Honda_fen 1 #1 Публикувано 31 Март, 2010 (Редактирано) Здрасти. Изчетох всичко което успях да намеря за спортен филтър. Разбрах, че трябва да се използва системата под калника, за прокарване на по-студен въздух, обаче не знам как точно.Първо свалих кутията, второ отрязах 4-5см от тръбата която води в кутията, за да може да се изравни нивото на тръбата и ламарината за да легне хубаво филтъра.Сега се чудя какво да правя. Да оставям ли тръбата или да я махам.Ако я махна да запуша ли дупката под филтъра. Мога да направя и някаква преграда от стериопор към отделението на двигателя обаче не съм сигурен как ще е наи-добре.Ако някой може да помогне ще съм мн благодарен. Ето и няколко снимки какво е положението в момента.http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0...98a207/dsc04667http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0...423d53/dsc04668http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0...d597e1/dsc04669 Редактирано 31 Март, 2010 от Honda_fen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pantev 0 #2 Отговорено 31 Март, 2010 Аз тая кутия дето се води резонатор я бях махнал да влиза въздух повече! Но ако няма кора под мотора може да се цапа филтъра повече и при дъжд не знам ако минеш бързо през някоя локва къв ще е резултатът? Но ако си имаш кора дето ти пази мотора май няма проблеми! Даже съм виждал колеги зимат тая тръба дино се огъв за абсорбаторите и я искарват точно под филтър и пред бронята директно да идва студения въздух! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_fen 1 #3 Отговорено 31 Март, 2010 Имам кора, обачее тръбата не мога да я извадя, трябва да свалям бронята, не е удобно и да се бръкне да се среже, а на всичко отгоре и е вързано за някакво казанче, което не знам за какво е, празно е и не виждам никъде място за пълнене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #4 Отговорено 31 Март, 2010 Не разбирам защо си ги оставил тези тръби в подкалника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_fen 1 #5 Отговорено 31 Март, 2010 Не разбирам защо си ги оставил тези тръби в подкалника.Ами не мога да ги махна колега, някакви идеи как става Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #6 Отговорено 31 Март, 2010 Сваляш под калника и ще ти стане ясно как да ги махнеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_fen 1 #7 Отговорено 1 Април, 2010 Свалих я тази тръба заедно с казанчето което явно е предназначено ако случайно засмуче вода тръбата, да се отдели водата тамСложих филтъра ииии разлика има, доволен съм доста. Филтъра е JR конусенУтре ще добавя и някоя снимка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_fen 1 #8 Отговорено 2 Април, 2010 Ето една снимка какво сътворих.http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0...99b5ed9ff8c/22e Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #9 Отговорено 2 Април, 2010 (Редактирано) Е сложи сега едно стереопорче между тръбата и коша и си готов Редактирано 2 Април, 2010 от Tino Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
misho 50 #10 Отговорено 2 Април, 2010 Колега Тино, обясни на момчето по ясно де. Слагаш не точно стереопор, а парче фибран, изолираш го и него със алуминиево фолио и става хем ефектно, хем красиво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_fen 1 #11 Отговорено 2 Април, 2010 Колега Тино, обясни на момчето по ясно де. Слагаш не точно стереопор, а парче фибран, изолираш го и него със алуминиево фолио и става хем ефектно, хем красивоКолега месрси много, обаче какво е фибран и къде да го търся А алуминиевото фолио няма ли да задържа топлина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #12 Отговорено 2 Април, 2010 Мишо айде ходи ти обяснявай какво е фибран Давам ти снимки колега ето ти и по-цивилизованото решение на колега с фибран и алу.фолио Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #13 Отговорено 2 Април, 2010 Искам да направя запитване към запознатите. Значи купих си аз такова нещо, май е фибран - продават го на листове около квадратен метър и половина, с дебелина около 3-4 мм от Бриколаж. Имам си алуминиево кухненско фолио и бях решил да залепя фолиото за тоя фибран. Всичко добре, обаче като почнах да клепя с лепилото ( казва се Момент на Хенкел - едно зеленикаво такова) и се оказа, че това лепило разяжда въпросния фибран, и не става работата Моля посъветвайте ме с какво да залепя фолиото за фибрана. Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #14 Отговорено 2 Април, 2010 Колеги, няма нужда да лепите фолио в/у фибрана (освен ако не искате да изглежда по-добре). След малко обещавам да се позанимая и посмятам, и ще каза каква дебелина топлоизолация как влияе на температурата откъм филтъра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #15 Отговорено 2 Април, 2010 Понеже не бях сигурен как ще влияе топлината на тоя порест материал, а съм виждал че колегите слагат фолио, затова исках да сложа и аз. Пробвах да нагрея материала със запалка и се нагърчи, и не знам доколко ще държи на топлина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #16 Отговорено 2 Април, 2010 Що не пробвате с пполикарбонат! И фибрана и стериопора /как се пише това бе деба/ се разтварят от лепила на ацетонова основа.Ако фолиото го слагате за визия по добре ползваите някой материал като този на предния капак от долу.Като калъфка ,няма смисъл от ал. фолио според мен.П.п За фибрана каква мазилка ползвате силиконова или драскана Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #17 Отговорено 2 Април, 2010 Така колеги, първо малко интродукция. Използването на високо ефективни топлоизолационни материали в последно време е оправдана цел, наглед световния стремеж към енергиина ефективност и опазване на околната среда. Такива високоефективни ТИ (топлоизолационни) материали са: EPS (експандиран полистирен) и XPS (екструдиран полистирен) - info Вата (минерална и стъклена) - info Полиуретанова пяна (пяна за уплътняване на прозорци) ЕPS и XPS са най-често ползваните топлоизолационни материали, като XPS е напълно подходящ за случая, тъй като е водоплътен (не попива вода, а водата е лоша защото нарушава топлоизолационните качества). EPS-а е добре познатият на всички стиропор (това не материал, а е марка, точно както мултицет е марка, а не уред за измерване на разни работи ). Той е на гранули и се рони. Попива вода и не е подходящ за случая, понеже ще се навлажни и ще загуби качествата и свойствата си. Проблем и на двата материала е, че са горими и в този ред на мисли не мога да знам дали няма опасност от запалване откъм коша на двигателя. Изолиране с фолио би било добър начин, но трябва да се изолира и от двете страни, тъй като фолиото (алуминиевото) не позволява преминаването на въздушни пари, което ще доведе до навлизане на влажен въздух от филтъра към коша и така парите ще си останат "заключени" в парчето изолация. Друг подходящ материал е камената или стъклената вата. Не на дюшеци, а на плочи. Ватата се реже с трион безпроблемо, негорима е и топлоизолационните и качества са сходни с тези на XPS и EPS. След оформяне на основното парче, то ще трябва да се уплътни отстрани, защото, ако се "петлярка" насам-натам и въздува си минава, ползата му клони към нула. За целта е хубаво да се ползва пенополиуретеан (пяна за прозорци). С нея се работи внимателно, понеже е вредна за човека по време на употреба (газовете които се отделят са токсични). Дотук с материалите, време е да посмятаме малко. 1. Изибраме някаква дебелина d на "съоръжението" - да кажем d=10cm=0,1m. 2. Отчитаме коефициента на топлопроводност p на материала (на всички изброени по-горе той е около p=0,04 W/m.K) 3. Избираме температурите от едната и от другата страна на преградата и ги залагаме като разлика dt. t1=60*, t2=20*, dt=40*. 4. Изчисляваме коефициентът на топлопреминаване U => U=p/d=0,04/0,1=0,4 W/m2.K 5. Изчисляваме топлинното преминаване за площ на елемента 1m2 и време 1s Q => Q=U.dt=0,4*40=16 W.s/m2 6. Накрая изчисляваме колко топлина ще преминава през площта на нашия елемент за избран от нас интервал - избирам интервал от един час T=3600s - намирам площта A на парчето (да кажем 20х30см=0,2.0,3=0,06m2) - замествам Q=16.3600.0,06=3,5KJ Нас много не ни интерсува колко енергия загубваме през парчето, но не искаме да си "топлим" студения въздух, който идва от вън. Предвид огромното количество въздух което автомобилът ни засмуква, то дали една малка част от него ще бъде леееко или много нагрята, няма значение, понеже "минава и замианва". В този ред на мисли излиза, че е много по-добре да се уплътни добре мястото където се слага преградата, отколкото да се използва високоефективна изолация. Ако някой повече го бива в термодинамиката, може да изчисли преградата с колко променя температурата на прииждащия въздух Някой, ако ще си прави изолация на дома да пише лично Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #18 Отговорено 2 Април, 2010 @Orlin - Баткоо, ти ме върна в гимназията с тия сметки. Стига бе, я съм филолог, математиката не я умея така . В крайна сметка да си направя ли термо щит от матрялите койт имам (подозирам, че са подобни като на колегата Demon - снимка 2) или не? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #19 Отговорено 2 Април, 2010 Направи си щит ,за да изолираш филтъра от топлият въздух от към двигателят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #20 Отговорено 2 Април, 2010 демек трябва добра преграда за въздуха, а не за топлината. Т.е. да не смуче въздух откъм двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #21 Отговорено 2 Април, 2010 Добрее, аз че ще направя преграда - ще направя. Ще видя утре какви ще ги сготвя Със силикон ако залепя фолиото за тоя порестия мат'рял ще ли да стане? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #22 Отговорено 2 Април, 2010 (Редактирано) Поликарбонат.Онова се реже лесно и сме го ползвали .Как ще изолираш всичко останало та та имаш ефект от фибрана да речем, да оплътниш всичко окло него ?Излищни разпавий.Според мен.Има на хейнкел май беше, монтажен ,жълт. Лепи добре пробвай с него. Редактирано 2 Април, 2010 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PETE_TONG 23 #23 Отговорено 3 Април, 2010 (Редактирано) Айде и аз да му пусна на колегата една муха в главата. Намираш си италбонд,това е облицовачен материал за сгради и фасади. Продава се на листове,не е много скъп и се обработва лесно със ракета и ножици за метал. Самата плоскост е изградена от сандвич- ал.лист+твърда гума+ал.лист,като със тази си структура е идеален за термощит. Аз лично моя го направих,като първо разчертах един шаблон на картон,за мястото където трябва да стои и после по шаблона само изрязвам и огъвам италбонда. Пръснах го черен лак,на ръба отгоре сложих уплътнение от Рено 19(от багажника) а на капака на колата залепих дунапрен който следва самия термощит. Така със гуменото уплътнение и дунапрена по капака,предотвратяваш и най-малкия шанс да попадне топъл въздух от моторния отсек при филтъра. Отделно самата секция която се получава около филтъра съм я изолирал със термоизолационна подложка за паркет,и мисля че ефекта сам може да го видиш! УСПЕХ! П.П. За Орлин,италбонда от едната страна го награвях със горелката,а от другата страна спокойно си държах ръката без да усетя никаква топлина.Тая гума посредата поглъща адски много топлината. . Редактирано 3 Април, 2010 от PETE_TONG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #24 Отговорено 3 Април, 2010 (Редактирано) Аз не използвах супер термоизолиращи материали с екзотични имена и резултата пак беше повече от задоволителен Ако нямате претенция към външния вид на това което правите, а се интересувате предимно от практическия ефект, ето едно предложение което можете да изпълните с почти всеки подръчен материал. Да се опитаме да се абстрахираме от това колко ми е мръсен коша и да се фокусираме върху идеята. Материалите които съм използвал са фазер (от дъно на стар гардероб), двойнолепещо тиксо, монтажна пяна и стиропорна (материал познат още като стерео-пор ) лента с фолио от едната страна, която може да се намери във всеки строителен хипермаркет. Използвал съм парчета фазер които съм съединил с дупки и телчета за да получа конструкцията която ми трябва. След това съм запълнил с монтажна пяна местата където се съединяват и след като изсъхна съм отстранил излишъка с макетно ножче. Предимствата на фазера е че е лек (което в комбинация с картонените кутийки за дискове свалят около 450г от общото тегло на бегачката ), притежава скромни изолационни свойства и е лесен за моделиране. Недостатъка му е че се раздува от влагата. За целта се прибягва към боядисване. Може да се използва абсолютно всякакъв спрей с боя. Две или три ръце са напълно достатъчни за да превърнат фазера в абсолютно непромокаем материал. След като конструкцията стана готова преминах към облепяне със стиропорната лента. Не щадете тиксото, както е казал Мечо Пух "колкото повече, толкова повече" . Най-горния край на конструкцията при мен е само от стиропорна лента без фазер под нея, което и позволява да се огъва по капака когато се затвори върху нея. По този начин отцепването на топлия въздух от коша става още по-добро. Моята преграда малко съм я поразцепил тук-там покрай ремонтите които съм правил по тенекийте след една челна целувка, но въпреки това е сравнително здрава което говори за надеждността на метода. В началото изглеждаше доста по-красиво, имаше триъгълен ръб който се спускаше чак до фара и радиатора оставаше още по-добре изолиран. Това е най-сполучливия ми тунинг като се има предвид цената му съотнесена към резултата. След като направих тази преграда не можах да си позная мотора. Не само вървенето беше по-добро но дори и звука му беше по-хубав. Правил съм замерване в отсега на въздушния филтър в най-голямата жега лятото при планинско изкачване и температурата на въздуха там е равна на външната. По-добра изолация от това - здраве . От тук нататък трябва само фантазия и мерак Това е от мен. Редактирано 4 Април, 2010 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
misho 50 #25 Отговорено 3 Април, 2010 Честно ли да ви кажа???При мен беше картон от първият под ръка кашон, отгоре, отгоре малко изолация от Бриколаж, която използвах за тръбата и пак имаше ефект...или поне така си мислех и ми се искаше.Айде хвърляйте се в сметки, размисли и т.н.... по този начин изолирано си карах доволно на Калояново, но к'во да ви кажа, нито ми е помогнало, нито ми е попречило.....Аз съм аут от тази тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #26 Отговорено 4 Април, 2010 Към колегите с "големите" спортни филтри, които покафениха(наакаха) темата снощи:Темата съм я зачистил, наказания няма, но за сметка на това следващо изригване ще бъде наказано с 30 дена почивка.Великден е бе, хораИ както писа един колега,чието мнение също изтрих: Хора, защо допускате комплексите ви да ви мъчат, вместо просто да си обменяте опит по по-човешки начин? Толкова ли е сложно? !!! !!! а, и весели празници! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #27 Отговорено 4 Април, 2010 Айде да покажа и аз моя скромен тунинг. Не е довършена преградата, ще трябва да я дозатворя отдолу, но все пак, ето началният стадий: Знам, че не е кой знае какво, не се смейте много. Градивна критика винаги е добре дошла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #28 Отговорено 4 Април, 2010 (Редактирано) По-заформено е от мойто добре че ти е чист мотора да острамиш темата между другото това да има отразяващ слой от към двигателя според мен си струва Имаш ли разстояние м/у горния ръб на преградата и капака, не мога да преценя от снимките? Колкото по-добре се изолира, толкова повече ефекта ще прилича на тоя от филтъра под калника, а няма да се мокри ... Редактирано 4 Април, 2010 от Shadow^Dancer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #29 Отговорено 4 Април, 2010 Благодаря! Еми разтоянието до капака е някакви милиметри, не повече от половин сантиметър. Между другото не знам дали забелязахте, но моята дупка е отстрани почти срещу филтъра, а не отдолу (поради факта че съм Д13 ;) ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Венцо 496 #30 Отговорено 4 Април, 2010 Здравейте,ето и от мен един вариант за преграда,на 5 и 6 ген, имам снимки,на други не съм правил .Преградата е от камера на хладилник,по точно алуминиевата ламарина по която върви фреона,лесно се реже и огъва,и малко уплътнения от врата,мерене,напасване и се получава ето това,като вариант Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prisoner 2 #31 Отговорено 4 Април, 2010 И аз се зарибих да си направя изолация на филтара,но някои да каже поне дали е забелязал някъкъв ефект от нея,какъвто и да е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #32 Отговорено 4 Април, 2010 (Редактирано) Моето мнение е че ефект има, при мен преградата беше по-ниска в началото и колкото по-нагоре я вдигах, ефекта беше по-добър. Един цял ден правих есперименти с качване до с. Марково. При финалния вариант разликата беше много приятна. Със сигурност вървеше по-добре, и звучеше по-добре. Няма да излетите, но след като кобинирах приличен филтър с преграда за горещия въздух и права генерация колата се усещаше доста по-добра на старт срещу коли с които се бях пускал и преди. Особено между 5 и 6к и идва мнол пауър прави бррРРРААААААА все едно се включва VTEC Редактирано 4 Април, 2010 от Shadow^Dancer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PETE_TONG 23 #33 Отговорено 4 Април, 2010 (Редактирано) Крис,перфекно си го започнал! Помисли за още 2,3 слоя от материала и най-вече как да го запуши[ отдолу,че през някоя голяма локва такава красота ще ти стане матора ,че и марица нема да мой да те оплаче! Иначе като цяло си тръгнал правилно! Редактирано 4 Април, 2010 от PETE_TONG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #34 Отговорено 4 Април, 2010 Работата е там, че тоя материал не е крайно гъвкав, и ако сложа още 2 слоя от него не знам дали ще стане да се огъне така, както е в момента. Иначе фолиото би трябвало да предпазва от температурата. Смяташ ли, че е добре да налепя и другата страна с фолио? За дъното мисля, и ще го затворя в най-скоро време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_fen 1 #35 Отговорено 4 Април, 2010 Благодаря на всички колеги който взеха участие в темата.Найстина ми бяхте много послезни.Тия дни като се справя и аз ще сложа една снимка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PETE_TONG 23 #36 Отговорено 4 Април, 2010 Крис ,сега от тоя шаблон със този материал може да си направиш много добро изпълнение от проста черна тънка ламарина. Плюса е ,че съм самия тоя шаблон може да си доначертаеш за запушване отдолу ,също така ламарината се поддава на обработка и е гъвкава.Т.е може да си направиш извивката около филтъра(виж на Венци 6-тата ген по горе). Успех! П.П. Към мода,наказанието ми щеше да е абсолютно неоснователно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Newbie 5 #37 Отговорено 25 Април, 2010 А да питам има ли смисъл от това упражнение при положение, че филтъра ми е в карбонова кутия? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deivid2001 0 #38 Отговорено 8 Юни, 2020 Колеги на атмосферен двигател какво може да се направи за да се вдигнат коне ? Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #39 Отговорено 8 Юни, 2020 (Редактирано) Добре... знаеш ли колко са темите свързани с тая тематика в тоя форум. Дори да не говорим, че за масовите модели в България има проекти, изписани сума неща и т.н.. Прочети малко. Направи си ти сам преценка какво трябва да направиш. Попитай после пак и по-конкретно. Редактирано 8 Юни, 2020 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deivid2001 0 #40 Отговорено 21 Август, 2020 Здравейте.Интересува ме с прекъсване на тока на делкото на 12V с CK ключе може ли да се получи гърмене в ауспуха и пропукване ? Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове