dindin 1256 #41 Отговорено 13 Ноември, 2016 Продължаваме със снимки за феновете https://goo.gl/photos/huf4K8wLBMqkiF8t5 Въпросното зарядно от по-горните ми постове. 2.8 ампера, 4А RMS. Пише за акута от 15 до 65Ah. https://goo.gl/photos/RaLa1MJtckxWy9kg7 Въпросният акумулатор дойде с колата от Италия. Мислех, че пише Mordor От края на Април си седи вкъщи. Викам чакай да видя дозареждане не ще ли, ма явно няма да трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #42 Отговорено 13 Ноември, 2016 На работа ползваме зарядно на Бош модел ц3 , А за вкъщи съм си купил от тези на Лидл.Честно казано и двете вършат чудесна работа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icko_stanev 78 #43 Отговорено 14 Ноември, 2016 Колеги, като си говорим за тези зарядни от Лидл, ако може и аз да попитам нещо. Купих си и аз такова и решех пробно да го закача на моя акумулатор. След десетата минута светва лампичката Full charge и на полюсите на акумулатора има 13.03 V. Въпреки това го оставих цяла нощ и на сутринта беше някъде на 13.40 V. Та, това нормалното му поведение ли е или да ходя да им го връщам? П.С. Давах го и на баща ми да съживи един паднал акумулатор и той каза, че пак след 10-15 мин. е изключило, а ток за стартера няма. Моля да споделите опита си с такова животно. https://www.manualguru.com/ultimate-speed/ulg-3-8-a1-battery-charger/operation-manual Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashokolev 14 #44 Отговорено 5 Декември, 2016 Аз съм много доволен от това зарядно https://maxcar.bg/akumulatori/bosch-c3?search_query=zaryadno+za+akumulator&results=1 . Имам го от 1 година, ползвал съм го много пъти и съм доволен от него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #45 Отговорено 5 Декември, 2016 kotarankat,това се получава понеже умните зарядни са за напълно изправен акумулатор ,имат зададен алгоритъм и следят кривата на тока ,напрежението и вътрешното съпротивление на акумулатора ,ако е сдухан и по тяхната логика в едно положение отговарящо на условията им ,го считат за зареден ,ама той не е .Аз съм техничар човек ,обаче не ги одобрявам процесорните зарядни ,най си е добре траф с диод ,напомпва се хубаво акумулатора ,както си трябва ,независимо от останалия му капацитет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #46 Отговорено 6 Декември, 2016 (Редактирано) Адмирации за borko 30! Има си и други зарядни - истински, които се справят със старите акумулатори! Не визирам само старите диодни зарядни зареждачки, а и съвременни импулсни. Ама трябва да знае човек какво да си вземе... Редактирано 6 Декември, 2016 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #47 Отговорено 7 Декември, 2016 (Редактирано) Dandilov ,що ги правиха навремето старите български зарядни със 4 селенови плочки ,след като по- добрия заряд става със един диод само ? Те даже на руските слагаха и една лампа след диода да се вижда че зарежда ,проста работа ,но с нея ставаше десулфатизацията ,мощен заряден импулс през диода при положителната полувълна и по-слаб разреждащ през лампата при отрицателната полувълна ,просто и гениално . Редактирано 7 Декември, 2016 от borko 30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nistel_87 8 #48 Отговорено 8 Декември, 2016 Ползвам Bosch C1 и върши добра работа,доволен съм от зарядното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #49 Отговорено 8 Декември, 2016 Аз от зарядни не разбирам, но преди 2-3 години на едно ходене на Нюрбургринг се наложи да посетиме сервиз в близкото до пистата село Аденау и там в бая сериозен сервиз с над 12 клетки ето с какво зареждаха едно скромно нисанче v-шпек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #50 Отговорено 9 Декември, 2016 Те даже на руските слагаха и една лампа след диода да се вижда че зарежда ,проста работа ,но с нея ставаше десулфатизацията ,мощен заряден импулс през диода при положителната полувълна и по-слаб разреждащ през лампата при отрицателната полувълна ,просто и гениално . Точно! И при това тази схема върши работа, за разлика от лидълската зарядка! Но има и съвременни електронни зарядни, които освен другите режими, имат отделен специален режим за десулфатизация. Правят цикли от импулс (няколко секунди) с напрежение 15,6 - 16V и последваш лек разряд, при който напрежението пада до 14.4V. Този режим работи макс до 6 часа, но кърти сулфата като фаянсови плочки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #51 Отговорено 12 Декември, 2016 +1 за зарядното на ctek. Ползвам го от няколко години и мога да споделя само хубави неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #52 Отговорено 12 Декември, 2016 Лятото ми донесоха за ремонт бош с3 -200лв зарядно ,пълен автомат ,всички защити ,ма нашия намерил начин да го изгори,една седмица му търсих части и накрая го подкарах ,закачих го първо на един стар акумулатор има-нямаше 10 волта ,след 5 минути сметна че е зареден,помислих че нещо с ремонта не е наред ,ама после го закачих на моя от колата и както е зареден го помпи 6 часа преди да го обяви за зареден ,човека и той доволен ,вече 5 месеца го ползва без ядове и каза че работи като ново .Не ги обичам аз тез процесорни зарядни и това е .Аз пък си имам едно 30 годишно -пернишко ,траф и грец ,каня се от години да го автоматизирам ,ама все не остава време ,пък и аз кога ми се налага да зареждам ,освен тренировъчните цикли които правя на 6 месеца ,ама тогава слагам уреда и през час му хвърлям по едно око . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #53 Отговорено 15 Декември, 2016 у лидало пак ще пускат зарядно, някой може ли да каже по параметри дали става: http://www.lidl.bg/bg/513.htm?action=showDetail&id=52089 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #54 Отговорено 15 Декември, 2016 Това изглежда, че би могло да върши работа. Задава му се типа на акумулатора: Стартерен, тягов, гелов или AGM. В инструкциите му пише, че дори може да дава стартов ток до 75А в режим "Jump starting", но този режим е за акумулатори над 45Ah. Иначе има още три режима: - Fast Charge. Бърз заряд - може да се използва за десулфатизация до 6 часа. - Normal Charge. Нормален заряд до 12 часа. - Trickle Charge. Поддържащ заряд до 6 месеца. Абе, така както са го написали, изглежда читаво. Не видях цената каква му е... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #55 Отговорено 15 Декември, 2016 80 динги, дали си струва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #56 Отговорено 15 Декември, 2016 По-евтино с такива възможности не съм виждал на пазара. Но колко ще е надеждно... не се знае.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1256 #57 Отговорено 15 Декември, 2016 В инструкциите му пише, че дори може да дава стартов ток до 75А в режим "Jump starting", но този режим е за акумулатори над 45Ah. Някой може ли да обясни каква е логиката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #58 Отговорено 15 Декември, 2016 Ами и аз се зачудих като го четох, но стигнах до извода, че може да се включи директно в колата към акумулатора (когато акумулаторът се е разредил) и да се подаде допълнително стартов ток за стартиране на двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1256 #59 Отговорено 15 Декември, 2016 Въпросът ми беше по-скоро каква е логиката да може да даде стартов ток на големи акумулатори, където изискването е по-голямо а на по-малки да не може... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #60 Отговорено 15 Декември, 2016 (Редактирано) Понеже се включва директно на клемите на разредения акумулатор. А той понеже е разреден, вътрешното му съпротивление е много малко. При това положение 75А, които ще му подаде зарядното, до момента да завъртане на стартера, може да повредят акумулатора. Малките акумулатори имат по-малки по размери и площ плочи и решетки на клетките, а от там могат да понесат и по-малки токове на "ударен" заряд. Много големият заряден ток (макар и за кратко време) може да причини механични повреди като изкривяване на плочите и решетките например... Съвсем друго е положението при стартиране. Тогава акумулаторът може да отдаде за няколко секунди много голям ток без проблеми. Те за това са наречени "стартови акумулатори". Има и още нещо, което малко хора знаят. А именно когато се дава ток от един акумулатор на друг с кабели. Това не е препоръчително да се прави, защото скъсява живота на и на двата акумулатора! Веднъж на разредения, заради големият заряден ток, който ще дръпне и втори път на даващия ток акумулатор. Даващият ще трябва да осигури, в един и същ момент, хем големият заряден ток за разредения акумулатор, хем и големият стартов ток за стартера! Така, че давайте ток на друг от своя акумулатор само в крайна нужда! Редактирано 15 Декември, 2016 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #61 Отговорено 15 Декември, 2016 Тези 75 ампера не са заряден ток ,не мисля че ще повредят акумулатора стартовите зарядни -тука е по други формули схемата ,отделно че това зарядно трябва да има едно поне 800 вата траф и супер яки диоди ,да тежи много и да струва доста повече .Има вариант да е импулсно ,обаче пък ще струва още повече ,може би данните му са доста преувеличени и това е .То по тази логика и даване на ток от чужда кола ще повреди акумулатора ,всъщност като давате ток на някой ,запомнете ,да не палите вашия двигател-регулатора на алтернатора ви може да стане на дроб . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #62 Отговорено 15 Декември, 2016 Все полезна информация, благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #63 Отговорено 15 Декември, 2016 Да! Не са "заряден", а "стартов". В инструкцията пишеше, ако не ме лъже паметта, че дава 75А няколко секунди, след което почива 180 секунди... Но за клекналия акумулатор си се падат "заряден"! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #64 Отговорено 15 Декември, 2016 (Редактирано) Не са заряден щото напрежението рязко спада .1000 ватовите ,примерно клас D моноблокове усилватели за автомобилите от къде черпят ток докато колата е в движение ?От алтернатора нали ,това са доста ампери ,но не са заряд за акумулатора ако изключите усилвателя. Това зарядно от линка ,хич не му вярвам да дава тез ампери . Стартерните зарядни по принцип са конструирани за голям ток -над 100 ампера ,само че имат тиристор примерно сложен на първичната на трафа за режим заряд чрез който може да се регулира зарядния ток ,схема регулира в кой момент от полувълната да го отпуши и така става регулацията ,в стартерен режим има бутон шунтиращ тиристора ,и така се осигурява максималния ток от апарата ,ама той не бива да трае повече от 10 секунди ,понеже диодите стават огън и отлитат към силиконовия рай.Истински добрите стартови зарядни имат термистори навсякъде по силовите елементи и контролера не допуска претоварване или прегряване на елементите ,но те са скъпи. Редактирано 16 Декември, 2016 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #65 Отговорено 28 Декември, 2016 Взех такова зарядно от немския амазон: https://www.amazon.com/NOCO-G3500-UltraSafe-Battery-Charger/dp/B004LWVEKS Малкият му вариант с 3.5A ток излезе около 150лв с доставка до София и всичко, но ги хвалят като едни от най-надеждните и интелигентни зарядни. През изминалата година го ползвах да си дозареждам колата и мотора, тъй като почти цялата отсъствах и се прибирах през 3 месеца. Зарядното показва на колко % е зареден акумулатора, допълва го и влиза в режим на дозареждане, ако бъде оставено за дълго да го поддържа пълен. Има и режим за възстановяване на умрели акумулатори, който не съм пробвал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове