Jump to content
rusiq_81

Портване и полиране на дросел

Recommended Posts

Батенка ако всички мислеха еднакво ,всички коли щяха да са еднакви и нямаше да има технически напредък,нали се сещаш. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава Драгаджиите са :) ламери (всяка 2-ра атмосферка сериозна е с фунията ОТпред) (А не на дросела разгледаи);):):D :D :D;):):o :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, за тебе всички са балъци чичовото ... драгаджиите им е през Yahoo какви са им ниските и средните .. за респонса ги боли фара ... на тях им трябват едни пикови 2К оборота диапазон и в останалата част може да работи като Йермомелка ... ... не знам защо постоянно за всичко намесваш драга ... сериозните драгстери нямат водни канали в блока - супер нали ... що и ти не си махнеш охлаждането, че тежи и пречи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

както се вижда по тая тема е да се постигне повече вървеж (ефект)... като искаш си прави колата ВЪрвежна в ниски и средни и куца във високи :oаз примерно искам моита да е силна във средни и високи а ниските да са ми икономични :) (дори и да не е много силна)различни виждания аз го виждам от страната само средни и високи а ти НИСки и средни (които както иска да си я прави са казали) :):o:)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tи май пак не отбра, а ? :) Човека е писал, че ефекта във високи е малък в сравнение с ниски и средни - не че е отрицателен ... какъв е смисъла да правиш толкова много операции вместо да сложиш едни ITB, като ще правиш драгстер ? Никакъв защото за драгстера ти трябват високи ... САМО ... това не значи че операцията е лоша за всички останали скучаи ... разбирасе до тук не сме видяли цифри ... имаме само един преразказ за това, че става и твоята дума за това, че "не става, щото ти не си чувал" ... което е несериозно ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
:)хахаха както казах аз Виждам нещата В средни и високи А ти си оставаш със ниски средни все едно колектор 4-2-1 и 4-1.или да си купя смуактелен колектор еделброк перформер Х които е за ,от 3 до 8 хиляди примерно оборота и после да си купя и виктор х и да кажа че е много гаден защото е предимно за високи. (което ест ти би го казал нали така)че само драгстерите ли имат ИТБ аз съм виждал и всекидневни коли с ИТб. Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха, както казах - въобще не виждаш нещата ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си аз ги правя:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове изяснете си разликите между полиране и заглаждане на отливките. Полирането се извършва с паста и повърхностите стават ужасно гладки - огледални, това поражда турболенция, която пречи на потоците. Заглаждането с шкурка 1000 например е нещо съвсем различно. Блокове за драгстери без водни канали няма, освен ако не са правени специално за драгстера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Киро ,Киро не ми се спори със тебе защото нема смисъл. Аз ше си карам куцата Д14-ка,всички ще си караме куците Д серии и ще си свиркаме . Ако искаш мога да ти изплющя линк към проекта на едно момче Sebastix , турбо Д14З2 със ИТБ 204 коня на колелата и 207НМ въртящ момент който във една реална сотиация би ти осакатил ВТИ-ката трайно,а тебе ще ти разбие детските мечти,но нали имаш Б16 всички сме ламери. Прав си ,прави ги нещата така както си ги знаеш,всеки е така. Идеята тук е ,че тази кола се кара всекидневно или друго яче казано е евридейка.Икономичността и предполагам е същата както преди във ниски,но идва плюса на операцията ,когато я смачкаш след 4К нали? Ама за кво хората да се интересуват и да проявяват креативност към нещо което ги кефи,когато може да си купят Б16 и да са патрони като тебе,смисъл нулев. Примери бол имаш из форума,как Б16 и Б18 адат хурката от некви "кирливи" Д серии. Ти със твоята добра във високи Б16-ка ако те лепне една Д15-ка със пълна инжексия само,ос светофар до светофар ,така ще те натовари,че няма да мой да се прибереш увас ! П.П. Има един единствен факт ,който ти упорито настояваш да не осъзнаеш-някои коли са за драг,други за излет,трети само за показване,четвърти са занимавка през свободното време и евридейка. Не мисли ,че всички са дърти драгаджии !П.П.2 Парадоксе,аз TopFuel драгстер със радиатор не съм виждал или съм кьор?:D

Редактирано от PETE_TONG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ми караи си куцата д14-ка някои да ти е казал нещо ?;) прочети и какво ти пише парадокса и другите колеги които са правили доста тунинг изпълнения.а ти както се вижда си доста "пресен" в тази област .аз защото имам и д16 и б серия и като по ГЛУПав нали съм решил да правя б серията(много се набутах с нея : ) (оф топик) :D русия които е пуснал темата и тои така сигурно се е набутало момчето с тая б-серия (Ама тои се е прецакал яко.. жалко) и сега с тоя дросел мале ужас!! нещата стават и по лоши ;)(туи е на маитап) (оф топик) ;) няма лошо д14 204 коня много хубаво ,аз пък съм виждал "Na' б16 300 коня (това няма нищо общо по темата Също ! ама нали колегата които явно е АФектиран с д14 изтъква разни неща)(незнаино с каква цел явно да покаже колко е хубав д14 ли незнам..)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз като ги видя тия с Д серийте и обръщам и я скривам мойта в гаража че да не "ам хурката" ;) ;) :D

Редактирано от Ivaylo Yovchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега кво пак ли D vs B ? В тунинг.бг един колега беше написал за портване и полиране някои истини от сорта ,че грапаво е по добре от полирано и освен химични и физични закони се е обосновал и с маиката природа. като за пример беше дал кожата на акулата която е грапава и това доста и давало предиство за по барзо движение точно заради това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох темата уж да се образовам малко и да разбера аджеба има ли ефект от ш*баното полиране или не. И кво да видя двама човека си спорят на кой по му вървяла колата и как никой без да е пробвал нищо спори за неща дето представа си няма дали са така. Айде някой да го полира или поне да го поизпили малко тоя дросел и да каже има ли положителен ефект от цялата работа или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прочетох темата уж да се образовам малко и да разбера аджеба има ли ефект от ш*баното полиране или не. И кво да видя двама човека си спорят на кой по му вървяла колата и как никой без да е пробвал нищо спори за неща дето представа си няма дали са така. Айде някой да го полира или поне да го поизпили малко тоя дросел и да каже има ли положителен ефект от цялата работа или не.

я ми цитираи къде съм писал че ми върви колата или нещо подобно ? полирал съм смукателен колектор "спортен"(Блокс или нещо такова) почти целия ефект не видях :) (Даже е долу в мазата ) имам спортен дросел на скунк 2 които е гладък доста няма смисъл да се полира (но не е и лъскав)(явно има защо)тука гледам сеира на младежите още :P дето са ентусиазирани, от нищо- нещо които очакват да изкарат.в момента карам с наи висок клас смукателен колектор АЦ ауто които вътре е гладък (Струва 800$) ако има значение.(за ефект още немога да говоря иска настроики на смеси.) истината е в гладка повърхност не и огледална. Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kиро ти си виновен що не извади тея козове още в началото а ми се налагаше да си спорите,а тоя в мазето ако не ти трябва даи да го пробвам на моита :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;)) ем нали трябва малко да поговорим;) иначе не е интересно :):P:):P:lol: :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сопрете се бре! Митя, заглаждането на отливките се нарича полиране - можеш да полираш до огледално или не, но се нарича полиране ... Кире, ко стана ? Мите ти даде сламка да смениш фронта и ти се фана директно ? гладкото изведнъж стана хубаво , ама сега огледалното било лошо ... прочети заглавието на темата и първото мнение отново ... иначе те знаем че си най-големия и непобедим тунер ... Епокс, а не сравнявай динамиката на течност и газ ! и двете са флуиди ама доста различни ... за нашите мащаби :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре знам кое какво е, за разлика от теб.

Полирането си е полиране, при този процес се отнемат микрони!!! Това за което говориш ти е шлайфане, фрезоването пък е 3-то нещо.

На ти на тебе една голяма сламка, като полираните повърхности са хубаво нещо, защо топчето за голф не е абсолютно гладко ами е оформено потози начин:

Публикувано изображение

 

Да се полира дросела е пълна простотия, да се сложи по-голяма клапа - може би има смисъл, но при засилен двигател. Оформянето на дросела като фуния със сигурност е по-добре дори и да не се пипа нищо. Ъгълът под който трябва да се направи е до 3,5 градуса. Тромпетът пък е по-подходящия вход от просто отрязана тръба, тръба или каквото се сетите, тъй като "олавя" по-голяма част от ускорения поток.

Повърхностите подходящи за флуидите в двигателя не трябва да са полирани, огледални, ами просото да са загладени с например шкурка 150-400. Има и специални инструменти за тая работа.

 

И B серията винаги е по-потентния двигател от Д. Д-то е по-ефтин до някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

споко -пaрадкоске няма нужда да обяснваш да се хабиш каквото и да кажеш то минава през ушите но не влиза в главите ;)аз като отида и кажа примерно да ми полират колата не ми я връщат матова или Грапава а лъскава ;) и готина :) лукчо а тия неща дето ги написах по нагоре гледах сеир просто ;) (ама явно и ти си полирал и си слагал полирани части виждам че ги разбираш :P )няма ли да изкараш някои полирано колянце и ти ;) ;) :) :) :)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митя, да ти подаря ли такова топче да видиш че повърхноста гладка до блясък ? вдлъбнатините са съвсем друга тема на разговор ... те са по-скоро "форма" отколкото "повърхност" ... До сега си мислех, че си образован човек ... Шлайфане - grinding : http://en.wikipedia.org/wiki/Grinding_%28abrasive_cutting%29Полиране - polishing : http://en.wikipedia.org/wiki/Polishingшлайфането е процес, при който абразивно се отнема материал - шлайфането с подходящ абразив може да доведе до огледална повърхност - но целта на занятието е формообразуване, а не промяна на вида на повърхноста ...Полирането е процес при който по абразивен или химически път се променя грапавоста в посока увеличаване на блясъка ...фрезоването даже не мога да си представя как го намеси тука и поради тая причина ще си замълча :)Кире, ти всичко го праиш за сеира чичовото ... за това и не те вземат на сериозно хората като пишеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам до какво ниво на грапавост се води Полирано или Шлайфано но това тук свети кат на дявол окото

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Киро ,знам,че със моята Д14-ка не мога да те впечатля,неми е и това целта. Хората са казали-практика без теория и теория без практика не може. Ти имаш практика ,аз ти казвам кво съм чел по дебелите книги. Може би ти си по наясно от инженерите които са ги писали,може !!! Ако искаш да ти пратя една дърта книга,от времето когато Ланча Стратос е неколкократен шампион на ВРЦ да прочетеш малко да се убогатиш,че твойта работа едно си знае баба ,едно си бае. Защо разглеждаш един тунинг,само при един двигател? Б16 и край! Да на Русия е Б16 и ,ако на някой колега дори и със Д13 мини-ме това ще му помогне,защо да не го обсъждаме не мога да разбера. Аз имам Д14,не се славя като тебе като мега тунингьор и си мислиш ,че съм пълен лемеш,нека,но само аз знам какво знам. Не пиша тука по по-такива теми,защото винаги ще се намери някой интелегент,който да каже това не е вярноо,въпрек и че го е измислил баш инженер. Та мисълта ми беше за Ланча Стратос-а,хората навремето са се мъчили и мъчили и са открили,че за да се насочи един флуид по даден начин със максималната скорост по най-краткия път до горивната камера,трябва да си играят на шлайфане и полиране. Да си чувал за полиране на горивната камера,казвам полиране(до блясък) и полиране на челата на буталата за да се намали челната температура и постигане на по добро вихрово смесване на съставките? Топлата вода е открита отдавна ,не от мене и не от теб,защо спориш ,че нещо няма ефект когато то се е доказало във годините във редица шампионати и прочеее. Един двигател се прави по съответните изисквания по които работи производителя,съответно по изисквания се правят и частите за този двигател.Естествено ,че никой няма да ти сложи топ-пърформънс смукател,като може да дадеш 800$ за него нали??? Емо някъде беше казал ,че стоковия смукател на Б16 със малко играчка,полиране и портване издаржа и до 10000+ РПМ и къв е смисъла от тия една кошница кинти за нещо което може да се постигне и във къщни условия. Тия смукатели,прехвалени и прочеее тунинг тъпотии са измислени от такива като тебе ,като мене които са седнали и са си рекли-деба кво не му е наред на тоя смукател ,че колата увяхва на 9000 оборота,я дай да го престържем,я дай да пуснем един друг със нашето име да правим кинти от хората,е те така мой. Не разбирай,изказванията ми като заяждане ,но защо тръгвате да разсъждавате в/у нещо което се е доказало отдавна???П.П. Лека нощ!П.П.2Поздрави на всички!

Редактирано от PETE_TONG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

никои не се заяжда(важното е спорта да се развива за кеф или за победа важно е да се работи :P виж снимките по горе на колегата-> ГЛавата блести ПОЛИРАНА Е (с това съм доста съгласен !)колектора на последната снимка е матов ! огледаи го добре сравни го с главата (камерата и изпускателните портове(които са огледало общо взето )и моята теория ще се потвърди :lol:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе ПЕТЕ, на Стратуса колектора не мислиш ли, че е полиран - защото е с турбо :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рул,на надува над бар и половина едва ли нещо със височина 05мм би му попречил да намери пътя към горивната камера. Идеята на това е друга ,мисля че със киро се разбрахме взаимно кво искаме да си кажем,мака че и на двамата ни е трудно да си обясним.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм икономист човек, на тия теми съм лаик! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

и в крайна сметка за или против полирането ? ефект ... ? казвайте стига сте се нареждали :lol:айде че в шкафа седи един дросел от х23 63мм от 3 месеца се каня да го модвам nа д16 ката да знам как да го лекувам да не го осера :lol:

Редактирано от ecs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECS на Н23-ката дроселът е 60мм. Просто ти го казвам, като инфо ако си имал предвид 2.3 двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така става щото хората си мислят че дросела се мери от страната на маншона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерване на вътрешния диаметър на дросел е много относително понятие,понеже има променливо сечение.Не бъркайте понятията ДРОСЕЛ и ДРОСЕЛОВА КЛАПА!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросел... за по-кратко, едвали някой тук визира дросел в другия смисал.Според мен дискусията си стана много прилична, щом още не сте се избили ;)Според мен чисто и просто има 2 школи: тези които полират и тези които не полират. И двете школи са постигали много добри резултати и май просто трябва да се примирим с този спор. Има обаче нещо друго което оказва сериозно влияние в този спор, а то е именно изказвания като "Толкова ли са тъпи американците че да дават $100 за нещо което няма смисъл" или подобни ;)Истината е че на този свят много хора дават пари за безмислени неща и огромен процент от тунинг индустрията се движи от желанието на хората да ползват лъскави и уж състезателни части. Истината обаче е че много малко неща по спортния мотор трябва да бъдат полирани. Полирането се ползва най-вече за ниско триене когато говорим за лагери, за намаляване на шанса за пукнатини и за други странности като например по-лесно отделяне на маслото от някои повърхности.Замислете се малко над това как бихте си продали ваша тунинг дроселова клапа :D дали ще е матова със видими дерюги или ще е полирана до съвършенство така че като засмучете някое врабче, то да се наслаждава на гледката докато пътува към горчивия край? 100% от фирмите занимаващи се с тунинг искат клиентът им да почне да слюнкоотделя като види частта, а това се случва като му продадат полирано парче желязо.Стига за полирането, малко за дроселовите клапи.Както всички знаем, всяка една част в двигателя е компромис. При дросела, ( Марто, за дроселова клапа говоря ;) ) пак става дума за компромиси.Потдържам идеята че всяка малка модификацийка спомага за цялостния успех и съм твърдо ЗА безплатните модификации.Аз обаче не виждам смисал да си полирам дросела. Бих го портнал леко и бих го напаснал към колектора, но не и да го полирам. По него има 3 елемнта, които според мен заслужават внимание. Най-важния е прехода от дросела към колектора. Ако дупката на колектора е по-голяма от дупката на дросела, бих направил лек конус към колектора. Ако 2-та диаметъра са равни, бих направил този конус в колектора. Другите неща са прехода от входния конус към цилиндъра в който седи дроселовата клапа. Там се получава леко ръбче, което бих тръкнал леко, но трябва да се внимава да не се нарани много цилиндъра, защото клапата уплътнява по този цилиндър. Последното нещо са винтовете държащи клапата към оста. Сигурно има начин да изчезнат напълно, но аз просто бих ги загладил.И все пак не бих полирал нищо по тази част на двигателя, защото не ми се занимава.п.с. VINKELA, снимките които си пуснал нямат нищо общо с полирани части, освен това подозирам че снимката е на недовършена горивна камера. Освен това ако си им набарал сайта, сигурно си чел кога полират... когато става дума за клиентски части а не за техни собствени проекти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има обаче нещо друго което оказва сериозно влияние в този спор, а то е именно изказвания като "Толкова ли са тъпи американците че да дават $100 за нещо което няма смисъл" или подобни  :P

Виждам че цитираш мое изречение и затова ще отговоря. 

Според мен не си ми прочел първия пост и малко прибързано ме цитираш  ;) . Никъде не съм написал че "американците дават $100 за да си полират дроселите". Написал съм точно обратното - американците не си полират дросела а дават тези пари за портване (сигурен съм че си виждал и преди сайта maxbore.com). С това съм искал да напиша че според тях (аз нямам мнение, понеже съм лаик на тази тема) е по-рентабилно да се портне, а не да се полира. По начина по които си ме цитирал се създава грешно внушение за това което съм написал. 

 

@mEtaka: относно дросела на H23 - точно 63 мм му е входа. Лично съм го измерил http://forums.hondabg.com/index.php?s=&amp...st&p=330546

Някой каза че не било правилно да се мери там, но не каза как е правилно, така че... 

 

ПП: Поздрави на всички участници в дискусията. ;) Аз чета темата редовно и ми е интересна ;)

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук ще вмакна офтопик малко дросела който имам е на 63мм от 2.3 двиг.... ще го слагам на д16-ка имам намерение смукателите да разширявАМ за смукателите искам малко просветление ;) погледнах от додо упгрейд.... ма нещо не схваштам :Pда кажат мозаците ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неможах да ти разбера последното мнение. Би ли го повторил ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно меренето на дросела и на б16ката е 62мм на входа но клапичката е точно 60мм и навсякъде се води 60мм.Сваляш дросела даваш газ докрая и мериш клапичката това е истинския размер,това на входа може и до 66мм да си го напилиш но дросела си остава 60мм ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...