ranko57 1 #1 Публикувано 2 Декември, 2011 Когато е студена колата се чува силно тракане в двигателя.Направо като студен дизел.Но е бензинова Хонда Акорд-1995 год.Като загрее,тракането се губи.Но има едно тъпо чукане.И то когато я изфорсирам.Като откачам кабелите на първи цилиндър се губи.Дали не е бут.болт?????Някой ще обмени ли опит с мен.Предварително благодаря за което. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #2 Отговорено 2 Декември, 2011 Направо същите симптоми, за бутален болт. Даже е по вероятно да е лагери на колянов вал. Лично аз съм имал същия случай но не на Хонда. Тракаше когато здраво се натисне газта но изкара към 20 000 км, като си мислехме че не е сериозен проблема. След като отворихме двигателя се оказа че е превъртял белният лагер на коляновият вал на 3-ти цилиндър. След основен ремонт и смяна на коляновия вал и лагерите всичко си дойде на мястото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ranko57 1 #3 Отговорено 2 Декември, 2011 (Редактирано) Затова искам да сондирам мнение с хора патили.Но аз си мисля че е бут.болт.Чукането не се увеличава.Тя си чукаше от давна.Лагерът чука остро и звънко.Особено когато е топло маслото.А това е тъпо чукане.И чука само когато се подаде газ на определени обороти.3000.Иначе на бавни и високи не се чува.ьаь биелният лагер си чука постоянно.Е така мисля. Редактирано 2 Декември, 2011 от atoma Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #4 Отговорено 2 Декември, 2011 Да..при белните се усилва чукането особено при натоварване. Така беше при мен. Интересното е че колата имаше манометър за маслото и по време на движение нямаше голям спад на налягане въпреки чукането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ranko57 1 #5 Отговорено 2 Декември, 2011 Значи масл.помпа ви е била добре,и филтъра е задържал добре маслото което е уплътнявало и лагерите..Иначе би било лошо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #6 Отговорено 2 Декември, 2011 Здравейте!И аз да се включа с подобен проблем.Двигателя на място работи повече от перфектно,мърка си.Когато е на скорост с малко газ също,но при ускоряване се чува един специфичен гърлен звук все едно карам някой звяр с два турбокомпресора.При форсиране на място а и при оглед отдолу не се откриват проблеми по изпускателната система.При 5-6000 об. на място няма никакви шумове,само ако е натоварена.Всеки които се качи му прави впечатление,тя и без това си е шумна заради късите предавки.Един колега изказа предположение за биелни лагери което е обезпокоително,иначе колата си върви сравнително добре като мощност.Може да се пробвам и да я запиша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantany 44 #7 Отговорено 2 Декември, 2011 колеги кажете звукът какъв е точно защото и моя акорд 1.8 96г. го прави ама само на студен двигател до сега мислех че е от клапани ама вие ми вкарахте филма поне при мене като загрее и си е каткто трябва всичко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #8 Отговорено 2 Декември, 2011 При мен се чува без значение дали е загрял двигателя или не.Чува се по време на ускоряване и по-слабо ако си дръпна крака от газта при високи обороти.Това с чуването е доста субективно и едва ли няйкой може да каже със сигурност какво е като не го е чул още повече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #9 Отговорено 2 Декември, 2011 Към последният колега: симптомите много приличат на превъртял основен лагер, но без да се чуе или отвори мотора,всеки отговор ще бъде неточен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ranko57 1 #10 Отговорено 3 Декември, 2011 При изравнени обороти,не се чува ,при нормални бавни пак не се чува,но като и дам рязко газ,било на скорост,или на празен ход,тогава се чува тъпото чукане.А и като е студена пак чука.Но като откача кабела от свещта спира .Това ме навежда на мисълта за бутален болт.И то на първи цилиндър.Вече намерих биели с буталат,втора употреба.Дано са читави ,че ще ги вадя от един Роувър,катастрофирал..Другата седмица ще ги взема,и започвам ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #11 Отговорено 3 Декември, 2011 Аз казвам че е биелен лагер,на предишни коли 2 пъти сме правили ремонт заради биелни лагери и така чукаха.Отваряй го по с време да ги смениш че да не надерат и вала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trepa4a 2 #12 Отговорено 3 Декември, 2011 Аз, съм за биелен лагер.Резглоби -установи и пиши. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #13 Отговорено 26 Ноември, 2013 При изравнени обороти,не се чува ,при нормални бавни пак не се чува,но като и дам рязко газ,било на скорост,или на празен ход,тогава се чува тъпото чукане.А и като е студена пак чука.Но като откача кабела от свещта спира .Това ме навежда на мисълта за бутален болт.И то на първи цилиндър.Вече намерих биели с буталат,втора употреба.Дано са читави ,че ще ги вадя от един Роувър,катастрофирал..Другата седмица ще ги взема,и започвам ремонта.Колега видях ти темата за чукането в мотора. Установи ли причината, защото и при мен се появи същото както го описваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #14 Отговорено 1 Ноември, 2015 Здравейте колеги, използвам тази стара тема за да попитам за вашия коментар по това видео . В какво се съмнява пича свързано с VTEC системата, че едва го разбирам какви ги смотолява. В най-лявата група повдигачи според него има някакъв блокаж и не работят нормално и това причинява чукането ли? В коментарите отдолу е писал че достоверен механик му казал че този шум обикновено е причинен от тенсионера на ангренажния ремък, а други споделят мнение че е е бутален болт или дори билелен лагер. Натъкнах се на доста клипове с подобно чукане при Хонда двигателите и то на такива с малък пробег, сега остава да се окаже че е хроничен проблем с иначе "желязната ни марка" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #15 Отговорено 1 Ноември, 2015 (Редактирано) Лагерите чукат по спецефичен начин и при натоварване. Всеки един истински майстор който е правил Хонда преди ще го установи понеже в най ранен стадий не успяват да чуят шума. Даже с един майстор се бяхме хванали ма басче старата ми хонда има проблем с основни лагери а той каза че съм луд и мотора работел отлично без шумове... Уговорката беше че ако има проблем той ще ми направи мотора без пари а ако няма аз ще платя двойно... Уви проблема беше факт, а това беше майстор в един от най големите сервизи в града. Редактирано 1 Ноември, 2015 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #16 Отговорено 1 Ноември, 2015 Не вадете кабели на работещ акорд от тея години, че ще купувате бобина... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #17 Отговорено 8 Август, 2020 (Редактирано) Дееба на мойта Хонда джаз се появи едно чукане . До вчера си беше наред днеска закарах на работа мойта , обикалях напред назад и по едно време чух мотора че не е като преди и има едно чукане в първия момент си помислих че може би са клапаните , но пък не ми гори масло. 1.4 бензин чудя се кво да я правя. Веднага смених маслото защото старото имаше за още месец каране , но не се оправи. Колата е на малко над 100 к километри Редактирано 8 Август, 2020 от kokoshinko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #18 Отговорено 8 Август, 2020 (Редактирано) Клапани регулирал ли си? И на колко хил. км.? И EGR чистил ли си? Редактирано 8 Август, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #19 Отговорено 8 Август, 2020 Не съм регулирал клапаните и егр не съм чистил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #20 Отговорено 8 Август, 2020 А чукането къде се чува най-силно? От горе при главата или по-надолу някъде в двигателя? И глухо ли е, или остро чаткане? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #21 Отговорено 8 Август, 2020 (Редактирано) отгоре при главата , остро чукане все едно колата е останала без масло или не качва до главата нещо такова, когато е в обороти е като шевна машина или пък старите фиести мисля че имаше 3 цилиндрови и помня как работиха те , така и мойта сега подобно на тия фиести , а преди това съвсем леко долавях един такъв шум , но от днеска е значително по силен. И особено отчетливо се чува когато върна газта , а когато ускорявам сякаш понамалява. Утре ще почистя егра макар че не мисля че е от него и другата събота ще я карам на механик да видим да регулираме тия клапани или поне да каже какво мисли . Редактирано 8 Август, 2020 от kokoshinko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #22 Отговорено 8 Август, 2020 Клапаните трябва да се регулират на всеки 40 000км. Хубаво е да го съчетаеш с почисване на EGR пътищата. Като се започне от изпускателните колектори, а също се почисти и EGR клапанът. Може да се наложи дори смяна на EGR клапана, ако той чатка така осезаемо. Друго, което може да издава звук е веригата, или водачите й. Но за 100 хил. км е почти невероятно да е от нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #23 Отговорено 8 Август, 2020 Ами колата я купих на 64к мили , винаги навреме смяна на масло и филтри , в момента е на 78 к мили , карам само магистрално , всеки ден по 36 мили, та мисля че едва ли са били регулирани клапаните някога. Утре ще разглобя егра да го почистя , ще огледам там какво става . Веригата не би ли трябвало да шляпа ако е от нея , особено при студен старт, а досега не съм забелязал нещо подобно. Другата седмица отивам при майстор да видим какво ще каже той. Благодаря за помощта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #24 Отговорено 9 Август, 2020 (Редактирано) Качвам клип , доста ясно се чува . Смъквах егра нищо му няма , почистих го , движи се без затруднение. Интересното е че тази сутрин когато карах мойта на работа почти не се чуваше и се появи отново след около 30 мин каране VID_20200809_124952.mp4 Редактирано 9 Август, 2020 от kokoshinko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #25 Отговорено 9 Август, 2020 Със свалянето на егр си направил едно нищо. Научете едно тоя клапан проблеми не прави проблемите са след него. Последната при мен дето тропаше и тракаше беше повлекла бутало. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #26 Отговорено 9 Август, 2020 Имам чувството че нещо някъде е откачено и на моменти се замества , защото тая сутрин не чукаше така , после почна , после пак спря и когато запалих не се чуваше , а се обаждаше като подам газ и след това вече като тръгнах започна така както е на клипа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #27 Отговорено 9 Август, 2020 Чатка като за реглаж. Дано да е само това! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #28 Отговорено 9 Август, 2020 Надявам се и аз да е за реглаж , ама много странно единия ден няма проблем на другия ден почва да чука. Не съм забелязал промяна във вървежа , дано да устиска тая седмица Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #29 Отговорено 11 Август, 2020 Ето тая сутрин нормално, клапаните явно са за реглаж, но чукането от предния клип го няма и ме съмнява че има нещо в катализатора VID_20200811_062814.mp4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове