chirenski 18 #1 Публикувано 17 Август, 2009 Здравейте!Малко предистория: Чета този форум повече от година, а от февруари тази година почнах и да пиша в него ( тогава си купих колата ). По стечения на обстоятелствата се сдобих с познатата на много Сивик 4г д16а6 от тази тема : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=18383. От февруари месец до момента, успях да отстраня всички технически повреди,които имаше и които възникнаха.Сега смея да твърдя,че колата е в изрядно техническо състояние и е време да вдъхна малко живот на мотора.Отначало си мислех ,че ще ми е достатъчен ,но уви много бързи Хонди из Варна Имам нужда от няколко съвета как да стане това.Сега да кажа с какво разполагам и какво целя :dry:1-во за Б серия финанси няма; искам ама няма Двигател : д16а6 , пълен сток ( единственото за което не съм сигурен е ,че по данни на предишния собственик колата има чип, не съм сигорен, защото ми се струва ,че ако имаше чип щеше да върви поне малко повече)По колата ми до момента майстор не е пипал, и предпочитам да пипат колкото се може по малко ( не целя да обидя никой зная ,че има доста кадърни майстори, но на мен ми е тръпка да си правя сам колата.) Под ръка имам и оборудван автосервиз, който мога да ползвам по всяко време.Цел , да върви на едно с коли около 150к.с От около месец чета за въпросната "mini-me" конверсия общо взето разбрах ,че ми трябва глава от д16з6 или д16у8 и някой , който да ми пипне ЕКУ-то. Повечето теми в нашия форум са за Д15 , но никаде няма конкретни резултати за моя мотор от конверсията ( всеки казва ,че е доволен , ама колко доволен ?!) Друг основен проблем са детонациите някой да се е борил с това чудо ?! Според този сайт с глава от д16у8 компресията става прекалено висока и от там голям риск за така нареченото детонацино горене. От тук и два и моята голяма дилема коя глава да взема от у8 или от з6 ?! Та ако на някой му занимава да обеснява и се е сблъсквал с подобни размисли нека си напише мнението ще бъда безкрайно благодарен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #2 Отговорено 17 Август, 2009 (Редактирано) Ето още един линк точно за А6 блок http://www.geocities.com/chipman_13/mini-me-parts.html ЕЦУ-то ако е чипнато изглежда горе долу така Редактирано 17 Август, 2009 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #3 Отговорено 17 Август, 2009 Ехаааааа, това от снимката е първото чипвано от мен ЕЦУ.... ама съвсем първото, даже това е платчицата с която разбрах че има и такъв вариант за чипване и заради това ЕУЦ съществува 3-тия вариант за чипване описан в pgmfi.org Ехааааа, даже е с разноцветни жички По същество... Степента на сгъстяване не е особен проблем. с глава от з6 идва 10:1 а с глава от У8 идва 10.3:1И двете са поносими. Д15-ката я карах на 10.7-10.8. Бих ти препоръчал да се придържаш към степени под 10.5 Не че не става и нагоре, но тези комбинации от глава и бутала като че ли не са много защитени от детонации. Б серията се справя доста по-добре, но на мини-ми-тата детонациите си се появяват. С настройки се оправят нещата, просто са си по-предразположени от Б серията.Ако имаш избор за глава, аз лично бих предпочел У2/У8 по възможност не пилена. Ако ще е З6, можеш да и свалиш 3-4 десети.Разгледай сайтовете и разбери точно какъв ремък ще ти трябва.. аз не помня. Задължително гарнитура от З6 и много внимателно да си почистиш блока от клинкеритовата гарнитура Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #4 Отговорено 17 Август, 2009 (Редактирано) Емо, не че искам да ти убивам носталгичните спомени ама това ЕКУ съм го чипвал аз chirenski,и аз си правя една 4-ген самоче е 1.5 . Ако мога да типомогна с нещо питай. п.п. моята съмя докаралдо тук http://forums.hondabg.com/index.php?showto...30&start=30 п.п.п. Може да си ползваш тази тема да пишеш какво си направил. Ще я следя с интерес Редактирано 17 Август, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #5 Отговорено 17 Август, 2009 Емо, не че искам да ти убивам носталгичните спомени ама това ЕКУ съм го чипвал аз Не е честно, и мойто така изглеждаше сега като се загледах наистина кабелите излизат отстрани на платката а на мойто излизаха между 1 и 28-ми пин.... нищо де, носталгията все още си е на лице Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #6 Отговорено 17 Август, 2009 Все още върши работа твоето ЕЦУ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #7 Отговорено 17 Август, 2009 Ето го Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #8 Отговорено 17 Август, 2009 малеееее споменът ми наистина бил съвсем грешен.... мерсииииии Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #9 Отговорено 17 Август, 2009 @teror1sta Ако правилно съм разбрал ти сам си си чипнал ЕКУ-то , ако е така може ли да споделиш как става и дали се изискват някакви специални познания ( освен да запояваш ) ? Мерси предварително .1net знам ,че ти много им разбираш да Еку-тата , но знам че си и доста зает , ако можеш драсни и ти 1-2 реда относно чипването Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #10 Отговорено 17 Август, 2009 това е общото описание за ПМ6: http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.p...ChippingOBD0PM6а ако твойто е от малко по-старите и няма място за чип, се прави по един от тези начини:http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.p...ppingAn88-89ECU Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #11 Отговорено 17 Август, 2009 изцяло съм се ръководил от втория линк Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #12 Отговорено 5 Октомври, 2010 Да съживя малко темата (ехеее то минало повече от година ... ) Така след много мислене, четене, чесане и т.н. Най сетне се реших какво да правя с колата Идеята е д15б2 мини-ме на мястото на сегашния д16а6(продължава да трака на студено след смяна на биелни лагери и т.н. за това реших да го карам докато спре, надявам се до тогава да е готов новия/ревизиран д15). До момента имам разглобена д15(до последното болче) в сравнително добро състояние, хонинга си стои, биелните лагери не са в цветущо здраве, основните са много леко надрани Имам и ЕКУ ПМ6 дето може да пуска онези +12в. до онзи вълшебен клапан Имам нужда от малко помощ с основните лагери тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=52815 съм писал какъв ми е проблема с тях. Довечера ще пусна малко снимки от разглобяването Има още доста неща които издирвам ето тук : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=52695 ако някой има да свирка Специални благодарности на teror1sta, той е главния виновник да се хвана на хорото Публично заявявам, след разработката идвам в Габрово с многооооото бири които съм обещал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #13 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Ето малко снимки от разглобяването : Вала и част от основните лагери : Редактирано 5 Октомври, 2010 от chirenski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Офф - тва д15 в 4 генерация болест ли е или диагноза ? Редактирано 5 Октомври, 2010 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #15 Отговорено 5 Октомври, 2010 Кинтата която ще налееш в добре спретната и настроена атмосферка за да върви толкова ще е на кантар с тази която ще налееш за... говоря на сток глава и блок и без в-тек ще върви повече от 150 стокови коня Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #16 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Не се лъжи с тея турбо глупости (за да стане истинско там трябва МнОгО лев) N/A рулезз Айде стягай я тая кола, че Габровската група чака с отварачки в ръка Редактирано 5 Октомври, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #17 Отговорено 6 Октомври, 2010 Искам N/A с Втек тея турбо щуротии с 1000лв не стават .... като хората а и къде, къде по приятно е да разминеш някой с 1.5 литра и да те гледа опулен Вече е решено по кой път ще тръгна за турбо евентуално след поне година каране на мини-ме-то и тогава може да се замисля, но като хората това с заводските карантии не ме кефи Днес по обяд ще ида до магазина да видя какви основни лагери ще ми предложат, както и ще покажа моите на човек на автомонтьор на който вярвам и да се надяваме,че до края на месеца блока ще е измит, сглобен с всичко и пълен с масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #18 Отговорено 6 Октомври, 2010 Офф - тва д15 в 4 генерация болест ли е или диагноза ?Не бе. 4-та генерация е нелечима болест, а D15 е най-тежката диагноза! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnyboy 1 #19 Отговорено 6 Октомври, 2010 а D15 е най-тежката диагноза!А да ти поставим на тебе една диагноза? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #20 Отговорено 6 Октомври, 2010 Що бе тя твойта да не би да е друга Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #21 Отговорено 8 Октомври, 2010 Малко развитие по темата Мнооооогоо бавно напредвам с почистването п.с. ако някой има идея за обезмаслител по силен от Меглио, дето не ебава алуминия да пише моля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #22 Отговорено 8 Октомври, 2010 (Редактирано) п.с. ако някой има идея за обезмаслител по силен от Меглио, дето не ебава алуминия да пише моля Килаф. ама на английски .ползваме го в работата в праховото и е класика .П.П капоне скоро ще се поболявам май и аз. Редактирано 8 Октомври, 2010 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #23 Отговорено 24 Октомври, 2010 Малко развитие, след вчера и днес по цял ден в гаража резултата е на лице имам сглобена глава/шлайфана, почистена с припаснати клапани и готова за монтаж/ както и сглобен блок. Окончателния списък с части/извършени дейности е следния: Блок д15б2/хонингован,почистен,проверен за кривини/ Бутала д15б2(PM3)/изчистени като нови в сервиза гледаха :P като им казах,че не са нови просто съм ги чистил 24 часа/ Колянов вал д15б2/подобаващо зачистен и до там/ Основни лалгери Taiho /в предписаните допуски са/ Биелни лагери ACL Duraglide /за тях нямах нерви да ги меря/ - PlasticGauge е едно много,много пипкаво нещо! Сегменти NPR/сложил съм ги като по учебник само дето не ползвах транспортир,че да меря ъглите между ключовете/ Гарнитури уж комплект ама не съвсем(половинате неща, които ми трябваха ги нямаше) марката е "КР" вносителят е Евро07 имайте едно на ум! Поне гарнитурата за главата е метална и изглежда доста истинска... ще видим ... Всичко е STD. В общи линии съм доволен от резултата до момента успях да сглобя това за 1 ден без да си давам зор,като се има в предвид,че съм предпечатар и това ми е просто хоби . Доста се стреснах като завъртях КВ на ръка след като завих биелите, но в последствие след 20тина оборота почна да се върти "мазно" Пък и майсторите като го видяха казаха, че добре(направо щях да ги разцелувам, нямах никакво желание да разглобявам и т.н.). Тук е момента да благодаря отново на teror1sta за съветите и да се извиня за тормоза по телефона За момента остана, да си набавя някой дребни части по главата - fenabg ще оправи нещата сигурен съм, както и ремък, ролка обтяжна, водна помпа и раздвижна ролка. Продължавам да се чудя дали да си сменя болтовете на главата (за това и не я стегнах днес) старите са с доста боклуци по резбите както и леко разтегнати, от друга страна са оригинални и мотора не беше отварян преди мен. Докато тези, които мога да си позволя са "някакви", но пък нови. Дилемата е голяма ако някой има идея нека подскаже Това е от мен отивам към леглото, защото бяха едни доста "леки" почивни дни .... п.с. мамка та им на тези дето са измислили закопчалките на клапаните/кученцата/ ... мамка им дребни човечета с неврачни пръсти ... мойте не са такива ... пък и как летят и колко лесно се изгубват .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #24 Отговорено 15 Ноември, 2010 (Редактирано) Пфф малко развитие След два дена мъки, мотора вече е в коша и почти всичко по него е навързано. Искам да дам един съвет на всички новобранци в професията като мен ВНИМАВАЙТЕ когато стягате в алуминий (блока целия е алуминиев), щях да съм готов миналата седмица но се прецека резбата на обтяжната ролка. Вчера след като беше оправена гореспоменатата резба, тръгнах да завивам масления датчик и просто гнездото му се сцепи на три парчета.... така,че отново ВНИМАВАЙТЕ ! След гореспоменатите греди, днес много силно се надявам да запаля. Датчика вече е навит(дано не тече), остава делкото да поизпиля и да сложа акумулатора, а да и евентуално да запаля ;) п.с. дано да нямам късмета на Sako_DJ, че и аз съм с основни лагери Taiho ... п.с.2 то във всеки пост пиша ама отновно хиляди благодарности на teror1sta ! Редактирано 15 Ноември, 2010 от chirenski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #25 Отговорено 15 Ноември, 2010 (Редактирано) п.с. ако някой има идея за обезмаслител по силен от Меглио, дето не ебава алуминия да пише моля Аз съм доволен от Медикс Грилл, но не знам как си взаимодейства с алуминий. Струва около 2лв, за разлика от безбожно скъпото Меглио. Шишето е бяло-сивкаво, а течността е бяла. Не е с пръскалка обаче и е по гъсто от меглиото. Не съм го ползвал по колата, а само в битови условия. Пробвай, поне не е скъпо. Редактирано 15 Ноември, 2010 от ZaRRicK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #26 Отговорено 15 Ноември, 2010 Една добра и една лоша новина след днес Мотора запали от 1вия път обаче работи точно 10 секунди преди да протече масло от преебаната резба на датчика Та идеята е следната ако някой се е сблъсквал с този проблем нека сподели някакво решение. Ситуацията е следната като навивах датчика за маслото(този който е над масления филтър), тялото в което се навива се пръсна на три парчета, залепихме ги с Bison течен метал бла,бла ... и резултата е на лице... Сега интересуваме тоя датчик мога ли да го преместя някъде другаде и просто да запуша шибаната дупка която остава ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #27 Отговорено 15 Ноември, 2010 Интересен въпрос. Мога да ти дам само едно предположение - не съм заничал много-много зад блоковете на колите, дето сме правили, та не съм сигурен какъв му е диаметъра на резбата на тоя датчик ? Май беше големшък, в смисъл - има ли вероятност да го навъртиш на мястото на прешър суича при втек клапана? Също така "тече" е силно казано - колко сълзи от там, пробвай да му навиеш тефлон на външната резба на датчика...п.п. Колко време го чака това нещо, след като го залепи с бизон - дават му максимална якост след 24ч. Тва лято лепихме трипътник за водна магистрала и все още държи. (от тея за газовите изпарители, със три еднакви фи'та - на разклонението му лепнахме една по-тънка тръбичка, за връщане на водата от стъпковото моторче) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #28 Отговорено 15 Ноември, 2010 (Редактирано) Чаках го 36-7 часа, не сълзи, направо си шурна ... и да има тефлон просто самото тяло е сцепено/спуканона мястото за oil pressure sensor на втек клапана, налягането не е ли по високо заради oil jet-a в тиквата ? Редактирано 15 Ноември, 2010 от chirenski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gergi 14 #29 Отговорено 16 Ноември, 2010 Не става ли счупеното тяло да се премахне или да се изпили по някакъв начин и на негово място да се залепи или направо завари ново тяло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #30 Отговорено 17 Ноември, 2010 Този проблем вече е решен, просто счупеното тяло се изпили (така,че да се изравни) и се наряза нова резба !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #31 Отговорено 17 Ноември, 2010 А свали ли картера като я прави тази процедура ? Че със сигурност са паднали стружки и фин алуминиев прашец ...... Надявам се си почистил всичко преди да палиш машината Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #32 Отговорено 17 Ноември, 2010 Да всичко е ок, с маслото, но пък сега от 2 вечери се ебават гумичките на трабата дето минава от водната помпа до термостата, днеска отново я свалих и утре ще се търсят нови О пръстени един господ знае от къде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
REDPOWER 4 #33 Отговорено 18 Ноември, 2010 (Редактирано) Да всичко е ок, с маслото, но пък сега от 2 вечери се ебават гумичките на трабата дето минава от водната помпа до термостата, днеска отново я свалих и утре ще се търсят нови О пръстени един господ знае от къде Ще проверя довечера за тея гумички и ще ти пиша.Мисля,че ми останаха като правих моя мотор и ако ги има ще ти ги подаря Редактирано 18 Ноември, 2010 от REDPOWER Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #34 Отговорено 19 Ноември, 2010 Мисля,че и аз имам такива гумички,но са за Б16.Дай некви размери да проверя дали ще имаш късмет Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #35 Отговорено 19 Ноември, 2010 Мерси колеги, намерих гумичките вече, ще види какво ще се случи тази вечер ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #36 Отговорено 21 Ноември, 2010 Да съживя малко темата Вече минах около 100тина километра без проблем Остава да доизмисля делкото как да го захвана, ако някой има снимки нека не се срамува да ги покаже , както и да сложя раздвижната ролка в края на месеца Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #37 Отговорено 21 Ноември, 2010 На единия от болтовете си е добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #38 Отговорено 4 Декември, 2010 От днес по едно кабелче,едни +12в стигат до едно вълшебно "клапанче" Направих едно две кръгчета и не можах да си сваля усмивката от лицето 30мин. след това.Сега остава teror1sta да удари едно голямо рамо за настройките и раздвижената ролка п.с. минал съм 300км. и след днескашните ми изяви не можа да се счупи, това ме радва много :lol: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #39 Отговорено 4 Декември, 2010 Хаи да ти е честиту барто.Значи я подкара .Много безаварийни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #40 Отговорено 4 Декември, 2010 Значи все пак имаше кабел на Б3 Нали съм ти казал:когато решиш, товариш си гъза в Д15-ката и идваш да я дооправим. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове