vtec-e 0 #1 Публикувано 2 Март, 2009 Здравейте колеги,Спрял съм се на следния автомобил: Honda Civic V - 96год. / 1.5 (90к.с) / 5врати (Англичанка)Мотора мисля, че трябва да е VTEC-E (D15Z3).Въпросите са ми:1) Запазва ли се икономията на този мотор (икономичния ви-тек), ако се конвертира на газ (когато е на газ) ?2) Разбрах, че ползва много скъпа л-сонда. Когато е на газ - има ли проблем, ако тя не работи ?Всякакви допълнителни мнения и коментари са добре дошли.Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AlexDJ 7 #2 Отговорено 2 Март, 2009 (Редактирано) Японците са измислили В-тек за бензин.. Според мен ще има разлика в варвенето не в горенето. Зависи от газовата уредба. ако е обикновена с плочка няма да гори малко.Аз карам с газовижикцион и гас бензин има разлика нат 5800-6000 оборота иначе няма никаква в горене и варвене .карам 1,4 без в-тек! Редактирано 2 Март, 2009 от AlexDJ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #3 Отговорено 2 Март, 2009 VTEC-а не се интересува от горивната смес, но ще ти трябва много добър газаджия който да я настрои. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #4 Отговорено 2 Март, 2009 Е кьде отиде ти-над 6000 оборота имало разлика- ми то при д14а3 там почти няма никой.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BP1 0 #5 Отговорено 2 Март, 2009 vtec-e ;е ще имаш големи грижи с тая гас.Първо сондата ще изгори и второ vtec-ка няма да ти работи след време.А забравих да ти кажа че ще почне да ти натяга клапаните.Според мен кофти избор ама ти си знаеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #6 Отговорено 2 Март, 2009 а сега де-щяла да натяга клапаните Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vtec-e 0 #7 Отговорено 2 Март, 2009 vtec-e ;е ще имаш големи грижи с тая гас.Първо сондата ще изгори и второ vtec-ка няма да ти работи след време.А забравих да ти кажа че ще почне да ти натяга клапаните.Според мен кофти избор ама ти си знаеш.Моля разясни малко от малко по-подробно:- какво ще направи газта на VTEC-a ?- като замине сондата, какво ще промени това на газ ?- как така ще натяга клапаните ?Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kleni 17 #8 Отговорено 2 Март, 2009 Витек клапана няма нищо общо с гзта,а това с натягането на клапаните нещо немога да го разбера Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stamatov 4 #9 Отговорено 2 Март, 2009 мисля, че не ти трябват мнения освен ако не си решил да караш тая кола докато не се разпадне или си решил никога да не я продаваш... според мен слагай газ продължавай да си се грижиш за нея както когато е на бензин и радвай на икономката щото явно искаш да икономисаш средства от към гориво (разбираемо инъче щеше да питаш за някой ъпгрейдче ) и след 1-2 години ще я продадеш ако не и по рано. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #10 Отговорено 3 Март, 2009 - какво ще направи газта на VTEC-a ?- като замине сондата, какво ще промени това на газ ?...нищо няма да му направи на Втека,а ако ти замине сондата ще имаш лаком Втек а не икономичен и проблеми като решиш да покараш на бензин....и едно въпросче толкова голям ли ти се струва разхода на този модел,че ще му слагаш газова уредба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vtec-e 0 #11 Отговорено 3 Март, 2009 Нека обясня малко по-подробно:Исках да купя такава Хонда, но с газова уредба, затова зададох тези въпроси.Днес гледах и карах колата - и на газ и на бензин. Само да кажа, че имам Rover 416Si (111к.с) с абсолютно същия салон и окачване. Като возия Хондата е 1:1 със Ровъра, но като динамика - нищо, ама абсолютно нищо общо. Много слаба тази Хондичка - ужас. Именно това е основния фактор, който ме отказа да я купя - слабата динамика. Днес бях с една Корса 1.0/12V (54к.с) и като се качих от Хондата в Корсата, имах чуството, че Корсата върви повече Колкото и да ми се иска икономия - няма да е това моторя, ще се търси такава с по-як двигател.Благодаря ви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #12 Отговорено 3 Март, 2009 ...ти направо ме шашакаш с очакванията си този двигател е направен единствено с цел икономия на гориво,а не да впечатлява с динамика аз и затова те попитах за какво ти е газ на тоя мотор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #13 Отговорено 3 Март, 2009 Накратко: Карам същия автомобил. Въпреки малкия разход на бензин монтирах газов инжекцион, тъй като минавам около 3000 км месечно. Няма да правя тук сметки- един колега ги беше направил в друга тема. Във вървежа и поведението на VTEC всичко си е ОК. До момента съм изминал 20000 км на газ без никакви проблеми. Разходът е условен, тъй като се оказа, че мн зависи откъде зареждам, но е приблизително 6-6.5/100 при скорост до 120 км/ч. Вярно, че ламбда сондата е широкоспектърна и скъпа, но е скъпа в Бултрако. Моята си беше 'отишла' преди да монтирам ГИ. Известно време карах в режим, в който ламбдата е игнорирана. Разходът беше малко по-висок. Скоро си доставих ламбда от Англия и сега всичко си ми е ОК и на бензин и на газ. Това от мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #14 Отговорено 3 Март, 2009 И аз съм със същата кола и вчера един Икарус как ме дръпна... Пич не знам каква е тая дето си я карал, ма моята си върви добре за 90 гЪзови коня и 1100кг. Тя си е такава - малко странна за каране - с по-дълги скорости и до 4000обм е удушена.. , но пък затова е икономична.По темата с газовите и икономиите - както е казал Мечо Пух - "Колкото повече, толкова повече" Ще кажа две приказки за колата,заради която и аз си взех Хонда - тя е на един мой познат и е на метан и за 40000км( и година и половина) нищо не се е повредило, но пък за сметка на това ,и колата, и уредбата са се изплатили... Да не говорим,че пича не е като да не й дава газ - на метан на 4та със 4човека си прави 180кмч.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mouzy 0 #15 Отговорено 4 Март, 2009 Здравейте,Карам Хонда акорд 1.8 136 коня 98година, колата е с газов инжекцион. Много се колебах преди да до сложа именно заради VTECa, а и заради цената 1700лв. Сега мога да кажа, че колата си върви без никакви проблеми разхода на извънградско е 10л. на газ и 9л. на бензин. Мощността е почти еднаква, чувства се разлика при скорост над 140км/ч. От тук нататък ви оставчм сами да си прецините. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tuntov_jr 15 #16 Отговорено 4 Март, 2009 Най-добре карай на бензин за да нямаш проблеми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #17 Отговорено 5 Март, 2009 На газ винаги ще ти се "вкопаят" клапаните в главата. Единственото неизвестно е - след колко време? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #18 Отговорено 5 Март, 2009 ;) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #19 Отговорено 5 Март, 2009 На газ винаги ще ти се "вкопаят" клапаните в главата.А тъй като на горе клапана се движи от пружина, може ли да обясниш как ще се "вкопае" от кое усилие? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #20 Отговорено 5 Март, 2009 На газ винаги ще ти се "вкопаят" клапаните в главата.А тъй като на горе клапана се движи от пружина, може ли да обясниш как ще се "вкопае" от кое усилие?От топлинното натоварване на леглото на клапана, но зависи от мотора, материала, настройката - много неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolai_fox 2 #21 Отговорено 5 Март, 2009 обикновено изпускателните клапани се натягат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #22 Отговорено 5 Март, 2009 Това става ако клапана не отваря до края и минават през него много горещи газове с висока скорост. Това е от кофти настройка и други фактори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolai_fox 2 #23 Отговорено 5 Март, 2009 каквито и настройки да имат клапаните изпускатъелните винаги ще се натягат - личен опит - по често регулиране на клапаните и това е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #24 Отговорено 6 Март, 2009 На газ винаги ще ти се "вкопаят" клапаните в главата.А тъй като на горе клапана се движи от пружина, може ли да обясниш как ще се "вкопае" от кое усилие?От характеристиката на материала. Колкото и да е уякчен и каляван все пак става дума за сериозен процент Алуминий и клапан от закалена и галванизирана стомана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mi7koN 9 #25 Отговорено 29 Февруари, 2012 Колеги някой има ли по ново мнение по въпроса с слагането на газ на Д15з3, че и аз съм решил да слагам на Англичанката газ. Интересно ми е също някой монтирал ли си е сам ГИ че не обичам разни хора да ми барат по колите. Насочил съм се към това http://www.autogasmarket.com/shop/products/24.html или http://www.autogasmarket.com/shop/products/109.html и дали някои е закопувал ГИ от този сайт? Благодаря предварително за мнението ви по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #26 Отговорено 2 Март, 2012 (Редактирано) Освен самата уредба ще тряя си купиш софт и кабел, след това ще станеш независим специалист което е наи добре за теб Монтажа не е нищо сложно, дори от обикновена е по просто Въпроса е да знаеш какво и как да пипаш по настроиките и да ти е познат софта.И внимаваи да не ти се натегнат клапаните или да се вкопаят някъде и да не могат да се изкопаят после абе я си караи на бензин и без тва газта стана скъпа заради многото потребители, нали знаеш че японеца бил правил ветека да върви на бензин въобще квото е правил японеца всичко е извънземно и невероятно , ти си тръгнал газ да слагаш Шегичкам се бре, слагаи нема се плашиш. Кои не харесва....., бензин на бензиностанциите има бол-еФтин Редактирано 2 Март, 2012 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Иво Ленков 132 #27 Отговорено 3 Март, 2012 По-добре да ти сложи ГИ човек,който разбира,все пак това не е шега работа.А и самият ГИ е важен какъв е и каква марка.Клапаните се регулират на всеки 20 х.км. и вси4ко е ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mi7koN 9 #28 Отговорено 3 Март, 2012 И внимавай да не ти се натегнат клапаните или да се вкопаят някъде и да не могат да се изкопаят после Колега ти ме уби направо Мерси за съветите, но мен самият монтаж не ме притеснява няма нищо сложно в това да се сложи газова уредба, по ме притеснява това с настройването на софта. Ако примерно сам си направя всичко и закарам колата при някой гЪзаджия дали ще се съгласи да ми я настрои само, поради факта как то написах в предния си пост че МРАЗЯ да ми пипат по колите, а какво остава да им дам да режат и да дупчат на поразия. Защото целта от цялата гимнастика с инсталацията не е само да отбия номера а що годе да си запази вървенето колата, не да стане като куц кон Мерси за съветите ви колеги, някой друг ако има мнение по въпроса моля да го сподели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka_t 83 #29 Отговорено 3 Март, 2012 (Редактирано) ... Насочил съм се към това http://www.autogasmarket.com/shop/products/24.html или http://www.autogasmarket.com/shop/products/109.html...Не съм много запознат, но относно Фобос-а, нямаш голяма (да не кажа никаква) файда да взимаш високия им клас, т.е. Фобос 1. Тази система се препоръчва за двигатели с повече от 4-ри цилиндъра. По-добре се насочи към среден клас - Фобос 2. Ще ти свърши идеална работа, а и е по-евтин.Разликата между Фобос 1 и Фобос 2 е, че на Фобос 2 компютъра е в пластмасова кутия, а на 1 - в метална. Съответно се води, че е по-добре защитен. Фобос 2 има повече "вградени" защити, при сработването на които (например при повишаване на температурата (на рейките ли, на компютъра ли, не знам точно)) колата може да прехвърли на бензин и след това, когато отново влезе в нормален режим, би трябвало сама да се върне на газ. Някои от тези защити (кои точно нямам идея) са излишни и могат да се изключват софтуерно (не знам дали всички или само някои). Фобос 1 се води, че е с по-добра електроника, съответно и заради това няма нужда от повечето защити, налични при средния клас. Работата обаче както казах е там, че високия клас е препоръчителен за коли с повече от 4-ри цилиндъра и съответно "половината" кабелаж ще ти остане свободен, а и повечето от опциите и възможностите, които ти предоставя - няма да можеш да ги ползваш на твоя двигател, а и няма смисъл. Дори и на по-мощни коли (около 150 к.с. и повече) казват, че ако двигателя е 4 цилиндров, отново няма смисъл от високия клас, достатъчно е просто да се сложи изпарител подходящ за по-мощни двигатели. Едно от предимствата, които ти лично би имал от Фобос 1 е по-голямата гаранция. Принципно и средния и високия клас ги дават с гаранция за определено време или пробег (което настъпи по-рано), като и за двете периода е 2 год., но пробега за Фобос 2 е 50 хил.км., а на Фобос 1 - 100 хил.км. Това обаче май е ако ти го монтират в сервиз. При положение, че ти смяташ сам да го купуваш и монтираш, не знам дали би могъл да се възползваш дори и от това предимство на по-високия клас.Относно монтажа, както казаха колеги преди мен, трябва да си запознат със софт-а, за да знаеш какво точно правиш с настройките. А настройките са "по-голямата" и фина част от монтажа. Принципно Фобос май имат едни автоматични настройки, които уж се правели лесно, но... ако не паснат, няма да ти работи както трябва, да върви както трябва или разхода няма да е какъвто трябва... Ако знаеш къде и какво да пипнеш, за да го ДОнастроиш - ОК, но ако не знаеш, ще видиш голям зор. А тръгнеш ли да припокриваш цялата мап таблица на газовия компютър с тази на бензиновия, "кутийка по кутийка", тестване и т.н. - това е много непосилна задача. Това май е и основния недостатък на българските ГИ. Италианските (не знам дали всички) имат опция за настройка, при която "графиката", която се получава при работа на двигателя на бензин въз основа на мап таблицата на бензиновия компютър, може сравнително лесно "да бъде зададена" на газовия компютър и според нея, той сам да си попълни мап таблицата за оптимална работа на двигателя, т.е. за да работи максимално "еднакво" като на бензин.Това е за което се сещам в момента. Успех с покупката и монтажа.PS: Както казах в началото, не ги разбирам много нещата. Не знам дали се изразявам правилно и дали всичко, което казах е вярно. Не претендирам за компетентност. Малка част от това което казах ми го обясняваше газаджията, при който монтирах ГИ на Civic-а, а по-голямата част - ми го е казвал познат, който има сервиз за газ/метан. Разпитвал съм го няколко пъти, много подробно ми е обяснявал, но колко аз съм го разбрал, колко съм запомнил - това вече е друга тема Ако има нещо грешно, по-компетентните - да ме поправят Редактирано 3 Март, 2012 от mitaka_t Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #30 Отговорено 17 Март, 2012 И внимавай да не ти се натегнат клапаните или да се вкопаят някъде и да не могат да се изкопаят после Колега ти ме уби направо Мерси за съветите, но мен самият монтаж не ме притеснява няма нищо сложно в това да се сложи газова уредба, по ме притеснява това с настройването на софта. Ако примерно сам си направя всичко и закарам колата при някой гЪзаджия дали ще се съгласи да ми я настрои само, поради факта как то написах в предния си пост че МРАЗЯ да ми пипат по колите, а какво остава да им дам да режат и да дупчат на поразия. Защото целта от цялата гимнастика с инсталацията не е само да отбия номера а що годе да си запази вървенето колата, не да стане като куц кон Мерси за съветите ви колеги, някой друг ако има мнение по въпроса моля да го сподели Не мисля че някои ще ти откаже да ти я настрои ако има нужния софт. За това е добре да се поинтересуваш къде какви уредби се монтират. Мои приятели от варна примерно си купуваха Стар газ на цена 450 лева по спомен, без бутилка, и кабела със софта струваше само 80 кинта, след това както казах са независими от никои. Настроиката не е кои знае какво, в упътването към софта си има инструкци, кое след кое следва и какво се прави, общо взето ако си я монтирал с правилните по размер дюзи настроиката става за 5 минути. (Говоря за авто настроиката, като задобрееш и решиш да се бъзикаш по таблиците с времената вече си е занимавка ) Но както по горе казах, разпитаи къде какви ГИ монтират избери си така наи пекъния маистор разчитаки на 6-тото си чувство макар че за мен такъв не съществтвува или поне аз още не съм го срещнал, (не говоря спецялно само за газаджии) питаи го какво ще ти струва, и след монтажа при него. Лошото е че ако нещо вземе да не се получава ще почне да вика - МИ не знам кво си правил как си го направил от мен толкова даи 30 лева. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
baibradar 0 #31 Отговорено 19 Март, 2012 Купувал съм ГИ точно от този магазин на линка но ходих на място а не онлайн. Пичовете са коректни. Купихме ГИ на БСМ беше най-евтин комплекта и го монтирахме на Мондео. Тоя изпарител Мимгас обаче дето го предлагат не струва сега му сърбаме попарата. Ако имаш възможност избери друг. Иначе с другите компоненти никакви ядове не е имало. Някъде в друга тема бях писал как сам да си сглобиш кабел за 5 лв. Настройката на БСМ се прави много лесно /доста по лесно отколкото на Фобос/. С автоматични самонастройки нещата заспаха от първия път, не се наложи никаква донастройка след това. Нещото което не ми харесва в монтажния кит е, че в комплекта е с диференциален датчик за налягане. Така виждаш само диференциалното налягане но не и налягането на газта при рейката. Бих предпочел два отделни датчика за МАП и налягане на газта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове