Jump to content
Mat1

ЕГР грешка, разход на масло и гориво - Jazz GD5

Recommended Posts

Здравейте. На скоро се сдобих с Honda Jazz 1.2 2005 на 211к км. Четох доста от темите тук свързани с моите проблеми, но останах леко объркан и реших да поискам съвет директно. Нов съм към автомобилния свят, но доста рязко влязох в матрицата. Моля да ме поправите ако някъде се изкажа неправилно :rolleyes:.

 

Трите проблема са в заглавието:

 

1. ЕГР грешка p0401

 

На колата и свети check engine. На предния собственик са му казали от някой си сервиз да кара така. Едно от първите неща, които направих като взех количката е да си купя евтина диагностика elm327. След проверка излиза p0401 insufficient flow. Изчистих перфектно ЕГР клапана, беше много зле. Движещото се клапанче вътре вече може да се мърда свободно (вече дали се отваря като е вързан в колата е друг въпрос, който не знам). Това не стигна и евентуално разбрах, че трябва да се свали и охлаждането под ЕГР-а и всмукателните тръби. Всичко свалих и почистих с ЕГР спрей. Планката между всмукателните тръби и двигателя беше на 100% задръстена. Единствено по всмукателните тръби оставих много тънък слой въглеродни отлагания, понеже трябваше да приключвам вече и нямах време да допочистя (реших, че няма да е проблем предвид че тръбите са широки, а отлаганията повърхностни).

 

След целия този филм, чека светна отново след 20-30км. Единственото което си мисля в момента е самия ЕГР клапан да е заминал / MAP сензора.

 

2. Масло

 

Колата гори много масло. 3/4 от щеката ги няма за около 350км. Сменено е преди въпросните 350км с масло Тотал 10w40, избор на момчето, при когото я заведох, вие ще си кажете думата дали става за нещо.

 

След прочит на няколко коментара от опитни колеги тук в българските форуми, останах с впечатлението, че 10w40 е възможно най-лошата идея за масло на хонда джаз, като се препоръчва най-много 5w30, като на един колега даже му е спрял разхода на масло след преминаване от 10 40 към 5 30. Проблемът е там, че от самото начало на тази кола е слагано bardahl 10w40 (разполагам със сервизна история от началото на автомобила) и дори в самата книжка маслото е изложено като възможен вариант. И сега съм доста объркан какво да предприема. 

 

Ясно ми е, че е почти сигурно, че двигателя иска основен ремонт, но срещам случаи, където проблемът се е решил по друг начин и разбира се като новобранец българин, предпочитам да пробвам по-евтините варианти първо, видиш ли се оправи:ph34r:.

 

Маслото не тече, оставих картон отдолу няколко дена подред. Наврях си отдолу телефона със светкавица да огледам положението и изглежда мястото около уплътнението на картера е с прясно масло, но не мисля, че тече. Двигателя има бая масло оливано по него, от страната на капачката за масло, но честно не ми изглежда прясно и няма там да е заминал почти литър масло...

Някакъв син пушак има, но въобще не е да ти вади очите и не е постоянен, мисля че като запалиш само, но може и да греша. При статично положение след като е загряла, отзад не можеш да кажеш, че колата е запалена, няма нищо.

 

3. Разход гориво

8.8 чете компютърът градско. Не съм излизал извънградско още - да я отпуша, както препоръчват някои колеги. Четох, че регулацията на клапаните помага с разхода и ми изглежда достатъчно ясно, че да го направя сам, с правилния инструмент разбира се. 

 

Отзад от ауспуха понамирисва на бензин.

 

--------------------

 

Иначе колата върви перфектно, гладко, след почистване на дросела, спря да се тресе на едно място (така наречения rough-idle). Затопля парното добре. Не мога да се оплача ако не гледах под капака и разхода на гориво..

 

Извинете ме за дългия пост. Благодаря предварително за съветите, ще гледам да съм активен ако има някой някакви уточнителни въпроси ^_^

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, така както си го описал, си за основен ремонт. Няма смисъл да правиш каквито и да е опити с различни масла, добавки, и т.н. Ще бъдат пари , хвърлени на вятъра.

Само основен ремонт при доказано кадърен специалист и с качествени части ще реши проблема, ако състоянието на цилиндрите го позволява!

Другият вариант е да смениш двигателя, но тук пък не знаеш на какъв, втора ръка, ще попаднеш. Да не се окаже същото "гуно".

От моя подобен опит с Jazz 2005, бих препоръчал да се насочиш към основен ремонт.

https://forums.hondabg.com/topic/120996-съвет-за-jazz-2005-който-харчи-масло/?do=findComment&comment=1057647606

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Mat1

Проблема е че се взел колата вече добре и тотално оцапана,това е и повода предния собственик да  я продаде явно с този разход масло.

Сам виждаш с чистенето на ЕГР какво е довело карането с 10на 40.

10w40 при сутрешния студен старт,нямаш нужното смазване на  всички части на двигателя  ,сам можеш да си отговориш какво става при триене на метал в метал.

Quote

масло Тотал 10w40, избор на момчето, при когото я заведох, вие ще си кажете думата дали става за нещо.

Кажи на момчето да дава препоръки за нещо друго но не и за масло,Тотал 10w40 най големия мазут  на Бг пазара който може да насипеш в двигателя.

Quote

Някакъв син пушек има, но въобще не е да ти вади очите и не е постоянен, мисля че като запалиш само,

Това говори за заминали гумички на клапаните.

1.Избора ти е  да продължиш така но с тубата масло в багажника и да наливаш непрекъснато.

2.Ремонт на двигателя,качествено извършен,сигурен начин за решаване на проблема.

3.Промиване двигател,смяна гумички на клапани с оригинални,къси смени с масло с повече промиващи свойства,процес изискващ време но води до  намален разхода на масло.

Не малка по важност е масления филтър сигурен съм че  е сложено каквото е хванал там това момче,хубави такива са на Mann и PURFLUX.

Ето ти едно масло с повече промиващи свойства https://obshtiporachki.online/produkt/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil/,не става сега да го сложиш и да се реши всичко,трябва сериозна промивка на двигателя.

В Варна има двама майстори занимаващи се с Хонди,могат да ти дадат насоки за грешката и да проверят дали работи правилно ЕГРа.

Регулирай клапаните и снимай да видим какво ще е под капака клапани.

 

Quote

Благодаря предварително за съветите, ще гледам да съм активен ако има някой някакви уточнителни въпроси

За да си активне и да помогнеш на следващите четящи твоята тема,снимай и показвай,можеше да започнеш с чистенето ЕГР.

 

Разхода на гориво е пряко зависим от състояние двигател.

На първо време провери свещите или ги смени с такива на Denso или NGK японски.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

10 minutes ago, CARPERA said:

За да си активне и да помогнеш на следващите четящи твоята тема,снимай и показвай,можеше да започнеш с чистенето ЕГР.

За почистването на EGR-а и всмукателните тръби следвах следното видео от българин: https://www.youtube.com/watch?v=KRYhCEHllug

Разбира се не е на 100% всеки детайл показан, но е повече от достатъчно за всеки, който е ползвал инструмент.

Видеото става за няколко двигателя, моя е L12A1, във видеото е L13A, няма особени разлики.

Редактирано от Mat1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
34 minutes ago, CARPERA said:

@Mat1

Кажи на момчето да дава препоръки за нещо друго но не и за масло,Тотал 10w40 най големия мазут  на Бг пазара който може да насипеш в двигателя.

Имах предвид, че момчето е избрало марката. Относно вида масло (10w40) - е слагано такова от самото начало на колата през 2005-2006 година, не е случаен избор, че сега е сложено такова. И за това питах как стоят нещата, след като цял живот колата е била на 10 40, сега мога ли да мина на 5 30, но стана ми ясно вече, благодаря за изчерпателния отговор.

Редактирано от Mat1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Относно вида масло (10w40) - е слагано такова от самото начало на колата през 2006 година,

Ако кажеш че е и внос от Италия,ясно е до какво е докаран двигателя.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Just now, CARPERA said:

Ако кажеш че е и внос от Италия,ясно е до какво е докаран двигателя.

Позна, какво не им е наред на италианците?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отвори моля те капачката за масло и снимай но освети с фенерче,не това на телефона,целта е елементите двигател  да се видят.

Ето прочети темата с кола от Италия,Русе не ти е много далеч,искрен съвет и ще имаш отговори на всички въпроси.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, CARPERA said:

Отвори моля те капачката за масло и снимай но освети с фенерче,не това на телефона,целта е елементите двигател  да се видят.

Ето прочети темата с кола от Италия,Русе не ти е много далеч,искрен съвет и ще имаш отговори на всички въпроси.

 

Ще гледам до вечерта да я погледна как стоят нещата под капачката, нямам възможност вмомента. Благодаря за съвета, определено ще го имам предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

, какво не им е наред на италианците?

Quote

Относно вида масло (10w40) - е слагано такова от самото начало на колата през 2006 година,

Тези два фактора поне мен би ме накарало да бягам през глава.

 

Най-добра представа дали е зацапан двигателя  ще имаш при  махане на капака на клапани за да ги регулираш,едва ли го е правил Италянеца

Това което може да направиш веднага е да махнеш този Тотал сложи една промивка да работи на мякто 20 мин ,да вземеш хубава синтетика 5на 30 , маслен дадох ти 2  добри марки.

После избора е също твой какво да следва,имаш ги вариантите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
7 minutes ago, CARPERA said:

Това което може да направиш веднага е да махнеш този Тотал сложи една промивка да работи на мякто 20 мин ,да вземеш хубава синтетика 5на 30 , маслен дадох ти 2  добри марки.

Не разбрах само тази промивка маслото което ти прати по-горе ли е или отделен продукт и след него новото маслото?

Редактирано от Mat1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Когато ще сменяш маслото вземаш промивка от тези по 300мл,слагаш има упътване  на нея как се ползва.

Минимален е ефекта от това промиване.

Това масло не е промивно, просто с по-добра промивна способност от стандартните.

351616626_.thumb.png.93f6d19ad04ee79fda2364761c48fc59.png

От сайта може да закупиш качествени масла с доказан произход.

 

Първо да видим какво има под капака за клапани или ако се вижда от капачката.

 

п.п не цитирай  цяло предходно мнение против правилата на форума е.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Благодаря много за отделеното време и полезната информация!

Извинявам се за цитирането - ще го имам превид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой роднина е с такава Джазка ,мой приятел е  вече с втора такава,смея да кажа че в годините поддръжка намалихме разхода на масло.

Разход на  на гориво и двамата достигнаха 5 на 100км  и по-малко извън града.

Имам телефон в профила ми за повече въпроси.

Spoiler

 На доста колеги тук в форума не им понася като почнеш да говориш за 10на40,и започват да се заяждат.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@CARPERA

Владо, не вкарвай човека в излишни разходи. Няма никакво значение, от тук нататък, какво масло ще сложи. Няма да му намалее разходът на масло. 400 мл. масло за 350км. са сериозен разход! Сегментите на Джазката са много малки и финни. Запечени са от неправилното масло, използвано до момента и няма никакъв начин да ги разпече.

Разходът му на масло не е от гумички на клапани, или поне не е главно от тях, а от запечените сегменти.

 Само ремонт ще оправи нещата.

Няма смисъл да пробва различни масла , добавки, промивки. Няма да има ефект. Само излишни разходи и възможност да донадере цилиндрите още повече. После няма да става и за ремонт.

 

П.П. Нищо не може да види през гърловината за наливане на масло, понеже е с решетка. ;)

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov

Точно затова съм дал и точка 2.

Quote

2.Ремонт на двигателя,качествено извършен,сигурен начин за решаване на проблема.

 

П.П.При добра снимка се вижда достатъчно въпреки решетката.

1119071331_.thumb.png.5efffb215bf46febe456c6fe239501bc.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново за помощта и информацията. За сега се очертава след ~3 месеца да мога да я дам за ремонт. До тогава казвате е най-добре е да я храня с масло, без да променям или добавям нещо?

 

Относно ремонта - Склонен съм да се спусна към Русе, но за всеки случай да попитам ако имате други препоръки за сервиз/свестен майстор, ще се радвам да ги чуя. Иначе ще се радвам да посетя колегата Markony 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Въпрос от лаик. Ако няма грешка ЕГР клапана трябва ли да се чисти или щом няма грешка да се кара до показване на такава и тогава да се почисти? Благодаря!

Изпратено от моят RMX3151 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Mat1 написа:

Благодаря отново за помощта и информацията. За сега се очертава след ~3 месеца да мога да я дам за ремонт. До тогава казвате е най-добре е да я храня с масло, без да променям или добавям нещо?

 

Относно ремонта - Склонен съм да се спусна към Русе, но за всеки случай да попитам ако имате други препоръки за сервиз/свестен майстор, ще се радвам да ги чуя. Иначе ще се радвам да посетя колегата Markony 

И във Варна има добри майстори на Хонда.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
47 minutes ago, vandim said:

Здравейте! Въпрос от лаик. Ако няма грешка ЕГР клапана трябва ли да се чисти или щом няма грешка да се кара до показване на такава и тогава да се почисти? Благодаря!

Изпратено от моят RMX3151 с помощта на Tapatalk
 

Почистваш преди да даде грешката,тя излиза вече  при крайно замърсен ЕГР.

Както е пикал колегата не само ЕГР се чисти.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Plamen-CRV said:

И във Варна има добри майстори на Хонда.

Може ли имена/адреси?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, vandim said:

трябва ли да се чисти или щом няма грешка да се кара до показване на такава и тогава да се почисти?
 

Еееми, тъй като все още свети чека при мене, не знам къде е проблемът, но със сигурност е добре да отделиш един час (ако няма да сваляш всмукателните тръби, но е доста желателно) и да почистиш клапанчето, за да работи както трябва за напред. Изгледай клипчето, което пратих по-горе и си прецени. Вътре подвижната част може да се задръсти в сажди до толкова, че да не може да се движи. Прикачвам снимки на плочката с канала за въздух, която стои между всмукателните тръби и двигателя - Преди и след.

IMG_20250123_125253.jpg

Messenger_creation_417A9882-CD11-41FD-B75C-4AF12E62781F.png

Длъжен съм да добавя, че не веднъж исках да се откажа докато свалям всмукателните тръби, колата е много мъничка под капака и всичко е максимално свряно едно в друго. Изисква креативност да стигнеш до всички болтове, ако си като мен без опит :D. Все още ми е чудно, че се случиха нещата.. но човек с малко опит под капака ще успее

Редактирано от Mat1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

Изпратено от моят RMX3151 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Mat1 написа:

Може ли имена/адреси?

Имаш лично съобщение.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който е влязъл и прочел във форума темите ми преди да си купи кола, никога няма да се нашие така....

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абсолютно да.

Редактирано от Mat1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяйте след почистване да смените 4те гарнитури...на колектора металната +4 силиконови О-ринга и двете на ЕГР-а.Отчайващо важни са за празния ход и иконимията на двигателя.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.02.2025 г. at 12:49, Mat1 написа:

Абсолютно да.

 

Колега, не бързай със заключенията. Тук колегите са дали предположения, на база на беглата информация, която даваш. Имал съм сериозен разход на масло свързан с теч, без да ми е капало под колата. Някак си обливаше двигателя и скоростната кутия и се разнасяше. Би ли направил една снимка на ауспуха и по-добре бръкни вътре и разтъркай между пръстите да усетиш дали има много мазно, което трудно се изтрива или по-скоро преобладава нагар. Няколко месеца търсих Джаз и почти всички имаха пръстен нагар по периферията, но си работеха нормално, това да не те притеснява. Въпросът е вътре какво е отлагането. Снимай и през капачката, колкото се види- толкова. Пожелавам ти късмет! И най-опитните хондаджии ако нямат такъв могат да се видят в чудо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя че омасленият ауспух не е критерий за разход, при положение че колата се кара градско, в ниски обороти и на кратки разстояния.

@Mat1 намера сравнително дълъг и средно наклонен участък (няколко км) и пусни колата по него в режим моторна спирачка на възможно най ниската предавка при която Джазката няма да намалява скоростта си. Кото свърши баирът, подаваш умерено газ и гледаш в огледалото има ли синкав дим. Ако има - няма мърдане - ремонт - с качественни сегменти и нагоре + достойни консумативи, ако цилиндрите са в допуските и нямат елипсност, де.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Само да добавя че омасленият ауспух не е критерий за разход, при положение че колата се кара градско, в ниски обороти и на кратки разстояния.

 

Цецо, нима имаш предвид, че повечето хонди каращи предимно в градски цикъл са с омазнени ауспуси, щото ако е така веднага слизам да снимам опровержение. Визирам омаслени ауспуси, а не просто почернели. :D

 

На 8.02.2025 г. at 10:59, Mat1 написа:

 

Колата гори много масло. 3/4 от щеката ги няма за около 350км. ^_^

 

Мислиш ли, че ако това е факт, няма да се отрази фрапиращо на ауспуха без значение режима на каране? :ph34r:

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мисля че от черно до черно има разлика.

Кюнецът на Сивика - разход масло 0.0 след ребилда на моторчето.

И преди него бе подобен, но харчеше 1 л на 2000 км.

Снимките са от сега - 1 седмица кратки градски. Извън е сух и чист - не цапа салфетка.

Горният пръст е отъркан в него, а долният - разтъркан с палеца.

IMG_20250220_095902.jpg

IMG_20250220_095906.jpg

IMG_20250220_095938.jpg

IMG_20250220_095951.jpg

IMG_20250216_174622.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Сивик с катализатор ли беше?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...