Jump to content
Dachev

Нещо ми хлопа?! Шамани да помагат!

Recommended Posts

Проблемa ми се появи по време на снеговете - вече около месец. Започна едно много дразнещо хлопане в предното дясно колело. Сменях маслото в сервиз и един диагностик обикаля 15 мин с една щанга, но не откри нещо. Най-интересното е че когато колата е натоварена го няма чукането или е почти незабелижимо. Днес пак возих един приятел, който се занимава с ремонт на коли - е нямаше чукане, въпреки че не пропусках дупки по пътя (а дупки много из Варна сега). След като го оставих и си тръгнах чукането пак се появи. Имам съмнение какво може да е, но ще го споделя след други мнения за да не влияя на предположенията. Много ме дразни това при условие, че колата се прецапваше през всички неравности и дупки без никакъв шум.Т.е. чукането го има само когато съм сам. Когато е натоварена изчезва, което да се надявам не ме прави параноик!Преди 20 000 км (миналата година) смених предни амортисьори оригинални.Колата е Акорд 99г.Благодаря предварително на отзовалите се на проблема ми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен потропва дясната седалка и като седне някой естествено от тежестта спира. Може и при теб да е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен потропва дясната седалка и като седне някой естествено от тежестта спира. Може и при теб да е така.

Това е едно от предположенията на този който возих. Мисля да си сложа една торба цимент - явно върху седалката трябва да е, а не на пода ;)Горния шарнир го гледах втренчено и забелязах, че маншона е опирал в горната част, но не знам дали не е нормално да опира при движение. С щанга не можах да го мръдна.И тампона на амортисьора изглежда здрав - и при клатене на колата на ръце нищо не се чува да хлопа. Всички мнения ще ги приема на сериозно и проверя по-основно. Благодаря за мненията!Моето съмнение е за биалетка - тъй като тя основно е свързана с натоварването от двете страни на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от биалетката при разклащане на колата ще се усети. Поне при мен се чуваше когато разлюлея колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а наболелия проблем с кормилната рейка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кормилни рейки моля да не се споменават, че звучи много кофти! И това ми мина през главата особенно когато вървеше по ледените коловози из малките улички в нашия квартал и всяка гума дърпаше рейката в различни посоки.За сега е факт, че значение при чукането има когато има седнал човек на дясната седалка. За рейката не би трябвало да има значение, но за съжаление и това не се изключва като проблем. Колата продължава да си бъде стабилна с висока скорост по магистралите - много стабилна!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампони на стабилизираща щанга :lol: След това биалетки и после всичко останало :lol: но тампоните би трябало да си личат при повдигната кола при проверка с щангата . Мисля си , че е това , при мен е идентична ситуацията , като съм сам / колата е най-лека / чука най-здраво , като се качи приятелката ми е значимо по-леко ;) Но при мен почуква при леки неравности и коловози , в дупки като влиза няма проблеми , на магистралата също е бетон !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мисля, че имаме едентичен проблем. Когато си купих колата нещо ми потропваще в предно дясно колело. Първо си помислих шарнир, но след неговата смяна потропването продължаваше. Второ реших, че са биалети, но и след тяхната смяна потропваше. Дойде зимата сложих зимните дажнти с по- малък цолаж от летните и похлопването се усили. Падна снега, дупките спряха де виждат и аз започнах да ги убира най- вече с багаж и двама трима души пасажери след, което похлошпването взе да пеминава в тропане и грозно бръждене на задното съкло. Един де след като не издържах открих причината, която водеше до потропването,а именно опира тръбата на крайното гърне в носача на задна дясна и от там по купето почукването се усеща в предна дясна(и то при съвсем леки дупки). От блъскане в носача се беше скъсало гърнето(и по- добре, открих причината) заварих го и след няколко месеца същата работа. Явно като са слагали ремуса (в Австрия) и не са заварили тръбите правилно та се получава леко изкривяване и при поклащане (и благодарение на БГ дупки) тръбата се чука в носача. Погледни дали тръбата има белези от удар точно на мястото над носача и ако има от там ти е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ауспуха по-точно цялата система има логика, защото както казах проблема се появи по време на снеговете. Колата мина през много хендеци (за моя радост без да спре или забуксува някъде), но падна голямо мятане и суркане особенно по ледените коловози и яките преспи. Може наистина да се е скъсала някоя връзка към купето или да се е получило изкривяване на нещо. Но пък логикта тук сякаш е обратна - би трябвало да чука, когато е натоварена колата, а не обратното.Тампоните на щангата ги гледахме внимателно, а пък шума им зависи от това дали е сухо или мокро времето, което не оказва влияние, затова не са ми фаворит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като смених безсмислено долни шарнирни болтове по преценка на доверения ми сервиз, хлопането си остана. Днес бях на диагностика в сервиза на Хонда и според тях е десния тампон на стабилизиращата щанга. Видимо настина видях , че има разлика в луфта на двата. Другата седмица ще сменя и двата и ако хлопането изчезне ще имаме участник познал проблема в лицето на Tino.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато имах такъв Акорд, единственото което съм сменял по предницата бе тампони на стабилизиращата щанга на всеки 40-50 хил.км. Симптомите бяха подобни, само не си спомням как е било като е натоварена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D Ще се радвам ако излезна прав , но дори да не е така тампон на стабилизиращата щанга е най-евтиния и най-подозрителния елемент в ходовата част :D дори да си го сменил безсмислено няма да си похарчил кой знае какви пари , а ефекта и мигновен , защото след 2 зими тампона губи значително от качествата си ;) Сега се сещам , че имаше колеги с някви странни хлопания и се оказа , че хлопат цилиндрите на спирачните апарати , но тези които са на водачите не спирачния цилиндър ;) Не знам дали има решение с ремонтен нов комплект или трябва да се изработят нови :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. "побратиме" и да добавя нещо "почти" по темата. И при мен има нещо "полтъргайско" :dry: само че най-точното определение е поКлопване - тъй като звучи по-скоро като "допир" а не като "луфт". Чува се при плавен обратен ход на предното окачване , примерно след слизане от легнал полицай, рязани участъци от асвалт, а дори понякога и когато сядам в колата (нЕ е от седалката). Цялото окачване е проверено неколкократно от различни (но "мотивирани" за ремонт) спецове - въоръжени със необходимите щанги, чалъми и лафове, и диагнозата е единодушна и отрицателна. Сичко е здраво и работи кораво. Но това не е всичко щото тоя "клоп" не е толкова притеснителен колкото друг един звук - който е "пук". Може да са с един и същ източник но звучат различно и не съвпадат като причинноследственна и времева характеристики. Пукането (както и "клопването") се чува отпред - в лявои се усеща в пода (около педалите) но не е като глухият звук който идва от луфта в рейката когато се "лашка" волана при неработещ мотор. А в рейката имам луфт (поради неоткрит своевременно скъсан маншон) и си доливам чат-пат - около казанче на 10 000 км. Та тоя "пук" (звучи като неотворено метално кенче бира ако го стиснеш с 2 пръста) се чува когато едно от предните колела отива по-високо от другото - качване на тротоар или минаване (бавно) през голям "кратер" - денивелация 15 - 25 см. Той вече може лесно да се предизвика (на място) като едното колело е "горе" на тротоара и последователно се върти волана (работещ ДВГ) от пълен ляв към пълен десен и обратно. Пука яко , винаги , но е също толкова неоткриваем като "клоп-ката ". За него дори имаше хипотеза (от един "марков" Софийски сервиз) че някъде отпред в коша са се поскъсали точковите заварки на купето , и понеже колата вече е стара е време да я сменям. Тея двама мои спътници "пук" и "клоп" (пакостници като като Макс и Мориц) си ги возя повече от година и нито се усилват , нито намаляват - а и не се издават , така че се въоръжи с търпение , но и с мотивация щото иначе и Ти ще си ги "возиш". Ако някой друг е "патил" и знае "нещо" да каже , а Аз ще погледна утре генерацията да не би тя да "клопа" по нещо отдолу . :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, ако си сигурен, че всичко по предното окачване ти е о.к. ето какво:На едно Мондео открихме същия полтъргайст, като твоя в единия от амортисьорите(чисто нов между другото). Цилиндричната пластмаса, която пази от замърсяване стеблото на амортисьора, е уплътнена отдолу с нещо като пластмасов семеринг - обикновена пластмасова втулка. Та тази втулка, при монтирането на амортисьора се беше разместила и издаваше точно описаните от теб звуци, при натискане на колата и въртене на волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. "побратиме" и да добавя нещо "почти" по темата. И при мен има нещо "полтъргайско" :) само че най-точното определение е поКлопване - тъй като звучи по-скоро като "допир" а не като "луфт". Чува се при плавен обратен ход на предното окачване , примерно след слизане от легнал полицай, рязани участъци от асвалт, а дори понякога и когато сядам в колата (нЕ е от седалката). Цялото окачване е проверено неколкократно от различни (но "мотивирани" за ремонт) спецове - въоръжени със необходимите щанги, чалъми и лафове, и диагнозата е единодушна и отрицателна. Сичко е здраво и работи кораво. Но това не е всичко щото тоя "клоп" не е толкова притеснителен колкото друг един звук - който е "пук". Може да са с един и същ източник но звучат различно и не съвпадат като причинноследственна и времева характеристики. Пукането (както и "клопването") се чува отпред - в лявои се усеща в пода (около педалите) но не е като глухият звук който идва от луфта в рейката когато се "лашка" волана при неработещ мотор. А в рейката имам луфт (поради неоткрит своевременно скъсан маншон) и си доливам чат-пат - около казанче на 10 000 км. Та тоя "пук" (звучи като неотворено метално кенче бира ако го стиснеш с 2 пръста) се чува когато едно от предните колела отива по-високо от другото - качване на тротоар или минаване (бавно) през голям "кратер" - денивелация 15 - 25 см. Той вече може лесно да се предизвика (на място) като едното колело е "горе" на тротоара и последователно се върти волана (работещ ДВГ) от пълен ляв към пълен десен и обратно. Пука яко , винаги , но е също толкова неоткриваем като "клоп-ката ". За него дори имаше хипотеза (от един "марков" Софийски сервиз) че някъде отпред в коша са се поскъсали точковите заварки на купето , и понеже колата вече е стара е време да я сменям. Тея двама мои спътници "пук" и "клоп" (пакостници като като Макс и Мориц) си ги возя повече от година и нито се усилват , нито намаляват - а и не се издават , така че се въоръжи с търпение , но и с мотивация щото иначе и Ти ще си ги "возиш". Ако някой друг е "патил" и знае "нещо" да каже , а Аз ще погледна утре генерацията да не би тя да "клопа" по нещо отдолу . :)

Имам абсолютно същия "Пук" и в моя Акорд,който се чува при сядане в колата или при тръгване от светофар,но не всякота.Вече 3 години сме заедно! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, ако си сигурен, че всичко по предното окачване ти е о.к. ето какво:На едно Мондео открихме същия полтъргайст, като твоя в единия от амортисьорите(чисто нов между другото). Цилиндричната пластмаса, която пази от замърсяване стеблото на амортисьора, е уплътнена отдолу с нещо като пластмасов семеринг - обикновена пластмасова втулка. Та тази втулка, при монтирането на амортисьора се беше разместила и издаваше точно описаните от теб звуци, при натискане на колата и въртене на волана.

На Акорда амортисьора колко са върти ???А за Мондеото - предполагам, че същата пластмаса се върти със стеблото, но може и да бъркам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, амортисьора на Акорд не се върти(както и на Мондеото - там всъщност се върти целия макферсон, а не само амортисьора). И щом при потъване и разтягане на амортисьора, едно нещо се движи спрямо друго нещо, каква е вероятноста тези две неща да се допират и "пукат"? Същото се отнася и за горния носач и пластмасовия подкалник.Ceco_accord, в този ред на мисли, като качиш едната гума на бордюра и въртиш волана виж дали пукането е еднократно или продулжава през цялото време на въртене. Някой да наблюдава движещите се части и в момента на пукане да види дали нещо не опира някъде. Например пръта на кормилната рейка в купето.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверено - не "поклопва" генерацията.Пуква само веднъж когато някоя от предните гуми се качи "нависоко" и после също само по веднъж на пълен оборот на волана (без значение посоката) горе-долу към края на диапазона. Предполагам че е от макар и минималното "доусукване" на купето заради променящите се ъгли на ротация на окачването и местещите се петна на контакта на гумите с повърхността. Някъде има "нещо" хлабаво, което "компенсира разтягането" на предната "колеа"Иначе всичко е стегнато - вкл. и "магарето" към купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще помогна, но и аз се борих преди години с подобен проблем. Имах Митсубиши Лансер и се появи един странен звук при спиране и при по-рязко тръгване. В два сервиза не откриха нищо по окачването, а злокобния звук се засили за 2-3 дена. Баджанака ми подсказа какъв е проблема и в сервиза го решиха за 10 минути, даже не ми взеха пари, защото гледаха преди това, а не се сетиха! Оказа се че не са затегнати добре болтовете на предния мост. В Ратола ми сменяха преди това тампоните на стабилизиращата щанга и са ги развили до някъде, но тъй като колата се вдига на подемник за купето и пружините натискат здраво на долу, при стягането остава малък луфт. Когато в сервиза вдигат да проверяват окачването, пак я вдигат на подемник и пружините обират този малък луфт! За това е хубаво да се погледнат и тези болтове, но на канал, за да е стъпила колата на гумите си. Не знам на Акорда дали е така е окачването, но е хубаво да се провери и тази версия!Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми смениха тампоните на стабилизиращата щанга! За една цигара време! И струваше 2 кутии цигари. Хлопането изчезна! Няма никакви подозрителни шумове.Добър завършек на проблема, който започна преди три месеца и премина през много изнервяне от моя страна. За мен остава извода да не се доверявам на всеки сервиз (да напомня, че в друг сервиз ми смениха долните шарнирни болтове напълно безсмислено с някакви произведени от неизвестен тибетски майстор). Сега като се замисля май няма друга по-евтина и по-лесна за смяна част от предното окачване.Обявявам Tino за победител в категорията "шамански" заложби :) . Благодаря на него и всички, които даваха идеи за проблема ми!Успех при откриването на проблема на колегите с полтъргайсите!И един съвет от мен: Внимателно си подбирайте сервизите и не се доверявайте безусловно на всеки "майстор"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) :) :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...