Jump to content
iso_eu

Законни ли са дневните светлини

Съгласни ли сте с НОВОТО ОПРЕДЕЛЕНИЕ   

107 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

"Законни ли са дневните светлини?" Отговор на този въпрос дава Красимир Костов - главен инспектор в Пътна полиция при Генерална дирекция "Национална полиция"

 

"Законни са дневните светлини, които са монтирани фабрично при производство на новите автомобили.

 

В България вече има много автомобили, които са с фабрично монтирани дневни светлини. Те се включват още със завъртането на контактния ключ. Всякакви импровизации - монтиране на самоделни дневни светлини с неподходящи крушки и нанасяне на корекции на рефлекторите, пробиване на отвори в тях с цел монтаж на допълнителни светлини са незаконни и терминът за това нарушение е "неразрешена промяна в конструкцията в превозното средство". Ако нямате нови дневни светлини, които са фабрично монтирани, не може да правите допълнения и следва да се движите с включени къси светлини през деня."

 

 

 

 

И сега какво ще правим ???

Някой да знае дали изкупуват някъде Току-що монтирани дневни светлини със СЕ сертификат на цена 300 лв !???

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля? :blink::huh:А да им видя контрола. Ще си ги направя както съм си планирал.Жалко, че чашите на българина трудно преливат...

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък искам да глобяват всички,които карат с включени халогени за мъгла(без наличието на такава)през деня,камоли през ноща.ПОДЧЕРТАВАМ ,най-вече колегите с BMW-та

п.с. Много ме дразнят!!!Публикувано изображение

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста неприятно се получава с това уточнение. Остава да видим господата длъжностни лица, как ще установяват дали дневните светлини са заводски или са добавени след това. Предполагам ще им раздадат по един наръчник за всяка марка и модел, в които пише "да има заводски светлини" и обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе тва вече минава всички граници . . . Публикувано изображениеПубликувано изображение Тоя ситнеж да се научи първо да гледа на волана като кара вместо да ми дрънка такива глупости. Аз да не съм тръгнал да си правя колата кабрио, че да съм направил "неразрешена промяна в конструкцията в превозното средство"

Редактирано от Вен_РВ1456ВС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там ги избират с конкурс и първо име Алекси. Кесяков, Стратиев - колко глупости съм чул от тези двамата през годините. Чак се чудямайор Костов как не е Алекси Костов - много ще му прилича щото ги дрънка като тези двамата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М да...всички планове за монтиране на дневни светлини отпадат.Тогава си слагам DRL модул и си намалям късите на 30-40 % и така.Иначе с лампичките горимПубликувано изображение

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека кажа две думи и за тези които карат на дълги светлини :angry: Неволно или не,днес поне десетина ми изгориха зениците.А повярвайте ми когато си на мотоциклет е доста страшно :angry: Моля колеги проверявайте на какви фарове карате!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Законни ли са дневните светлини?" Отговор на този въпрос дава Красимир Костов - главен инспектор в Пътна полиция при Генерална дирекция "Национална полиция"

 

"Законни са дневните светлини, които са монтирани фабрично при производство на новите автомобили.

 

В България вече има много автомобили, които са с фабрично монтирани дневни светлини. Те се включват още със завъртането на контактния ключ. Всякакви импровизации - монтиране на самоделни дневни светлини с неподходящи крушки и нанасяне на корекции на рефлекторите, пробиване на отвори в тях с цел монтаж на допълнителни светлини са незаконни и терминът за това нарушение е "неразрешена промяна в конструкцията в превозното средство". Ако нямате нови дневни светлини, които са фабрично монтирани, не може да правите допълнения и следва да се движите с включени къси светлини през деня."

 

 

 

 

И сега какво ще правим ???

Някой да знае дали изкупуват някъде Току-що монтирани дневни светлини със СЕ сертификат на цена 300 лв !???

 

Горкия глупак явно при сричането не е разбрал гласувания от депутатите закон а именно че е разрешено ползването на сертифицирани дневни светлини. И никъде не пише че трябва да са фабрични защото в България са много малко с подобна екстра. Утре ще монтирам и аз и ще видя каква е хавата с униформените господа, макар че както се вижда и те не знаят какво е законно и кое не. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Закона за движение по пътищата, чл. 70 е записано: „(3) (Изм. – ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите: 1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини; 2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.”До тук 4ма полицай ми го потвърдиха. Трябва само да имаш сертификат и да са сложени по правилник. Дали са заводски или не- все тая. Имаш ли сертификат към тях- караш смело. п.п. Тая селска имитация на Ауди по фаровете и мен много ме влудява. направо се чудя такива хора как има. А относто някакъв си там шев- да го д..ха. Не е по-силен от закона. Другата седмица си викам 2 комплекта и готово. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък искам да глобяват всички,които карат с включени халогени за мъгла(без наличието на такава)през деня,камоли през ноща.ПОДЧЕРТАВАМ ,най-вече колегите с BMW-та

п.с. Много ме дразнятПубликувано изображениеПубликувано изображение

 

Един съвет:- Порасни , спри да мразиш и да се дразниш !

Използването на халогенни за мъла през деня / без да има мъгла/ вместо дневни светлини ,може и да е забранено по закон , но е по-добър вариянт ,от карането на дълги светлини /пък дори и с намелена в % сила на светене / !Това е лично мое мнение !

В 2 страни от ЕС ,полицаите са възприели такова използване на халогенните за нормално / като неписано правило/ въпреки ,че и при тях е забранено по закон и не глобяват за това !

 

Иначе по въпроса дали са законни : Сертифицирани ли са за ЕС и ако са монтирани според изискванията - са законни !

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен в Сърбия,никъде другаде на са ме глобявали за халогени.И там бях ги включил,понеже валеше страшен дъжд,но по техния закон можело да се използват само при мъгла и снеговалеж.Дрън-дрън,взеха ми паричките,а пък ако не съм вярвал,да съм им прочетял законаПубликувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се втилясвайте!Имате ли светлини си свиркайте!Кой полицай ще ви проверява за сертификати и дали са заводски и дали вие ще се занимавате с него при положение, че светите и се виждате и изпълнявате законовото предписание и то със DRL светлини, изобщо, ако на вас ви харесва, да си чешете езиците и да се вайкате за глупости, при положение, че сте си направили труда да си монтирате такива диоди, е аз ви се чудя на акъла, че се вайкате така, при положение че си губите все повече време в една измишльотина...Инспектор Костов може каквото си иска да говори, ако искате да го слушате отивате във Бултрако и там да ви монтират за 1000лв. едни диодчета и да ви издадат сертификат, че са някакви си и да се успокойте :DИзвинявам се много, ама това вече на нищо не прилича, както информацията, която се тръби, така и вашите опасения относно нея...

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам с angel eyes на халогени. Пръстените ми са диодни и се виждат добре и на слънце. До сега патрули не са ми правели проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си поправя горния пост, не на халогени, а на ГАБАРИТИ : ))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз се бях ориентирал да си закупя дневни светлини. 200-300лв обаче немога да отделя за това и се насочих към по-евтините вариянти. Гледах в магазина имаше само един модел с Е сертификат. Мислех си да го взема обаче не бях сигурен дали това Е на стъклото е достатъчно. Отидох в КАТ Шумен и говорих с началника. Останах приятно изненадан, че хората ми обърнаха внимание и ми обясника до колко те знаят за какво става на въпрос. Та казаха ми освен този сертификат, трябвало да имам и документ от сервиз, че са ми правилно монтирани светлините. Казаха ми и името на два такива в Шумен. Е това не е ли парадокс. Отидох и попитах и на двете места, съответно и на двете места хората не бяха и чували. Реших да изчакам да се изясни малко темата, до тогава ще си карам на къси. А колкото до ДРЛ модулите намаляващи процента на светене, мисля, че е нож с две устриета. Ако една крушка не свети на 100% живота и намалява драстично. Поне така съм чел аз. Надявам се да съм ви бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не мога да го разбера това нещо :) дневни светлини... за какво искате да си монтирате отделни дневни светлини които струват по 200лв!?!? (говоря от тия със сертификатите не за онези които имат 12диода на 1платка и са затворени..) за икономия от гориво ли? или да не забравяте да ги пускате ? същата работа с ксенон и не е сложно сякаш да си цъкаш копчето за къси .. за мен лично е тъпа работа! и не мога да разбера що се шашкате толкова баси дневните светлини дрл- и и тем подобни на къси и това е .. много малко хора от форума гонят икономия всеки иска ама никой не я прави .. много дразнеща и излишна тема, хората са казали пуснати къси светлини кое не е ясно нз..

Редактирано от TEHKO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет:- Порасни , спри да мразиш и да се дразниш !Използването на халогенни за мъла през деня / без да има мъгла/ вместо дневни светлини ,може и да е забранено по закон , но е по-добър вариянт ,от карането на дълги светлини /пък дори и с намелена в % сила на светене / !Това е лично мое мнение !

Това си ама строго твое мнение, като видя подобен хитртец каращ на фарове за МЪГЛА без да има МЪГЛА или НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ от снеговалеж или дъжд спокойно се подпирам на дългите.Но рано или късно като почнат да глобяват за това и ще им просветне на някой хора.И я сподели кои са тези две държави дето не било по закон ама се толерирало, да не се окаже че са отсам линията на бозата. Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

халогените като са настроени не заслепяват те светят на ниско. тези които се продават за 20лв комплекта не фокусират светлината а я пръскат навсякъде и ти си голям хитрец като видиш някой на халогени и цъкаш дългите ами ако и той цъкне дългите ? къде си ти? от такива тарикати които си действат по навик нз кво ми е.. и да глобяват за пуснати халогени при ясно време 60лв е глобата

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И АЗ не знам защо трябва да давате излишни пари за дневни светлини със сертификати и прочие ,които хич не са евтини да не говорим ,че загрозяват колата(лично мое мнение,седят някак неестествено на хонда бегачките).Според мен най-добрият вариант за хора като мен които са понякога разсеяни и забравят да гасят или пускат е ДРЛ модул,който може да се намери за по 25-30 лв.И поне да си спокоен като шофираш,защото хора всякакви ,утре ще те спре някои не на кеф и ще има ся тва квое?! Ма то не може така! Изгасете двигателя на автомобила и елате до патрулния автомобил и дрън дрън др реплики.Преди години ме бяха спрели от движение и ми се наложи да мина през канала на кат .Имах едни халогени , и някакъв чичка дето 2 пъти не искаше да ме пусне ,защото това не били халогени ми били допълнителни фарчета,Публикувано изображение който трябвало да съм ги вързвал към къси,дълги( по велкание).На 3 път вече не издържах и ги свалих пред тях ,че поне да си взема талона .Та мисълта ми е следната до колкото съм се сблъсквал с Патрулите на КАТ,ще има едни локуми само и само да ти вземат парите ,Изменение на конструкцията на колата ,изменено сечение на задно шумо-заглушително гърне и други колкото щеш примери .Колкото по-малко доработки правиш по добре ,защото ги тълкуват като нарушения .Публикувано изображение

Редактирано от hyp3r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се втилясвайте!

Имате ли светлини си свиркайте!

Кой полицай ще ви проверява за сертификати и дали са заводски и дали вие ще се занимавате с него при положение, че светите и се виждате и изпълнявате законовото предписание и то със DRL светлини, изобщо, ако на вас ви харесва, да си чешете езиците и да се вайкате за глупости, при положение, че сте си направили труда да си монтирате такива диоди, е аз ви се чудя на акъла, че се вайкате така, при положение че си губите все повече време в една измишльотина...

Инспектор Костов може каквото си иска да говори, ако искате да го слушате отивате във Бултрако и там да ви монтират за 1000лв. едни диодчета и да ви издадат сертификат, че са някакви си и да се успокойте :D

Извинявам се много, ама това вече на нищо не прилича, както информацията, която се тръби, така и вашите опасения относно нея...

 

Колега сега пък ти се втелясваш - я мини с твоите фарчета през Велико Търновските- полицаи да ти треснат едно актче за 150 лева и пак се обади после Публикувано изображение Много са разбрани там - хич не те слушат и си пишат актовете стой та гледай !;)

 

Относно пък модула за ДРЛ - ако е вързан на дългите пак можеш да си отнесеш акта - в закона пише къси светлини - и вече ме дразнят като ми светят в очите с тея дълги през деня ......

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам,с всеки изминал ден само нови простотии

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз карам на къси към момента...(въпреки, че си мислих за светодиодчета)Въпросните полицаи как са те глобили?Законовата рамка на приетия закон, търпи доста интерпретация, защо да не можеш да караш на дълги с намален интензитет при положение, че изпълняваш изискването да си видим...още повече не вярвам да ти замерят кенделите, както и да ти искат сертификат, при положение, че такъв лигитимен в България няма, от Бултрако могат да ти напишат един лист за тая цел с логото на Хонда, че си сертифициран по един що си :DПо тая схема няма да спираме новите автомобили, защото имат вградени светлини, обаче какво ти пречи на теб на стар автомобил да ги сложиш зад стъклото на фара и да си с вградени светлини...не всички полицаи са механици и технически грамотни, пак казвам, не си давай парите толкова лесно, при положение, че не си в нарушение, но някой за да те изръси злоупотребява с властта си.Разликата между вградените и сложените в сервиз диоди е само тази, че на хората им се налага, не че заводските са най-великите и са монтирани невероятно приятно за да ги възприемаш на пътя, просто хората трябва да си дават и без друго малкото пари, щото полицая е решил да си пробва късмета - дали ще мине.Не на последно място, ти имаш и правото да потърсиш мнение от по-горна инстанция и да направиш замерване на осветеността и да си прибереш парите в джоба, където им е мястото. :)* * *Също така колега, мнението на Костов, не вярвам да фигурира в закона, който е приет и има стойност и ние трябва да изпълняваме.Там пише дневни светлини и къси, е ти ползваш дневни, обаче уточнение няма, а и това е дискриминация, само новите автомобили разбираш ли, щото целокупния български народ ги няма тези нови автомобили...тъй че си разпечатай закона и го показвай и си търси правата, ако някой иска да ги стъпче, а не се тормози, защото си дал куп пари, само заради този закон и за да не си нарушител, а по медиите ти пишат, че си, защото нямаш 25 000лв.+ за да си купиш нова Хонда. :)

Редактирано от d.pavlovq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В закона пише "включени къси светлини" Всеки обикновен шофьор може да разпознае кога си на къси или на дълги било то и с намалена мощност като застане пред колата и те накара да предключиш светлините ! Става много лесно и те глобяват много лесно защото просто караш на дълги, а не на къси !;)Глобиха един колега, който на всичкото отгоре живее там.

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет:- Порасни , спри да мразиш и да се дразниш !Използването на халогенни за мъла през деня / без да има мъгла/ вместо дневни светлини ,може и да е забранено по закон , но е по-добър вариянт ,от карането на дълги светлини /пък дори и с намелена в % сила на светене / !Това е лично мое мнение !

Това си ама строго твое мнение, като видя подобен хитртец каращ на фарове за МЪГЛА без да има МЪГЛА или НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ от снеговалеж или дъжд спокойно се подпирам на дългите.Но рано или късно като почнат да глобяват за това и ще им просветне на някой хора.И я сподели кои са тези две държави дето не било по закон ама се толерирало, да не се окаже че са отсам линията на бозата.
Не се обиждай ,но и за теб важи съвета, или просто слезни от Марс!Иначе , Полша,Чехия и Словакия - ти реши дали са "отсам линията на бозата" /каквото и да означава това за теб/ !
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

iso_eu, все още съм на мнение, че проблема идва от нас, тоест, че не си търсим правата.Защото всеки закон трябва да се тълкува преди да се прилага, и определението "къси светлини" е доста условно, тъй като ако караш на дълги с намален интензитет и те осветяват със същата сила те автоматично стават къси, като характеристика и предназначение(и може да се докаже), както и дневните светлини и различните монтирани модули, няма как да са незаконни, защото подобна промяна в конструкцията на мпс-то си е само плод на твоята отговорност на гражданин и никъде в КАТ подобно нещо не се регистрира и пак казвам, че закона не е един сухар, дето си е само сухар, той има някакъв смисъл(е понякога де, все пак депутати го приемат :D ) и точно този смисъл трябва да се търси, защото закона е слаб като такъв, той е приет набързо и без хората да знаят какво им се готви и така в него има дупки, които може да се ползват, това че полицията иска да те глоби, е едно на ръка, ако ти не си съгласен трябва да докажеш, че нещата са лигитимни от твоя страна и това е злоупотреба към теб, при положение, че ти си привел мпс-то си към изискванията на закона.И инспектор Костов с неговото тълкувание и отговор, че само заводските диоди са законни много издиша(а това е информация дадена в интервю, тя няма никаква стойност в реалността извън статията), наистина няма как да ти кажат да имаш нов автомобил с диодчета и не могат да ти кажат, че искат сертификат, при положение, че такъв по образец не е приет и дори и твойте светлини да имат подобен полицаите нито ще го прочетат, нито ще се поинтересуват от него.Аз се надявам, да не се случва на никой глоба заради подобна дивотия като новоприетия закон и на всеки също желания да си отстоява правата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Съгласен съм с теб, колега.Все още мисля да си направя нещата по моята идея,но не си прав за дългите с намален интензитет.Ще ти кажа защо.Реглаж на фаровете се прави при светещи къси светлини.Настройват се да светят на определена височина и т.н.А знаеш ли как се настройват дългите?Дългите са автоматично настроени щом настройш късите.С тази разлика че светят доста по-високо, за да са дълги:)Така че дори с намален интензитет, дългите си остават дълги и светят не където трябва.Т.е. директно в очите на насрещнодвижещите се.Та освен ако не са 10% сигурно , пак ще пречат на всички срещу теб.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PESHO OT MARSхората ти казаха слез от марс малко да видиш тук какво става недей да ми философстваш дали се казвали халогени или фарове за мъгла дребнав играч си ! и много държа да видя халоген който свети на 30-40метра :) много физично ми обесни как светят халогените само 1формула ти трябва..както и да е много оф станах в темата ;) колегата от марс вземи си нарисувай една кола и нарисувай как светят фарове за мъгла къси и дълги :) и паааааак се замисли :) при настроени фарове за мъгла ПРАВИЛНО дали заслепяват :) явно ти такива работи не си виждал отблизо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PESHO OT MARSхората ти казаха слез от марс малко да видиш тук какво става недей да ми философстваш дали се казвали халогени или фарове за мъгла дребнав играч си ! и много държа да видя халоген който свети на 30-40метра :) много физично ми обесни как светят халогените само 1формула ти трябва..както и да е много оф станах в темата ;) колегата от марс вземи си нарисувай една кола и нарисувай как светят фарове за мъгла къси и дълги :) и паааааак се замисли :) при настроени фарове за мъгла ПРАВИЛНО дали заслепяват :) явно ти такива работи не си виждал отблизо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude, това не го знаех, благодаря за информацията. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Съгласен съм с теб, колега.

Все още мисля да си направя нещата по моята идея,но не си прав за дългите с намален интензитет.

Ще ти кажа защо.

Реглаж на фаровете се прави при светещи къси светлини.

Настройват се да светят на определена височина и т.н.

А знаеш ли как се настройват дългите?

Дългите са автоматично настроени щом настройш късите.

С тази разлика че светят доста по-високо, за да са дълги:)

Така че дори с намален интензитет, дългите си остават дълги и светят не където трябва.

Т.е. директно в очите на насрещнодвижещите се.

Та освен ако не са 10% сигурно , пак ще пречат на всички срещу теб.

 

Мдаа много правилно си го казал колега Публикувано изображение

Ама явно някои хора не се замислят за какво служат различните видове светлини и къде светят ! - фарове за мъгла, къси светлини и дълги светлини

 

В закона точно и ясно пише КЪСИ светлини Публикувано изображение!!

 

Та който иска да си прави дългите светлини на 10-20 и незнам си колко процента абсолютно ще си има проблеми с полицаите по пътищата , това че засега се правят на разсеяни е друг въпрос !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Prelude е прав!Уредът, на който се регулират фаровете, освен позицията на късите, има и скала за измерване интензитета на дългите. Предвидено е за обикновена и за халогенна крушка. Преди малко си направих експеримент с Пежо 206 (Н4 крушка), със заводски фарове за мъгла. Нашият уред е с ... нека го наречем "лазерен мерник", т.е. слагаш червената точка в центъра на крушката и регулираш. Та, сложих точката в центъра на крушката на фара за мъгла. Уредът не отчете никакъв интензитет, все едно крушката не свети. Защо ли?! Защото, като погледнах скалата за регулиране височината на късите, фарът за мъгла прави "черта" около 3 см по-ниско от "чертата" на късите :cool: Това на разстояние около 1 м пред фаровете!Тааа, направете си сметка, колко далече свети, и как заслепява, перфектно регулирания фар за мъгла :Dп.п. С такъв уред, могат да бъдат оборудвани, и проверяващите органи на пътя :P

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е казал,че фаровете за мъгла заслепяват...или почти никойПубликувано изображениеНО,те просто са забранени,освен в случаите със намалена видимост на едиколкоси метра.Друг е въпросът,че на заводските фарове за мъгла крушките са със същата консумация(55w) като на късите и дългите светлини(по отделно)и най-често крушките са Н-3.Така че,какъв е смисълът да се кара на "халогени",а не на къси?Публикувано изображение Въпросът е,да намерим вариант с някакви дневни светлини с ниска консумация и да са хем практични хем да не е някоя циганияПубликувано изображение

Редактирано от longfinmako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ползвам халогените извън града защото всички знаем как светят фаровете на 5ген :) и се радвам че бякой ме защити с доказателство! Жалко че нямам права иначе темата е за голям катинар :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички зле регулирани фарове заслепяват, при мен халохените свършват точно там, където започва петното на късите, освен това светят повече странично и се вижда перфектно края на пътя. Винаги съм се чудил защо са забранени, но какво да се прави, пускам ги само вечер ако има мъгла или при силен снеговалеж, когато останалите фарове правят бяла завеса пред колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ползвам халогените извън града защото всички знаем как светят фаровете на 5ген :) и се радвам че бякой ме защити с доказателство! Жалко че нямам права иначе темата е за голям катинар :)

 

Като е за катинар темата защо пишеш в нея ?! ;)

 

Относно глупостите с "халогените " нещата едно време пак ги писаха тикви като господина полицай - тогава ставаше въпрос за халогенни фарове ама онея големите където станаха тогава на мода за здълги , и така си го написаха и след това обаче бая хора го отнесоха със светнати халогенни фарове за мъгла , които по никакъв начин не заслепяват когато няма мъгла !!

 

От много време крушките са масово халогенни , което според закона означава да караме само на габарити Публикувано изображение и от скоро на къси или дневни светлини !

 

И аз си карам редовно на халогени - за мъгла тъй като правят една тънка ивица под дългите и ми осветяват много добре тротоара или края на пътя !!!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой знае ли какво стана с това,че ако имаш ксенони и не са фабрични ще трябва да ги махаш?Прие ли се такъв закон ,защото бях чул че се говори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Закона е вече факт, очакваме с нетърпение съблюдаването му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...