scre 32 #1 Публикувано 16 Май, 2012 (Редактирано) Здравейте колеги!Под името на темата мисля че се досешате какво съм намислил Въпросът ми относно присаждането предимно се изразява в това изобщо заслужава ли си???Много се замислям дали да не сложа цяла Д16-ка,и все пак някак си ми се иска да направя нещо по различно Като гледам дино-графики из различни форуми след присаждането на главата от Z6 магаретата се доближават до тези на д16-ката както си е сток, което от друга страна пък мисля си губи от една страна смисъла да купувам цяла д16-ка.Както и да е това ще обмисля много обстоино.Като цяло чудя ако се спра на варианта да си играя с д14-ката в кой филм ше е по добре да влезна,в този с втек глава от з6 или на някоя двувалова от А серията на д16-ките...Като цяло какви са + и - между двете кратуни като изклюяим втек-а разбира се Сега е ред на размисли и страсти и ще съм много благодарен на всички който споделят мнение и опит Редактирано 16 Май, 2012 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #2 Отговорено 16 Май, 2012 Купи си цяла Д16ка. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #3 Отговорено 16 Май, 2012 Да, подкрепям chris_barnes Ще ти излезе доста по-евтино и по-лесно от другите ти варианти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #4 Отговорено 16 Май, 2012 И аз съм за цяла Д16.Едно,че двувалова едва ли ще успееш да сложиш,друго,че ако слагаш витек глава на Д14,ще трябва да смениш една камара работи още покрай главата,сметката ще е същата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
el niño 4 #5 Отговорено 16 Май, 2012 Колега, scre, като гледам си от Стара Загора, може да ти покажа една д14-ка с двувалова глава (моята). Ама си е занимавка да се направи, като пари не е кой знай какво. И резултата не е кой знай какво. Ама на мен ми е кеф да чувъркам и я направих. При мен нещата бяха на проба грешка и има още какво да се желае за да се поотпуши. Темата е дълга специално за тази манипулация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #6 Отговорено 16 Май, 2012 (Редактирано) Абе знам аз че е една далга и мътна покраи тея суапове с главите,но все пак исках и вашето мнение по въпроса,благодаря ви за което... Колкото до д16-ката,не мога да реша на какво да се спра на z6 ili y8.С карантията как стоят нещата?Скоростната на д14-ката ще пасне ли и инсталацията ще се преправя ли доста?Колкото до ECU-то ми е ясен че е П28 на z6,на у8 не знам какъв е...Като цяло какво от д16 ще е съвместимо с д14-ката П.С ЕЛ НИНО трябва някой ден да се видим да покажеш какво си сътворил Редактирано 16 Май, 2012 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #7 Отговорено 16 Май, 2012 (Редактирано) Не излиза много по-евтино да си земеш цяла д16-ка. Освен ако ти не можеш да си свършиш повечети работа разбира се. И слециално z6 и y8 вървят доста пари. d16z6 е обд1 (ECU-то подлежи на баране)d16y8 e обд 2 (не подлежи на баране)Инсталацията ще трябва да преправяш и V-tec букса ще ти трябва. Редактирано 16 Май, 2012 от civicgonemad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #8 Отговорено 16 Май, 2012 (Редактирано) До колкото съм чел(понеже и аз се бях засилил на там) за да достигнеш вървежа на малкия витек, ще ти трябват освен кратуната+ нещата за поставянето и, ще трябва и колекторче(изпускателно), и цялата генерация назад, чипване настройки и я докараш същия вървеж я не Редактирано 16 Май, 2012 от Mad`Head Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #9 Отговорено 16 Май, 2012 С тая спряла кутия не знам къф малък витек ше гони Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #10 Отговорено 16 Май, 2012 Тук се изказа неподготвен, на д14а3 кутията е 1:1 с тази на малкия втек, а д14-ка с втек върви повече от сток малък втек , но въпреки това по-добре една двувалова д16-ка да си забоде и да си прави нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #11 Отговорено 16 Май, 2012 Това ме интересуваше дали кутиите ще си паснат.Колкото до това за д16 двувалка... кой е по добрия вариант?VTEC или DOHC ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #12 Отговорено 16 Май, 2012 DOCH VTEC 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valri 6 #13 Отговорено 16 Май, 2012 Сега влизаме в този филм Д14 =>Д16Z6 глава,Ще ти трябват още делко,ECU p28 (или друго което да може да се пипа),инсталация OBD-1 (на д14-ката и липсва най образно казано едната букса),Всмукател от Д-сериа едновалка!!!!!Сам смятай колко пари са... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #14 Отговорено 16 Май, 2012 (Редактирано) Е да така е, сметката излиза дебела,но според мен дали ще е повече от цял суап д16з6 :)Mad`Head ... щеше да е хубаво DOHC VTEC ... но за съжаление нема такова животно в д16 Редактирано 16 Май, 2012 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #15 Отговорено 16 Май, 2012 @rul - я виж кой се е изказал неподготвен...човека кара Д14А4 на която кутията е МЕГА спряла. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #16 Отговорено 16 Май, 2012 Дори и при цял суап няма разминаване от преправянето на инсталацията,делко ОБД1 и П28. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #17 Отговорено 16 Май, 2012 Че на d14a3 и d14a4 кутиите различни ли са ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #18 Отговорено 16 Май, 2012 ...не чакай някой друг да ти направи сметката вместо теб кое колко пари е!Проверяваш колко вървят отделните неща необходими за ъпгрейда на твоята д14 да стане Втек събираш цените и ги съпоставяш с цената на която би си намерил цял двигател д16з6 ...и те така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #19 Отговорено 16 Май, 2012 В случея имам горе долу на представа колко ще ми излезне едното и другото,но не за това пуснах темата,а за това да разбера какви са предимствата и недостатъците в двата варианта И в краина сметка различни ли са кутиите на а3 и а4 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #20 Отговорено 16 Май, 2012 @rul - я виж кой се е изказал неподготвен...човека кара Д14А4 на която кутията е МЕГА спряла. разликата е само във файнъла между кутиите на а3 и а4, но на някои а4-ки файнъла пак си е 4.25 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swift gti 15 #21 Отговорено 16 Май, 2012 Добре колеги подкрепяте идеята за суап на цяла д16 но има и още неща които са от голямо значение.Първото да кажем че си купи д16ска не се знае какво и е състоянието на тази д16ска и я случи на читав двигател я не.ако тръгне да и прави и ремонта сметката отива мн на далеч.Ако си остави д14 блока ще си запази документацията редовна и така и така ще се отваря мотора ще си направи ремонт и читав мотор д14/15 с витек суап ремап и тн според мен върви доста по добре от някое д16.това е лично мнение,поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_tech 161 #22 Отговорено 16 Май, 2012 Мен лично по ме кефят "мини-ми"-тата или иначе казано SOHC VTEC суаповете. Колата си остава редовни документи, данъка - същия , и става скрита лимонка. Не вярвам да е чак толкова голям филма спрямо този със замяната на целият двигател. Вече ако не ти е запазен мотора, ще е по-добре цял запазен д16 да си сложиш. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #23 Отговорено 16 Май, 2012 (Редактирано) SWIFT GTI - Прав си само за документацията Ти смяташ, че ако тръгне да ремонтира новия двигател Д16 ще му излезе скъпо, а не смяташ, че ако го направи същия ремонт, като си отвори неговия двигател, цената пак ще е същата?!? За това смятаме само цените на частите или двигателя, които ще му трябват, без ремонт, който може да се наложи и на двата двигателя! Редактирано 16 Май, 2012 от CiViCwarrior Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
el niño 4 #24 Отговорено 17 Май, 2012 Разходите по обслужването по двигателя след отваряне, дали е твоя или друг (д16з6) са едни и същи. И според мен задължителни. Периферията покрай двигателя (инсталация, колектор, ЕЦУ) пак едни и същи. И разликите в двата варианта: 1-ви Цял двигател д16з6; 2-ри Глава, бутала и раздвижена ролка. Сам приценяй кое колко струва.И проблема с кутията стои. Ужасно дълга е кутията на д14-ките. Аз на 7500 на трета подминавам 165 км/ч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #25 Отговорено 17 Май, 2012 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #26 Отговорено 17 Май, 2012 Разгледай тук : http://www.dodo-upgrades.nl/cityme.htmМожеш да постигнеш резултат с д14, но до едно положение от там нататък ако искаш нещо повече пак опираш до суап. Ако имаш условия си вземи д16з6 и започвай лека полека да я стягаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #27 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) Разходите по обслужването по двигателя след отваряне, дали е твоя или друг (д16з6) са едни и същи. И според мен задължителни. Периферията покрай двигателя (инсталация, колектор, ЕЦУ) пак едни и същи. И разликите в двата варианта: 1-ви Цял двигател д16з6; 2-ри Глава, бутала и раздвижена ролка. Сам приценяй кое колко струва.И проблема с кутията стои. Ужасно дълга е кутията на д14-ките. Аз на 7500 на трета подминавам 165 км/ч. :lol: земи си качи подходящ размер гуми тогава, щото д14-ките на 6ген на 7300 на 3-та са на няма и 150 км/ч .. http://www.zealautowerks.com/transcalc.php п.п. не си и със 4.058 файнъл, щото на тия обороти ще подминаваш 170. Редактирано 17 Май, 2012 от rulemaker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
el niño 4 #28 Отговорено 17 Май, 2012 Грешката е вярна. Гуми 175/65/13, 7500 rpm, 165.88 км/ч по изчисления. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #29 Отговорено 17 Май, 2012 А как стоят нещата с документите Ако сложа з6 задължително май ще трябва да регистрирам... и после по голям данък и т.н... Колкото до това че не може да се пипа кои знае колко д14ката,аз съм скромен по това отношение и едва ли ще търся повече от 150-160hp,тъй като колата е евридейка а и бензина вече не е никак евтин... И каква по къса кутия ще пасне на 14-ката ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #30 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) ,а за това да разбера какви са предимствата и недостатъците в двата варианта Приемаме че и двата варианта ще се извършат както трябва и ще са в добро състояние моторите:Преимущества за д16з6: 1. Гарантиран резултат - слагаш нещо готово, оборудвано с колекторите и др.Недостатъци за д16з6:1. Трудоемка смяна на мотор и инсталации, компютър, прехвърляне на скоростна кутия ако новия мотор е без и др.;2. Допълнителни разходи по пререгистрация-не съм сигурен дали не се налага и техно-тест, тъй като този мотор не се вгражда сериино в това купе. * 3. По-високи данъци,такси и по скъпа застраховка, породени от по голямата кубатура и заводска мощност на мотора. ** - Важи в случай че, всичко се прави изрядно според законодателството. Преимущества за д14-VTEC:1. Няма никакви документални усложнения, каквито са описани в т.2 от недостатъците на д16з6.2. Няма оскъпяване на данъци, такси и застраховки по т.3 от недостатъците на д16з6.3. Не се налага сваляне и/или подмяна на скоростната кутия.Недостатъци за д14-VTEC:1. Трудоемка процедура по подмяна на глава, всмукател, изпускател, преправяне на инсталацията и компютър.2. Няма гаранции че процедурата ще донесе същия резултат, както подмяна с д16з6.3. Няма гаранции че процедурата ще е финансово по изгодна от подмяната с цял мотор д16з6.Сигурно има и други, но за момента за тези по-важни се сещам. Ако някои иска може да допълни.П.С. 150-160к.с. от д14-ката за да извадиш атмосферни ще ти струва повече отколкото един мотор Б-серия (б16а2 или б18ц4), ако изобщо е възможно. Не-атмосферни, т.е. турбо, цената пак ще е колкото за Б-серия суап и резултата пак съмнителен. Редактирано 17 Май, 2012 от ZaRRicK 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #31 Отговорено 17 Май, 2012 Колега, ако действително целта ти е 150-160 к.с. , както си написал, хич не я мъчи тая д14-ка! Най евтиния ти вариант е Б16А1/А2, където без много разправии получаваш гарантирано желаната мощност.Примерно от Д15 миниме, можеш да изкараш 130-ина коня и това е може би лимита на мощност на едновалова д-серия без турбо, двувалката е малко повече, но поради ред причини може да се каже че абсолютния максимум е около 140 коня, но не и 160! Друг е въпроса как ги слага на асфалта...Това е в рамките на 2 -2,5к лева примерно, не ме разбирай погрешно, но доколкото разбирам и толкова не ти се дават засега, инак с много пари и д-серията става звяр, за справка пусни в тубата на Бисимото някое драгстерче Успех и три пъти мисли, веднъж действай! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #32 Отговорено 17 Май, 2012 Не е толкова за парите,колкото за играчката после за пререгистрация,тестове и т.н как и данаците които няма да са никак малко ... и като се замисля 130-140hp са доста добри цифри за д14 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #33 Отговорено 17 Май, 2012 Остави проблемите с регистрацията, винаги можеш да оставиш д14-ката в гаража, проблема е, че да засилиш толкова д14-ката ще е по-скъпо отколкото да направиш суап на б16-ка. Имай предвид че ако не ги правиш сам нещата само труда ще отиде над 1000 лева, кутията на д-то е никаква, и за да я доближиш поне малко до една стоковица на б16-ка приготви примерно 600-700 лева за шпер, 100-150 за читав файнал, 100 за една за чаркала, дълга пета и.т.н., труд над 200..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #34 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) д16-ки се намират по 600-700лв,като цяло е добър вариант.Мога да задвижа връзки в Англия и да си направя сметка колко ше ми стъпи една б16-ка Сега като си правя сметките между целия суап на д16 и само кратуната мисля че в по голяма част се обезмисля играчката стига да ми падне изгодна б16-ка... Но и в случея да речем се спра на б16 .. проблема с бавната кутия си остава Там играта същата ли ше е както с д16 Редактирано 17 Май, 2012 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #35 Отговорено 17 Май, 2012 Частите от Б-серия и Д-серия мотори са несъвместими, така че ако се спреш на вариант Б-серия, то ти трябва всичко: оборудван двигател с колекторите, скоростна кутия, полуоски, инсталация и компютър и стойките с тампоните за мотора и скоростната кутия (не знам дали може с преправяне на твойте си). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #36 Отговорено 17 Май, 2012 Бавни кутии за б-серия почти няма, е поне за б16 няма Хубаво е да е с LSD! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #37 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) Имах в предвид бавната кутия на д14-ката Редактирано 17 Май, 2012 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #38 Отговорено 17 Май, 2012 Там няма спасение, числата могат да се понагласят донякъде, или да се намери цяла кутия от фейслифтова д13-ка, но липсата на шпер няма как да се компенсира! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #39 Отговорено 17 Май, 2012 .Мога да задвижа връзки в Англия и да си направя сметка колко ше ми стъпи една б16-ка Б16-ка от Англия - трябва да си голям късметлия за да я вземеш на добра цена. Този мАтор е само за японските модели, които дори в Англия си държат ценичката. Но пък по-лесно би минал технотеста ако решиш да я регистрираш. Ако се спреш на Б18 от някоя англичанка вече ще си доволен от цената, НО с документацията увисваш защото също като д16з6, този двигател не се вгражда заводски в това купе. Ама нека не те засилваме чак толкова де, все пак пита за д14 Моят съвет е - карай си колата така. Мисля че за Д серията (колкото и да ми е на сърце ) всичко над: всмукател,някое сгодно дроселче, някоя по-хубава скоростна кутийка, изпускател + генерация и някои дреболии (като добър интейк,термо щит и термо лента и т.н.) са си пари на вятъра.Ако твърдо си решил, че всичко това (от към вървеж) не те устройва - суапвай и това е. Нагоре вече тунинга става по-скъп, а конете които получаваш в замяна са по-малко. + това се осланям на едно доказано златно правило - Нещо което работи НЕ се пипа! Не знам в какво състояние ти е двигателя, но помисли и над това. Това е моето мнение и може да греша. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #40 Отговорено 17 Май, 2012 Всичко хубаво докато не стигнем до регистрацията Макар че мисля че не всеки които си е суапнал мотора е регистирал новия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове