Jump to content
prissnr

В преследване на нестабилните обороти

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От години един проблем с оборотите на празен ход, за който се заинатих и вече не ми дава мира.

Поведението може да се предизвика по няколко начина: след като колата загрее и оборотите паднат до около 750

  1. При поява на товар (фарове, подгрев, климатик, т.н.) - оборотите падат до около 600, притриса и пак се връщат до около 750
  2. При форсиране и бързо пускане на газта - оборотите падат до около 550, притриса и пак се връщат до около 750
  3. При форсиране и бавно отпускане на газта - оборотите падат плавно заедно с педала до около 1500, след това рязко падат до 1000, вдигат се до 1300 и продължават да падат плавно. Именно това е графиката, която съм прикачил.
    IMG_2986.thumb.jpeg.887c3b608d8dcc94c0a0223b4866ac5e.jpeg

Също така тримовете са много високи на празен ход - дългите и късите стоят по около 15% и като че ли се покачват с времето.

Когато колата е в движение, тримовете се нормализират и върви добре.

Не свети лампа, но преди няколко седмици светна еднократно P0171 (бедна смес) след лоша газ от OMV.

 

Ето един списък от нещата които съм отхвърлил и моля да не ги предлагате пак:

  • Не е вакуумен теч - системата е тествана с пушек под налягане, имаше един малък теч, но е оправен
  • Не е MAP сензор - с друг (хубав) пак работи по същия начин
  • Не е сензор за температура на входящия въздух - температурата е коректна
  • Не е за реглаж на клапаните - няколко пъти са регулирани и продължава да се държи така
  • Не е от PCV клапан - проверен и чистен е
  • Не е защото е на газ, или горивна помпа - държи се еднакво и с двете горива
  • (Може би) не е ламбда сонда, защото и с исключена от буксата се държи по същия начин

 

Единственото което се сещам да остава е самия дросел, но пък той е електронен и не хвърля грешки. Обмислям да сменя ламбда сензора профилактично, въпреки че изглежда, че не е от него...

 

Какъв може да бъде проблема? Има ли нещо по системата, което пропускам?


Колата е 2.4 бензин-газ, но поведението е същото и на двете горива.

Имам и клипче: 

 

Едит: допълване на списъка

Редактирано от prissnr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дроселовата клапа чистена ли е и адаптация правена ли и е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросела е чистен обстойно преди години и вчера, но без да е свалян. И двата пъти не беше много замърсен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е графика от позицията на дроселовия клапан. Вижда се, че оборотите са паднали рязко, без да се затвори дроселът, дори леко се е отворил (вероятно съм трепнал с крака).

 

IMG_2989.thumb.jpeg.107c18e8a3aa551c0d121c33d6e8e0ab.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След почистване на дросела, задължително се прави адаптация след това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

глупости. на тоя дросел  никаква адаптация не можеш да направиш. 

И няма нужда след почистване да правиш каквото и да било по дросела.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж с мултицет какви стойности ти дава TPS-a. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли малко детайли? Кое е датчика?

IMG_3005.thumb.gif.e8419e4da238360ba81ca49b000a876c.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черното от ляво.

IMG_4828.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е снимка на механичен дросел. На Акорд 7 е електронен (схемата горе).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при теб не е като дросела на К20 и май сменяш цял дросел..., заради TPS.

Не го ръчкай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След фейслифта дроселите на К20 и K24 са електронни. Лятото като разглобявах колекторите за да стигна до стартера, за да му направя профилактика, прегледах състоянието на моя и си беше чист. От споделените премеждия на колегите във форума и аз мисля, че проблема е в TPS-a.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи логично, но е много малко вероятно да е от TPS.

Днес се разчетох и изглежда електронният ми дросел имат не 1, а 2 датчика. Ако единия сдаде багажа, ще хвърли грешка, пък то няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери някой колега със същия мотор и си разменете дроселите за проба. Няма нужда от адаптация, настройки и прочие глупости, махаш единия и слагаш другия. Аз моя стария си го продадох, иначе щях да ти го пратя за проба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малко новини покрай моя проблем - смених ламбда сондата с нова Denso, имаше подобрение, но не оправи проблема. Все пак като че ли старата е била 'мудна' и сега реагира по-бързо.

Тримовете все още бяха високи, пак свети P0171.

 

Днес реших пак да експериментирам с газта - изхарчих цялата бутилка, ресетнах DTC (заедно с тримовете) и покарах 10км. Има огромна разлика, тримовете са по-стабилни, пак високи, но стоят под 10%. Май е от това, ще покарам по празниците и ще видя дали ще се нормализират и те. Нямам обяснение какво се случва, дали компютъра на газпа бара по ECU-то и нещо размества, не знам. Ако потвърдя на 100% че е от тъпата газ, ще я изкубя в първия свободен ден, защото не мога да я търпя вече.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А газовото каква марка е? Ходил ли си при газаджията да ти каже как са направени настройките и дали има как да бърка работата на компютъра на колата и разни такива неща?

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата беше A.E.B MP48. Махнах бутилката преди 2 часа, другите части ще ги разкачам по-натам.
image.thumb.png.5d408880e12cc32b080ffa2711609453.png

 

Повече не искам да и да чуя за АГУ. Не си струва неудобствата за минималната икономия.

Редактирано от prissnr
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, намери си свестен газаджия да ти я погледне. Преди това обаче си направи колата перфектна на бензин. Хубавото газово го слагаш и забравяш за него. Няма вариант ЕКУ-то на газта да променя настройките на бензиновото. При мен на хондата на газ трима е +- 0.7 . На бензин е по-висок около 1.5-2. И икономията не е минимална а едно 70% по малко пари за гориво, отделно е по екологично.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Всеки сам си преценя", както казват.

 

Аз прецених, че за мен, за моя случай, не си струва допълнителните ремонти, обслужване, бавно зареждане и опашки, смален и разхвърлян багажник, неудобство за паркиране по молове (защото съм съвестен), по-голям риск, както и други дреболии като стрелката за резервоара.

 

И не, не са 70%, нищо че на колонката пише толкова. Да не съм карал 7 години на газ, да не знам. Сметките показват, че е максимум 40%, които ако караш 10хкм e 800лв на година. Нещата изброени горе за мен струват повече. Пак казвам - за мен, ако някой има други приоритети, нека.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...