Jump to content
Sign in to follow this  
scre

DOHC head или VTEC на D14

Recommended Posts

Здравейте колеги!Под името на темата мисля че се досешате какво съм намислил :) Въпросът ми относно присаждането предимно се изразява в това изобщо заслужава ли си???Много се замислям дали да не сложа цяла Д16-ка,и все пак някак си ми се иска да направя нещо по различно :) Като гледам дино-графики из различни форуми след присаждането на главата от Z6 магаретата се доближават до тези на д16-ката както си е сток, което от друга страна пък мисля си губи от една страна смисъла да купувам цяла д16-ка.Както и да е това ще обмисля много обстоино.Като цяло чудя ако се спра на варианта да си играя с д14-ката в кой филм ше е по добре да влезна,в този с втек глава от з6 или на някоя двувалова от А серията на д16-ките...Като цяло какви са + и - между двете кратуни като изклюяим втек-а разбира се :lol: Сега е ред на размисли и страсти и ще съм много благодарен на всички който споделят мнение и опит :)

Edited by scre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купи си цяла Д16ка.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, подкрепям chris_barnes :) Ще ти излезе доста по-евтино и по-лесно от другите ти варианти! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз съм за цяла Д16.Едно,че двувалова едва ли ще успееш да сложиш,друго,че ако слагаш витек глава на Д14,ще трябва да смениш една камара работи още покрай главата,сметката ще е същата!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, scre, като гледам си от Стара Загора, може да ти покажа една д14-ка с двувалова глава (моята). Ама си е занимавка да се направи, като пари не е кой знай какво. И резултата не е кой знай какво. Ама на мен ми е кеф да чувъркам и я направих. При мен нещата бяха на проба грешка и има още какво да се желае за да се поотпуши. Темата е дълга специално за тази манипулация.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе знам аз че е една далга и мътна покраи тея суапове с главите,но все пак исках и вашето мнение по въпроса,благодаря ви за което... Колкото до д16-ката,не мога да реша на какво да се спра на z6 ili y8.С карантията как стоят нещата?Скоростната на д14-ката ще пасне ли и инсталацията ще се преправя ли доста?Колкото до ECU-то ми е ясен че е П28 на z6,на у8 не знам какъв е...Като цяло какво от д16 ще е съвместимо с д14-ката :)П.С ЕЛ НИНО трябва някой ден да се видим да покажеш какво си сътворил ;)

Edited by scre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не излиза много по-евтино да си земеш цяла д16-ка. Освен ако ти не можеш да си свършиш повечети работа разбира се. И слециално z6 и y8 вървят доста пари. d16z6 е обд1 (ECU-то подлежи на баране)d16y8 e обд 2 (не подлежи на баране)Инсталацията ще трябва да преправяш и V-tec букса ще ти трябва.

Edited by civicgonemad

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото съм чел(понеже и аз се бях засилил на там) за да достигнеш вървежа на малкия витек, ще ти трябват освен кратуната+ нещата за поставянето и, ще трябва и колекторче(изпускателно), и цялата генерация назад, чипване настройки и я докараш същия вървеж я не :)

Edited by Mad`Head

Share this post


Link to post
Share on other sites

С тая спряла кутия не знам къф малък витек ше гони :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук се изказа неподготвен, на д14а3 кутията е 1:1 с тази на малкия втек, а д14-ка с втек върви повече от сток малък втек ;) , но въпреки това по-добре една двувалова д16-ка да си забоде и да си прави нея.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това ме интересуваше :) дали кутиите ще си паснат.Колкото до това за д16 двувалка... кой е по добрия вариант?VTEC или DOHC ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOCH VTEC :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега влизаме в този филм Д14 =>Д16Z6 глава,Ще ти трябват още делко,ECU p28 (или друго което да може да се пипа),инсталация OBD-1 (на д14-ката и липсва най образно казано едната букса),Всмукател от Д-сериа едновалка!!!!!Сам смятай колко пари са... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е да така е, сметката излиза дебела,но според мен дали ще е повече от цял суап д16з6 :)Mad`Head ... щеше да е хубаво DOHC VTEC ... но за съжаление нема такова животно в д16 :lol:

Edited by scre

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rul - я виж кой се е изказал неподготвен...човека кара Д14А4 на която кутията е МЕГА спряла.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дори и при цял суап няма разминаване от преправянето на инсталацията,делко ОБД1 и П28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че на d14a3 и d14a4 кутиите различни ли са ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...не чакай някой друг да ти направи сметката вместо теб кое колко пари е!Проверяваш колко вървят отделните неща необходими за ъпгрейда на твоята д14 да стане Втек събираш цените и ги съпоставяш с цената на която би си намерил цял двигател д16з6 ...и те така :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

В случея имам горе долу на представа колко ще ми излезне едното и другото,но не за това пуснах темата,а за това да разбера какви са предимствата и недостатъците в двата варианта :) И в краина сметка различни ли са кутиите на а3 и а4 ? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rul - я виж кой се е изказал неподготвен...човека кара Д14А4 на която кутията е МЕГА спряла.

 

разликата е само във файнъла между кутиите на а3 и а4, но на някои а4-ки файнъла пак си е 4.25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре колеги подкрепяте идеята за суап на цяла д16 но има и още неща които са от голямо значение.Първото да кажем че си купи д16ска не се знае какво и е състоянието на тази д16ска и я случи на читав двигател я не.ако тръгне да и прави и ремонта сметката отива мн на далеч.Ако си остави д14 блока ще си запази документацията редовна и така и така ще се отваря мотора ще си направи ремонт и читав мотор д14/15 с витек суап ремап и тн според мен върви доста по добре от някое д16.това е лично мнение,поздрави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мен лично по ме кефят "мини-ми"-тата или иначе казано SOHC VTEC Публикувано изображение суаповете.

Колата си остава редовни документи, данъка - същия , и става скрита лимонка.

Не вярвам да е чак толкова голям филма спрямо този със замяната на целият двигател.

Вече ако не ти е запазен мотора, ще е по-добре цял запазен д16 да си сложиш.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
SWIFT GTI - Прав си само за документацията :) Ти смяташ, че ако тръгне да ремонтира новия двигател Д16 ще му излезе скъпо, а не смяташ, че ако го направи същия ремонт, като си отвори неговия двигател, цената пак ще е същата?!? За това смятаме само цените на частите или двигателя, които ще му трябват, без ремонт, който може да се наложи и на двата двигателя! :) Edited by CiViCwarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разходите по обслужването по двигателя след отваряне, дали е твоя или друг (д16з6) са едни и същи. И според мен задължителни. Периферията покрай двигателя (инсталация, колектор, ЕЦУ) пак едни и същи. И разликите в двата варианта: 1-ви Цял двигател д16з6; 2-ри Глава, бутала и раздвижена ролка. Сам приценяй кое колко струва.И проблема с кутията стои. Ужасно дълга е кутията на д14-ките. Аз на 7500 на трета подминавам 165 км/ч.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разгледай тук : http://www.dodo-upgrades.nl/cityme.htmМожеш да постигнеш резултат с д14, но до едно положение от там нататък ако искаш нещо повече пак опираш до суап. Ако имаш условия си вземи д16з6 и започвай лека полека да я стягаш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разходите по обслужването по двигателя след отваряне, дали е твоя или друг (д16з6) са едни и същи. И според мен задължителни. Периферията покрай двигателя (инсталация, колектор, ЕЦУ) пак едни и същи. И разликите в двата варианта: 1-ви Цял двигател д16з6; 2-ри Глава, бутала и раздвижена ролка. Сам приценяй кое колко струва.И проблема с кутията стои. Ужасно дълга е кутията на д14-ките. Аз на 7500 на трета подминавам 165 км/ч.

:lol: :lol: :lol: земи си качи подходящ размер гуми тогава, щото д14-ките на 6ген на 7300 на 3-та са на няма и 150 км/ч .. http://www.zealautowerks.com/transcalc.php п.п. не си и със 4.058 файнъл, щото на тия обороти ще подминаваш 170. Edited by rulemaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Грешката е вярна. Гуми 175/65/13, 7500 rpm, 165.88 км/ч по изчисления.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А как стоят нещата с документите :) Ако сложа з6 задължително май ще трябва да регистрирам... и после по голям данък и т.н... Колкото до това че не може да се пипа кои знае колко д14ката,аз съм скромен по това отношение и едва ли ще търся повече от 150-160hp,тъй като колата е евридейка :) а и бензина вече не е никак евтин... И каква по къса кутия ще пасне на 14-ката ??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

,а за това да разбера какви са предимствата и недостатъците в двата варианта :)

Приемаме че и двата варианта ще се извършат както трябва и ще са в добро състояние моторите:Преимущества за д16з6: 1. Гарантиран резултат - слагаш нещо готово, оборудвано с колекторите и др.Недостатъци за д16з6:1. Трудоемка смяна на мотор и инсталации, компютър, прехвърляне на скоростна кутия ако новия мотор е без и др.;2. Допълнителни разходи по пререгистрация-не съм сигурен дали не се налага и техно-тест, тъй като този мотор не се вгражда сериино в това купе. * 3. По-високи данъци,такси и по скъпа застраховка, породени от по голямата кубатура и заводска мощност на мотора. ** - Важи в случай че, всичко се прави изрядно според законодателството. Преимущества за д14-VTEC:1. Няма никакви документални усложнения, каквито са описани в т.2 от недостатъците на д16з6.2. Няма оскъпяване на данъци, такси и застраховки по т.3 от недостатъците на д16з6.3. Не се налага сваляне и/или подмяна на скоростната кутия.Недостатъци за д14-VTEC:1. Трудоемка процедура по подмяна на глава, всмукател, изпускател, преправяне на инсталацията и компютър.2. Няма гаранции че процедурата ще донесе същия резултат, както подмяна с д16з6.3. Няма гаранции че процедурата ще е финансово по изгодна от подмяната с цял мотор д16з6.Сигурно има и други, но за момента за тези по-важни се сещам. Ако някои иска може да допълни.П.С. 150-160к.с. от д14-ката за да извадиш атмосферни ще ти струва повече отколкото един мотор Б-серия (б16а2 или б18ц4), ако изобщо е възможно. Не-атмосферни, т.е. турбо, цената пак ще е колкото за Б-серия суап и резултата пак съмнителен. Edited by ZaRRicK
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, ако действително целта ти е 150-160 к.с. , както си написал, хич не я мъчи тая д14-ка! Най евтиния ти вариант е Б16А1/А2, където без много разправии получаваш гарантирано желаната мощност.Примерно от Д15 миниме, можеш да изкараш 130-ина коня и това е може би лимита на мощност на едновалова д-серия без турбо, двувалката е малко повече, но поради ред причини може да се каже че абсолютния максимум е около 140 коня, но не и 160! Друг е въпроса как ги слага на асфалта...Това е в рамките на 2 -2,5к лева примерно, не ме разбирай погрешно, но доколкото разбирам и толкова не ти се дават засега, инак с много пари и д-серията става звяр, за справка пусни в тубата на Бисимото някое драгстерче ;) Успех и три пъти мисли, веднъж действай!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е толкова за парите,колкото за играчката после за пререгистрация,тестове и т.н как и данаците които няма да са никак малко ... и като се замисля 130-140hp са доста добри цифри за д14 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Остави проблемите с регистрацията, винаги можеш да оставиш д14-ката в гаража, проблема е, че да засилиш толкова д14-ката ще е по-скъпо отколкото да направиш суап на б16-ка. Имай предвид че ако не ги правиш сам нещата само труда ще отиде над 1000 лева, кутията на д-то е никаква, и за да я доближиш поне малко до една стоковица на б16-ка приготви примерно 600-700 лева за шпер, 100-150 за читав файнал, 100 за една за чаркала, дълга пета и.т.н., труд над 200.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

д16-ки се намират по 600-700лв,като цяло е добър вариант.Мога да задвижа връзки в Англия и да си направя сметка колко ше ми стъпи една б16-ка :) Сега като си правя сметките между целия суап на д16 и само кратуната мисля че в по голяма част се обезмисля играчката стига да ми падне изгодна б16-ка... Но и в случея да речем се спра на б16 .. проблема с бавната кутия си остава :lol: Там играта същата ли ше е както с д16

Edited by scre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Частите от Б-серия и Д-серия мотори са несъвместими, така че ако се спреш на вариант Б-серия, то ти трябва всичко: оборудван двигател с колекторите, скоростна кутия, полуоски, инсталация и компютър и стойките с тампоните за мотора и скоростната кутия (не знам дали може с преправяне на твойте си).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бавни кутии за б-серия почти няма, е поне за б16 няма ;) Хубаво е да е с LSD!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах в предвид бавната кутия на д14-ката

Edited by scre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Там няма спасение, числата могат да се понагласят донякъде, или да се намери цяла кутия от фейслифтова д13-ка, но липсата на шпер няма как да се компенсира! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Мога да задвижа връзки в Англия и да си направя сметка колко ше ми стъпи една б16-ка :)

Б16-ка от Англия - трябва да си голям късметлия за да я вземеш на добра цена. Този мАтор е само за японските модели, които дори в Англия си държат ценичката. Но пък по-лесно би минал технотеста ако решиш да я регистрираш. Ако се спреш на Б18 от някоя англичанка вече ще си доволен от цената, НО с документацията увисваш защото също като д16з6, този двигател не се вгражда заводски в това купе. Ама нека не те засилваме чак толкова де, все пак пита за д14 :D Моят съвет е - карай си колата така. Мисля че за Д серията (колкото и да ми е на сърце :D ) всичко над: всмукател,някое сгодно дроселче, някоя по-хубава скоростна кутийка, изпускател + генерация и някои дреболии (като добър интейк,термо щит и термо лента и т.н.) са си пари на вятъра.Ако твърдо си решил, че всичко това (от към вървеж) не те устройва - суапвай и това е. Нагоре вече тунинга става по-скъп, а конете които получаваш в замяна са по-малко. + това се осланям на едно доказано златно правило - Нещо което работи НЕ се пипа! Не знам в какво състояние ти е двигателя, но помисли и над това. Това е моето мнение и може да греша. :)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко хубаво докато не стигнем до регистрацията :lol: Макар че мисля че не всеки които си е суапнал мотора е регистирал новия ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...