Jump to content
rusiq_81

Портване и полиране на дросел

Recommended Posts

http://www.cobaltss.net/forums/showthread.php?t=149064 Някой пробвал ли е тази процедура? Дали си заслужава да се портне тази част преди клапата във вид на фуния и да се полира след това?Ако някой го е правил нека сподели резултати положителни отрицателни и нт. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тои моя стандартно стои като тоя след подобренията му:huh:за портване по може другото.. не чАК ТОЛКОВА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега от др.форум на любимата ни марка направо престърга на струг дросела от 60мм на 62-63мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цялостно разстъргване да, но ако бараш само предната част смисъла е никакъв.

Редактирано от Founder

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно за цялостното разширяване,въпроса е дали да е равно или да е във формата на фуния с цел някакво завихряне знам ли.Виждам че повечето ги правят на фуния както на линка по горе,също така на SPOON всички дросели са така направени.Ще взема да пробвам накрая че да видим :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, портването ясно да го направиш на финия ясно, а от къде/какво ще направиш паричката с по-голям диаметър ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре, портването ясно да го направиш на финия ясно, а от къде/какво ще направиш паричката с по-голям диаметър ?

От месинг на струг ;) .Минава се се на фреза, стуг стига тоя които ги ''щофира'' тея машини да знае какво прави.Това за дросела не за клапата. Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fenabg, нали знаеш ,че тука като се пита за едно нещо,на човек му е задават 200 000 ненужни въпроса на неговия въпрос !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Въпроса е без да се бара клапата-паричката (ако така се нарича) ;)

Редактирано от rusiq_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

непипай нищо и ще си най-добре ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има смисъл от това, но е добре да се направи на струг за да стане хубаво

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш нерви и свободно време става и със обла пила и няколко вида шкурки. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимството на този конос е че ти съгласуваш два отвора с различен диаметър.Примерно когато си поставил интейк на ф75мм. а отвора на дросела при клапата е ф60мм.При което получаваш по пълноцено поглъщане(приемане) на постъпващия флоид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тази си форма дросела се превръвща в ДЮЗА (фуния), в която скороста на въздуха нараства от големия към малкия диаметър и по този начин се осигурява по голям приток на въздух=кислород и повече мощност.При тази операция е много важна грапавоста ,повърхноста трябва да е максималногладка за да има минимално съпротивление на въздуха.Идеята ми допада за разстъргването евтина е и мисля да я пробвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата Preludisimo да сподели впечатления след интервенцията, явно има богати познания в тази област!Може би се занимава с инжинерни науки?

Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да споделя впечатления, полирах дросела мн мм добре както и това което можех да бръкна от дупката като го свалих на колектора.(целта беше да не засяда дросела , но после се оказа че съм объркал прожината но както и да е)МН съм доволен от ефекта мн лесно се плъзка клапата и със сигорност имам малко повече мощ в ниските или на леко подадена гас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
;) по твоита логика вкарваш повече въздух без да си му променил диаметъра ? все едно с шише от боза да наливам в шише от бира (полирано)и да кажа че влиза повече.... ?? ;) ;) ;) Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да Кире, правилно си разбрал ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кире то по тази логика се обезмисля слагането на всмукател,дросел,итнайк и др. след като порта на главата ти е същия ;) Някой за скорост на въздуха няма ли да помисли? И как през еднакъв диаметър може да мине много повече въздух,само диаметъра ли е важен? :D За какво ние да слагаме турбо,то по добре да сложим един 300мм дросел същата работа :hondarulez:

Редактирано от rusiq_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

наи ВЕЧЕ ДА само Фи-то е важно другото според мен не чак толкова.след като пипнеш главата ефекта се засилва затова са измислени и ИТБ(индивидуал). ама все тая :hondarulez:полираите си доселчето в началото и си мислете че ще видите ефект :D

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире,ти си като Тома неверни деба. Всичко е безсмислено според тебе. От всяка малка интервенция има положителен ефект според мене. Давам го като пример.защото оня ден и аз полирах по същия начин ПВЦ коляното което се свързва с дросела.еми не мога да кажа ,че не се усеща.Напротив,аз си карам колата постоянно и усещам ,че е една идея по респонсна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

(нямам думи ) замери я преди да направиш нещо такова(полиране на колянце или началото на дросела) и след (това ще си говорим пак ,за мен Всичко това СИ Е чиста проба внушение) трябва да се полират доста неща за да се усети някакъв ефект... а не едно елементче и то не цялтоо дори.всичко е навързано просто.

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за полировки и тем подобни не споря понеже и според мен няма никакъв смисъл.Въпроса беше за самата форма на дросела дали да е права както си е сток или да е като фунийка.По всички закони на физиката е ясно че ще е по добре,флуиди и тем подобни.Аз попитах дали някой го е пробвал,ясно е че чудеса не могат да станат от тази глупост но дори и 1кс да даде според мен си заслужава в свободното време да си го престържа за кеф :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Киро,човек да спори с теб е , все едно да спори със развалена радиоточка. Не претендирам за нищо нито си внушавам,но ефект винаги има от нещо което го правиш за хубаво не за лошо. що се отнася до въпроса на русия,брат прави го ,ти виждаш хората на запад кво правят,поне видя от линка който ти бях пратил! Успех със нервака!П.П. То и да правиш Д14 нямаше смисъл ,но всички знаем как малкия в-тек припадаше от на Доктора Д14-ката. А от моята припадат доста по мощни коли от 90 коня! :D Винаги има смисъл!

Редактирано от PETE_TONG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

това явно в самоизтъкване :D;) ще ме накраш в събота да пробвам и както имам г-тех да замеря и разликите ;) само да имам време ще полирам дросела на едновалката примерно ;) някак си усещам че ще хабя много труд напразно за полирането ;)(но както казах ако имам време ще пробвам и ще споделя впечатления !!) ( а за русия направи го като фуния това на мен ми изглежда наи смислено (през свободното време) и после ;) ако може всеки които е правили нещо такова в тази тема да ги обощим ;)(ще е полезно за всички)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Айде ако някой го направи да пише какав е ефекта , че и аз съм замислил , цялостно пилене на струг (равномерно или фуния) :huh:

Редактирано от hondaraa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...един само да подшушне,че има ефект и колата се набира по добре и вече 100 човека на другия ден почват със стъргането и полирането :huh:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

м не :) аз знам че няма ефект за това го написах така (от една толкова малка частичка е 0-лев:) от стъргането може би :huh::(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 на полиращите,като имам време ще го направя и ще пиша какъв е ефекта (ако има изобщо) :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да изкажа едно странично мнение, под въпросителен което ме терзае от доста време. Полирането окей - изравнят се грапавините, и така натам но някъде четох, че истината е някъде по средата. Примерно при стоков колектор отливката е груба и има грапавини, които се усещат на пръст - окей, полираме го, намалят се завихрянията, но пък за сметка на това се увеличава контактната повърхност на въздуха със тялото на колектора, това не се ли счита за по-лошо ? В смисъл такъв - в моите очи го виждам като възможна турболенция (??), някой влачил ли е парче гума по стъкло примерно?Не твърдя нищо, просто си размишлявам на глас и очаквам запознатите да ме поправят къде греша, ако греша някъде ... или просто отрицателния ефект ще бъде по-малък спрямо положителния, и си остава някъв минус като преформънс, но плюса преобладава? ;) Същото важи и за дросел, глава и т.н. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Никой ли не прочете линка, който пуснах? Едва ли американците са толкова глупави да си дават дроселите там срещу $100 без доставка. Тези $100 си струват точно толкова колкото са написали тук - от 3 до 6 кс при добър сетъп. Всеки може да си направи сметка при своя сетъп колко ще му е повишението и колко ще е при полиране.

How many more Horse Power will I get from the bored TB?Unfortunately neither I nor anybody else can tell you exactly how much more HP you can expect. It would be easy to say you'll get "X" number of HP but the fact is that it depends on the size of your engine, any other modifications you have made, how well the engine is tuned, and how much of a restriction the stock TB was among others. On N/A Hondas, I have personally seen at the dyno anywhere from 3 to 6 HP. Proper tuning with a wide band O2 is the way to get the most out of any modification. A larger TB works in conjunction with a good set of header(s), intake and exhaust.

ПП: Ники, имаше една тема из форума в която се говореше за полиране на всмукател и май извода беше не само, че не е полезно, а дори може да е вредно. Ако я намериш може да я постнеш тук Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, тва което пускам сигурно си го виждал, и въпреки че е за самите портове, предполагам принципа е същия и на входа на дросела или колектора:

Публикувано изображение Публикувано изображение

 

Имаше едно явление във физиката за флуидите кога текат ламинарно и кога турболентно. Мисля че е приложимо при този казус.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zarrick понеже знам че си на ти с англииския преведи общо взето тези схемички и за колегите които не го знаят:) (Да се пояснят някои неща_)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо ще рече: колкото по-гладко, толкова по-добре ... това конкретно е за портовете, но понеже дросела е най-тясното място по всмукателния тракт в общия случай, се отнася с пълна сила и за него ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гладко трябва да е до определна степен, ако са много гладки, като стъкло или полирани например ще се създават турболентни потоци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за неполирането. Разширяване и портване да но полиране не. Особено пък на рънърите и смукателните портове. Причината е че съвсем леко грапавата повърхност създава завихряне на въздуха (въздушно-горивната смес), а от там по-добър микс и по-добро изгаряне. Полират се само изпускателните портове с цел по-бързо отвеждане на изгорелите газове към колектора и навън.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донякъде имаш право за завихрянето.По принцип този метод се използва за по добро изгаряне на горивата,като имам в предвид реактивни двигарели,котли на течни горива и газ, но не знам дали за двигателите с вътрешно горене се цели точно този ефект.А колкото до движението на флуидите в случая въздух с бензинови пари движението бива турболентно, преходно и ламинарно опеделящо се от Re(рейнолтс) или по просто при висока скорост турболентно движение със завихряне, при поп-ниска скорост движението става прехдно или в хоризонтално направление и накрая преминава в ламинарно тоест свободно падане в следствие на намалянето на скороста.Ако някой го интересува колко точно са скоростите мога да ги намеря,но силно се съмнявам в колектора да има толкова голяма скорост на въздуха ,че движението да е турболентно.Има разлика между завихряне и турболентно движение. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи щях да пиша ,но много ми се спеше и беше 3 часа. Във един сайт за малолитражи :) www.dodo-upgrades.com,от където е и прословутата тема за мини-ме супа,изкопах една тема на един хамериканос ,който е доста напреде със материала. Та същия ,има рекс Д15Б2 със пълна инжексия от Д16З6 и комп от такъв,както и да е . Първоначално беше много доволен,но каза ,че го е дразнело лагавото поведение във ниски и малкия респонс на ДВГ-то. Та пича се зае и отвори смукателя(отреза го като капак отгоре) ,разшири и полира рънърите и пленума с около 0.5мм със дремел. Портна и полира главата (ИЗПК. и СМУК. портове) Във вътрешната част на смукателя направи всеки отделен вход към вънърите във формата на тромпет на ITB. Самия дросел го полира отвътре,като накрая го направи под формата на фуния ,каквато е и идеята на Русия. На компютърна фреза оформи преходен фланец ,от дросела към интейка във формата на голям тромпет ,като фунията на дросела и тромпетното тяло се преливат. Напвави си къстъм интейк по изискванията на тромпетното тяло,който и наваксва малкия обем на пленума на З6 смукателя и образува така коментираните от всички стоящи вълни на звукото отражение които спомагат за пълненето на мотора и блаблабла. След всички тия интервенции(които не са малко) +настройка на П06 комп на дино,пича сподели ,че мощността се е повишила със около 6/7 коня ,а поведението на колата е уникално. Във ниски вече не била толкова лагава като преди и си пълнела оборотомера като косачка. Отделно на това респонса се е подобрил драстично ,както и спокойния ход на двигателя.

 

П.П.1. Забележете как е изгладена паричката на дросела и полирана до огледален блясък,отделно ,че е премахнал болчетата които я крепят за да предотврати кофти вихри.

П.П2. Това ви го цитирам дословно от додо сайта! Ето малко снимки!

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

това изглежда интересно .но заЩО всеки 2-ри не го използва тогВА като е толкова ефективно?виждал съм напълно обратния вариант на това (на мястото на филтъра(слагат такава фуния).

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...