Jump to content
jikencio

1.8 VTI - газова уредба

Recommended Posts

Здравейте колеги,От скоро станах Хондаджия и си купих сивик аеродек 1.8 втек 169 кончета. Много съм доволен и върви дори над очакванията ми имайки предвид, че е комби и тежи 1250 по каталог. Искам да сложа газов инжекцион на този мотор, но ми искат някакви много високи цени от 1100 лева нагоре, защото трябвало да е с по-голям изпарител и тръби, за да храни мотора. Аз реално отида ли в този ценови диапазон, то по-добре метан тогава. Та въпросите са ми:Как ще се отрази метана на този мотор (не говоря за бързина и ускорение). Ако може да ме посъветвате къде да сложа пропанбутанов инжекцион на някаква по-поносима цена... Правят ли газаджийте някакви настройки по мотора или само по газовата, защото аз силно предпочитам ако може нищо да не се пипа и на бензин върви както сега...Мерси предваритено. Не намерих такава тема и за това пуснах нова. Ще ме извинявате, ако някъде има такова инфо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за хондата и много безаварийни километри.Много як мотор си избрал или такъв ти се е паднал,но на метан ще си като с три скорости,в смисъл че на 4-та и 5-та ще ускорява като електрокар.Това по инфо. от мой познат с мет.хонда с по-малък мотор.Общо взето въобще няма да ти е хондата същата с метан.Виж вече с пропана ще мажеш да се радваш на конете доволно,и 1100 лв.е норм.за ГИ от хубава марка,не се стискай ,колата не си я взел за 2500 лв.,а и данъка навярно си предвидил,така че... И дай снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега отивай при момчетата в ПРОГАЗ !

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за придобивката,колега!Сигурно понавървява количката:)Аз имам същото комби,но с по слабия мотор 116к.с. на метан.Ако имаш път през Пловдив мини и с удоволствие ще ти дам да покараш за да си прецениш готов ли си да жертваш динамиката за сметка на разхода,пък аз бих се радвал да разбера как върви двигател който не е ръчкан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодря колеги. Не съм го взел случайно този мотор, а търся точно такава кола от около шест месеца. Най-накрая дойде една от Швейцария и ми хареса. Моля се само дано да се е уцелила и да не прави проблеми. За сега добре се държи.. Смених термостат, един маншон на каре и някакви дреболии, но да видим. Просто малко време ми трябваше, за да се самоубедя, че хонда е марката. А иначе май пропан бутанов инжекцион ще сложа само да се опарича малко и да изкочи нещо по-изгодно.. Ето и две снимки, че колегата поиска:https://www.dropbox....%2016.58.58.jpghttps://www.dropbox....%2016.59.13.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре изглежда колицата,дано и предишния собственик да я е поддържал.Мисля че гледах тази кола скоро в обявите и се чудих кой ще я лапне:)Иначе и според мен е по-добре да си сложиш газов инжекцион и дано да имаш късмет да попаднеш на майстор.Успех и много безаварийни километри.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен. Но се чудя друго, защо взимате големи и мощни мотори и после искате да им слагате меан . . . Газ както и да е, но метна е подигравка с тоя мотор. Друго - по добре 1100 лв за ГИ от колкото после да ги гам за ремонт от тоя метан!!! Това е моето мнение.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен. Но се чудя друго, защо взимате големи и мощни мотори и после искате да им слагате меан . . . Газ както и да е, но метна е подигравка с тоя мотор. Друго - по добре 1100 лв за ГИ от колкото после да ги гам за ремонт от тоя метан!!! Това е моето мнение.

... защото тази кола и на метан ще върви 2 пъти повече от твоята д13-ка на бензин, а разхода и в левове ще е на половина на твоя.
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1100 е цената на читавите газови инжекциони :) а отностно метана, вече разликата не е толкова голяма.Факт е че преди време е било доста на оферта, но в момента разликата с газ ще е около 2-3 лева на 100 км :) ти си прецени кога ще се избие, колко ще е разликата с вървенето и колко ще се похаби мотора и дали си заслужава.

Редактирано от AuruMoon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих поставил въпроса по разлиен начин. Защо да е ВТИ комби с газ/метан, а не английски хеч примерно с д15з8??? нали като сложиш ботилката в багажника няма да е мн удобно за повечко багаж :unsure:, но това е доста в страни от въпроса на колегата....За да съм по темата, ако не умират прекалено много от кончетата, вероятно метана е по-икономичния избор. И с тези слухове, че цената на газта ще се вдига (вероятно и на метана няма да остане сегашната) икономията ще стане минимална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа колата на метан е по-спъната ама не е такава трагедия както си мислят някои.Според мен за този двигател с това купе върви прилично и съм доволен,не съм взел комби за да се състезавам!Иначе щях да взема някой хеч,а това е семейна кола.При все че моята е не е с метанов инжекцион,може би ако беше щеше да е доста по-добре.Разход градско 10лв/100 км. извънградско 7-8лв./100км. средно в зависимост от карането в разумни граници с 15ки джанти 195/60/15 гуми.Ако е на газ да кажем че ще гори пак толкова ,но в литри което означава около 40% повече при цена на газта 1.40лв.Аз карам около 20-25 000 на година,ако някой кара по-малко направо му препоръчвам да си забожда газ.А че горивата ще скача още доста е повече от ясно, и газта и метана и бензина,няма какво да се лъжем:angry:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фобос 4. Оптимум вариант за цен/качество. В смисъл читава уредба на нормална цена.п.п. Имаш лично с читав сервиз :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави колега за звяра :) И аз съм с комби макар и 90 кончета(те не знаят когато ги подминавам):D. И да знаеш марката е HONDA !! Преди точно година щях да си взема волво v40 но уви бараки големи и скорости от рено пфф.. Та както и да е 1 година вече и усмивката не ми слиза от лицето когато я карам. Монтирай ГИ щом търсиш икономия. Те си имат различни режими на работа до колкото знам. Важното за теб е и наличието на спортен такъв. Успех и чакаме инфо.

П.П ако не гоних нисък данък и аз щях да съм с такава.

Редактирано от bobchoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен. Но се чудя друго, защо взимате големи и мощни мотори и после искате да им слагате меан . . . Газ както и да е, но метна е подигравка с тоя мотор. Друго - по добре 1100 лв за ГИ от колкото после да ги гам за ремонт от тоя метан!!! Това е моето мнение.

... защото тази кола и на метан ще върви 2 пъти повече от твоята д13-ка на бензин, а разхода и в левове ще е на половина на твоя.
Колега отговора ти е малко неточен и доста относителен.Човека не е дал 5000лв.+ и ще плаща 200 лв.данък за да ги избива с метанова уредба,а и си е взел кола с 169 к.с.да му върви,а не да има мегдан коне за умиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички. Честно казано и аз винаги съм бил против кола комби да е с як мотор, но така се стекоха обстоятелствата. С жената ни трябваше комби и вериант беше да купя слябо комби и после да си търся друга кола, която да върви. Преди това гледах разни пасати и октавии, но нещо ми изглеждат тояги въпреки, че са по-нови от хондата. Накрая реших да сие по-бързо комби и така. Реално по-добре от това да си остане на бензин, но.... Трудна работа. Представям си го след като и сложа газ, че на бензин ще си върви същото, защото газаджиите казват, че нищо не се пипа по мотора.. Та дано намера някой път 20 лева като реша да си направя кефа на бензин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти с бутилка на разерната гума ли си. Ако си с нормална, може ли да ти се отраря тази плоскост над резерната гума на комбито?

Честито за хондата и много безаварийни километри.Много як мотор си избрал или такъв ти се е паднал,но на метан ще си като с три скорости,в смисъл че на 4-та и 5-та ще ускорява като електрокар.Това по инфо. от мой познат с мет.хонда с по-малък мотор.Общо взето въобще няма да ти е хондата същата с метан.Виж вече с пропана ще мажеш да се радваш на конете доволно,и 1100 лв.е норм.за ГИ от хубава марка,не се стискай ,колата не си я взел за 2500 лв.,а и данъка навярно си предвидил,така че... И дай снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живко,слагаи и газ на колата и не се чуди-вярвам,че няма да качиш много килата на колата ,то зависи и от бутилката де.Нека по запознатите да дадат мнение колко тежи една средна такава.пс.иначе на снимките изглежда читав екземпляр ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа, че за да хванеш разлика между газов инжекцион и бензин трябва да застанеш срещу същата на светофара и да се дърпате и пак може да не я хванеш... Шом аз на д14а2 едвам я хващам че е на газ прави сметката...При кадърно сложен газов инжекцион губиш максимум 1сек от 0 до 100.

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че една секунда е АДСКИ много това е осезаема разлика ;)))) :blink: :blink: :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не и за евридейка. Още повече като не я караш с педала до метала като ходиш до магазина или караш детето на градина :) Виж вече 2-3 сек си се усеща. Но в името на 10лв на 100км по-малко си заслужава :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти с бутилка на разерната гума ли си. Ако си с нормална, може ли да ти се отраря тази плоскост над резерната гума на комбито?

 

Само на бензин съм колега,разхода ми го позволява,но ти си сложи бутилка на мястото на резервната гума,да ти е наличен целият багажник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше да е лошо някой колега да ти обясни разликите между двете системи, преди да тръгнеш да слагаш метан на VTI кола. Плюсовете на метана: В момента метана все още е по-евтиният вариант ( по-скъпа инсталационна цена ), но разликата от 1-2 лева на 100км според мен не оправдава убиването на самият мотор. Това, което си свикнал в момента на бензин, няма нищо общо с това, което ще бъде на метан. Метана е много сухо гориво и съсипва двигателя доста по-бързо от пропан-бутана. Подръжката на метана е една идея по-евтина от тази на газта, за сметка на това самият метан и бутилката към него тежат двойно колкото тази на газта, което тотално съсипва задният мост и цялото окачване в задната част на автомобила. Най-големият минус на метана идва, когато трябва да излезнеш извън града. Такситата в София са на метан, поради простата причина, че знаят всички метан станции на изуст. Една покана за сватба в част на България, където не си ходил преди и ще се видиш в огромно чудо да търсиш Метан станция около Кърджали да речем. Газ има на 90% от бензиностанциите.Пропан-бутана е съвсем друга игра. По-високото октаново число му позволява да гори по-бавно от бензина, което спомага за по-голямата продължителност на живота на самият двигател. Самата система е доста по-лека от метана и не натоварва толкова много задният мост. Поддръжката е една идея по-скъпа, заради честата смяна на филтрите, но ако бъде настроен правилно газовият инжекцион е близко до невъзможно да усетиш разликата между бензина и газта. Намери колега с метан и такъв с газов инжекцион, помоли ги да ти дадът да покараш, ако не вярваш на това, което съм написал. Лично за мен, 1100 лева са страхотна цена за газифициране на твоят двигател. При теб ще трябва или голям изпарител или монтирането на два изпарителя, защото стандартните са до 150 коня. Аз съм за газов-инжекцион, задължително италиански.Цените на горивата ще продължават да растат, това е неизбежно, защото те растат в целият свят. Реално цената на бензина, нафтата и газта в България е една идея по-евтина от тази в Европа. Проблема идва от съотношението проценто между заплащането в България и количеството гориво, което можеш да закупиш за това заплащане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно метана е така, ама и не е така...1 м³ метан = 4 литра метан = 0,71 кг метан 1 кг метан = 5,6 литра метан = 1,4 м³ метан1 литър метан = 0,25 м³ метан = 0,178 кг метан Съотношението метан - бензин и метан - пропан-бутан е следното:3,2 литра метан = 0,571 кг метан = 1 литър бензин3 литра метан = 0,535 кг метан = 1 литър пропан-бутан 1 кг метан = 5,6 литра метан = 1,750 литра бензин1 кг метан = 5,6 литра метан = 1,867 литра пропан-бутан Нормалните бутилки тежат около 2кг за 1 кг метан. От там натам се смята колко място и какви бутилки да се сложат. Има и леки, около 1кг за 1кг. Ако един килограм се равнява на 1.750л бензин, то 10-12 кг ти стига, при положение, че колата харчи на дълъг път 8/100 бензин и ще тежи около 40кг цялата инсталация. Килото метан беше 1.8лв по спомен. Това означава, че с 20кинта на дъъг път ще можеш да минеш около 250км при попътен вятър.На газ това се прави с 32-35лв, а на бензин с 50 кинта. При метана се слага аванс процесор и инжекцион и колата си върви нормално. А метан станций има достатъчно. Като ходиш на сватба в Кърджали какво ти пречи да провериш маршрута и да видиш къде има за зареждане места. :cool: Минусът е, че нямаш багажник, а тая кола като е 169к.с. няма да усети като повер което и двете горива да избере човека. Лошото е, че метана само предницата/ комп, инжектори, зарецдачка и тръби.. / са ти около 700лв с монтажа. Цялата система излиза около 1700 лв а ГИ е около 850 кинтас :cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...