Jump to content
гената.

обороти HR-V

Recommended Posts

Става въпрос за HR-V 105 коня, сутрин като паля когато колата е студена оборотите за няколко секунди падат до към 300-400 и почти да угасне, след което се стабилизират. Това се случва единствено и само при първо палене сутрин, след това и 100 пъти да паля, няма никакви проблеми. Дайте идеи какво да ровя и да чистя. Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапаните регулирани ли са скоро ? Ако не са, може да започнеш с това :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапаните регулирани ли са скоро ? Ако не са, може да започнеш с това :cool:/>/>

регулирани са преди 7000 км. в "Хонда" Edited by гената.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм сигурен, че е от това и на мен ми го прави понякога. Ако са клапани не трябва ли да е винаги? Освен това ако подадеш малко газ нещата веднага се оправят. За мен е нещо за почистване при стъпковия мотор, но доколкото разбрах, Хонда нямат стъпков мотор, така че, клапанче или каквото и да е там

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм сигурен, че е от това и на мен ми го прави понякога. Ако са клапани не трябва ли да е винаги? Освен това ако подадеш малко газ нещата веднага се оправят. За мен е нещо за почистване при стъпковия мотор, но доколкото разбрах, Хонда нямат стъпков мотор, така че, клапанче или каквото и да е там

Да бе...и на мен го прави..само сутрин и само на първо запалване...точно за 2 сек... и после всичко е ок.оборотите се нормализират..кво правим???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Неискам да ви обърквам щото не съм много сигурен но проверете си IACV (Idlle Air control Valve ) клапана който отговаря за оборотите на празен ход , в youtube има много клипчета относно как се прави :) поздрави .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пичове само да споделя(относно мненията по-горе)..понеже може и да бъркам нещо но от седмица на сам вече се ЗАГУБИ този"проблем"и като връщам лентата назад....не съм правил нищо по харвито(в смисъл почистване...сменяне...абе...нищо),освен....Публикувано изображениеслед като сложих добавка за прочистване на инжекционаПубликувано изображениена пълен резорвар...за самата добавка..много ме е яд,че забравих да е снимам но тук я има навсякъде(бензиностанций,разни там маг. за авточасти)..и така самата тубичка е 0.500мл. има и за дизел и за бензин(made in UK)...дават я на всеки 4-5000 км,след смяна на масло уж било хубаво да я слагашПубликувано изображение..аз както всеки уважаващ се Бай Ганьо никога не съм вярвал на тем подобни "лекове"..уж почиства клапаните,по-добра работа на мотора бла-бла...ама..Публикувано изображениемай наистена има ефект.Повече от седмица откакто съм я сложил и допълних с бензин-98....нема промени на обороти-нема нищоооо!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svesevo я сподели как се нави да ползваш fuel injection cleaner така внезапно :lol::ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svesevo я сподели как се нави да ползваш fuel injection cleaner така внезапно Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Малък,ще ти скъсам главата да знаешПубликувано изображение..ако "споделя".....то трябва да е във форума за виц на деняПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение...а иначе всичко си ок бе....само за твоя информация...върви като пушкаПубликувано изображениедизел-бензин...тва е майка-HONDA..сега си мисля и да се изпикая в резорвара..ако е науча и така да върви....малиииииПубликувано изображение
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След смяна на консумативи и "компетентна" майсторска намеса оборотите ми се колебаеха в рамките на 200-500. След много четене по разни форуми реших да почистя IACV. Свалих дросела и кой дявол ме накара да отворя и TPS...прецаках гарнитурата, после рязах от картон. Както и да е, наместих го уж както си беше. След сглобяване свети чека и оборотите се колебаят между 1200 и 1500, форсира се сама, при включване на климатика падат на 1000. Въпроса ми е може ли да се оправи без компютърна намеса и майсторско бърникане, или да търся сервиз. И къде по дяволите да го търся, от Варна съм и съм на почивка в Сандански поне до 10 септември...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става въпрос за HR-V 105 коня, сутрин като паля когато колата е студена оборотите за няколко секунди падат до към 300-400 и почти да угасне, след което се стабилизират. Това се случва единствено и само при първо палене сутрин, след това и 100 пъти да паля, няма никакви проблеми. Дайте идеи какво да ровя и да чистя. Поздрави!

 

старичка е темата, но да потвърдя и аз: с добавка се оправя .........10км. каране и на другия ден си пали и държи оборотиПубликувано изображение/>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя дето е старичка,ами и доста подвеждаща.Необходима е читава диагностика.Защо пък и читава?Ами няма да има грешки най-вероятно.Трябва да се гледт живите данни.Възможни причини:1.Въздушен филтър2.Горивен филтър3.Ламбда сензор4.Клапанчето за празен ход5.Налягане на горивото6.Предварение на запалването7.Неправилно газоразпределение.8.ЗАпушени дюзи10.Малко разстояние на свешите.Добавката оказва влияние само на кое от тия евентуални проблеми?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добавката оказва влияние само на кое от тия евентуални проблеми?

 

предполагам само на дюзите........... но това е първото, което пробвах и подейства / на СУБАРУТО същото ми се е случвало/ , ако нямаше ефект, тогава си абс. прав какъв е начина на действиеПубликувано изображение/>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Харвито е доста простакоустойчив инжекцион,макар че моя от време на време ме изкарва извън нерви,като например вчера след преминаването през една река и стабилното удавяне с вода,подсушаване продухване с въздух и спрей в всички контакти ми вади "Misfire in any cylinder"Втори ден вече се псувам ,че не проверих колко дълбока беше реката...видя ми се 20-сантиметра пък се оказа половин метър.Независимо от това издрапа на 2 цилиндъра и аз бях сух :).Та по въпросния проблем.Започва се наистина от най-простото/мързеливото и после се кара наред.Да не забравяме ,че нащо моторче за празен ход е малко по-сложно и дроселира картерни изпарения,които при мотор на 200к километра са повечки и се налага по-често почистване с обезмаслител заради кофти комбинацията масло+прах.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...конкретно за колегата bodo.... надали,ще му се оправят оборотите(без техническа намеса)... а иначе аз това го правих така като него...преди двайсет и кусур години като нон стоп бараниках моят МОСКВИЧ дванайсетак-дефорсеПубликувано изображениепо и над капака под и над купето...абе...то тогава така се ставаше шофьор Публикувано изображениено аде да не сравняваме СССР със made in Japan...а иначе аз си държа на моето...може да е"мързеливо" но нищо не ти коства да го пробваш сложи от тази добавка и пробвай...жена ми има nissan marhc(mikra-е за европейския пазар)...та аз го взех миналата седмица да му направя сервиз(тука така му казват)..и както си трябва му смених-масло на дв.+филтър,горивен+въздушен,обух я с четири нови гуми,предни накладки,праснах и една баняПубликувано изображение...и си викам абе жена ми е все пак Публикувано изображениечек.да и туря тука тая добавка-Публикувано изображение ..минават 2-3 дни (ама аз нищо не и казвам)...па тя вика...баси та мойта кола се отпуши Публикувано изображение..."блаженни са вярващите"...на кратко...англичаните са го измислили...викат на всяка смяна на масло...слагай!

Edited by svesevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подобна добавка се предполага, че разгражда/обезмаслява (или нещо такова), та инжектори, клапани - добре, ама знаем ли какви отлагания са натрупани в резервоара и какво ще се случи ако има разни бози и ги понесе към двигателя :unsure:/>

Edited by mohican

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно верно.Оня ден си смених и аз най-накрая горивния филтър.Като се има предвид ,че карам 99% на газ и помпата върти постоянно и филтрира разбира се.Нямате на идея какво източих от филтъра.Карам винаги с 25 -30% пълен резервоар и уж не зареждам къде да е.Чак не смея да отворя резрвоара да видя какво има вътре :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е нова кола, добре би било за профилактика да се разкарат разни отлагания, ама втора/трета ръка таралясници дето не знаеш предишния собственик как я е поддържал .... :huh: По-добре отиди на сервиз да изчистят инжектори или там каквото е нужно, отколкото да дадеш пари за добавки да си набуташ събраната гняс от резервоара и после пак пари за сервиз ;) Аз за сега практикувам с пълен резервоар, като падне към средата + - и допълвам, че на минимум не се знае к'во още ще засмуче :D . Поне при пълен резервоар, шанса да засмуче повече боклуци е по-малък, или поне са по-малко и да се надяваме филтъра да си свърши работата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подобна добавка се предполага, че разгражда/обезмаслява (или нещо такова), та инжектори, клапани - добре, ама знаем ли какви отлагания са натрупани в резервоара и какво ще се случи ако има разни бози и ги понесе към двигателя Публикувано изображение/>

 

Тези добавки, не правят кой знае какви чудеса, та не очаквайте много от тях.

Естествено има и хубави /действащи/ и ако в резервУара има голям тиняк, най-много да смениш 1-2 филтъра, особенно ако са хубави и филтрират горивото качествено.

Винаги, на всичките ми коли които съм имал досега /изключение прави сегашното СРВ/, съм слагал допълнително филтърче /от тези прозрачните/ и съм бил много доволен от него, особенно ако основния филтър се е оказвал в последствие, някакво менте.

 

Маркони, аз лично от години съм се отказал да свалям резервуари,понеже при 5-6 свалени за почистване, не съм откривал това което съм мислил , че ще намеря тамПубликувано изображение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е нова кола, добре би било за профилактика да се разкарат разни отлагания, ама втора/трета ръка таралясници дето не знаеш предишния собственик как я е поддържал .... :huh:/> ТО всяка кола тук е втора употреба,тия дето си ги купуват от магазина не пишат в форума,а на застрахователя :P По-добре отиди на сервиз да изчистят инжектори или там каквото е нужно, отколкото да дадеш пари за добавки да си набуташ събраната гняс от резервоара и после пак пари за сервиз ;)/> Е тук е най големия проблем.Сервиза е на 10м от спалнята ми :D .Но и знам какъв *** е да сваляш резервоар.Общо взето с 2 филтъра ще реша проблема доколкото ме интересува практически.ЗА парите си много прав...най ме боли като в сервиза се прави служебната кола :)Аз за сега практикувам с пълен резервоар, като падне към средата + - и допълвам, че на минимум не се знае к'во още ще засмуче :D/> . Поне при пълен резервоар, шанса да засмуче повече боклуци е по-малък, или поне са по-малко и да се надяваме филтъра да си свърши работата.

Харвито гори 1,5-2 на 100 бензин.В зависимост от настройката на газова та де,аз си оставям на 30 градуса и 25 секунди.Сипвам 20 лева бензин и изкарвам месеца общо взето.Много боли да напълниш бензиновия резервоар.Тва са много кюфтета и бира.Сори за черния хумор и самоиронията.... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой свалял ли е IACT на харви без да сваля целия дросел. Претеснява ме тясното пространство и дали после ще мога да го монтирам, най-вече уплътнението. Допълнителна пречка са ми и кабелите за ГИ. П.П. Изчистих дросела -доста мизерия имаше, WD40 свърши чудесна работа

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо сложно няма при свалянето на дросела.Иначе ти трябват специализирани инструменти.На 105 и 124 коня МПХ е на различно място...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам- тъй като в гаража имам и F-RV 1.7 забелязох че при него има разлика.При мен мотора е 105к. и МПХ трябва да е отпред/ изглед пред автомобила/на дросела. Държат го 4 болчета 8мм. Имах едва забележимо пропадане на оборотите при загрял двигател - при подаване на газ стигаха до около 500 след което се вдигат на 1000 и тогава се нормализираха към 800. След почистване на дроселовата клапа,рестартиране на ЕКУ и 15 минутно каране в града проблемчето изчезна. Сега ги държи твърдо на 800.Благодаря на Маркони за инфото - за сега ще се въздържа от сваляне. При по-нататъшен проблем ще опитам да чистя IACV без демонтиране на дросела-ти си профи на харвито и затова ти е лесно.

Edited by Buliviv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми не знам за добавката, на мен преди ми го правеше този проблем, но от половин година не го е правил. Започнах да практикувам друго - като дам на контакт, изчаквам да изгаснат всички лампи по таблото, да останат само за маслото и акумолатора да светят и тогава въртя. Дали пък не е от това?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 105 коня дросела и МПХ управляват картерните газове.там бая мръсотийка има.Като се чисти дросела се стига до една черно сива боя,която не е добре да се маха,макар че там където опира клапата в стената на дросела е износена отдавна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

...като дам на контакт, изчаквам да изгаснат всички лампи по таблото, да останат само за маслото и акумолатора да светят и тогава въртя

А това защо?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така пише в книжката.Иначе докато угаснат лампите вече съм минал 200 метра :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ехее те гаснат за 3 секунди максимум ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Харви лети ниско по дупките в асфалта :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мхъм с новите амортисьори направо ги прескача сами дупките :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Нищо сложно няма при свалянето на дросела.Иначе ти трябват специализирани инструменти.На 105 и 124 коня МПХ е на различно място...
Ще може ли линк/снимка към процедурата за почистване на дросела и МПХ на Харви 105 коня?
В листа за обслужването пише да се регулират оборотите на празен ход на 200000км. Но предполагам първо е добре да се почистят тези части?
Благодаря

Sent from my Ektra using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте колеги,

Оказа се че ми е заминал сензора за позицията на дроселовата клапа(throttle position sensor).

1. Някой може ли да ми обясни къде точно се намира, както и серийният му номер(предполагам, че е някъде зад въздушния филтър)?

2. Също така, останах с впечатлението(гледах разни клипчета в нета, но не за HR-V), че освен другото, въпросният сензор служи и за регулация при оборотите на празен ход. Как точно се настройва и изобщо изпълнява ли тази функция при HR-V? Допълнение - явно IACV-то служи за тази работа, но все пак въпросът остава.

3. Мисля да сваля и почистя самата дроселова клапа. Трудно ли се сваля и какви точно специализирани инструменти са нужни за свалянето ѝ?

4. След почистването нужно ли е да се смени гарнитурата на дроселовата клапа? Датчика има ли гарнитура, която трябва да се смени и ако да - отделно ли се купува или идва в комплект с новия сензор?

Edited by monkos
допълнение

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На дроселовото клапа срещуположно на жилото

index.thumb.jpg.af112ad2984fa4ad6573c22297e28aa0.jpg

След неговото почисвоне почисти и IACV клапъна-моторчето за празен ход.

как разбра че е заминал TPS а ако се свали трябва софт за да се намести после.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, CARPERA said:

На дроселовото клапа срещуположно на жилото

index.thumb.jpg.af112ad2984fa4ad6573c22297e28aa0.jpg

След неговото почисвоне почисти и IACV клапъна-моторчето за празен ход. 

как разбра че е заминал TPS а ако се свали трябва софт за да се намести после.

Диагностиката така каза ;)
Check engine-a светеше, а проблемът беше, че колата "прекъсва". Като отпуснеш леко газта, а после подадеш отново, се получава едно залашкване и липса на сила. отделно колата държи ниски обороти - на празен ход около 200(без да гасне). Отелно забелязах при свободна, в движение да държи около 1,800 оборота(преди да светне чек-а). Ако наистина TPS-а отговаря за оборотите има логика да е това. Аз се бях ориентирал към дросел клапата, но "майстора" каза, че не е от нея, а по-скоро ми е заминала бобината или датчик колянов вал(ако е заминал, колата няма да пали, ама айде).

В крайна сметка си купих преходник от 3 пинова букса, към ОБД и грешката показа TPS ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Почисти първо дросела  и моторчето за празен ход и тогава купувай нещо,може да се размине с това.

Някой пипал ли е TPS a свалян ли е.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 minutes ago, CARPERA said:

Почисти първо дросела  и моторчето за празен ход и тогава купувай нещо,може да се размине с това.

Някой пипал ли е TPS a свалян ли е.

Проблемът не е в купуването ... проблемът е в това, кой и как ще го направи.

Нямам идея дали някой го е пипал/свалял и кога. Най-вероятно просто му е дошло времето.

п.п.

Откакто колата е в мен - не е пипано.

 

Допълнение - моторът на празен ход си работи прекрасно, в смисъл равномерен е и няма прекъсване.

Edited by monkos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапъните регулирани ли са кога ,колата няма газ,не пишеш откъде си за да ти се препоръча читав майстор,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапаните най-вероятно не са регулирани, колата има газ.

От Кърджали съм.

18 hours ago, CARPERA said:

Клапъните регулирани ли са кога ,колата няма газ,не пишеш откъде си за да ти се препоръча читав майстор,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ето снимка на оборотите на загрял двигател.

IMG_20190712_065640.jpg

Edited by monkos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

С това трябваше да започнеш колата има газ и не си регулирал клапаните.

Какво чакаш да отидеш на ремонт на глава  и клапани ли ,първо регулира клапани и тогава почивай дросел и IACV.

В пост 24 от темата е описано подобрението след процедурата. На газовото сменени ли са двата филтъра.

Имаш ли идея откога не са поглеждани клапаните.  

От снимката защо ми се струва че това е ПРЕГРЯЛ двигател така ли винаги стои стрелката на температурата в червеното в края,тя още малко ще изкочи от скалата,ако не е развален датчик имаш много по-голям проблем.

Edited by CARPERA
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×