Jump to content
no1else

Защо колите с газова уредба гърмят

Recommended Posts

Здравейте колеги. Въпреки че темата най-вероятно ще бъде анатемосана от противниците на газовите уредби аз имам един прост въпрос. Защо колата ми започна от известно време да гърми в изпускателните колектори когато я карам на газ. В началото не беше така. Знам че причината за тези гърмежи е попадането на неизгоряла гориво-въздушна смес в изпускателната система и нейното възпламеняване там. Как обаче да предотвратя това си нямам идея. Колата е с иридиеви свещи, с нови кабели на свещите, нова бубина, капачка и палец. Смятам че всичко по запалителната ми система е изрядно. Колата е с конусен филтър и интейк който е с намален дебит, за да спре да гасне колата когато съм с висока скорост и не подавам газ. Защо близо две години след монтажа на газовата колата започна да гърми ? Центровка ли трябва да се пипа, предваренето или какво да пробвам ? Имам малко бебе и когато гръмне когато то е в колата бебока се стряска. Как да спра това гърмене ? Газовата докато не се вземе голяма семейна кола няма да се маха така че моля това предложение да ми го спестите :)Двигателя е Д15Б2 и газовата е обикновена, не е газов инжекцион.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни изпарителя дали е чист(вътрешно), мембраните в какво състояние са.Пробвай да намалиш и притока на газ.Цвета на свещите какъв е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината газовата от както е монтирана не е обсужвана. Свещите са керемидено чевенички ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм един от не- привържениците на газта, ама ще ти кажа: прегледай пак свещите и кабелите, ако не си ги сменял скоро, сменяй- защото предимно от тях се получават гърмежите ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от свещи или кабели свещите ще имат разлика с цветовете една спрямо друга. Вероятната причина е притока на газ(повече или по-малко) или изпарителя. Ако не бъркам изпарителите имат пробка и като я развиеш излизат малко от натрупаните боклуци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Чувал съм ,че октана на газта е по високо число от колкото на бензина, примерно ако от бензина ,автомобила използва 70% на 1л ефективност ,то от газта получаваме същия ефект с използвани едва 20% на 1л.Малко се оплетох,надявам се сте ме разбрали какво искам да кажа :blink: Затова си мисля ,имаш по голям приток на газ... което зависи от настройката или от износване на мембраните в изспарителя.Карал съм две коли на газ : Опел и Голф ,ама това е Хонда и нивото е по голямо все пак ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта гърми, ама така карам конкуренцията да си мисли, че имам много POWER под капака. Иначе най-вероятно бедна или богата смес, не ги разбирам много. Върви на една настройка - не е много скъпо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен две свещи ми бяха спукани от горе и ми гърмеше... от както ги смених не е гърмяло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите да ме извиняват ама ..... баща ми има фиат пунто със същия проблем и много маистори го лъгаха и тнт... накрая човека се принуди сам да си оправя колата...сменя кабели... сменя свещи..... и като смени бобината... всичко заспа :)дано съм помогналуспех

Редактирано от Кирето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бедна смес. Ето ти отговора на въпроса ти. Вариант е да се е задръстил филтъра на изпарителя. Има ли високи обороти тая кола/реже ли се/? Филтърчето стува ок 5 кинта и 5 за работа. Ходи на газаджия. Там тамън и ще ти я погледнат като им акжеш какво и как... Погледни си и гърнетата. Като се изтърбушат също го прави тоя номер, но бедна смес е основната причина !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам д13б2 на газ от както съм я взел и никога не ми е правила детонации. Нямам тоя проблем, може би защото съм с оригиналните тави на филтъра. Но може да изчистиш клапаните на газовите пътища. И не съм сигурен, но иридиевите свещи може да не са подходящи за газ Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иридиевите свещи не са подходящи за gas зимата.за лятото са препоръчителни даже

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтрите на газовата се сменят на 10 000км. Твоите сигурно отдавна са ги подминали. Свещите (обикновени)се сменят на 20 000км. На толкова се прави реглаж на клапаните. И газовата уредба иска поддръжка, не е само каране!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здарвей колега, както и да го мисля логично, независимо каква е сместа (бедна или богата), газта във всмукателните колектори няма как да гръмне ако нещо не я възпламени .... следователно ако гръмне, значи има незатворен всмукателен клапан в момента на подаване на искра от свеща. От поста ти разбирам, че си сменял кабели и свещи (не ще да е от тях значи) .... тогава остава :1. Реглаж на клапани (вероятно)2. Настройка на подаването на искра със стробоскоп или както е по известно "Елкон" (по-вероярно)3. Нещо друго :unsure: (ако е така моля да го споделиш след като откриеш проблема)Поздрави и успех с решаването на проблема!П.П. Карам на газ от четири години, като газовата е обикновена, а колата пълен инжекцион и никога не ми е гърмяла, така че говоря само на теория и слухове но не и от опит.П.П.2. Преди време карах карбураторна Фиеста, която гърмеше винаги като си загубеше центровката ... беше с чукче ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За филтрите на газовата се съгласих. Ще ги погледна. Свещите са японско иридиево НЖК на около 4к километра. Клапаните до колкото съм запознат са с хидравлични повдигачи така че не виждам какво да им регулирам. Генерацията е ок и крайното гърне вчера беше подменено с ОБХ проходно. Кабелите са нови НЖК на 3-4 дена. Капачка и палец нови. Бубината е сменяна миналата година с нова понеже ми умря докато се шматках из Варна :) Играл съм си с клапана на двуцевката и с повече или по-малко подавана газ пак гърми. Колата минава 300км с 20л газ което ще рече разход под 7л с средна скорост 100-120км. Ако колата се държи в обороти няма проблеми. Обаче ако съм с малка скорост на голяма предавка и подам газ да я форсирам или да кача някое баирче следва: никаква реакция...замисляне....гърмеж.....ускоряване. Това го прави в 95% от случаите когато стъпча педала и съм на висока предавка. Не поема веднага ами забива муцуната и после гърми след което се отпушва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... "хидравлични повдигачи" .... моооже, ама все пак провери пак дали е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може и да и е писнало от таз газ и затова да роптае мотора! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За хидравличните повдигачи на клапаните грешиш. Не са такива. Най обикновени са и се регулират със калибрирани пластини.ПП яяяя изпреварили са ме

Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,моята също гърмеше и смених какво ли не... набутах 200 кинта за глупости, а накрая се оказа само реглаж на газовата за 10 кинта. С обикновена газова съм, и ДВГ Д14А2. Сега, като се позадръсти въздушния филтър или след смяната му, пак реглаж и си е пушка. При мен гърмеше по същия начин - като стъпча педала, забива муцуна, гърми и тогава тръгва... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бедна смес или пропуск в изпускателната система. Щом се замисля на висока предавка с по-малка скорост сместа ти е бедна.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бедна смес или пропуск в изпускателната система. Щом се замисля на висока предавка с по-малка скорост сместа ти е бедна.

+1 но сместа я регулирай от изпарителя.Винта за празния ход определя и чуствителноста на мембраната.Развий половин оборот на този винт Редактирано от Daniel Panayotov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аиде бре още ли гърмиш по баирите, не се занимаваи с кабели и свещи пуснии и на тая душица малко газ не се стискаи тя за тв агърми д ати подскаже ама се не сещаш. Незанм с две врътки ли ти се регулира газта към плочката или с една, ако е с една развии я половин оборот и пак пробваи ша гръмне ли :) е може да гръмне ам апо силно :lol: Шегувам се :lol: ако си с две врътки развии и двете по четвърт, гърми ти от бедна смес. А що се е обеднила един господ знае, може мембраните да са сдали багажа, или просто иска един реглаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се присьединявам кьм мнението на Слави и другите колеги за бедна смес. Ако не се оправи проблема с обогатявнето на сместа от тройника ,значи може да са заминали мембрани и да няма дебит и за това да е бедна сместа и да гьрми. Има логика в това защото чак след 2 години се е появил проблема а единствената разлика от преди и сега е че са се удьрвили мембраните и не могата да реагират вече така бьрзо както са били като нови. При всички случаи смени газовия филтьр в газовия клапан и на испарителя ако има и там. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа днес бях на газаджия. Изпарителя е почистен. Мембраната му е добре. Филтъра за газта е почистен. Колата е уж настроена, но пак гърми :) Остава ми да видя центровката, но след като сложа здраво делко. И евентуално да пробвам с други свещи защото иридиевите са с топлинно число 5 >.< Когатп падне на около 2к оборота на газ и съм на 4-та предавка...подам ли газ въобще не поема милата...бая се умисля....развих половин оборот кранчето на двуцевката и резултата е същият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и аз да се намеся.имам един проблем и искам съвет.така карам си на газ перфектно ,но понякога като запаля и превключа на газ неможе да се изфорсира глъхне и гасне и ми даржи мн ниски обороти на газ 300-400 ем я регулирам ,но това понякога и като по4не така и отка4ам смених мембраните на изпарителя уш си4ко ток и пак така .от какво е това нещо .газовата ми е монтирана в италия мн добре направена вси4ко е на тартарини карам д15б2 мн е запазена количката ама е това нещо мн ме ядосва. помогнете че отка4ам като почне да ми прави тия номера. моля пи6ете на лс. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е студена не се учудвай, че държи ниски обороти на газ. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е студена не се учудвай, че държи ниски обороти на газ. :cool:

ама не глъхне неможе дасе изфорсира като на 3 цилиндъра работи и то го прави даже забелязвам когато е загряла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоща работа, така едвали можем ти помогнем както неможахме и на колегата, тряя да я види газджия, че не и стига нещо газ ясно ама що не и стига не се знае. Филтри ли ша са, изпарителя ли праи номера, само може да гадаем.

Такаааа днес бях на газаджия........

А на теб газаджията ко ти каза що гърми според него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да точно газаджията каза че е от изпарителя и сега като е сменено сичко пак ми го праи тоя номер ,но пак казвам не постоянно и когато видя че стане така пускам бензинче и отивам на газаджия и тично когато отида пак почва да си бачка без грешка и си ебало майката той ми казва работи си иди му обяснявай и тн. ,а бе работата е ебана та замръчкана нз как ша се оправя явно ша тряаа едни свещи хубави и някви добри кабели пак да жидим дали ще е от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е от товаизлишни кинти ша се набуташ, искам кат я зпалиш студена и като поработи малко на бенз да пипнеш изпарителя топли ли се, след тва минаваш на газ и пак го пини да не би да е монтиран високо и да не се топли хубаво заради лошо обезвъздушаване и да замръзва и или да дави колата или да не и стига газ. Другото нещо, клапана за газта, сменян ли е филтъра, колко е стар и ква марка е, ма едни на ловато дето правят такива номера и си иска нов клапан, просто не всеки път буталцето в него отваря добре. Всичко тва са неща дет газаджията е трябвало да провери .И още нещо газовта с кво се регулира с врътки или с газ контрол?

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е от товаизлишни кинти ша се набуташ, искам кат я зпалиш студена и като поработи малко на бенз да пипнеш изпарителя топли ли се, след тва минаваш на газ и пак го пини да не би да е монтиран високо и да не се топли хубаво заради лошо обезвъздушаване и да замръзва и или да дави колата или да не и стига газ. Другото нещо, клапана за газта, сменян ли е филтъра, колко е стар и ква марка е, ма едни на ловато дето правят такива номера и си иска нов клапан, просто не всеки път буталцето в него отваря добре. Всичко тва са неща дет газаджията е трябвало да провери .И още нещо газовта с кво се регулира с врътки или с газ контрол?

ок брат още сега отивам да я запаля ,а относно клапана и всичко останалао е на тартарини всичко си е напражено в италия как си тряаа а за кой филтър говориш смених ги уш всичките изв. може би е тъп вапроса но не съм мн вещ все още. а регулирането има нещо като голям болт и говартиш наляво надясно това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтърче има вътре в самия клапан, хубуу всичко е монтирано в италия ама не е вечно :) тва филтърче в тоя клапан е хубаво д асе менка поне на 20км в бг. за тея кимоетри вътре се насъбурат бая метални люспи. Отделно че самата газ е мръсна ако компресорите неиде си изпускат масло всичко отива в газта и от там пък се лепи на твоито филтърче и става чудна тапа. Но пък при теб проблема е или работи или не което до някъде сваля вината от филтъра на клапана и щом казваш изпарителя е проверен то значи остава само самия клапан да не отваря как тряя или изпарителя да не се грее хубаво ако имаш некои въздушен джоб. предтсавям си селдната ситуаци , палиш ти на бензин ама не чакаш и минаваш на газ, изпарителя не е стоплен и бърже бърже вътре замръзва, до вън може и д ане стигне лятно време но вътре е достатъчно да скапе работата на мембраните. Ядосваш се ти и минаваш на бензин караш до газаджжията а колата е загряла вече и стоплила изпарителя там минаваш на газ и всичко е ОК :) в тоя случаи дори бих оневинил и клапана :) . За врътката за реглажа, ако на тоя маркуч дето води от изпраителя към плочката дет е сложена на колектор аимаш само една врътка а не някво си малко устроиство с жици на него начи си с обикновен реглаж, и там причина за проблема няма да търсим. Ако беше с газ контрол (тва с жиците) тогава можеше тои да прави номера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтърче има вътре в самия клапан, хубуу всичко е монтирано в италия ама не е вечно :) тва филтърче в тоя клапан е хубаво д асе менка поне на 20км в бг. за тея кимоетри вътре се насъбурат бая метални люспи. Отделно че самата газ е мръсна ако компресорите неиде си изпускат масло всичко отива в газта и от там пък се лепи на твоито филтърче и става чудна тапа. Но пък при теб проблема е или работи или не което до някъде сваля вината от филтъра на клапана и щом казваш изпарителя е проверен то значи остава само самия клапан да не отваря как тряя или изпарителя да не се грее хубаво ако имаш некои въздушен джоб. предтсавям си селдната ситуаци , палиш ти на бензин ама не чакаш и минаваш на газ, изпарителя не е стоплен и бърже бърже вътре замръзва, до вън може и д ане стигне лятно време но вътре е достатъчно да скапе работата на мембраните. Ядосваш се ти и минаваш на бензин караш до газаджжията а колата е загряла вече и стоплила изпарителя там минаваш на газ и всичко е ОК :) в тоя случаи дори бих оневинил и клапана :) . За врътката за реглажа, ако на тоя маркуч дето води от изпраителя към плочката дет е сложена на колектор аимаш само една врътка а не някво си малко устроиство с жици на него начи си с обикновен реглаж, и там причина за проблема няма да търсим. Ако беше с газ контрол (тва с жиците) тогава можеше тои да прави номера.

така ок съгласен съм ,преди малко проверих запалих 2-3 мин на бензин изпарителя се стопля после прехварлих на газ и се стопля пак изпарителя е точноhttp://www.autogasetneo.be/en/webshop/autogas-lpgcng/tartarini/evaporator-reducer-tartarini-g79-se-msseparate-adjustable-electronic-idling/647 ето го как се води електрически .а относно това че трябва да загрее давам реален пример карам аз 150 км спирам гася след 2 мин паля и почва да дави да не може да се изфорсира и да гасне значи явно не е от това че не чакам да загрее ;) поне аз така си мисля ако съм в грешка поправи ме ,относно това филтърче мисля че не съм сменял такова утре ще го сменя и в крайна сметка ако се окаже че не е и от тва нз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами разбираш че просто гадам, значи отпада и възможнста с подгрева на изпарителя. Ако сам сменяш тва филтърче на клапана бъди внимателн, изкл акумулатора, спри газта от бутилката, разви леко холендъра и изчакаи да изтече газта в тръбата и не пали цигари през тва време. Наи добре при газаджия. А от кога ти прави така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами разбираш че просто гадам, значи отпада и възможнста с подгрева на изпарителя. Ако сам сменяш тва филтърче на клапана бъди внимателн, изкл акумулатора, спри газта от бутилката, разви леко холендъра и изчакаи да изтече газта в тръбата и не пали цигари през тва време. Наи добре при газаджия. А от кога ти прави така?

значи взех я преди около 4 мс забелязах това нещо след 2 мс когато и бях навъртял околко 4 хил километра но не беше толкова осезаемо напраи ми го 1 пат и се оправи но след още мс и 2-3 хил км навъртяни още почна по често отидох при един приятел на баща ми уш наи добрия газаджия в града провери клапана вика не е от него от изпарителя е от там си куппих нови мембрани един приятел ми ги смени и карах отидох само при газаджията да вратне там реглаж ли е кжо е нз, но пак почна старата песен и общо взето до този момент е така преди малко я карах и няма ядове слаб ми е акумолатора и като пусна фаровете чак ми пад малко оборотите но както и да е варви си 6 но нз кога пак ше вземе да кюфка и най лощото е че като ми даржи ниски обороти и така ми кюфка и спуквам газа 1-2-3 в червено щот се дразня и аз си мислех че е от това че не е загряла и за това я цедя уш да загрее

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе знаеш ли преди няколко месеца имаше един колега с такъв проблем, но така и не ми писа какво се е оказало при него, смисъл имаше проблем с тоците заради акумулатора и на газ му праише въртели. Но тва не значи че тряя си сменяш акумулатора, щом палиш и върви не би тряло проблема да е от него, освен тва на работеща кола колко е силен акумулатора не е от значение. Незнам ко да те посъветвам от тук на после, освен да смениш газаджията :) те половината са маркототевци ама ко да праиш имаш ли избор деба. И продължавам да настоявам тоя клапан пак да го отвори някои и да го види. Ако имаш от къде да вземеш друг за проба ще е наи добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе знаеш ли преди няколко месеца имаше един колега с такъв проблем, но така и не ми писа какво се е оказало при него, смисъл имаше проблем с тоците заради акумулатора и на газ му праише въртели. Но тва не значи че тряя си сменяш акумулатора, щом палиш и върви не би тряло проблема да е от него, освен тва на работеща кола колко е силен акумулатора не е от значение. Незнам ко да те посъветвам от тук на после, освен да смениш газаджията :) те половината са маркототевци ама ко да праиш имаш ли избор деба. И продължавам да настоявам тоя клапан пак да го отвори някои и да го види. Ако имаш от къде да вземеш друг за проба ще е наи добре.

ок братле извинявай за притеснението благодаря за помоща шсе опраи някак си ша го измислим сега си върви иам и др ядове обаче по нея тък не е мястото но тряава да сменям съединител и изкам да взема по здраж някав спортен още се нуждая и от нова помпи4ка за спира4ките та ако знаеш някаде по евтинко и качествено ЯПОНСКО вора употреба званкай колата ми е сивик 1994 д15б2 благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×