Jump to content
ranko57

Чукане в двигателя

Recommended Posts

Когато е студена колата се чува силно тракане в двигателя.Направо като студен дизел.Но е бензинова Хонда Акорд-1995 год.Като загрее,тракането се губи.Но има едно тъпо чукане.И то когато я изфорсирам.Като откачам кабелите на първи цилиндър се губи.Дали не е бут.болт?????Някой ще обмени ли опит с мен.Предварително благодаря за което.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо същите симптоми, за бутален болт. Даже е по вероятно да е лагери на колянов вал. Лично аз съм имал същия случай но не на Хонда. Тракаше когато здраво се натисне газта но изкара към 20 000 км, като си мислехме че не е сериозен проблема. След като отворихме двигателя се оказа че е превъртял белният лагер на коляновият вал на 3-ти цилиндър. След основен ремонт и смяна на коляновия вал и лагерите всичко си дойде на мястото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова искам да сондирам мнение с хора патили.Но аз си мисля че е бут.болт.Чукането не се увеличава.Тя си чукаше от давна.Лагерът чука остро и звънко.Особено когато е топло маслото.А това е тъпо чукане.И чука само когато се подаде газ на определени обороти.3000.Иначе на бавни и високи не се чува.ьаь биелният лагер си чука постоянно.Е така мисля.

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да..при белните се усилва чукането особено при натоварване. Така беше при мен. Интересното е че колата имаше манометър за маслото и по време на движение нямаше голям спад на налягане въпреки чукането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи масл.помпа ви е била добре,и филтъра е задържал добре маслото което е уплътнявало и лагерите..Иначе би било лошо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!И аз да се включа с подобен проблем.Двигателя на място работи повече от перфектно,мърка си.Когато е на скорост с малко газ също,но при ускоряване се чува един специфичен гърлен звук все едно карам някой звяр с два турбокомпресора.При форсиране на място а и при оглед отдолу не се откриват проблеми по изпускателната система.При 5-6000 об. на място няма никакви шумове,само ако е натоварена.Всеки които се качи му прави впечатление,тя и без това си е шумна заради късите предавки.Един колега изказа предположение за биелни лагери което е обезпокоително,иначе колата си върви сравнително добре като мощност.Може да се пробвам и да я запиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги кажете звукът какъв е точно защото и моя акорд 1.8 96г. го прави ама само на студен двигател до сега мислех че е от клапани ама вие ми вкарахте филма :( поне при мене като загрее и си е каткто трябва всичко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чува без значение дали е загрял двигателя или не.Чува се по време на ускоряване и по-слабо ако си дръпна крака от газта при високи обороти.Това с чуването е доста субективно и едва ли няйкой може да каже със сигурност какво е като не го е чул още повече:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към последният колега: симптомите много приличат на превъртял основен лагер, но без да се чуе или отвори мотора,всеки отговор ще бъде неточен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изравнени обороти,не се чува ,при нормални бавни пак не се чува,но като и дам рязко газ,било на скорост,или на празен ход,тогава се чува тъпото чукане.А и като е студена пак чука.Но като откача кабела от свещта спира .Това ме навежда на мисълта за бутален болт.И то на първи цилиндър.Вече намерих биели с буталат,втора употреба.Дано са читави ,че ще ги вадя от един Роувър,катастрофирал..Другата седмица ще ги взема,и започвам ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казвам че е биелен лагер,на предишни коли 2 пъти сме правили ремонт заради биелни лагери и така чукаха.Отваряй го по с време да ги смениш че да не надерат и вала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, съм за биелен лагер.Резглоби -установи и пиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изравнени обороти,не се чува ,при нормални бавни пак не се чува,но като и дам рязко газ,било на скорост,или на празен ход,тогава се чува тъпото чукане.А и като е студена пак чука.Но като откача кабела от свещта спира .Това ме навежда на мисълта за бутален болт.И то на първи цилиндър.Вече намерих биели с буталат,втора употреба.Дано са читави ,че ще ги вадя от един Роувър,катастрофирал..Другата седмица ще ги взема,и започвам ремонта.

Колега видях ти темата за чукането в мотора. Установи ли причината, защото и при мен се появи същото както го описваш :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, използвам тази стара тема за да попитам за вашия коментар по това видео

. В какво се съмнява пича свързано с VTEC системата, че едва го разбирам какви ги смотолява. В най-лявата група повдигачи според него има някакъв блокаж и не работят нормално и това причинява чукането ли? В коментарите отдолу е писал че достоверен механик му казал че този шум обикновено е причинен от тенсионера на ангренажния ремък, а други споделят мнение че е е бутален болт или дори билелен лагер. Натъкнах се на доста клипове с подобно чукане при Хонда двигателите и то на такива с малък пробег, сега остава да се окаже че е хроничен проблем с иначе "желязната ни марка"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерите чукат по спецефичен начин и при натоварване.

Всеки един истински майстор който е правил Хонда преди ще го установи понеже в най ранен стадий не успяват да чуят шума.

Даже с един майстор се бяхме хванали ма басче старата ми хонда има проблем с основни лагери а той каза че съм луд и мотора работел отлично без шумове...

Уговорката беше че ако има проблем той ще ми направи мотора без пари а ако няма аз ще платя двойно...

Уви проблема беше факт, а това беше майстор в един от най големите сервизи в града.

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вадете кабели на работещ акорд от тея години, че ще купувате бобина...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дееба на мойта Хонда джаз се появи едно чукане . До вчера си беше наред днеска закарах на работа мойта , обикалях напред назад и по едно време чух мотора че не е като преди и има едно чукане в първия момент си помислих че може би са клапаните , но пък не ми гори масло. 1.4 бензин чудя се кво да я правя. Веднага смених маслото защото старото имаше за още месец каране , но не се оправи. Колата е на малко над 100 к километри

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапани регулирал ли си? И на колко хил. км.?

И EGR чистил ли си?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм регулирал клапаните  и егр не съм чистил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А чукането къде се чува най-силно? От горе при главата или по-надолу някъде в двигателя? И глухо ли е, или остро чаткане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 отгоре при главата , остро чукане все едно колата е останала без масло или не качва до главата нещо такова, когато е в обороти е като шевна машина или пък старите фиести мисля че имаше 3 цилиндрови и помня как работиха те , така и мойта сега подобно на тия фиести , а преди това съвсем леко долавях един такъв шум , но от днеска е значително по силен. И особено отчетливо се чува когато върна газта , а когато ускорявам сякаш понамалява. Утре ще почистя егра макар че не мисля че е от него и другата събота ще я карам на механик да видим да регулираме тия клапани или поне да каже какво мисли . 

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните трябва да се регулират на всеки 40 000км.

Хубаво е да го съчетаеш с почисване на EGR пътищата. Като се започне от изпускателните колектори, а също се почисти и EGR клапанът.

Може да се наложи дори смяна на EGR клапана, ако той чатка така осезаемо.

Друго, което може да издава звук е веригата, или водачите й. Но за 100 хил. км е почти невероятно да е от нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата я купих на 64к мили , винаги навреме смяна на масло и филтри , в момента е на 78 к мили , карам само магистрално , всеки ден по 36 мили, та мисля че едва ли са били регулирани клапаните някога. Утре ще разглобя егра да го почистя , ще огледам там какво става . Веригата не би ли трябвало да шляпа ако е от нея , особено при студен старт, а досега не съм забелязал нещо подобно. Другата седмица отивам при майстор да видим какво ще каже той. Благодаря за помощта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качвам клип , доста ясно се чува . Смъквах егра нищо му няма , почистих го , движи се без затруднение. Интересното е че тази сутрин когато карах мойта на работа почти не се чуваше и се появи отново след около 30 мин каране

Редактирано от kokoshinko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със свалянето на егр си направил едно нищо. Научете едно тоя клапан проблеми не прави проблемите са след него. Последната при мен дето тропаше и тракаше  беше повлекла бутало.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството че нещо някъде е откачено и на моменти се замества , защото тая сутрин не чукаше така , после почна , после пак спря и когато запалих не се чуваше , а се обаждаше като подам газ и след това вече като тръгнах започна така както е на клипа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чатка като за реглаж. Дано да е само това!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се и аз да е за реглаж , ама много странно единия ден няма проблем на другия ден почва да чука. Не съм забелязал промяна във вървежа , дано да устиска тая седмица :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тая сутрин нормално, клапаните явно са за реглаж, но чукането от предния клип го няма и ме съмнява че има нещо в катализатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...