georgivanov1 23 #1 Публикувано 17 Януари, 2010 (Редактирано) Здравейте колеги,видях тази информация в друг Форум от колега който е инжинер в рафинерия .Ето какви са триковете когато зареждаме горивоТрик nº1Зареждайте сутрин колкото се може по рано,когато температурата е най ниска.Всички бензиностанции складират горивата под земята.Когато е студено плътноста на горивата е по малкаОбратното се случва през деня, че повишената температура на почвата, както и горивата, са склонни да се разширяват.Така че, ако пълните резервоара по обед, следобед или вечер, един литър гориво, не е точно един литър.Трик n'2Когато лично пълните резервоара, не натиснете пистолета докрай. Според налягането, което се осъществявана пистолета, чиято скорост може да бъде бавна, средна или висока.Предпочитайте по-бавния режим на работа и ще спестите пари. Когато се пълни по-бавно, той създава по-малко пара и наливате повече гориво. Всички маркучи са снабдени с пароуловител който връща парата обратно в цистернатаАко пълните резервоара с натискане на пистолета на макс, определен процент от скъпоценната течност, влизаща в резервоара на колата се превръща в горивна пара , която се връща по пароуловителя(surtidor) на маркуча връщайки се в цистерната на бензиностанцията. Това прави бензиностанциита да възстановят част от продаденото гориво, а крайния потребител да плаща повече, все едно той е получил реалната количество гориво,а е заредил по-малко гориво в резервоара плащайки повече пари.Трик nº3Pълнете peзервоарa преди да е паднал наполовина.Колкото повече гориво има в резервоара, по-малко въздух има вътре. Горивото се изпарява по-бързо, отколкото си мислите.Големите бункери на рафинериите са с плаващи тавани, които отделяат въздуха от горивото, за да се поддържа минималното изпарение Трик nº4Не пълнете резервоара, когато бензиностанция бива зареждана.Ако стигнете до бензиностанция и видите автоцистерна, че зарежда , или вече е заредила, избягвайте да зареждате в този момен.При презареждане на депото, горивото което е останало бива размесено от другото вдигайки всички боклуци и утайки останали по дъното. В този случай рискувате да заредите мръсно горивоДано тази тема ви бъде от полза Редактирано 17 Януари, 2010 от georgivanov1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a4oTo 1 #2 Отговорено 17 Януари, 2010 Браво Наистина е полезно това .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #3 Отговорено 17 Януари, 2010 Интересно наистина Браво! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rumaneca 2 #4 Отговорено 17 Януари, 2010 Ще ги имам предвид тези съвети. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sa6o46 21 #5 Отговорено 17 Януари, 2010 това не го знаех тенкс! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #6 Отговорено 17 Януари, 2010 все пак инжинери са го мислили Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Iceman4o 0 #7 Отговорено 17 Януари, 2010 Много полезни съвети. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #8 Отговорено 17 Януари, 2010 звучи интересно,но не виждам колко толкова ще влияя времето като температура при положение че горивото е в цистерни под земята и то на добра дълбочина.за другото ще пробвам,иначе ходя рано за да няма маймуни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #9 Отговорено 17 Януари, 2010 1 не е отговаря на истината.Под земята температурата целогодишно е 5-10градуса. Няма вечер няма сутрин.По принцип Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #10 Отговорено 17 Януари, 2010 това за температурата може да важи само ако бензина се качва по някаква плетеница от тръби заровени на педя под асфалта,но никой няма да им позволи да го правят така защото е опасно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #11 Отговорено 17 Януари, 2010 Аз пък съм чувал че затоплят горивото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gena_bs 12 #12 Отговорено 17 Януари, 2010 (Редактирано) Благодарности за информацията!Подкрепям колегите, че точка 1 не е вярна! Има реализирани еко-проекти за икономия на енергия при затопляне на водата. Основното при тях е, че се монтират водни резервоари на дълбочина под 10м точно, защото температурата е сравнително постоянна, както е посочил колега по-горе.Относно зареждането от цистерните - вярно е, че се дига мътилката, но освен филтрите на входа и изхода, има и противопожарни блокировки на колонките. Т.е. по време и малко след зареждането не може да се задействат помпите за горивото.Това за дозареждането на резервоара е много интересно и логично!Обаче не и в нашата държава! На мен са ми източвали почти пълен резервоар и оттогава държа не повече от 20 литра в него. Освен това пълният резервоар тежи доста и оттам се качва разхода на гориво. Не съм сигурен кое ще е повече - изпареното количество бензин при зареждане или повишеният му разход от увеличената обща маса на автомобила! Редактирано 17 Януари, 2010 от gena_bs Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #13 Отговорено 17 Януари, 2010 (Редактирано) Трик nº1Причината за по-ниска темп. е да не се образуват т. нар. "парни тапи" по тръбопроводите, които способстват празен ход на дебитомера. При парни тапи дебитомера отчита литраж, но от пари, които впоследствие се изпаряват директно в атм. Горивните пари се кондензират в пароуловители. които са монтирани непосредствено след дихателите за да се намалят фирите. Същите пароуловители са преди пистолета за зареждане, каквото излезе от пистолета е невъзможно да се върне обратно в депозитния съд (подземния резервоар). Трик n'2Принципът е абсолютно верен! Причината е отново пари и инерционен момент на разходомерните устройства. Много от дихателите и пароуловителите (в БГ навсякъде) са наземни за да се спести допълнителен съд за доохлаждане на кондензирани пари и последващото им връщане в подземните резервоари. Трик nº3"Големите бункери на рафинериите са с плаващи тавани, които отделят въздуха от горивото, за да се поддържа минималното изпарение"За по-тежките горива (авиационен бензин, реактивно, дизел) са понтонни покриви (подвижни или плаващи). За бензинови резервоари абсолютно задължително са с твърд покрив и клапанни дихатели. Никъде бензин не се съхранява в резервоари с понтонни покриви. Понтонните покриви не позволяват генериране на пари от изпарение на течното гориво и последващо свръхналягане на парите, които превантивно да се изпускат в атм. Бензина започва да се изпарява при около -44 градуса по Целзий и от плаващия покрив става "прекрасен" детонатор.Трик nº4"Не пълнете резервоара, когато бензиностанция бива зареждана"Причината е, че всеки подземен резервоар на всяка бензиностанция е с водна възглавница и като се зарежда престояването е с цел да се разслои горивто от водата, чието ниво е м/у 40 и 60 см от дъното. Другото е, че след забраната на тетраетилолово-то (оловни бензини) в момента е заменен от метилтретиченбутилетер МТБЕ, като високооктанова добавка. А МТБЕ е водоразтворим. Затова в горивата се слагат пасиватори като добавки и деемулгатори.МТБЕ е забранен в САЩ и Канада по еко-съображения! Редактирано 17 Януари, 2010 от waterwet Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #14 Отговорено 17 Януари, 2010 Nr 1 си е верен - за пропан-бутан.Лични наблюдения Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #15 Отговорено 17 Януари, 2010 Колега waterwet - респект! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #16 Отговорено 17 Януари, 2010 Nr 1 си е верен - за пропан-бутан.Лични наблюденияСпоред мен не баш тъй, защото някъде вечния фен на пропан-бутана (Админа !!!) беше писал, че в зависимост от атмосферните условия - доставчиците на гориво смесват различни количества пропан и бутан, за да се избегнат разни фатални последици от рода на гърмежи. !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Not_Impossible 0 #17 Отговорено 17 Януари, 2010 Nr 1 си е верен - за пропан-бутан.Лични наблюденияИмаш право!!Пример:Баща ми кара от 4 години автомобила си на гАзЗ !!!През лятото 50литра АГУ събира 46.84784636.... не точно !!!През зимата същата 48- 49 литра...Правите си изводите надявам се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #18 Отговорено 17 Януари, 2010 Извода е че бутилката се разширява зимата и свива лятото. елементарно !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bate_em4o 55 #19 Отговорено 18 Януари, 2010 Я!Това е нещо ново! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoianzho 0 #20 Отговорено 18 Януари, 2010 Много Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #21 Отговорено 18 Януари, 2010 А този "инжинер" дали знае, че стените на цистерните са двойни, а между тях има въздушен пласт? Въдухът какво беше... май изолатор? После, нагряването на почвата по никакъв начин не може да се отрази на цистерната, защото тя е на такава дълбочина, че слънцето трябва да грее, да грее и пак нищо няма да направи. За бързите и бавните степени съм пас. Има колонки на които както и да натискаш зареждат бързо, други колкото и да ги натискаш си сипват бавничко. Аз лично независимо как сипвам всеки път зареждам едно и също. Зареждам само на ЕКО, защото бензинът там допада на Кибика ми и има повтаряемост на резултата между отделните им бензиностанции, в смисъл на заредено количество и качество.Относно т. 4 - по време на зареждане колонките просто не работят, така че това никакъв съвет не е. Ако зареждат бензиностанцията с, примерно, 100 октана няма никакъв проблем да си заредиш 95.Това по-скоро са някакви умотворения на човек, който иска да се направи на интересен и да блесне пред другите със "знания". Така се създава фолклора - сега като тръгне от форум на форум, като се доразкраси и те ти те на. Зареждайте само на нормални бензиностанции и не се занимавайте с глупости! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KrisKy 0 #22 Отговорено 18 Януари, 2010 Мерси за полезните сьвети колега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #23 Отговорено 18 Януари, 2010 А този "инжинер" дали знае, че стените на цистерните са двойни, а между тях има въздушен пласт? Въдухът какво беше... май изолатор?Има вакуум. Въздухът е, както твърдиш - изолатор, но е и окислител, което е най-неприятната комбинация, когато става дума за гориво. Идеята ти е безспорно правилна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #24 Отговорено 18 Януари, 2010 Относно т. 4 - по време на зареждане колонките просто не работят, така че това никакъв съвет не е. Ако зареждат бензиностанцията с, примерно, 100 октана няма никакъв проблем да си заредиш 95.Това по-скоро са някакви умотворения на човек, който иска да се направи на интересен и да блесне пред другите със "знания". Така се създава фолклора - сега като тръгне от форум на форум, като се доразкраси и те ти те на.Това е така и не е така.От значение е колко време не работи след зареждането, защото утайката изисква известно време да стигне дъното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
catalepsy 12 #25 Отговорено 18 Януари, 2010 Ето нещо и от мен може да помогне при размислит и страстите!Специално за пропан-бутана-има няколко начина за сахранение на пропан или бутан или микс -Това са газове които при определни условия са течност а не газ-температура,налягане са факторите които водят до това!Съхранението на бензиностанциите е в дебелостенни резервоари пропана е в течно състояние поради високото налягане при което се съранява и температура-НО трябва да се поддържа това налягане и температура на газа-за да бъде течност-при промяна на един от факторите има и промяна на състоянието -образуват се пари!По топло повече пари!По малко налягане повече пари!Сущо така пропана може са се сахранява и при нормално атмосферно налягане в тънкостенни съдове-но температурата трябва да е -минус 45 градуса-и се изисква компресорна установка за сабиране и втечняване на парите за подържане на течното састояние на газа!..Изводите оставам на вас!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Not_Impossible 0 #26 Отговорено 19 Януари, 2010 Цистерните са направени на принципа на термоса: Две стени разделени помежду си с херметически изолиран въздух И да колега user, прав си слънцето и на земята да слезне няма да стопли цистерна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
3AgHuK 3 #27 Отговорено 19 Януари, 2010 Добре е да се знае аз лично не ги знаех тези неща.Мерси Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #28 Отговорено 19 Януари, 2010 Извода е че бутилката се разширява зимата и свива лятото. елементарно как ще се разширява бутилката, да не е от гума? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #29 Отговорено 19 Януари, 2010 Сега.. по принцип метала има температурно разширение/свиване...Обаче е толкова фрапиращо олигофренски поста че незнам как помисли, че говоря сериозно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARUSHEV 14 #30 Отговорено 19 Януари, 2010 хм хитро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #31 Отговорено 19 Януари, 2010 (Редактирано) това за температурата може да важи само ако бензина се качва по някаква плетеница от тръби заровени на педя под асфалта,но никой няма да им позволи да го правят така защото е опасно.Тук си прав под асфалта и бетона който е около колнките има заровени маркучи който са на около 100см дори и повече. Маркучите са от цистерните до колонките ,разбира се. над тия маркучи има около 80см валиран чакъл ,а останалите 20см са асфалт и където трябва ,шлайфан бетон.А цистерните .. горната им част е на около 90-100см под земята, като цялата е покрита със ситен филц и в зависимост къде се намира с чернозем или пак бетон.Незнам как температурата може да влияе. П.П. Миналото лято това ми беше работата. Ако минавате през Калотина има една нова Шел бензиностанция точно на границата ,там си изкарах стажа. Редактирано 19 Януари, 2010 от Aleksandyr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HONDAANGEL 0 #32 Отговорено 20 Януари, 2010 колегаы работил съм в петрол - от рафинерията горивото се зарежда на 15 градуса при превоза се изстудява или затопля при в цистерната на бензиностанцията никога не може да се поддържа постоянна температура през зимата е ниска през лятото по-висока така че колегата е прав за точка 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #33 Отговорено 22 Януари, 2010 (Редактирано) А филтрите на колонката за какво ли се поставят ? / трик 4 / Редактирано 22 Януари, 2010 от mr_petroff Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dani13 0 #34 Отговорено 23 Януари, 2010 Това дали го е писал инженер или най-обикновен служител на бензиностанция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #35 Отговорено 23 Януари, 2010 Ако е инженер, работещ в рафинерия, то със сигурност няма кола и не е зареждал и/или се е запознавал с технологията на бензиностанция и изискванията за съхранение на горива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
danail_delchev 15 #36 Отговорено 24 Януари, 2010 относно работата на колонките-работил съм 3 год.на ОМВ и съм присъствал на стотици зареждания с гориво,колонките винаги си работят и никоа не са спирали работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #37 Отговорено 26 Януари, 2010 Много добра тема колега! Евалата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgihristow 0 #38 Отговорено 26 Януари, 2010 За газта искам да отбележа че съм работил в доставката и температурата е от голямо значение и гледахме винаги камиона да пристигне по обед да зареди обекта а в завода винаги вечер така ни оставаше газ за нашите коли така че замислете се колко идва до бензиностанциите и колко до нас....за качеството да не говорим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #39 Отговорено 27 Януари, 2010 Този месец е приет нов закон в Евро съюза,задължавайки всички нови бензиностанци да са инсталирани с дадените пароуловители,а до 2012 год. всички останали трябва да го инсталират.Защо?Целта на цялата тази работа е по малко вредни емисии да се отделят в околната среда.Как мислите,това ли е целта или е ущетяването на крайния потребите/т.е.ние/ правейки петролните компании и правителствата по богати?Но като ни вдигат всеки ден цената на бензина,това за изпаренията не го включват като печалба и го премълчават Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #40 Отговорено 28 Януари, 2010 тия дни зареждах на -15, сигурно съм на супер далавера Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове