Jump to content
pe6o74

Забраняват ментетата ксенони !

Recommended Posts

Е добре де, нали обикалят с разни стендове. На тях, ние с лупите минаваме на 100% и не би трябвало да има проблем...

Но не почвайте чак темата с пръскалките на фаровете.. Това за мен е глупост, нека някой да се опита да ми замърси така фара, че да почна да заслепявам, да видим как ще стане. Те наистина са задължителни за колите с фабричен ксенон, до колкото знам идеята им е да може да се размрази и махне, ако има лед по фара през зимата, тъй като ксенона не грее колкото халогенна крушка. Но си има стъргалки за тази работа.

 

ЕДИТ: До като си изписах мъдростите gin вече е внесъл яснота :D

Редактирано от EmZvr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: :lol: :whistle::worthy: Това чаках да прочета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Но не почвайте чак темата с пръскалките на фаровете...

За това си има OEM решение:http-~~-//www.youtube.com/watch?v=UJKer95cBz4
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Публикувано изображение Ако е афтърмаркет ксенон задължително с лупи.

 

Подкрепям!Публикувано изображение
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чичко Гугъл е необятен ... Относно измерванията - начина е описан в http://eur-lex.europ...218517:cs&page= Относно закон - 19970617Директива 97/24/ЕО на Европейския парламент и на Съветаот 17 юни 1997 годинаотносно някои компоненти или характеристики на двуколесните или триколесните моторни превозни средстваЕВРОПЕЙСКИЯТ ПАРЛАМЕНТ И СЪВЕТЪТ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ,като взеха предвид Договора за създаването на Европейската общност и по-специално член 100а от него,като взеха предвид предложението на Комисията [1],като взеха предвид становището на Икономическия и социален комитет [2],като действат в съответствие с процедурата, предвидена в член 189б от Договора [3] във връзка с общия проект, одобрен на 4 февруари 1997 г. от Помирителния комитет,Самото измерване е в "Допълнение 2 " - малко над средата на документа като големина .http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0024:BG:HTMLТова ако се интересувате би ви свършило работа вероятно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми трябват дни да го прочета.Никой ли не разбира,че се дига само пушилка и се отчита дейност.Приом ползван в края на социализма, ползван и днес.КАТ нито има ресурса, нито знанията да оправи фаровете на идиотите дето ни ослепяват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са пълни глупости!Нека да глобяват за фарове, които не са регулирани, а не такива с или без ксенон. Защото аз и с обикновени крушки мога пак да заслепявам ако не са регулирани.Аз разбирам да направят сервизи, където да регулират ксенонови фарове и да издава сертификат, че са регулирано правилно. Така като те спре катаджията да му покажеш, че си изряден.За мен е по-добре да спрат колите с десен волан, които са много по - опасни от ксенона!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kokodaf, това е доста интересно и необятно четиво за регулирането, и вероятно стендът на HELLA е направен в съответствие с него :) Обаче тези EU директиви мисля, че не се прилагат директно, а трябва да се отразят в националното законодателство, не е ли така или бъркам?
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С европейското право не съм въобще наясно .

Стенда като контролен уред е изпълнен в съответствие с тях .

А в началото и чл.8 е описано :

Член 81. Държавите-членки въвеждат в действие необходимите законови, подзаконови и административни разпоредби, за да се съобразят с настояща директива преди 18 декември 1998 г. Те незабавно уведомяват Комисията за това.

От датата, посочена в алинея 1, държавите-членки не могат да отказват първоначалното пускане в експлоатация на превозните средства, които съответстват на предписанията на настоящата директива или на някои от нейните глави.

Те прилагат настоящите разпоредби от 17 юни 1999 година.

Въпреки това, прилагането на някои разпоредби от глави 5, 8 и 9 се отлага според специфичните указания, съдържащи се във въпросните глави.

 

2. Когато държавите-членки приемат тези разпоредби, в тях се съдържа позоваване на настояща директива или то се извършва при официалното им публикуване. Условията и редът на това позоваване се определят от държавите-членки.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оттук виждам, че се е очаквало тия неща да се вкарат в законодателството ни. Ние сме в съюза от 2007ма, и сигурно има някакъв график за прилагането на тези безкрайни директиви, като гледам точно тази май не е вкарана засега :) Без да съм специалист така изглежда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички писали по темата са с по-нови модели Хонда и в повечето случаи имат лупи заводско. Какво да правим ние които караме 5ген и не искаме да я сменяме ? Не искам да монтирам цигании (разбирай лупи) в фаровете. Не искам да давам 300+ лева за смотани китайски фарове които имали лупи и да равалям външният вид на колата. Не искам между "модерният" ми фар и бронята да има 2 пръста разстояние или мигача ми да стърчи от калника (защото повечето афтърмаркет лупи и ала бала не пасват като свят). Заводските фарове светят ужасно с каквито и крушки да монтираш. Значи според повечето от вас трябва да се убия някъде или да ме спрат от движение. Кого ще заслепя с фарове отстоящи на 40см от земята и насочени да светят както трябва? Мен ме заслепяват защото на 99% от джиповете фаровете им са на нивото на очите ми, и каквито и лупи да им сложат това няма да се промени. Дайте сега и един закон да караме само джипове или да спират от движение колите които са с афтърмаркет пружини и са снижени. Кои ще даде определение за китайски или менте ксенон ? Дал съм близо 500лв за ксенон и крушки Филипс 4300, за да светят бяло. Мохех да си сложа фарове с лупи, но не ми харесват. Моят ксенон менте ли е ?

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички писали по темата са с по-нови модели Хонда и в повечето случаи имат лупи заводско.

Това е дълбоко невярно. Повечето го имаме тоя проблем.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега no1else, и аз съм на същото мнение!За какво ми е китайски фар с лупи, който след 1 седмица започва да се запотява. Аз за моя ксенон съм дал 240$, поръчах го от Щатите още когато в България никой не беше чувал, че има 55w ксенон. Да вярно китайски е, ама е регулиран на машина и никой досега не ми е присветнал, че го заслепявам, а карам почти 3 години с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега gin, шеста генерация имат по-големи фарове и по-дълбоки рефлектори. Ако се сложат добри крушки фаровете светят много добре. Въпроса ми беше ние с пета и рексовете какво да правим :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е сложен не където трябва и менте да е и златен да е - ефектът му е никакъв. Интересно как са виждали преди 15-20 години хората , когато нямаше "ксенони" . Пълна смехория са тези китайски фенери . Аз шофьор , който кара с китайски фенери и заслепява всичко живо наоколо мога да сравня с пушач, който в затворено помещение и в присъствието на непушачи запалва цигара. И двамата са еднакво нагли и примитивни. Като не можете да виждате карайте през деня или ползвайте обществения транспорт , господа с "ксенони".

  • Нагоре 4
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вярно китайски е, ама е регулиран на машина и никой досега не ми е присветнал, че го заслепявам, а карам почти 3 години с него.

Това ,че никой не ви присвятка не значи ,че не заслепявате .Не винаги имаш възможност да мигаш.Проблема на ксенона+ рефлектор е ,че светлината е много ярка и колкото и да регулираш пак заслепява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега pe6o74 :) Първо ефекта от ксенона не е никакъв. Второ ако хората преди 15години са виждали добре никой нямаше да го измисли тоя ксенон. Трето не сравнявай нашите пътища с пътищата в другите държави. Хората си имат релефна маркировка, светеща маркировка и маркировка която не е правена с блажна боя от магазина дето като минат 2 камиона отгоре и и изчезва, да не ти говоря и за осветеността на пътищата им. Четвърто ми спести определения като нагъл и примитив. Пето не си ти човека който да ми казва кога да карам и какъв транспорт да ползвам.И за да не съм офф, попаднах на такива предложения като на колегата Крис Барнс, но бяха без лупи...да речем че за такива ще се прежаля :)

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нови Денджи-та струват 350 долара :( НО се намират от време на време и ето такива варианти: цък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях ги аз веднага... ама 1во има да се оправят много други неща, докато се стигне до Денджи :( За сега ще си карам с така подиграваните китайки Sonar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека го забранят,поне една идиотщина относно ваденето на очи по-малко.Лошото е че проблема идва основно от другаде.Колко от хората които са си заболи някакъв ксенон поне са се ОПИТАЛИ да направят някакво регулиране за да не заслепяват другите?И колко си карат безхаберно?М?Манталитета ни е кофти,не толкова китайските стоки.Защото ако имахме самосъзнание всеки или щеше да го направи както трябва да е за да не пречи на другите,или изобщо нямаше да го прави.Да,ама не...Един господ знае колко катастрофи са причинени от заслепяване.Със сигурност няма да са малко.Ама то човешкия живот не е толкова важен че да му отдаваме толкова значение.Важното е на мен да ми е хубаво,другите да го духат...П.П. днес мернах едно паркирано лъскаво возило със спойлерите му там,джанти,фарове,ала бала и ...гуми изтрити на галош...МНОГО зле са ни подредени приоритетите,честно.

Редактирано от MAD DOG
  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега pe6o74 :) ..

Пето не си ти човека който да ми казва кога да карам и какъв транспорт да ползвам.

 

 

Проблемите са ни предимно 2:

 

1. Нямаме самосъзнание и уважение към другите. (Манталитет ако щете.)

2. Няма контрол. Ако има кой да спре колите от движение и да наложи глоба, няма да е така.

 

Колегата от цитата по-горе е прав за това, че не е той човека и че даже няма такъв човек, където е и проблема.

  • Нагоре 2
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко хора реагират като намалят скоростта (ако ще и до почти спряло положение) при заслепяване от друг водач в движението ? Защото мисля , че в закона е писано като задължение при заслепяване. Мисълта ми е ...да до известна степен безотговорността на хората да си регулират фаровете, пречи на останалите съвестни, но в повечето от катастрофите си мисля , че са вследствие на "тежкия крак" не съобразената скорост. Когато за втори път ме удрят отзад... пак ли xenona е виновен? А тези 30 годишни "антики" които бродят из пътищата на които "антики" са виждали регулиране на фаровете , веднъж през съществуването им, които също са ме заслепявали с обикновените си светлини. Ааа за малко да забравя.. Колко хора се замислят , че когато са тръгнали от родните си места (където си прекарват почивките)към големите градове (натоварени със запаси до следващите почивки), че именно претоварените им багажници са една от причините фаровете им да светят в очите на насрещните водачи, а си мислят ..."аз моите съм ги регулирал за това съм с чиста съвест пред останалите"... и започва критикуване из форумите защото така по-лесно. "Те все другите виновни, а аз винаги безгрешен " !!!

Редактирано от niksan_vn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо тези, които имат ксенон се опитват да изместят темата? Тези с натоварен багажник заслепявали.... Ами първо - всяка кола има опция за регулиране на фаровете (високите изпълнения на хондите от началото на този век го правят сами!!!) и дори да е така, както казваш колега, при равни други условия, някой с натоварена кола, която има ксенон заслепява два пъти повече от този без!Как един, който има ксенон не каза "ами ако трябва, ще го сваля". Почват се едни обяснения как не заслепявали хората, щото никой не им бил святкал. И какво общо има с ксенона това, че някой те е ударил отзад?! Аз как можах да дам близо 300лв с монтажа за лупи на английския сивик?! Цигания ли било?! Цигания е да не ти дреме за човека отсреща. Карал съм пред тази си кола, и мога да ви кажа, че заслепява по-малко и от преди. И да - регулирани са на "машина" (в Диана има).

  • Нагоре 3
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа за малко да забравя.. Колко хора се замислят , че когато са тръгнали от родните си места (където си прекарват почивките)към големите градове (натоварени със запаси до следващите почивки), че именно претоварените им багажници са една от причините фаровете им да светят в очите на насрещните водачи...

 

:worthy::worthy::worthy:

 

 

@no1else: Не бих нарекъл ретрофита на фаровете цигания... Ако ме разбираш

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези стават ли за ретрофит в кристален фар на 6-та ген. сивик?Цък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви кажа съм с рефлекторен ксенон и сега ще го свалям вероятно и ще монтирам едни крушки на ,,Бош90плюс,,-мисля че им беше модела.Светят почти като ксенонова крушка 4300К.Но дори и тях ще регулирам сам по начина по които регулирах някога и ксеноните,а именно с 4 човека в колата и малко багаж в багажника,и накрая ги оставям включени а аз отивам с друга кола на 100м.растояние срещу моита и гледам дали ме заслепяват.Мисля че това е правилния начин.На времето на ладата още съм ги регулирал винаги на стенд в СБА и като се натовареше колата унищожавах зрението на колегите отсреща,което лично мен ме кара да се чувствам много неудобно.После и на хондата когато я взех си беше с обикновенни халогени и пак регулирани на стенд но пак натоварена заслепяваше доволно-лично съм го проверявал седеики на 100м в друг автомобил срещу моя.Така че извода е че реглажа ако не се прави на умерено натоварен автомобил си е пълна пародия,но дори и тогава се налагат корекции с ел.регулирането на фаровете според натоварването.Нека не се заблуждават колегите с лупи и ксенон че като колите им светят нормално и правилно с един човек вътре е така и когато са петима и пълен багажник-имам предвид тези със стационарно монтираните лупи,изглючвам тези с автоматичното регулиране.И накрая с 2 думи-да неправилно регулирания фар с халоген заслепява,а същия с ксенон още повече,но и в 2та случая ефекта е един и същ-водача насреща не вижда нищо освен 2жълтеникави или 2синкави точки.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се,защо темата все още не е заключена,при положение,че нищо което се казва в заглавието не съответства на истината.По тази тема е говорено много и в много други теми,куму е нужно пак да се навлиза в такива спорове.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мен ме заслепяват защото на 99% от джиповете фаровете им са на нивото на очите ми, и каквито и лупи да им сложат това няма да се промени. Дайте сега и един закон да караме само джипове или да спират от движение колите които са с афтърмаркет пружини и са снижени. ...

Твоят проблем не е, че на джиповете фаровете са на по-високо, а че ти седиш на по-ниско.Всяка една кола ще те заслепява.п.п. Фаровете на джиповете се регулират по друга схема. Уредът за регулиране има схема за коли и схема за джипове, грубо казано. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако най-накрая ги забранят тия ментета ще си умра от кеф писна ми да ми вадят очите тия : )

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хейтър-осване в тая тема ей. Почти всички се изкараха стриктни, спазващи законите и мислещи за общото благо драйвъри. Най-обективни за мен са gin и no1else в тая тема макар, че и те са набедени за "гъзари" ползващи ксенони.

 

Хора, разберете - проблема не е в китайските ксенони и в това човек дали сам прави интервенции по колата си. Проблема е в беднотията (и простотията разбира се) и ще го обясня защо:

 

-беднотията в национален мащаб: ако държавата не бе смотана, бедна и мизерна, улиците и пътищата като цяло щяха да са добри - без дупки, без трапища и най-вече с маркировка и добре осветени. Почти няма улица в градски условия (освен в София и някой друг по-голям и богат град от типа на Бургас, Варна, Пловдив, евентуално Стара Загора и... май са тия) или между градски път, който да е осветен и да има маркировка като хората, по европейски и световен стандарт - видимостта е намалена и пътуването вечерно време е ужас (както се казва "в гъз да ти бръкнат, няма да видиш"). Ако всичко е наред и през ноща е осветено и се вижда човек къде кара, няма да има нужда от кой знае каква осветеност от фарове, че почти всеки да си слага китайски ксенон;

 

-бедността в частен аспект: ако хората като цяло бяха по-заможни от финансова гледна точка, нямаше да карат стари коли, които къде от остарялост на материала (кофти рефлектори) или просто стари като технология и недомислени фарове - просто не се вижда. Отделно, че по пътя се движат ужасно много автомобили (и по-стари и по-нови), които са удряни челно и не са направени качествено, от където следва единия фар да свети наред, а другия просто свети нанякъде си, защото е сложен на изпомачкана маска и няма как да се регулира посмъртно, просто цялата предница на колата е деформирана.

Мен лично ме заслепяват не толкова автомобили с монтиран допълнително ксенон, от колкото именно такива блъскани, разкривени коли (единия фар ОК, другия бие нависоко и настрани) с нереулирани фарове, които в повечето случаи са най-обикновени такива, с халогенна крушка. Ако човека имаше възможност да си купи по-нова и не удряна кола, нямаше да се движат разкривени тотализирани боклуци, елементарна логика, но хората просто нямат възможност за по-добра кола.

Аз карам на 2 от 3-те коли именно с монтиран китайски ксенон, на рефлекторен фар (ина Дел Сол и на Сивик 5 хеч), не защото съм решил да се правя на гъзар, тарикат и т.н., а защото просто тези коли имат ужасно слаби фарове. Докато съм карал на обикновена халогенна крушка съм пробвал какво ли не за да "прогледнат" тези коли: регулирал съм фаровете на стенд във врачанското СБА, дори след това правя експеримент една идея ги вдигам нагоре (без да заслепяват), сменял съм различни крушки (пробвал съм от обикновени 55 ватови филипс, минавал съм през китайските измислени крушки, които са оцветени в синьо, че да светят с бяла светлина; слагал съм и осрам найт брейкър които струват ужасно много пари, почти на цената на най-евтиния биксенон Н4, макар, че моитое биксенони са от по-скъпите, но това е друга тема) - не става и това е, тези коли (сивик 5 и дел сол) просто не могат да светят. Едно приятелче с голф 2-ка преди 2 години една вечер като ме видя как светя със сивика и на майтап каза "Бате, тая кола нищо не осветява, все едно си турнал две свещи за панахида :lol: " - и си е прав човека. Кирливия му голф 2-ка от 85-а година на къси (с нормални халогени крушки регулирани идеално, без да заслепяват) свети по-добре, от колкото сивик на дълги (сивика също с перфектно регулирани фарове на стенд, с крушки осрам найт брейкър) - за какво говорим. Принуден съм да карам на ксенон, защото ще се пребия някъде, не виждам. Смея да твърдя, че и на дел сола и на сивика както са с биксенон Н4 регулирани на стенд, до сега нито един не ми е премигнал, че го заслепявам и по принцип смея да кажа, че дори като съм на светофар зад някой, пак не го заслепявам в огледалата кой знае колко. А определено се вижда мноооого по-добре в тъмното с кеснон спрямо, халогенните крушки, т.е. мисията аз да виждам и да съм безопасен е изпълнена. Постарал съм се и другата мисия (да не преча на другите) пак да е изпълнена, но хейтърите в България са много, няма угодия. Реално преча и на комшията с голфа (друг голфаджия, не онзи от горните приказки) че му спирам на мястото пред блока :huh:

Ако имах финансова възможност, нямаше да карам 20 годишен сивик и дел сол, щях да карам много по-нова хонда (а може би дори нямаше да карам хонда въобще), кола която е с фабричен ксенон, която има автоматично регулиране на фаровете, която изменя светещия сноп спрямо това колелата на коя посока за завили... ех, мечти. След 10 - 15 години, може и да се кача на моя собствена такава кола, до тогава ще карам копторите от италия, австрия, германия (току вижи десняк от англия, но това е друга тема, да не я засягам), потенциалната купчина вторични суровини на западна европа. Т'ва е.

 

За това, че ксенона трябва да е само на лупи, а не на рефлекторен фар - това са ГЛУПОСТИ! Има много коли, които заводско са с рефлекторен фар, на които се монтира заводско ксенон. Пример: Honda Legend KA9, Accord 6-а ген., Сивик 8-а ген., дори и на коли различни от марката Хонда: Ауди А6 предпоследния модел (от 2004-а до миналата година се правеше - има много такива А6-ци които нямат лупи, а стандартно са с ксенон), Мерцедес S класа W220 модела до фейслифта НЯМА лупи, а много от тях са с фабричен ксенон (2001-2002-а някъде бе фейслифта на този модел, след това фаровете са променени и вече е с лупи) и т.н.

 

Та, пиша ги всички тези неща, защото е лесно да се плюе, дава акъл и да се окачествява кой какъв е. Когато държавата ми оправи пътищата (нали плащам гражданска, винетка, данък, путки, майни и т.н., скоро и ТОЛ такса или както там се казва за магистралите ще въведат) да се вижда маркировката им и да са осветени, тогава ще махна ксенона, защото тогава няма да има нужда, да светя по-силно, елементарно е. Докато е тъмно като в рог и има възможност да отнеса някоя каруца или някой задницата понеже не му работят стоповете (!!!) през ноща или недай си боже някое цигане което претичва през пътя да ударя (аз съм го изпитвал този ужас, не го пожелавам на никого !!!), ще карам с китайче клсенон, ЗА ДА МОГА ДА ВИЖДАМ КАКВО СЕ СЛУЧВА ПРЕД МЕН, еле да съм селянин нагъл!

Отчаяните ситуации изискват отчаяни методи, това е цялата работа колеги и колежки хейтъри и фенове.

 

Казано накратко: ТВЪРДО СЪМ ЗА да глобяват за нерегулирани фарове, не светещи фарове, стопове, пътепоказатели (мигачи) и т.н., но съм ПРОТИВ да правят проблем за неоригинално монтиран в автомобила ксенон, ако той е регулиран наред и не заслепява.

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 3
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADH-Honda, колега, когато наричаш държавата, в която живееш бедна и смотана, даваш ли си сметка, че това, че имаш покрив на главата си и кола, каквато и да е, те прави част от най-богатите 10% от населението на планетата? Не че нещо, ама личния автомобил е лукс, но в България манталитета е малко изкривен. В напредналите държави взимаш кола ако семейството ти е богато и ти купува и плаща поддръжката по такава или когато започнеш да изкарваш достатъчно, че да караш технически изряден автомобил, който спазва текущото законодателство (както каза един колега със зелено по-горе - у нас има проблем, че няма контрол и няма уважение към другите). Аз лично не мога да разбера как някои хора изкарват малко пари, но се напъват да вложат повечето от тях, за да ги инвестират в привилегията да карат автомобил, който не е технически изправен, има гуми, които е било време да бъдат сменени преди около 3 години, сипва му се бензин/газ за по 10лв и се кара няколко пъти в месеца. Не, сериозно (не говоря за теб конкретно, не знам каква е ситуацията ти, но говоря за тези хора) - ако го няма този автомобил и парите, които се влагат в неговата поддръжка, гориво, данъци и застраховки отиват в ползването на таксита за пътуване в града и автобуси извън града - ще остават повече пари от колкото с раздрънканата кола - доста повече.

 

Наистина нещата опират до манталитет и контрол. Ако има контрол - няма да имаш избор дали да караш неизправен автомобил било то с китайски ксенони, които пречат на останалите или някакъв друг проблем - просто нужните органи ще ти го отнемат. И стигаме до манталитета - нямайки контрол някои хора предпочитат да минат метър "е кво пък, сички слагат ксенони, то са ми слаби фаровете, що па да не си сложа, според мен не пречи на другите много". Или решават, че ако карат спокойно зимата няма проблем да са с летни галоши на 5 години (понеже има вратичка за тия работи) или безброй много други примери.

 

Понеже друг път съм писал в тоя форум "личния автомобил е лукс и не е за всеки" - миналия път ми се изляха една кофа ла**а на главата, че като съм карал такава кола явно съм гледал на света по друг начин. Разликата е, че преди да мога да си позволя да карам напълно технически изправна кола, която да не застрашава никой, си дупчих билета и айде на градския транспорт или с междуградския автобус/влак, а не да правим геройства от храброст.

 

Нямам против никакви модификации, стари коли, нови коли, стига да са правилно поддържани, изправни, редовно преглеждани и изрично да е мислено за нашата и чуждата сигурност преди да се прави каквото и да е.

  • Нагоре 5
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно, че по пътя се движат ужасно много автомобили (и по-стари и по-нови), които са удряни челно и не са направени качествено, от където следва единия фар да свети наред, а другия просто свети нанякъде си, защото е сложен на изпомачкана маска и няма как да се регулира посмъртно, просто цялата предница на колата е деформирана.

Мен лично ме заслепяват не толкова автомобили с монтиран допълнително ксенон, от колкото именно такива блъскани, разкривени коли (единия фар ОК, другия бие нависоко и настрани) с нереулирани фарове, които в повечето случаи са най-обикновени такива, с халогенна крушка. Ако човека имаше възможност да си купи по-нова и не удряна кола, нямаше да се движат разкривени тотализирани боклуци, елементарна логика, но хората просто нямат възможност за по-добра кола.

 

Мислех да съм икономичен на писане в тази тема, но тук категорично съм НЕсъгласен. Просто ми омръзна все "другите" да са ни виновни. Проблема не е, че българите нямат пари, а че винаги искат да си вземат нещо по-скъпо на по-малко пари. Като нямат пари за някаква кола здрава, минаваш на по-евтина. Но не - българите са царе на пишман-гъзарията - ще си купи някой курник от кит само и само е с някаква "по-хубава" кола. Примера на MAD DOG с приоритетите е доста добър.

 

@ADH-Honda: Качи се в някоя Octavia 1 Tour и виж как им светят фаровете на къси и как са регулирани заводски (ако не ги е пипал някой де).

 

Edit: Veseliq ме е изпреварил :)

Редактирано от aλexandro
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета съгласен съм че китайските ментета светят кофти и без да си ги настроил да са ниско долу много пречат на всички. Аз лично като ги сложих това беше първото нещо дето да направя да ги сваля толкоз долу че на никой да не му пречат или по възможност да не му пречат много. За сега никой не ми е святкал, което би значело че малко или много не преча на хората дето идват срещу мен. Съгласен съм че трябва да има някакъв стандарт или закон да задължава всеки да мине да му регулират фаровете. Ама да ми говорите че трябвало не знам си какво да купя това вече са глупости. По горе видях тези фарове за който говорите ако си ги поръчам и дойдат до БГ ще струват колкото половината кола. Всички викат да ги махнем тия ксенони хубаво ама със старите крушки като спра на светофар и като стане кола зад мен с пуснати фарове си виждам сянката от пред :) На 5 генерация късите все едно си пуснал габарит в голямо движение нищо не може да видиш. Някой път ми се налага да карам по тъмно преди да сложа тоя ксенон си беше направо живо приключение особено на местата дето няма маркировка :). Та някой хора им е лесно като имат хубави фарове да кажат да ги забраняват е ми хубаво по добре да забранят въобще 5 генерация щото с ксенона уж зле пък без ксенона същата работа в единия случай уж опасни за хората дето идват пък в другия случай са си опасни за себе си.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADH-Honda, колега, когато наричаш държавата, в която живееш бедна и смотана, даваш ли си сметка, че това, че имаш покрив на главата си и кола, каквато и да е, те прави част от най-богатите 10% от населението на планетата? Не че нещо, ама личния автомобил е лукс, но в България манталитета е малко изкривен. В напредналите държави взимаш кола ако семейството ти е богато и ти купува и плаща поддръжката по такава или когато започнеш да изкарваш достатъчно, че да караш технически изряден автомобил, който спазва текущото законодателство (както каза един колега със зелено по-горе - у нас има проблем, че няма контрол и няма уважение към другите). Аз лично не мога да разбера как някои хора изкарват малко пари, но се напъват да вложат повечето от тях, за да ги инвестират в привилегията да карат автомобил, който не е технически изправен, има гуми, които е било време да бъдат сменени преди около 3 години, сипва му се бензин/газ за по 10лв и се кара няколко пъти в месеца. Не, сериозно (не говоря за теб конкретно, не знам каква е ситуацията ти, но говоря за тези хора) - ако го няма този автомобил и парите, които се влагат в неговата поддръжка, гориво, данъци и застраховки отиват в ползването на таксита за пътуване в града и автобуси извън града - ще остават повече пари от колкото с раздрънканата кола - доста повече.

 

Наистина нещата опират до манталитет и контрол. Ако има контрол - няма да имаш избор дали да караш неизправен автомобил било то с китайски ксенони, които пречат на останалите или някакъв друг проблем - просто нужните органи ще ти го отнемат. И стигаме до манталитета - нямайки контрол някои хора предпочитат да минат метър "е кво пък, сички слагат ксенони, то са ми слаби фаровете, що па да не си сложа, според мен не пречи на другите много". Или решават, че ако карат спокойно зимата няма проблем да са с летни галоши на 5 години (понеже има вратичка за тия работи) или безброй много други примери.

 

Понеже друг път съм писал в тоя форум "личния автомобил е лукс и не е за всеки" - миналия път ми се изляха една кофа ла**а на главата, че като съм карал такава кола явно съм гледал на света по друг начин. Разликата е, че преди да мога да си позволя да карам напълно технически изправна кола, която да не застрашава никой, си дупчих билета и айде на градския транспорт или с междуградския автобус/влак, а не да правим геройства от храброст.

 

Нямам против никакви модификации, стари коли, нови коли, стига да са правилно поддържани, изправни, редовно преглеждани и изрично да е мислено за нашата и чуждата сигурност преди да се прави каквото и да е.

 

Всичко това което си написал има голяма доза истина и се припокрива с последния абзац от поста който аз написах преди теб (именно, че такива с неизправни автомобили, което включва не регулирани или не светещи фарове, стопове и т.н. трябва да бъдат глобявани), може и да не си го прочел, защото докато ти пишеше това си мнение, аз правех edit на моя пост. Та, съгласен съм с теб за много неща (човек като има брада, трябва да има и гребенче за да я реши, а именно: като имаш кола, поддържай я за да е безопасна - добри светлини, добри гуми, добри спирачки са задължителни, а не просто като да си мислиш, че имаш кола, някаква, дето ще стигне от точка А до точка Б, дай Боже да стигне).

Обаче другото за което говориш (че автомобила е лукс и човек трябва да се простира според чергата си един вид - като няма достатъчно пари за нова или айде да кажем "съвременна" и то перфектна кола), предполагам сам осъзнаваш, че в реалния живот няма как да стане. Т.е. ако ще е гарга да е рошава, ако е да е, ако неможе - да няма - това казваш ти. По пътя на твоята логика, човек трябва да се храни само с "истински" продукти с минимално химия и обработка, примерно трябва да яде само вратни пържоли, в противен случай не трябва да се яде. Т.е. ако човек не е достатъчно финансово обезпечен, трябва да мре от глад :rolleyes: Това обаче не се получава и затова е намерен баланс, измислени са т.нар. "месни продукти" като салами, кренвирши и т.н. Не че са вкусни и приятни, но трябва да се преяде с нещо, трябва да се живее. Аз като "човек от 10-те % най-богати на планетата" се налага чат-пат освен пържоли да ям и шпек салам, дори и ония които не влизат в тези 10% ядат каквото намерят (пример: мизерията в Индия е голяма в някои райони, там има хора които се изхранват като ловят от полетата плъхове, не, не ме разбрахте, тяхната професия не е просто да хващат и унищожават вредните гризачи които рушат реколтата, а ловят плъховете за да ги ядат).

Така че колега, знам че с горния си пост не говориш конкретно за мен, а просто си приказваме общо приказки за това как трябва и биха били най-правилни нещата при реални условия и най-малкото искаш да ме засягаш (аз не съм и не ги приемам лични нещата по между другото), но живота не е само черно или бяло. Има и СИВО, има среда, баланс, която в много от случаите е кофти и клонящо към мизерия (така изглежда ако си с по-висок социален статут в обществото), така както се ядат кренвирши, така се карат стари коли, които няма как да са перфектни и да покриват всички норми за безопасност, отделени вредни емисии и т.н. Това е ситуацията.

 

Навлизаме в много офф топик и почваме да си говорим за нещата от живота, а темата е за фарове с китайски ксенон :blink: Само ще кажа, че има голяма вероятност в момента просто да си драскаме въз основа на поредната манипулация, породена от смотани, манипулиращи медии (gin спомена за това), та... по принцип на теория органите от КАТ трябва да гледат за много неща, реално дали наистина всичко това ще се случи (а именно - писане на АКТ и спиране от движение на коли с ксенони) може и да не стане. Т.е., май си пишем залудо само като да си... пишем. Докато не праснат АКТ и не спрат някой от движение, всичко са "развей вятър" приказки на скапаните медии, на които ние се връзваме.

 

А че някой на някого пречи с нещо - винаги е било така и винаги ще бъде. Ако ще в Монте Карло да живеем, непоносимостта между хората не е измислена от китайския ксенон, тя си е факт от както има цивилизация, така че... карайте го по-излеко и не се впрягайте толкова. ;)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, не ми е ясно защо всички ксенонаджии си мислите, че като не ви светкат значи всичко е мед и масло!? Аз не светя. Аз ругая и спирам и се моля оня да спре!! От кога стана мярка че не заслепявате, след като не ви присвяткат? Говоря за тея който са без лупи! Ако щете го забучете да свети под колата, пак си е пръсната светлината! И какъв ви е смисъла от "синеона" след като е забучен да свети долу?! Аз съм ЗА забраната на ксенон, но ако е поставен без лупа на рефлекторен фар! Аз съм ЗА спирането от движение на коли с неизрядни, заслепяващи, еднооки и др. коли. Ако искаш ксенон-сложи си лупи, специализиран сервиз да ти даде сертификат и готово! Хайде сега нахранете ме, че и без това е обяд и съм гладен! :)

  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...