваме филтъра да си свърши работата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1841 #19 Отговорено 2 Ноември, 2013 Подобна добавка се предполага, че разгражда/обезмаслява (или нещо такова), та инжектори, клапани - добре, ама знаем ли какви отлагания са натрупани в резервоара и какво ще се случи ако има разни бози и ги понесе към двигателя /> Тези добавки, не правят кой знае какви чудеса, та не очаквайте много от тях.Естествено има и хубави /действащи/ и ако в резервУара има голям тиняк, най-много да смениш 1-2 филтъра, особенно ако са хубави и филтрират горивото качествено. Винаги, на всичките ми коли които съм имал досега /изключение прави сегашното СРВ/, съм слагал допълнително филтърче /от тези прозрачните/ и съм бил много доволен от него, особенно ако основния филтър се е оказвал в последствие, някакво менте. Маркони, аз лично от години съм се отказал да свалям резервуари,понеже при 5-6 свалени за почистване, не съм откривал това което съм мислил , че ще намеря там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #20 Отговорено 6 Ноември, 2013 Ако е нова кола, добре би било за профилактика да се разкарат разни отлагания, ама втора/трета ръка таралясници дето не знаеш предишния собственик как я е поддържал .... :huh:/> ТО всяка кола тук е втора употреба,тия дето си ги купуват от магазина не пишат в форума,а на застрахователя По-добре отиди на сервиз да изчистят инжектори или там каквото е нужно, отколкото да дадеш пари за добавки да си набуташ събраната гняс от резервоара и после пак пари за сервиз ;)/> Е тук е най големия проблем.Сервиза е на 10м от спалнята ми .Но и знам какъв *** е да сваляш резервоар.Общо взето с 2 филтъра ще реша проблема доколкото ме интересува практически.ЗА парите си много прав...най ме боли като в сервиза се прави служебната кола Аз за сега практикувам с пълен резервоар, като падне към средата + - и допълвам, че на минимум не се знае к'во още ще засмуче :D/> . Поне при пълен резервоар, шанса да засмуче повече боклуци е по-малък, или поне са по-малко и да се надяваме филтъра да си свърши работата.Харвито гори 1,5-2 на 100 бензин.В зависимост от настройката на газова та де,аз си оставям на 30 градуса и 25 секунди.Сипвам 20 лева бензин и изкарвам месеца общо взето.Много боли да напълниш бензиновия резервоар.Тва са много кюфтета и бира.Сори за черния хумор и самоиронията.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Buliviv 18 #21 Отговорено 19 Май, 2014 Някой свалял ли е IACT на харви без да сваля целия дросел. Претеснява ме тясното пространство и дали после ще мога да го монтирам, най-вече уплътнението. Допълнителна пречка са ми и кабелите за ГИ. П.П. Изчистих дросела -доста мизерия имаше, WD40 свърши чудесна работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #22 Отговорено 19 Май, 2014 Нищо сложно няма при свалянето на дросела.Иначе ти трябват специализирани инструменти.На 105 и 124 коня МПХ е на различно място... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Buliviv 18 #23 Отговорено 20 Май, 2014 (Редактирано) Предполагам- тъй като в гаража имам и F-RV 1.7 забелязох че при него има разлика.При мен мотора е 105к. и МПХ трябва да е отпред/ изглед пред автомобила/на дросела. Държат го 4 болчета 8мм. Имах едва забележимо пропадане на оборотите при загрял двигател - при подаване на газ стигаха до около 500 след което се вдигат на 1000 и тогава се нормализираха към 800. След почистване на дроселовата клапа,рестартиране на ЕКУ и 15 минутно каране в града проблемчето изчезна. Сега ги държи твърдо на 800.Благодаря на Маркони за инфото - за сега ще се въздържа от сваляне. При по-нататъшен проблем ще опитам да чистя IACV без демонтиране на дросела-ти си профи на харвито и затова ти е лесно. Редактирано 20 Май, 2014 от Buliviv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #24 Отговорено 20 Май, 2014 Ми не знам за добавката, на мен преди ми го правеше този проблем, но от половин година не го е правил. Започнах да практикувам друго - като дам на контакт, изчаквам да изгаснат всички лампи по таблото, да останат само за маслото и акумолатора да светят и тогава въртя. Дали пък не е от това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #25 Отговорено 21 Май, 2014 На 105 коня дросела и МПХ управляват картерните газове.там бая мръсотийка има.Като се чисти дросела се стига до една черно сива боя,която не е добре да се маха,макар че там където опира клапата в стената на дросела е износена отдавна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
temerut 5 #26 Отговорено 25 Май, 2014 ...като дам на контакт, изчаквам да изгаснат всички лампи по таблото, да останат само за маслото и акумолатора да светят и тогава въртя А това защо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #27 Отговорено 26 Май, 2014 Така пише в книжката.Иначе докато угаснат лампите вече съм минал 200 метра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #28 Отговорено 26 Май, 2014 Ехее те гаснат за 3 секунди максимум ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #29 Отговорено 27 Май, 2014 Харви лети ниско по дупките в асфалта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #30 Отговорено 27 Май, 2014 Мхъм с новите амортисьори направо ги прескача сами дупките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
damyanu 2 #31 Отговорено 22 Септември, 2018 Нищо сложно няма при свалянето на дросела.Иначе ти трябват специализирани инструменти.На 105 и 124 коня МПХ е на различно място...Ще може ли линк/снимка към процедурата за почистване на дросела и МПХ на Харви 105 коня? В листа за обслужването пише да се регулират оборотите на празен ход на 200000км. Но предполагам първо е добре да се почистят тези части?БлагодаряSent from my Ektra using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #32 Отговорено 11 Юли, 2019 (Редактирано) Здравейте колеги, Оказа се че ми е заминал сензора за позицията на дроселовата клапа(throttle position sensor). 1. Някой може ли да ми обясни къде точно се намира, както и серийният му номер(предполагам, че е някъде зад въздушния филтър)? 2. Също така, останах с впечатлението(гледах разни клипчета в нета, но не за HR-V), че освен другото, въпросният сензор служи и за регулация при оборотите на празен ход. Как точно се настройва и изобщо изпълнява ли тази функция при HR-V? Допълнение - явно IACV-то служи за тази работа, но все пак въпросът остава. 3. Мисля да сваля и почистя самата дроселова клапа. Трудно ли се сваля и какви точно специализирани инструменти са нужни за свалянето ѝ? 4. След почистването нужно ли е да се смени гарнитурата на дроселовата клапа? Датчика има ли гарнитура, която трябва да се смени и ако да - отделно ли се купува или идва в комплект с новия сензор? Редактирано 11 Юли, 2019 от monkos допълнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #33 Отговорено 11 Юли, 2019 (Редактирано) На дроселовото клапа срещуположно на жилото След неговото почисвоне почисти и IACV клапъна-моторчето за празен ход. как разбра че е заминал TPS а ако се свали трябва софт за да се намести после. Редактирано 11 Юли, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #34 Отговорено 11 Юли, 2019 25 minutes ago, CARPERA said: На дроселовото клапа срещуположно на жилото След неговото почисвоне почисти и IACV клапъна-моторчето за празен ход. как разбра че е заминал TPS а ако се свали трябва софт за да се намести после. Диагностиката така каза ;) Check engine-a светеше, а проблемът беше, че колата "прекъсва". Като отпуснеш леко газта, а после подадеш отново, се получава едно залашкване и липса на сила. отделно колата държи ниски обороти - на празен ход около 200(без да гасне). Отелно забелязах при свободна, в движение да държи около 1,800 оборота(преди да светне чек-а). Ако наистина TPS-а отговаря за оборотите има логика да е това. Аз се бях ориентирал към дросел клапата, но "майстора" каза, че не е от нея, а по-скоро ми е заминала бобината или датчик колянов вал(ако е заминал, колата няма да пали, ама айде). В крайна сметка си купих преходник от 3 пинова букса, към ОБД и грешката показа TPS ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #35 Отговорено 11 Юли, 2019 (Редактирано) Почисти първо дросела и моторчето за празен ход и тогава купувай нещо,може да се размине с това. Някой пипал ли е TPS a свалян ли е. Редактирано 11 Юли, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #36 Отговорено 11 Юли, 2019 (Редактирано) 5 minutes ago, CARPERA said: Почисти първо дросела и моторчето за празен ход и тогава купувай нещо,може да се размине с това. Някой пипал ли е TPS a свалян ли е. Проблемът не е в купуването ... проблемът е в това, кой и как ще го направи. Нямам идея дали някой го е пипал/свалял и кога. Най-вероятно просто му е дошло времето. п.п. Откакто колата е в мен - не е пипано. Допълнение - моторът на празен ход си работи прекрасно, в смисъл равномерен е и няма прекъсване. Редактирано 11 Юли, 2019 от monkos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #37 Отговорено 11 Юли, 2019 Клапъните регулирани ли са кога ,колата няма газ,не пишеш откъде си за да ти се препоръча читав майстор, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #38 Отговорено 12 Юли, 2019 Клапаните най-вероятно не са регулирани, колата има газ. От Кърджали съм. 18 hours ago, CARPERA said: Клапъните регулирани ли са кога ,колата няма газ,не пишеш откъде си за да ти се препоръча читав майстор, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #39 Отговорено 12 Юли, 2019 (Редактирано) Ето снимка на оборотите на загрял двигател. Редактирано 12 Юли, 2019 от monkos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #40 Отговорено 13 Юли, 2019 (Редактирано) С това трябваше да започнеш колата има газ и не си регулирал клапаните. Какво чакаш да отидеш на ремонт на глава и клапани ли ,първо регулира клапани и тогава почивай дросел и IACV. В пост 24 от темата е описано подобрението след процедурата. На газовото сменени ли са двата филтъра. Имаш ли идея откога не са поглеждани клапаните. От снимката защо ми се струва че това е ПРЕГРЯЛ двигател така ли винаги стои стрелката на температурата в червеното в края,тя още малко ще изкочи от скалата,ако не е развален датчик имаш много по-голям проблем. Редактирано 13 Юли, 2019 от CARPERA 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове