LsD 2 #41 Отговорено 17 Май, 2012 дам наистина и аз се чудя как водата се обработва от двигателя ...и аз сам чувал че се отделя от горивата ...и се пак това нещо не пречи ли за двигателя , помпата ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #42 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) Е как да обработва водата ? - Изкарва я през ауспуха - демек като тече като лейка може да не е само от конденз.Особенно се забелязва зимно време събирането на вода в резервоара било бензин или нафта. При газта има още повече вода .Особенно е вредно да караш колата на къси разстояниия - тогава когато не е влязла в работна температура и когато не е успяла още да изпари конденза - тогава и гърнетата ръждясват и всичко до което се докосне водата и остане в контакт с него . За металните части де .Тя бензиновата помпа не отбира вода ли помпи или бензин естествено като помпи вода не се смазва , а водата зимата замръзва даже и в горивопровода - тая зима на дизела отварях всички маркучи, помпи, резервоар и филтри и излезе голяма помия .Имах случай като ми замръзна част от тубата в, която бях налял бензин 10 литра !!! Редактирано 17 Май, 2012 от iso_eu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icesonic 10 #43 Отговорено 17 Май, 2012 iso_eu - колега за водата си в голяма грешка, 4 години съм работил на бензиностанция и проверявахме точно дъното за вода... както каза и един колега по - рано - има си съответните системи който следят количество и температурата на танковете и наличие на вода(ако има такава са като активирана аларма за СОТ та дори и 2 литра на 15000 да има). Танковете са под земята и затова температурата е малко различна но това с подгряването . Системите на бензиновозите са на същия принцип следят и температура. За замерванията на колонките пак съм участвал и няма как да се лъже поне там където работех аз (предполагам че има как просто там където аз бях нещата си бяха изрядни). За пълненето на танковете може би си прав, но лчно участвах във взимането на проба точно след пълненето на танк - честно тая нафта беше толкова бистра, че щях да си пиина . A дали сте се замисляли, че лятото понеже гориво не се товари в жегите се носи на има няма 10 градуса по ниска температура от тази на която вие ще го сипете или по скоро ако сипвате рано сутрин ще сте на далавера . А по темата 95-98 за мен 98 като разход на пари е абсолютно същото като 95 но не знам защо си карам на 95 . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #44 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) iso_eu - колега за водата си в голяма грешка, Ами да ти кажа имам един познат, който е голем приятел на Бащата - та същия е управител на Верига бензиностанции та от там ги знам нещата.Относно измерванията - ами това ми е работа да проверявам и лицензирам измерващите лаборатории било то държавни или частни ! Ходил съм и в производителите на контрол та съвсем съм наясно ! А как си обясняваш замръзналата туба с бензин и водата в резервоара - сигурно няко идва вечер и тайно ми налива вода ??? Айде сега не ги правете бензиджиите света вода ненапита ....те инъче как да си карат скъпите джипове и тем подобни. Просто като България друга държава НЕМА ...инъче ни е хубава и прекрасна все още Родината , обаче с голямо НО ! И не се пише "ЗАМЕРВАНИЯ " а "ИЗМЕРВАНИЯ" ! Как пък никой не си призна от бензинджиите как мамят да му се невиди ??? Да не говорим освен вода какви други бози слагат в горивото ... Редактирано 17 Май, 2012 от iso_eu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #45 Отговорено 17 Май, 2012 Аз като нов собственик на Хонда сипвам 98 или 100,че още ми е кеф от новата колица и ми е жал да и слагам 95.Иначе не усещам голяма разлика между 95 и 98 за съжаление няма кво да ти е jaл.слагай си бензинче по предписание на производителя-95 от по хубавия и си ок Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #46 Отговорено 17 Май, 2012 Добре де, как ще смесват вода с бензин като двете не се смесват? 1. Водата е по-тежка от бензина.2. Бензиновата помпа дърпа от най-ниската точка на резорвоара.3. Ако ще да има и само 1 литър вода на 50 литра бензин тя ще падне долу и помпата ще дърпа само вода докато не свърши и не стигне до бензина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #47 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) Вместо да задаваш въпроси , вземи смеси 1 литър бензин със 100 милилитра вода .... Но за тази цел трябва да имаш завършен поне 8 клас и да си изкарал физични и химични с минимум 3.00 ! Добре де, как ще смесват вода с бензин като двете не се смесват? 1. Водата е по-тежка от бензина. 2. Бензиновата помпа дърпа от най-ниската точка на резорвоара. 3. Ако ще да има и само 1 литър вода на 50 литра бензин тя ще падне долу и помпата ще дърпа само вода докато не свърши и не стигне до бензина. Като си много Хитър обясни тогава с какво го смесват и от къде аджеба идва водата в тубата за да замръзне и водата в резервоара и филтъра ???? Забравяш, че за да се отъи водата се изисква време и то хич не е малко ! Обаче също така това не го знаят и бензиджиите във форума, пък инъче са работили по 4-5 години за по 200 - 300 лева заплата....пък как са си подържали Хондите с ОРИГИНАЛНИ части от USA те да кажат...:D:D Аз не карам кола на водород за да си я пълня с вода ;) И керосин слагат ако не знаеш или нямаш опит ! Ти колко години си работил на бензиностанция не каза или пък си собственик ? Нали знаеш за Любо ,че не е забогатял от метан а от какво - от конденз ! И че колите му не се произвеждат в БГ, а се спестява ДДС ??? Редактирано 17 Май, 2012 от iso_eu 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #48 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) Честно казано и аз си мислех за момента с времето за утаяване. Мисля, че като се остави колата презнощта е достатъчно като се качиш сутринта да се е утаила водата(ако има такава).Иначе нито съм бачкал на бензиностанция нито пък имам...Вода с бензин не съм смесвал ако си го правил ще се радвам да споделиш за колко време се отделят.Едит: Обаче имам наблюдения върху колата ми и за 70к нищо не е пипано по двигателя, а даже не съм се занимавал да сменям и горивен филтър. Редактирано 17 Май, 2012 от peterk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
the stig 11 #49 Отговорено 18 Май, 2012 Това е разследването на Нова ТВ първа част http://vbox7.com/play:b74f30ad6f 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #50 Отговорено 18 Май, 2012 (Редактирано) Забравяш, че за да се отъи водата се изисква време и то хич не е малко ! Обаче също така това не го знаят и бензиджиите във форума, пък инъче са работили по 4-5 години за по 200 - 300 лева заплата....пък как са си подържали Хондите с ОРИГИНАЛНИ части от USA те да кажат...:D:DКолега ти изобщо не знаеш, какво говориш и лошото е, че и много хора ще го прочетата това и ще си изградят мнение.За кой път трябва да се кажи в тази тема, че бензиностанциите имам система за алармиране при попадане на вода в резервоара.И аз знам за вода от пистолет на бензиностанция, но това се дължи на спукан резервоар и от там се пълни с подпочвени води. Редактирано 18 Май, 2012 от spas21 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krugan1984 46 #51 Отговорено 19 Май, 2012 Това видео ме разби..... Направо се зачудих дали да си сложа газ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #52 Отговорено 19 Май, 2012 (Редактирано) spas21 Колега извинявай, ти български не разбираш ли ?! Впрочем на колко си години ? И що мислиш че всички във форума са с 6 клас образование ? Въбоще не ме интересува твоята тъпа АЛАРМА , ходи се застреляй и престини да ни убеждаваш ЧЕ БЪЛГАРСКИТЕ бензиностанциите са света вода ненапита ! ЗА КОЙ ПЪТ ТРЯБВА ДА СЕ КАЖЕ ЧЕ БЪЛГАРСКИЯ БЕНЗИН Е БОЗАААААА......... ;) Явно идваш от ЛУната ? И като ти е спукан резервоара и се пълни с подпочвена вода АЛАРМАТА НЕ ПИЩИ ЛЕ ВЕ ? А6кооовооо...? И не ти ли изтича горивото в подпочвените води ? Тоя резервоар за да корозира и да се пробие трябва да е поне на 100 години, Ти освен да продавш МЕНТЕ бензин друго разбираш ли ? Ай да те помоля да не ръсиш глупости ! Колега krugan1984 Според колегата spas21 не се замисляй, пълни догоре :D и после му прати фактурата ....даже щял да почерпи с подпочвен бензин :lol: супер 105 ОКТАНА spas21 Остана само да кажеш къде се намира вълшебната бензиностанция ,че да и напрайм една проверка и да я източим подпочвено :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:lol::lol::lol::lol::blink::blink::blink::blink::blink::blink: Редактирано 19 Май, 2012 от iso_eu 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krugan1984 46 #53 Отговорено 20 Май, 2012 Това е втората част на видеото: http://vbox7.com/play:890b9fe17e Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #54 Отговорено 21 Май, 2012 Това видео ме разби..... Направо се зачудих дали да си сложа газ.Ако си мислиш, че това е спасение.....На мен са ми сипвали почти 31 литра в 30-литрова бутилка. Това при положение, че принципно клапана трябва да изключи на 24 литра, а и бутилката не беше съвсем празна..... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alexander__atanasov 0 #55 Отговорено 22 Май, 2012 Аз зареждах 95 за период от 2 години само в Ш**. След дузина зареждания в Е** установих че съм в пъти по доволен от бензина- и като разход , и като отражение върху работата на колата.От други вериги зареждам рядко и наблюдения нямам. Но да си го повторим пак - качествен бензин в татковината ни за жалост НЯМА ! : ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #56 Отговорено 23 Май, 2012 Аз обикновено зареждам от Лукойл,защото имам тяхна карта дето дават отстъпка.До априлското зареждане не съм имал оплаквания,но сега през май заредих два пъти-веднаж на Кичево и след 300км. в Добрич срещу КАТ и след двете зареждания колата не искаше да върви,както преди.Нямам проблеми с въздушен филтър,нито със свещи.Изглежда след като на няколко пъти свалиха с много малко са решили от Лукойл да компенсират,като пуснат нещо от резерва,което при всички случаи не е 95октана.Затова сега съм решил да зареждам на първо време от ЕКО или от Ромпетрол,зависи как ще се случи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krugan1984 46 #57 Отговорено 25 Май, 2012 В ЕКО също имат карта за отстъпка, мисля че се вадеше безплатно.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #58 Отговорено 25 Май, 2012 В ЕКО също имат карта за отстъпка, мисля че се вадеше безплатно....Благодаря,ще проверя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #59 Отговорено 27 Май, 2012 Интересна работа!!! Преди почти 5 години когато си купих купето и аз си направих експеримент с октаните и констатирах нещо странно! От ОМВ и ЕКО в период от време съм пълнил резервоара до горе с 100 ,98,95 и в последствие се оказа че във вървежа на колата няма никаква разлика ,но с 95 ми гори най-малко! Незнам защо така? Или аз си въобразявам нещо но не намерих никаква разлика,еднакво си набираше и еднаква максимална скорост си вдигаше и с трите октана,но горенето с по-високия октан се вдигаше с по 1-1.5 литра на 100! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
parede 0 #60 Отговорено 27 Май, 2012 Докато карах на бензин, на няколко пъти сипвах 98 и ми направи впечатление, че когато съм с пуснат климатик извън града колата върви почти по същия начин, както 95 без пуснат климатик, друга разлика не открих Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #61 Отговорено 28 Май, 2012 .....,но горенето с по-високия октан се вдигаше с по 1-1.5 литра на 100!....Zashtoto si v BG !!!!:blink::D:D Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #62 Отговорено 29 Май, 2012 От всички писаници до тук извода е един:"Сложете си газ", тъй като винаги плащаме за Боклуци,по-добре да са по-еФтини! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icesonic 10 #63 Отговорено 29 Май, 2012 Е тея репортери ме убиха "не във всяка колонка и не в една и съща колонка" :lol: iso_eu: няма нужда де се заяждаш... "Относно измерванията - ами това ми е работа да проверявам и лицензирам измерващите лаборатории било то държавни или частни ! Ходил съм и в производителите на контрол та съвсем съм наясно !" след като се занимаваш с това, дай нещо по конкретно, кое не му е наред на бензина. И на мен ми е ясно, че бензина ни не е качествен но моето мнение е, че затова бензинджиите вина няма как да имат - те са просто обслужващ персонал. От познати съм чувал, че Lukoil не пройзвежда бензин за Бг. всичко се внася и не е повече от 92 (само се оцветява още на танкера). Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #64 Отговорено 31 Май, 2012 (Редактирано) icesonic По конкретно не мога кажа сещай се защо ! За мешенето по корабите на пристана съм съгласен. Относно рафинерията искаш да кажш че е построена за реклама ли ? Никоя рафинерия няма сметка да превозва през морето бензин - взима петрол и си го преработва както си иска и прави много продукти ! Внасят бензин разни бевзиностанции но рафинерията не. Бензинджиите по бензиностанциите пък правят бозата още по голяма Верно пропана и метана са много по качествени отколкото бензина и дизела в БГ ! Поне до толкова че бензиностанциите не могат да се бъркат освен само да менкат налягането на помпите и компресирането . Редактирано 31 Май, 2012 от iso_eu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icesonic 10 #65 Отговорено 1 Юни, 2012 Не мисля, че е за реклама мисля, че има полза да изнася, а тук да продава 92 вместо 98 ама може и да не съм прав. А btw лятото пропан бутана често се налага да го внасят Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #66 Отговорено 2 Юни, 2012 iso_eu - здр.С този ник май наистина си от тези, които задават от тези въпроси - как им беше името......Кога изтича срока на годност на тази суровина?Тук защо няма еткет?Ще ти отговоря - на такива одитори по исо още повече такива, които сертифицират лаборатории им отговаряме след като си тръгнат и спрат да ни занимават с въпроси от тези..... Понеже си гугъл-знайко, ще ти кажа, че вода е имало в танковете, когато бензина беше с тетраетилолово и етилбромид. Сега няма вода, защото високооктановата оловна добавка е заменена с МТБЕ (метилтретиченбути етер) - бягай в гугъл за справка и ми кажи после колко съм зле и колко си велик - която добавка е водоразтворима. А за останалите глупости, които си сътворил и гугъл не може да ти помогне. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
junker 29 #67 Отговорено 3 Юни, 2012 Ееееее няма място за заяждане, но iso_eu малко прекали. Човека /spas/ си споделя мнението и е нормално да е малко пристрастен... Все едно да питаш полицай за случая 'Чората'. Темата се разводни, но мисля че засяга заглавието. На всички ни е ясно че горивата са боза и не само боза НО БОЗА от КЛАСА. Всички сме я сърбали тази попара- и с това че колите се спъват още при първо зареждане, и замръзналата нафта, и водата вътре и аз съм пълнил 30- литрова бутилка с 29,7 литра на Лук- оил, при условие че съм стигнал на газ до там, а след зареждане на ШЕЛ колата просто НЕ ИСКАШЕ да работи. На служебните коли се спукаха да замръзват филтрите/за дизелите/, сега на лук ойл пък не искат да вървят колите. Просто си зависи от партидите и това е! В много случай и на една и съща верига, а и на една и съща бензиностация, понеже много са франчайзъри и зареждат от други места.Такава си ни е държавата, защото сме си ние. Ами да така е, започнахме с едно споделяне а се стигна до обиди и заяждания. "Все аз съм по- големия тарикат". И най- дразнещото е когато очевадно ни поучава някой който си няма много хабер. Аз лично съм чувал и съм убеден че и ИЗМЕРВАНЕ И ЗАМЕРВАНЕ се използват, баща ми беше метролог. Но поне не правя по две правописни грешки в дума от четири букви и то явно не от бързане. Знам че водата се УТАЯВА а не ОТЪЯВА. Без лоши мисли. БТВ карам на метан и там ни гърбят много... Първо зареждане 11,9 кг. А вече ми зареждат дори и по 13,4. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #68 Отговорено 3 Юни, 2012 (Редактирано) iso_eu - здр.Ако не ме лъже памета някъде ти писаха да си намериш ХИМИЧЕН форум и да не се прайш на остроумен ! предполагам помниш ?Може и да съм прекалил малко щом казвате явно е така . Извинявам се ако съм засегнал някого важтно е нещата да са ясни !За метана ми е ясна ситуацията.Относно "Замерването" няма да се повтарям ! Редактирано 3 Юни, 2012 от iso_eu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #69 Отговорено 5 Юни, 2012 Това, което пиша във този или друг форум е с цел да споделям информация, която никой не е длъжен да знае. Причината е, че тук (в бг) всичко е опорочено и като споделям информация публично имам за цел да помогна на повече хора, които така или иначе им се налага да купуват "работни" течности за колите си. Аз самия дори и да знам, какво е качествено и какво не, ми е напълно безполезно, когато на пазара се предлагат само боклуци. Единственият начин е да се създава обществено мнение базирано на реална информация за продукти и услуги, за които плащаме. Обаче, когато вместо 9 човека, които преди са заблуждавани от търговци с безмислени хвалби на некачествени продукти, защото не са знаели, какво да съобразят имаме 7 души, които са информирани за качествени показатели, на които да отговарят търсените от тях продукти предполага задаване на въпроси, които би трябвало да водят до отговори. Това се нарича обществено мнение и само така ще сме си полезни взаимно! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #70 Отговорено 5 Юни, 2012 (Редактирано) iso_eu - здр........че вода е имало в танковете, когато бензина беше с тетраетилолово и етилбромид. Сега няма вода, защото високооктановата оловна добавка е заменена с МТБЕ ..... Понеже си гугъл-знайко.......Абе може и да си прав , обаче много странно кой ми налива вода в резервоара ??? Явно не съм аз ! Явно не си изчел цялата тема ?Та по спокойно с изказванията .....кой кой е ! :ph34r: Редактирано 5 Юни, 2012 от iso_eu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #71 Отговорено 5 Юни, 2012 Аз пък си направих един експеримент. На празен резервоар налях 11л 98 и после го източих и го прекарах през навтаджийска фуния за гориво. Тя не пропуска вода. Нямаше такава... Явно проблема е в октановото число. Ако набарам италиански бензин, или немски, от кола, стояла там в автокъща, се едно съм се качил в 300куб. по-мощен мотор. Аз лично мисля да пробвам от тук натам 98+ Бардал като искам на бензин. През останалото време на газ. Но само от Еко, Петрол, Ромпетрол или Шел. п.п. 95та не струва. Зимата колата върти повече с него на -15 и не ще да тръгне. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #72 Отговорено 5 Юни, 2012 Аз пък си направих един експеримент. На празен резервоар налях 11л 98 и после го източих и го прекарах през навтаджийска фуния за гориво. Тя не пропуска вода. Нямаше такава... Явно проблема е в октановото число. Ако набарам италиански бензин, или немски, от кола, стояла там в автокъща, се едно съм се качил в 300куб. по-мощен мотор. Аз лично мисля да пробвам от тук натам 98+ Бардал като искам на бензин. През останалото време на газ. Но само от Еко, Петрол, Ромпетрол или Шел. п.п. 95та не струва. Зимата колата върти повече с него на -15 и не ще да тръгне. В бензините има деемулгатори за да не се емулгират вода и гориво (в този случай бензин). В бг бензините не само произведените в бг, но и в тези, които се внасят се добавят обратно на всякаква логика и емулгатори, които свързват химически вода и гориво. Това е една от многото гадости, които правят производители, вносители и франчайзъри поголовно, ама не може да се упражнява контрол. Едно време преди 12 години упражних контрол на 2 бензиностанции и резултата беше, че едвам се разминах с бой, трябваше да пиша обяснение и за капак шефовете ми ме направиха крив, затова, че си вършех работата! Тогава реших да се спасявам по широкия свят и никога да не се докосвам до български институции имащи отношение по технически въпроси за нефтопродукти. Безмислено е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #73 Отговорено 14 Юни, 2012 Както писах по-рано след зареждане в Лукойл-бензиностанции Сивика започна да върви много зле.Извадих си карта от ЕКО и заредих по 10л. 95 и 100октана и колата се роди...Никакви проблеми и ускоряване и скорост и т.н.Извода се налага сам по себе си-вече ще зареждам само от ЕКО.И в краен случай от Ромпетрол.Забравих да добавя,че имаше още около 15-20л. от Лукойлския бензин преди да сложа от ЕКО. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TG fan 121 #74 Отговорено 14 Юни, 2012 Аз да добавя моето скромно мнение. Тъй като много хора ми казаха да не карам със 100 октанов бензин Сивика, та не ми оставаше друго освен да напълня догоре резервоара с негоРезултата след 1000км е следния, колата върви по-добре, харчи по-малко(с 20лв 100октанов минавам поне толкова колкото с 95еко****)Следващия ми експеримент ще бъде с 95 и добавка за горивото, един приятел кара така мотора си(Кавазаки ендуро 600куб.) и ми е разправял как от обикновен бенз, мотора тракал като дизел и работел много неравномерно, а с добавка работел много по-спокойно и набирал значително по-добре.Не става въпрос за измислените добавки от бензиностанциите...той работи с Ники Златков и оттам си е намерил някакви читави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #75 Отговорено 14 Юни, 2012 Ако набарам италиански бензин, или немски, от кола, стояла там в автокъща, се едно съм се качил в 300куб. по-мощен мотор.То това се е превърнало като задължително условие щом свърши чуждоземския бензин. Масово наблюдаван факт от всеки внесъл си кола. Зареждаш оттук, и все едно са ти сложили ремарке, не бензин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #76 Отговорено 14 Юни, 2012 http://www.neftochim...benzin_a95h.pdf срещу http://www.neftochim...benzin_a98h.pdf До колко са верни - отговорност носят главният технолог и главният инженер , положили подписи . НО освен тези изпитани показатели /съставки , изисквани от БДС има още много , които оказват влияние при горенето . Легендите за това се носят и всеки е чувал поне по една ........ А има и доста по-евтини отпадъчни разтварящи се без остатък суровини , които могат да се ползват за увеличаване на обема му , вместо обикновената вода .... Изискванията по БДС - БДС EN 228:2008/NA:2010 - от 28.02.2010 година. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
junker 29 #77 Отговорено 16 Юни, 2012 (Редактирано) "А има и доста по-евтини отпадъчни разтварящи се без остатък суровини , които могат да се ползват за увеличаване на обема му , вместо обикновената вода ...." Тук съм много съгласен и считам че всеки средно интелигентен човек би се съгласил и дори за секунда две бях напълно склонен да заявя че водата се появява в "танковете" /явно израза "Цистерна" е останал някъде далеч в детството ми ))/, само поради неправилно съхранение или други странични фактори, НО все пак да не забравяме изобретателността на българския техничеки и икономически гений, за който основната цел е печалбата, а не да са мъчи с разни непотребни химични познания, уравнения и формули. Сметката е далеч по- проста 1 кубик вода- в най лошия случай 2 лв. без ДДС= 1000 литра бензин ПРЕМИУМ )) Редактирано 16 Юни, 2012 от junker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #78 Отговорено 22 Юни, 2012 Може ли някой да ми обясни, как е различно октановото число, при положение че данните за 2та бензина съвпадат 1:1 в двата картона? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
junker 29 #79 Отговорено 23 Юни, 2012 (Редактирано) Може ли някой да ми обясни, как е различно октановото число, при положение че данните за 2та бензина съвпадат 1:1 в двата картона?Бях почнал да ги сравнявам, но не изтраях, но колегата не е издържал. Но е прав, всичко съвпада и като гледам тези картони са си чист формализъм с преписани ИЗИСКВАНИЯ, нищо повече. На въпроса вероятно също ще отговорят формално с "Това не е описание на съставките включително и присадките, които формират октановото число. Това е описание на различни физични и химични изисквания, които трябва да покрие бензина. Октановото число е едно от тях." За моторния метод не ми се рови сега да търся какво точно означава, но бях чел че октановото число на този "нискокипящ нефтопродукт със специфичен мирис " се измерва в лабораторни условия със специален двигател с вътрешно горене /явно с искрово запалване - ама как са го описали в листа/, на който механично се променя степента на сгъстяване. Когато при горенето в него на партидата гориво започнат да идват стандартните отклонения -детонационно горене, самозапалване, се определя октановото число. Не знам колко има връзка тоя тест описан в листа, но показатели от 85 за А 95 и 87 за А 98????П.П. Не знам също колко са по- будали в САЩ, но в района в който бях, най- високото октаново число по бензиностациите беше или 89 или 91. Познатите ми сипваха /в коли 2001- 05/от най- евтиния 87 октана... Дали там слагат по колонките резултатите показани по моторния метод? Редактирано 23 Юни, 2012 от junker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shadow_rr 0 #80 Отговорено 7 Юли, 2012 навсякаде мамят по бензиностанциите ( 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове