Jump to content
mitaka0007

Опит с монтиране на резервна гума и каране с нея ?

Recommended Posts

 Към колегите с нашият модел FR-V: 

 

Преди три седмици спуках предна дясна гума, и си монтирах резервната жълта, която никога не е била използвана...

Нося си я винаги вколата, и беше напомпена по изискванията-технически всичко ОК...

Минах около 7 километра до паркинга  до нас , и направо щях да полудея от нерви...! До сега само два пъти съм карал с резервната гума на субарото и с  60km/h нямах никакви проблеми , и се чувставах сигурен...

Сега обаче, карайки с 30 км/h по града направо имах чувството, че всеки момент предницата ще избяга .... , а я  дават да се кара до 80 km/h :ranting::confused:Особенно като завивах на светофарите се изпотявах здраво, пулсът ми беше към 200...  Реших повече никога да не я слагам... 

На вас какъв ви е опитът с резервната гума...?  Хондата ми беше още преди два месеца огледна отдолу, и всичко по окачването си беше ОК...

ТОВА НОРАМАЛНО ЛИ Е...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип никога не се слага ''патерицата'' на задвижващите  колела.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И особено на предна ос.

Патерицата върши работа за търкаляне.

Измислена е за компактност, та да има повече място за багажа.

Самата гума обикновено е стара и на пипане вече е пластмасова, а като добавим че е доста по-тясна и се губи връзка с асфалта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, aleksandur написа:

По принцип никога не се слага ''патерицата'' на задвижващите  колела.

А който е 4х4?

И Леджо е така SH-AWD, но е заводски с патерица, обаче не ми се е налагало да я ползвам.

Знам само че трябва да изключвам VSA-то, иначе няма да хареса на трансмисията, понеже самата патерица е с видимо по-малък диаметър.

За отпред не съм и тествал дали ще пасне, а е добре да съм подготвен при нужда, но не ме е застигала неволята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, mitaka0007 написа:

...

ТОВА НОРАМАЛНО ЛИ Е...?

Гайките също са важни.

Какви са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Патерица" се слага винаги на заднита ос, независимо с какво предаване е колата.

Ако е спукана предна, задната се мести отпред и си забиваш "патерицата" отзад.

Контрола на автомобила е от завиващите колела, а не от задвижващите!!!

 

Щом колата има "патерица", означава, че става на всички колела (предни или задни).

Редактирано от tenata
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде го пише това правило., че във книжката на Цр-в не го видях никъде. Не съм мерил патерицата но трябва да е същия диаметър. Там си пише ,че може да има различно сцепление. Това е докато стигнеш до сервиз, а не за постоянно.

 

Screenshot_20250530_094529_Samsung Notes.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си цитарал "може да има различно сцепление", което води до възможна загуба на контрол ако е на предните гуми, както се случило при колегата по-горе.

 

Колегата сам си е отговорил и го питай пак друг път къде ще сложи патерицата.

 

Това което не е написано, не означава, че е грешно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Питането ми е свързано със твърдението ,че не се слага никога на предна ос. Ако беше забранено, щеще да го пише. Затова е написано до 80 кил. и опасност от загуба на сцепление. Всеки сам преценява със каква скорост да се движи.

А японеца не е виновен,че караме 20 годишни коли и гумата се е спекла от седене в багажника.

Редактирано от gecata1059
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите... Гайките са оригиналните и всички са ОК....   

 Един вид стигнах до някои заключения... Обаче, нещо, което не споменах-  патерицата ми беше в началото с пo-малко въздух, и се наложи да извикам ADAC...Дойде за 15 минути, пусна ми копресор и  тръгна към следващия ,,проблем".... Защо, специалистът не ми направи забележка да сложим патерицта отзад....???! Както и да е..... Друг път не правя такава грешка!!!:worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 "патерица" се помпи на 3 атм. винаги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, venkostanev написа:

3 атм. винаги

4.2 (420 kPa) по-скоро. На всички го пише и ми се е набило в съзнанието.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провокиран от темата, реших да проверя как е при мен, понеже от 5 г. имам колата, но не ми се е налагало да "куцам".

Както казва наследникът ми: Имаш време - играйкаш си. :)

Оказа се че в упътването за модела не пише задължително на заден мост, но не бих я сложил отпред.

Принципно е с еднакъв външен диаметър на стандартната гума и не опира никъде в предния 4 бутален апарат.

Японецът проектант не е икономисал някоя йена, а и при 4х4 (макар и асфалтово) не би било сериозно.

Иначе джантата е алуминиева и естествено жълта - да знаят околните участници в движението, че колата е с временно ограничен потенциал. ;)

Вкарах и 1 атмосфера БГ въздух и си я прибрах обратно в "трюма".

IMG_20250604_090714_edit_664837421274071.jpg

IMG_20250604_090911_edit_665550176542192.jpg

IMG_20250604_090950_edit_664985201091757.jpg

IMG_20250604_092230_edit_665294107821398.jpg

IMG_20250604_092212_edit_665442094249500.jpg

IMG_20250604_092004_edit_665496284955221.jpg

IMG_20250604_092139_edit_665529216326570.jpg

IMG_20250604_095506_edit_665698943501023.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...