Jump to content
Кирето

Има ли смисъл от втори комплект джанти? НееЕЕЕееЕЕее

Recommended Posts

Имам два комплекта железни джанти. Единия е с летни гуми другия е с зимни гуми.

Днес реших да си сменям летните със зимни гуми. Като ги нагласих реших да ги разменя на буквата Х за да е равномерно износването и установих че няма как да стане. Сега ще ме питате защо?

Защото няма как да размените лява с дясна гумаПубликувано изображение Предна със задна може, но не и лява с дясна.....

Така или иначе се налага да се мине през гумаджия, да си оставиш 20кинта всяка пролет и есен.....или да го правиш поне през сезон, ако искаш да ти се износват гумите равномерно и да ги караш по дълго време.

Ето и малко инфо от този сайт : http://www.primex-bg...e/?page=useful5

Извод: втория комплект джанти върши работа, но не и ако искате всичко да ви е изрядно и като хората, защото няма как да направите ротация на ляво с дясно колело.

Тази тема споделям опита си и не е въпрос към вас, но все пак може да споделите вашия възглед също!

Поздрави и безаварийни километри. :)

Редактирано от Кирето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега какъв е тоя Х! Завърташ предни със задни и си готов!:rolleyes:

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извод трети: поддържай си предницата изправна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На "Х" се правят кейджовете, а и не мога да разбера какви са тези екзистенциални теми дето се пускат напоследък.Има ли смисъл от това,онова,трето.....Сядаш на един лист хартия и пишеш "+" и "-" , ако искаш и в пари да ти е по-лесно.Само като си сметнеш монтаж,демонтаж,баланс и занимавката с гумаджиите, би трябвало да ти светне дали има смисъл или не."Х"-а няма да го коментирам, но ако толкова държиш на тази мътна схема - купи си гуми без посока.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртенето се прави с цел, на двигателните колела (в случая предните) гумите да са винаги с по-големия грайфер. Размяната се прави така: ЦЪК. Следвайки тази схема, при гуми с посока, наистина ще трябва да се ходи при гумаджия да се разменят гумите спрямо джантите (защото като се прехвърлят задните джанти с гуми отпред им се обръща посоката), но само на 2 такива джанти и гуми трябва да правиш операцията (тези които отиват отпред). Не виждам проблем, ако не се следва стриктно тази схема, а просто не прехвърлиш предни отзад и съответно задни отпред както са си - ляви да си останат ляви и съответно дясни - дясни да си останат. Важното е да избереш тези с по-добрия грайфер да са на двигателните колела, т.е. пак има начин да спестиш ходене при гумаджия.При гуми без посока просто следваш надписите "вътре" - "вън" (inside - outside), тогава дори при размяната от горния линк няма нужда да ходиш при гумаджия за разменяне на гумтие с джантите, защото гумата без посока, няма значение дали е лява или дясна, щом я гледаш с надписа "outside", т.е. "отвън" всичко е ОК.Ако са ти неравномерно износени гумите (примерно вътрешната част я няма, а външната е с грайфер да те пребие, то тогава:-или минаваш по 30 - 40 хиляди километра на сезон с тези гуми и вече те са си изпели песента, т.е. трябват нови гуми (така както няма 200 годишен човек, така няма и вечни гуми);-оправи си сходимостта на колелата, както вече ти казаха (това, че нещо не ти е наред по ходовата част, не са ти виновни гумите), ако си тунер и си направил отрицателен (или положителен) "камбър" хептем няма на кой да се сърдиш.Не виждам нищо кой знае какво странно в цялата работа. И все пак съм съгласен, че винаги си е набутвация и трябва да се ходи при гумаджия, най-малкото за един баланс (зависи кой колко пробег прави на сезон). Но няма как - като имаме бради, ще ни трябват и гребенчета да си ги решим.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под Х имам предвид предна дясна гума отива на задна лява и задна дясна отива на мястото на предна лява.Да, добре е да гледаме като копуваме нови гуми и това ако мислим да ги ползваме на джанти без да ги сваляме от тях.Идеята е просто като си земеш едни гуми да си ги караш на едни джанти докато не се изтрият и да не се занимава човек с гумаджий. За жалост така са го исмислили самите производители на гуми, че се налага минимум през сезон да минаваш през гумаджия за да ти върти гумите.Истината е че десните гуми се износват по бързо от левите защото всеки път има наклон от 3% за да може да се изтича водата по лесно от пътя, по този начин колелата който са откъм банкета на пътя винаги се износват по бързо.Няма пълно щастие :)Успех колеги

Редактирано от Кирето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Може би си прав за пътищата по белите страни.В Бг като карам , никъде не съм попадал на продължителен участък който се отводнява с наклона който споменаваш.За сметка на това има постоянна промяна в наклони,повърхности,неравности......абе докато дойдеш до изтъркването на десните колела повече най-вероятно ще изхвърлиш гумите заради дупки и пирони по пътищата.От личен опит ти казвам че без да ги въртиш на "Х", гумите ти ще карат доволно километри.Аз ги въртя в началото на сезона предни-задни и нямам никакви проблеми от години.Просто като дойде време за смяна,слагам гумите с повече месо отпред и си свиркам.Иначе ако прекараш ръка през протектора на недвижещите колела( в нашия случай задните)и усетиш назъбване,значи е време да ги сложиш отпред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под Х имам предвид предна дясна гума отива на задна лява ...

На кола с предно предаване предна дясна става задна дясна, предна лява --> задна лява. Задните отиват отпред, на "Х".Така сигурно се спестява назъбването, което спомена Prelude.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Назъбването се получава на колелата които не превъртат( и не се изглаждат образно казано) от неравностите на пътя.Но не разбирам защо трябва да се минава на "Х" като ги слагаш отпред.С години съм карал като просто съм сменял предни със задни и не съм имал никакви ядове.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги прави сте. В България са зле пътищата, засега сменям задни с предни и ще се кара така.Ще се пести от гумаджий и след това новите гуми идват безплатни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с хиксовото местене е по-скоро за джипове и други коли 4х4 с еднакви гуми. Там си има значение за трансмисията...За нормални коли просто предни и задни си е достатъчно. Не виждам защо трябва да въртите и тормозите гумите всяка година. Аз мойте си ги въртя, като ходя при един познат гумаджия да не хамалувам много и само им проверяваме баланса и ги донапомпваме. 2лв на гума макс или 3в1, както дойде :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предлагам следното, пускаш за продан 4 те джанти и 8 те гуми, като ги продадеш, отиваш и си купува 4 гуми ханкок оптимус S4 H730 и приключваш веднъж за винаги с гумаджии, втори комплект джанти, въртене, хамалоги и прочие :) жалко че за Хондата ми няма такъв размер :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз пък не мога да си представя какъв компромис има гума, която уж може да се кара през всички сезони.Ако зимата има прилично преставяне, то каучукът й със сигурност е мек.И как този същия каучук ще издържи по магистралата в пика на лятото,когато температурите са 40 градуса на сянка?Това с всесезонните гуми е ташак според мен ама явно за всеки влак си има пътници.Ако климатът е като в Англия примерно, макар че и там лятото е топличко понякога, може би може да минеш с такива гуми,знам ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я покараш 4 години и 40 000км,и после още поне 2 г задна, и като се убедиш че първите две зими се държи по добре от повечето чисто зимни гуми, и като се убедиш че на 40 градуса на сянка не издава и звук по завоите и не се размазва по асфлата друга песен ще запееш :) И аз не вярвах за такива унисекс гуми :) ама времената много се проемниха последните няколко години, мога да изброя 3 те марки на коиито може да се заложи на всесезонка и няма да се съжалява :) Goodyear Vector 4Seasons, Hankook H730, Toyo Vario V2 която и да вземеш нема да сбъркаш, няма висяне при гумаджи комплекти джанти из мазето, разправи и прочие. Аз правя така купувам две и седят предни старите които са на 3 години отиват задни, след 3-4 гос според зависи задните си заминават и предните отиват задни а от пред нови :) При моя размер 165/65/14 цената която намерих вчера е уникална 75 кинта за 14 ка, иначе са по 95 наи тънко, поръчах си две и ги чакам с нетърпение, а старите ще сложа задни, до сега задните ми бяха летни :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за всесезонните гуми е иднн мит, който продължава да се разпространява!И при тях има качествени и имитации. В момента карам с най-добрата всесезонна гума Goodyear Vector 4 seasons. Това е единствената такава гума, която ADAC тестват заедно със зимни гуми и я позиционират в средата на класирането:http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx?ComponentId=87236&SourcePageId=31821Гумите ги сложих август 2010 и до сега съм навъртял 36000км без никакви проблеми. Предния ми Акорд беше с Nokian WR2 и смело мога да каже, че не вижаждам никаква разлика зимата, като се има предвид, че улицата на която живея е на баластра и не се чисти изобщо от сняг. Като износване, гумите все още са едните с 6.3, а другите 6.1 мм грайфер, т.е. тази зима и вкл. лятото ще карам без проблем. Въртя ги предни<>задни есен и пролет, за да избегна неправилното и неравномерно износване!Така карам без да взимам втори комплект джанти и гуми и всички последствия от това. С мойто каране, гумите на предния ми Акорд за 5 години не бяха износени, но на летните гумата взе да се напуква.Иначе на служебните коли сме слагали евтини всесезонни гуми на Дебица /те са копие на Goodyear Vector 2 или 3/ и Нокиан, но нямат нищо общо с орининалния Goodyear Vector, особено зимата!И за да не мислите, че опита ми с всесезонните гуми е малък, в периода 1998-2004 използвах два комплекта Goodyear: Vector 3 и Vector 5 с които единствения ми проблем беше, че ги въртях рядко и се поизносваха с назъбване, в следствие на което шумяха повече, но сега не допускам това!Единственото ограничение за всесезонните гуми е, че не стават за екстремно каране лятото, все пак са по-меки. Но за умерени шофьори са едно много разумно решение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да обидя ,Слави и Иван, естествено без цел ,съм на противоположното мнение ,за гумите Goodyedr-Vector ,вкл. 3-та!За следващите незнам ,защото серията Vector ,е зачерктната от моя списък!Аз лично , с по калпави гуми ,не съм карал ,независимо какво показват тестовете и изпитанията!Иначе по въпроса ,за втори компект джанти, отговора ми е - НЕ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тях и аз немога да изразя менние, само гледам че адак ги хвалят там и ги равняват с разни асове в зимните гуми. Явно имат фаида :) но за Ханкокчето имам много добри впечатления :) Жалко обаче че се зарадвах снощи за хубаватая цена, оказа се че нямало налични :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аъ съм за. Лятото карам със лети джанти 15'' 195/55/15 а зимата с 14'' 185/65/14

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два комплекта Джанти с гуми е перфектната комбинация при смяната на сезоните . Бързо и лесно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе ако прекараш ръка през протектора на недвижещите колела( в нашия случай задните)и усетиш назъбване,значи е време да ги сложиш отпред.

Не е точно така колега .. :) Като усетиш "назъбване" значи е време да си смениш амортисьорите :D защото аз съм го виждал многократно ефекта и при водещите колела, с изтървали амортисьори .. ;)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Може и амортесьорите да играят, но при мен са в идеално здраве.Та причина за назъбването е и че се търкалят без да превъртат чат-пат.Което се лекува със завъртане на местата предни-задни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с два комплекта джанти, оригиналните лети със 195/60/15 за лятото и още едни лети от 200sx със 185/65/15 за зимата. На зимните им е трети сезон от нови, като при всяко слагане разменям предните и задните от всяка страна да се износват равномерно. За сега съм си избил инвестицията за зимните джанти, не губя време при гумаджии и не скапвам гумите от постоянно махане и слагане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен най -добрия вариант е два комплекта джанти с гуми за съответния сезон.

Зимни - 4бр.

Летни - 4 бр.

Така или инъче имаш два комплекта гуми т.е. мястото за съхранение е едно и също.

 

 

 

И то си купуваш чисто нови гумите, освен че не харчиш пари за гумаджии и не късаш гумите от поставяне и махане , по този начин пестиш максимум гориво. И не на последно место винаги се возиш безопасно в зависимост от сезона Публикувано изображение

 

И още един плюс на новите гуми ползваш им ДДС-то при някой познат с по голяма фирма Публикувано изображение/>!

Просто втория комплект джанти се избива за два сезона където се казва...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...