Jump to content
iso_eu

Автономните спирачки стават задължителни

Автономните спирачки стават задължителни ?  

23 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Ето една приумица ,която скоро някои правителства ще вкарат чрез Закон, за да изкарат някой лев на гърба на сънародниците си !

 

 

Автономните спирачки стават задължителни

 

Euro NCAP | Autonomous Emergency Braking AEB

 

 

 

 

Европейската комисия планира да задължи производителите на автомобили да монтират серийно системите за автоматично спиране в случай на опасност. Ако идеята се осъществи, през 2014 г. всички нови коли, продавани на Стария континент, ще трябва да бъдат снабдени с технологията, която отчита дистанцията до предното возило посредством радар, предупреждава водача и в случай на нужда сама активира спирачките.

 

Резултатите от изследване по поръчка на ЕК сочат, че подобни системи могат да намалят катастрофите в натоварен трафик с до 27% и да спасят 8 000 човешки живота на година. Икономическата изгода пък се изчислява на 5-8 млрд. евро, които могат да се спестят от разходи по възстановяването на аварирали автомобили годишно.

 

 

 

 

 

Май скоро време няма да можем да си караме любимите коли !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, от това вече има смисъл. Половината в трафика дремят, блеят по жени, гримират се и т.н.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично ПрОтИВ :angry: Ако искам някой друг да спира вместо мен, се качвам на автобуса!!! :rolleyes::ph34r::lol::D;):unsure::cool::dry::):P :P :P :P :P :P

  • Нагоре 2
  • Надолу 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе и ти си прав, Краси ама по-добре техническо решение на даден проблем, отколкото законово.... На аутобана ако те видят да "правиш опашка" на някой и си сниман на момента. Ония цървули в парламента спокойно можеха да кажат " ми ше спазвате дистанция, иначе ше ви съсипем от глоби" и тогава едва ли щеше да си ЗА. :D;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично ПрОтИВ :angry:

Ако искам някой друг да спира вместо мен, се качвам на автобусаПубликувано изображение

:rolleyes::ph34r::lol::D;):unsure::cool::dry::):P :P :P :P :P :P

 

Ти пак ще си спираш сам, това е ако случайно се заблееш някъде да има кой да удари едно рамо, а не постоянно да спира сама. Както казват хората shit happens.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ми е ясно , че тая система е като ABS-a.Добра за средностатистическия цървул, но супер куца за хората които искат да карат,а не да се возят.Дано поне сензорите й работят само напред и то да следят далече пред автомобила,че иначе на всяка ръчна покрай препятствие ще блъска спирачки :D Абе скоро ще ни произведат 'кола' в която може да спиш докато 'караш'.Просто няма как да уважавам тенденцията и иновациите в тази насока.И както моят приятел в Асеновград,който ми прави колите, обича да казва - тунингът ще спаси света.Ще ги кормим тия скапани системи и пак ще караме най-вероятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги кормим тия скапани системи и пак ще караме най-вероятно.

Ето - пак техническо решение на даден проблем :D .Не е като с фаровете - дебелите тикви казват "така ще е" и ходи се оправяй....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ако почнат да ни проверяват на улицата ще е кофти :D Но съм навит за теста куката да застане пред колата :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май скоро време няма да можем да си караме любимите коли !?

Какво значи "няма да може да си караме колите"? Прочети това, което си копирал и поставил във форума - това ще важи за всички новопроизведени коли в ЕС от 2014. А не, че сегашната ти кола като няма такива спирачки ще бъде спряна от движение.

 

При това положение съм ЗА. Няколко пъти съм виждал на кръговите кръстовища една кола да се изнесе напред, шофьора в тази зад нея да се заблее в кръговото и да удари предния примерно.

 

Технологиите и безопасността трябва да се движат напред. Съвсем реалистично ми изглежда след 15-20 години колите вече да куминикират помежду си, да получават информация в реално време за пътната обстановка и да се карат сами, избирайки най-бързия и безопасен маршрут (Google вече направиха коли, които посредством куп датчици отиват от точка А до точка Б без намеса на шофьор).

 

Качваш се в колата, избираш къде искаш да отидеш - тя ти казва кога ще стигнеш, през това време си гледаш филмче, цъкаш си в нета, пиеш биричка и чакаш да стигнеш. Не се страхувам от това бъдеще, чакам го с нетърпение :)

 

Но съм навит за теста куката да застане пред колата :D

Макар че знам, че това си го писал шеговито, нека сме точни - "куката" ли е виновна за някой закон, който не ти харесва? Негово (бих го нарекъл "органа на реда" или "полицая") задължение е да го налага, твое да го спазваш. Други са механизмите за противопоставяне на закона. Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от 2016 вече ще има инсталиран робот на шофьорското място и ще се возим.Важното е да караме с пуснати фарове.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добра е идеята но няма да се наложи в България скоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шегувам се бе :cool: Решението е, не да ги кормим, а едно копченце ON/OFF.Например VSA/TCS, на мократа, или заснежена магистрала може и да е супер, ама я го вкарай на снежния баир, или в калта. Даваш газ, колата спира, докато не се сетиш, че има копче OFF.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Veseliq не съм съвсем съгласен с теб. Системата ще е от полза ако наистина се включва само в краен случай. Аз лично съм против всякакви подобни системи в колата ми. Когато се кача зад волана, го правя с кеф, а не защото трябва, шофирането ми доставя удоволствие и всеки път се възползвам да се доусавършенствам (не говоря само за спортно каране, а и за ежедневните ситуации, навлизане в кръстовища, преценяване на ситуации, изпреварване и тн.). Естесвено има блейки по пътищата които правят всичко друго но не и да внимават в пътя, но според мен в някои ситуации имат вина и всичките нови системи за стабилност и безопастност, защото човек се предоверява на колата си, без да познава реално възможностите и.

 

 

Технологиите и безопасността трябва да се движат напред. Съвсем реалистично ми изглежда след 15-20 години колите вече да куминикират помежду си, да получават информация в реално време за пътната обстановка и да се карат сами, избирайки най-бързия и безопасен маршрут (Google вече направиха коли, които посредством куп датчици отиват от точка А до точка Б без намеса на шофьор).

 

Качваш се в колата, избираш къде искаш да отидеш - тя ти казва кога ще стигнеш, през това време си гледаш филмче, цъкаш си в нета, пиеш биричка и чакаш да стигнеш. Не се страхувам от това бъдеще, чакам го с нетърпение :)

 

А ако за някой е толкова тегаво да кара, а предпочита да гледа филмчета, цъка в нета, пие биричка и чака да стигне, то и сега има превозни средства, които ще те закарат там където искаш - влакове, автобуси, таксита...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лошо няма във въпросната система. Лошото е че ще вдигне цената на новите коли. Преди две седмици се връщам от море и в насрещната колона имаше поне 4-5 катастрофи дето задния се заблеял и се ударил в предния толкова, колкото да му изтекат водите. Приятна почивка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... (не говоря само за спортно каране, а и за ежедневните ситуации, навлизане в кръстовища, преценяване на ситуации, изпреварване и тн.) ...

Абсолютно си прав!Спомням си на времето, колко коли и хора се потрошиха, докато българинът се научи "Щое то ABS ..." !!!И друго, явявам се на изпит за английска книжка, след 15 г. по българските, и 5 по английските пътища (имам всички категории, и бях карал всичко, що има колела и двг, даже и влак). Листовките - супер, от 35 въпроса, 1 грешен. Нооо, теста за реакции в опасна ситуация ( филм все едно че караш, и цъкаш с мишката при опасност) пълен провал! Любезният, усмихнат англичанин ми гледа теста, гледа ми ЕГН-то и вика- От колко време имаш книжка?!- От 27 г.- Не съм учуден, че не издържа теста! За теб една опасна ситуация не е опасна, защото знаеш, какво и как да направиш за да излезеш от нея!Следващият път, след като вече знаех, как работи системата - без никаква грешка! Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси , обясни как така хем знаеш как да реагираш, хем си бил скъсан? Т.е. трябва да се провалиш на теста ли ? Кажи, че ми стана интересно :)

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Veseliq не съм съвсем съгласен с теб. Системата ще е от полза ако наистина се включва само в краен случай.

 

Разбира се, че се включва само в краен случай - когато засече, че щом ти не си взел мерки до тук - най-вероятно предстои колизия с обекта пред теб заради бързото намаляне на дистанцията между вас, скросотта и съответно вероятния спирачен път, тогава тя удря спирачките. Обекта може да е кола, животно или изкочил пешеходец например. Освен това е съпроводена с визуален сигнал на таблото още преди да ти задейства спирачките.

 

Никога не трябва да разчиташ тя да спира вместо теб. Но е факт, че има хиляди фактори, които могат да влошат преценката на шофьора за това кога трябва да натисне спирачката и за това стават инциденти. Включително аз имам едно единствено ПТП по моя вина за стажа си, където беше с рязко спиране на мпс пред мен, недостатъчна дистанция и съответно късно натискане на спирачката.

 

Между другото Honda са едни от пионерите в тези системи и имат патенти от отдавна:

http://en.wikipedia.org/wiki/Precrash_system#Honda

Системата на Хонда е на 3 нива - първо ниво, предупреждава те за опасност, второ ниво - затяга коланите леко, с което те предупреждава, че нещата са сериозни - да се "събудиш". Трето ниво - удря спирачките.

 

А ако за някой е толкова тегаво да кара, а предпочита да гледа филмчета, цъка в нета, пие биричка и чака да стигне, то и сега има превозни средства, които ще те закарат там където искаш - влакове, автобуси, таксита...

 

Личния автомобил е удобство, което не можеш да сравниш с влак, автобус и такси. Не винаги мога да си викна такси, не навсякъде, не по всяко време. Тъй като за повечето хора автомобила е средство за предвиждане, от колкото за гъзария и кеф, а машините могат да правят милиони изчисления и симулация на изходи от дадена ситуация при различни действия, то неминуемо в един момент предвижванто ще става с все по-роботизирани коли, а хората, които се забавляват зад волана, ще трябва да го правят извън улиците...
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това бъдеще, което описваш е направо ужас!По смислено е да се инвестира в по добрите култура и умения на шофьорите и в по добри и ефективни системи за градски транспорт. Катастрофите, които се очаква тази система да предотвратява са само и единствено следствие на човешкия фактор - не спазване на дистанция = по малко време за реакция. От известно време започвам да намразвам всякакви нови технологии, хората започват да стават все по мързеливи и по зависими.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси , обясни ...

Например вървящ по тротоара пешеходец! Аз пропускам да цъкна с мишката, че това е опасност!Англичанинът вика "Да, за теб това е рутина, мозъкът ти не реагира, че това е опасност, макар и подсъзнателно ти да си го отчел, като потенциална опасност. Точно на това се опитваме да научим 17-годишните кандидат шофьори!"А си нямаш напредстава, колко безумни са изискванията на теста по кормуване (от гледна точка на хора, като мен) !!! Познавам българи, с по-голям от моя стаж, които се явяваха няколко пъти на "кормуване". Аз обаче си взех поука от това, и преди да се явя на изпит взех няколко часа при инструктор. Като ме видя, и му казах, от колко години карам, инструкторът вика- Ааа, значи искаш не да те уча да караш, а да те науча, как да караш,за да вземеш шибания тест :cool:Еее, взех го от първия път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това бъдеще, което описваш е направо ужас!По смислено е да се инвестира в по добрите култура и умения на шофьорите и в по добри и ефективни системи за градски транспорт. Катастрофите, които се очаква тази система да предотвратява са само и единствено следствие на човешкия фактор - не спазване на дистанция = по малко време за реакция. От известно време започвам да намразвам всякакви нови технологии, хората започват да стават все по мързеливи и по зависими.

Има много мнения по този въпрос. Можеш да инвестираш в култура и умения до едно ниво. Наистина задължително трябва (и се) инвестира в по-добри и ефективни системи за масов градски транспорт, който да намалява нуждата от автомобилите, да прави градовете по-чисти и тн. Не знам защо намразваш новите технологии. Навлизането им е напълно естествен процес предизвикван от търсенето и пазара на такива. Ако повечето хора искаха да избягват новите технологии, нямаше да ги има. Хората (като цяло) искат по-бързи и тихи коли, с повече екстри, които харчат по-малко, за това и има все повече електроника в тях. По-бързите коли и масовото навлизане на такива, водят до повече инциденти. Инцидентите водят до разработването на нови методи за предотвратяване на такива. В днешно време, колата ти, в която имаш колани, двигателя при сблъсък отива под нея, отваря се въздушна възглавница, а скоро и спира сама в критични ситуации е доста по-безопасна и ти дава доста по-добър шанс да оцелееш от кола от 55та със същите силови характеристики (и по-тиха, икономична, надеждна, удобна) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз най- много се притеснявам когато дръпна талигата на дрифт и тогава компа да ми дърпа ръчната за щяло и нещяло :D:D:DИли пък като зръпна ръчната на завой да ми гаси двигателя :P:P:P:PНаправо ще полудея и ще я изкормя - Между другото имаше големи гафове с тази система на Волво :D и то баш на официабното показно как работи системата ;) Епичен Провал На Аварийната Автоматична Спирачка на Volvohttp://vbox7.com/pla...=2&vid=12489757http://vbox7.com/play:m9948625a2Та това може и да е доста опасно устройство особенно, ако прецени в конкретна ситуация, че всичко е наред и няма нужда да спира !Пък относно АБС - не ми стана много ясно как са се чупели коли и пребивали хора с него едно време ?То и с въздушните възглавници има счупени носове и вратове , ама какво да се прави ?

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз най- много се притеснявам когато дръпна талигата на дрифт и тогава компа да ми дърпа ръчната за щяло и нещяло :D:D:D

 

Не се "дрифти" в градски условия, поради ред причини. Колите за дрифт са без такива системи (или могат да се изключват). Това, че те притеснява, че няма да можеш да си дрифтиш в трафика заради някаква система (за където е предвидена тази аварийна система), е по куп причини безумно изказване.

 

 

 

http://vbox7.com/play:m9948625a2

 

Та това може и да е доста опасно устройство особенно, ако прецени в конкретна ситуация, че всичко е наред и няма нужда да спира !

 

Това е презентация на прототип на Волво пред медийте. Наистина е епичен провал.

 

Но първо от този прототип до сега тези системи са изминали доста път. Второ, тази система НИКОГА няма да прецени, че "няма нужда" да спираш и да ти отреже спирачките! Ако системата не сработи по каквато и да е причина, ще се блъснеш заради това, че сам не си натиснал педала. Най-вероятно ще има достатъчно датчици, че системата има проблем (както е с ABS-а), така че да си знаеш да не разчиташ на нея. Но тя работи само в КРАЙНИ случаи, натиска спирачката близко до последния възможен момент преди да се блъснеш ако не я натиснеш сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с притеснително гадното бъдеще,както го описва колегата Veseliq е че не само в трафика няма да може да си прави кефа човек,а най-вероятно няма да може да си купи кола която да го може и извън него.Ще имат хладилници и кенефи монтирани в седалките,както и мокри кърпички които ще ти бъдат подавани автоматично когато сензора над тиквата ти види че си се омазал с кетчуп-а от МакДонълдс,но ще махнат ръчната спирачка като лост-щото специален компютър ще следи нуждата да се ползва спрямо наклон и ситуация,после ще махнат и педала на газта,щото компютър ще следи положението ти и автоматично ще кара с разрешената скорост на пъплене,като ще следи къде да са другите 'дейни участници' в движението,накрая ще махнат и волана че никой няма да кара и реално ще са забравили как се прави.Да не говорим че с тия автоматични спирачки ще е драма,щото тя системата хубаво следи пред теб какво се случва и след колко време ще го удариш,но подценява инстинкта на шофьора да върти волана нанякъде:)С което коренно ще влияе на изхода от ситуацията според мен.Абе тъпотии които за съжаление наистина ще ни ги набият с всичка сила някой ден.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата определено е добра като замисъл, стига да сработва по начина, който е описан. Както бе споменато, тази функция ще предотватява доста леки удари в кръговите движения и по светофарите, където доста често се случва някои задремал да те "бодне" без да иска. Не виждам как система ще спре автомобил, които се движи с висока скорост, особено по хлъзгава настилка и ще ми е интересно на колко метра от предното мпс ще сработва. Не вярвам тази система да повлияе кой знае колко на по-спортния стил на каране, освен да те накара да не се вреш излищно на автомобилa пред теб, което лично мен ме дразни супер много, особено след като ме удариха отзад.

Редактирано от Бобито

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм съгласен. Гледал съм не един клип на системата и мисля, че може да спаси живот. А това е безценно.Има обаче един друг момент. Ако не може да се изключва/че, няма как да се спре хакерски :D / и караш в градския трафик и бързаш. Тогава почти на инфаркт и на педал заобикаляш колите и спираш от 90 до 0 с пищене на гуми, да не се намести пред теб някой... Тогава от тая система може и да стане краш. п.п. Така не се кара. Да не ме почнете, че подстрекавам към хулиганство. Лесно може да се убие човек с такова каране, но чат пат се налага...п.п.2 Системите трябва да могат да се гасят, но това да се прави само ако човека, който ги гаси знае какво да прави после. Ако си калпавец можеш да направиш голяма беля с това действие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Всички хора са родени калпавци,а само опитът и стремежът им после към развитие ги прави некалпавци.Доста хора виждам с нови коли, които се предоверяват на колите си и на техните системи.Дава се цялата газ в завой на кола със задно,с доста коне,спира се в последния момент,влиза се в завой безумно с рязко въртене на волана от оборот и повече.....Някак тези мои познати карат, системите в колите им успяват да спасят положението,но тези хора с този 'опит' не са никак опитни.Ако смени колата,този човек е бомба със закъснител.А именно тази страна на системите от бъдещето , дето ни култивират като в кувьози, ме дразни много. Защото всичко е измамно.Обръща се цялата посока на елементарната еволюция с която сме станали толкова 'умни' , че да си слагаме такива системи уж да ни помагат.А те по-скоро ни развалят.Както едно време хората са почвали като шофьори неопитни,а в последствие са трупали опит-така трябва да бъде.Предполагам че с появата на тия системи обратнопропорционално ще се развиват моторните спортове,т.е. ще изчезнат.Защото какъв пилот ще си ако дори ежедневната ти кола кара вместо теб?Защо финландците са толкова добри в моторните спортове и ралитата?Сигурно щото колите им се карат сами и фаровете им се пускат самостоятелно :D Всичко е пълен ташак, та моят съвет е да се насладите максимално на златните години от недалечното минало в автомобилостроенето,автомобилизма,моторните спортове като цяло-скоро ще са само спомен в главите ни.За справка вижте кулминацията в рали спорта ,а именно Група Б.Вижте какъв интерес е имало към този спорт и какво присъствие на зрители.Вижте после при Група А,N и т.н. каква смешка е.И то точно заради съображения за сигурност......Това е като да те задължат да караш мотор с каска......не споря че спасява животи,но човека дето се качва на мотора сам си взима решението-главата си е негова.Все едно колела все с каска сме карали едно време.....А тези след нас ще се докосват до моторните спортове и автомобилизма,както и до всякакъв вид свободен живот само на плей стейшън,при положение че ЕС не реши че е опасно и подстрекателно:)

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все едно колела все с каска сме карали едно време.....

То да ти кажа и за това сме толкова изкукуригали :D Че ври от малоумници е факт. Аз понеже не съм такъв, жена ми и тя не е такава и двете ни коли нямат и АБС, но който не може да кара да си купува кола със системи или на градския. Не искам да ме трепе мен. :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ съм свидетел на таква ситуация - брат ми блееше по някакъв Мерседес докато караше и хоп в таксито пред нас се заби.Гледам го аз, че не гледа в пътя :), в следващия момент светват стоповете на колата пред нас, викам : -Спирай.....на второто ми ,,спирай" натисна спирачката - точно в момента, в който се беше забил в колата пред нас и бронята му се беше сцепила на две.:)А тая система я има в Хонда Леджънд и аз лично я приветствам:hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо намразваш новите технологии. Навлизането им е напълно естествен процес предизвикван от търсенето и пазара на такива. Ако повечето хора искаха да избягват новите технологии, нямаше да ги има.

Аз съм против технологиите, които ти отнемат нуждата да мислиш, да внимаваш, защото заради тях

хората започват да стават все по мързеливи и по зависими.

Колегата prelude го е описал достатъчно точно.А недалечното бъдеще е вече тук.http://www.youtube.com/watch?v=J17Qgc4a8xY

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа :rolleyes: ... Автоматичното спиране и предупреждението за дистанция са много добри, докато, не започнеш да свикваш и се качиш на кола без :lol::blink: ... Повечето ни служебки са с такива, обаче само две спират сами и представете си, следната ситуация... С колегата, който, вече е свикнал с всичките глезотии, тръгваме на път и на първия светофар щяхме да направим птп, защото колата, не го "предупредила"... Ами, ако не засече , колата пред нас, понеже във Варна, имаме страхотни пътища :angry: ... Според мен, предоверяването е грешка, а да го узаконят, най-голямата глупост... Но, все пак живеем в България и това, може да стане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но, все пак живеем в България и това, може да стане...

Няма такава нация :o Дето се чуди как да оплюе държавата си за щяло и не щяло, с повод и без повод. Четем, не четем - винаги Бойко и куките са виновни :) Това е закон, който искат да приемат в ЕС, за ЕС, мажоритета на евро парламента, който гласува тези закони е именно от държавите с най-високо икономическо развитие в света, с които обичаме да се сравняваме (и колко по-зле сме), но нека щом не ни кефи, то България да е виновна.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ами България ни е виновна и под България визирам държавата.Защото са първи да ни взимат пари,а последни да дадат нещо обратно срещу тези пари.Държава просто няма.Има някакви хора които те тъпчат и ти напомнят че е твое задължение да плащаш за всички неща от ежедневието ни, но дойде ли момент ти да поискаш нещо от нея - ще ми кажеш ли какво става?Има ли къде да учат и спортуват децата ти?Къде да растат и да си спокоен?Има ли къде да си сипеш качествен бензин без да те лъжат,има ли къде да си караш колата без да се пребиеш заради липса на макркировка,дупките няма да ги коментирам,има ли къде да се оплачеш когато от работата ти те натискат да работиш извънредно без да ти плащат,има ли правосъдие за доказаните престъпници и тези дето ти влизат вкъщи докато спиш,за да те заколят а ти след като ги застреляш ги лежиш за превишаване правата на самозащита?Под питането ми дали има къде да потърсиш помощ,по-скоро визирам дали ще има ефект и някой дали ще му пука за теб в тая държава?И кой е виновен за това?ЕС и развитите държави нямат проблеми като нашите,но определено имат държави като хората.Остава им свободно време и средства да се занимават с изкуство,да си поддържат тревата пред къщата и т.н.При нас нещата не са точно така и причината си е в държавата.Нашата вина е че се осираме при гласуването,което е единствения начин да влияем на нещата.Но понеже не ползваме това си право,очаквам скоро да ни го вземат и него:)Та всички оплаквания от държавата се приемат:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам идеята за лоша, стига тази система да се докаже, че е безотказна и не създава проблеми - нищо че се вгражда във всяка трета нова кола в момента, имам съмнения че ще работи толкова добре в 100% от случаите. Най-вероятно ще можеш да избираш минимална дистанция до обекта пред теб, тъй като не смятам за рационално да е оставена фиксирана на 5м примерно. Щом са решили да го правят задължителна опция от всеки автомобил, значи по всяка вероятност няма да има ON / OFF функция....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава нация :o Дето се чуди как да оплюе държавата си за щяло и не щяло, с повод и без повод. Четем, не четем - винаги Бойко и куките са виновни :) Това е закон, който искат да приемат в ЕС, за ЕС, мажоритета на евро парламента, който гласува тези закони е именно от държавите с най-високо икономическо развитие в света, с които обичаме да се сравняваме (и колко по-зле сме), но нека щом не ни кефи, то България да е виновна. Колега, не говоря за себе, аз съм ок. Първо, при вас в София, не е като мизерията, царяща навсякъде другаде, навсякъде. Пътувам доста и навсякъде е едно и също, тотална експлоатация на "кризата", труда на хората, няма заплати, пътищата са отвратителни... Имаш ли представа, колко народ си изнесе бизнеса извън България, колко ценни хора се махнаха... И кой е виновен? Ние, които "плюем" държавата, които не сме се махнали и живеем на оцеляване? Големи разбирачи на евро-законите и държавната политика в този форум :rolleyes: ... Да не съм офтопик, автоматичното спиране и ранното предупреждение са доста "солени" екстри, общо взето,всички трябва да започнем да си купуваме нови коли и то с по пет нули след първата...

Редактирано от Ashes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля ви прочетете статията отново. Никoй няма да ви накара да си монтирате подобна система в колата. ЕС иска да задължи производителите на автомобили да вграждат тези системи от 2014 година. Предполагам всеки от вас е чувал за катастрофа причинена от заспал шофьор. Направих си труда да почета за начина на действие на системите разработени от различните марки. Като цяло шофьора бива предупреждаван със светлинен или звуков сигнал, пристягане на колана или моментно задържане на спирачките, което да привлече вниманието на водача. Ако по никакъв начин не реагира, то тогава системата започва спиране с максималното усилие, което автомобилa предлага. Сега си представете, че някои дядо получи инфаркт зад волана и кара по магистралата след вас, системата може да предотврати удара или поне да намали неговата сила. Съгласен съм и с момента, че се привиква с употребата на системите за сигурност, но това вече опира до водача. Да не забравяме, че не всички имат добри шофьорски умения и много хора се притесняват зад волана, дори избягват да карат, но когато им се наложи, подобна система ще им е от полза.

Редактирано от Бобито
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... то тогава системата започва спиране с максималното усилие, което автомобилa предлага. ... Да не забравяме, че не всички имат добри шофьорски умения ...

А системата има ли огледало за обратно виждане?! А системата вижда ли цялата обстановка около обекта пред нас?!А ако е нужно само лееекичко да завъртиш волана, за да избегнеш обекта, без да застрашаваш останалите участници в движението?!Шофьорски умения - Щото са им дали книжка в БГ, а не са я изкарали в държава от EU. По горе писах, как става :cool: п.п. Не плюя против системата (за спиране и в БГ) ;) Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А системата има ли огледало за обратно виждане?!

 

Системата цели да избегне удар. Този отзад по закон трябва да пази достатъчно дистанция. Ако не - в един момент и той ще има такава система. Ако си прочел статията, точно тези системи са добри в предотвратяването (или намаляването) на верижни катастрофи, защото имат по-добра "преценка".

 

А системата вижда ли цялата обстановка около обекта пред нас?! А ако е нужно само лееекичко да завъртиш волана, за да избегнеш обекта, без да застрашаваш останалите участници в движението?!

 

Системата се задейства в краен случай, когато удара би бил неизбежен ако до тук не си предприел мерки. Тя вече те е предупредила и е трябвало да си завъртял волана. От този момент нататък въобще не може да става дума за "леееекично завъртане" за избягване.

 

Шофьорски умения - Щото са им дали книжка в БГ, а не са я изкарали в държава от EU. По горе писах, как става :cool:

 

Това е доста глупаво изказване (не се засягай, може би не си го помислил). И в БГ и в Швейцария и Люксенбург, младия шофьор си е млад шофьор. Например аз си изкарах книжката без подкупи, без проблеми на изпита, в тежкия трафик на София - нямаше кофти ситуации, времето беше слънчево. Може и късмет да е било. Малко по-късно ми се наложи да карам в дъжд, да карам на тъмно, спомням си колко пъти съм бутал кофите докато паркирам, как се завъртях първата зима на един път... Първите си две години стаж като шофьор съм имал толкова много ситуации, част от тях предизвикани от липса на опит, добре че никога не стана ПТП заради тях.

 

Или искаш да кажеш, че всеки взел книжка на запад има контрол върху автомобила, психика и адекватна реакция като шофьор с 10 години и половин милион километра зад гърба си? Това не е вярно - още един пример - леля ми, която живее в Германия от 10 години и си изкара втори път книжка там (нашите преди ЕС не важаха повече от не помня колко време в чужбина - примерно 6 месеца). Та тя има кола автоматик, която почти само мъжът й кара, защото я е страх, че толкова си може.

 

Такива системи има от над 10 години. За да стигне такава система до масово прилагане, каквото искат да направят, те са минали милиони тестове. Включително Honda Legend, Insight и тн си ги имат, производителите (и съответните институции) имат статистически данни от това какви ситуации е имало и как тези системи са повлияли на тях.

 

Колкото до цената на системите - както всяко едно нещо, което се произвежда с милиони, то бързо ще поевтинее. Както едно време ABS и въздушни възглавници са имали само най-високия клас лимузини и спортни коли (и то много по-базови техни версии), сега това е базова екстра, налична във всички нови коли от под 15 хиляди лева.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е никак глупаво изказването на Красимир. Шофьорите в Швейцария, Люксенбург и други развити държави имат пъти повече толерантност един към друг. Изчакват се, пропускат, не се бутат, не предприемат рискови изпреварвания (естесвено има и там безсмъртни, но са нищожно число) и по този начин избягват много опасни ситуации, които съм преживявал не веднъж в България, предизвикани и от шофьори с уж голям опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че се палите, виждам и че няма смисъл от това.Подобна система ще навлезе доста късно в страната ни, когато бъде приложена масово по целия свят, никой не би трябвало да може(е чрез закон може - "демокрация") да ни кара да си купуваме такава кола, за да шофираме изобщо.Вярвам, че роботизацията не е най-доброто развитие в живота на обикновенния човек и не я приветствам с топла прегръдка(не желая ежедневието ми да се роботизира), в шофирането по-добър орган от човека трудно ще се намери, просто трябва да се дават пари за образование и осъзнаване на събитията и последиците им, а не да се минава през просото.Доколко една система е тествана е друг въпрос, защото системата колкото и теста да претърпи винаги може да даде отклонение от очакваното поведение.И не на последно място, когато колите започнат да карат сами по пътищата(което е развита идея, и в момента се развива) защо да има предна седалка?Защо не се инсталира персон и половина отзад и да си спиш докато возилото те кара... :DИ изобщо защо човека работи?Защо живее, като може да бъде заменен от платки?Посоката не е добра и както винаги е стремеж към едни големи пари и превръщане на населението в още по-големи тикви...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...