prissnr 53 #1 Публикувано 1 Февруари (Редактирано) Здравейте колеги, От години един проблем с оборотите на празен ход, за който се заинатих и вече не ми дава мира. Поведението може да се предизвика по няколко начина: след като колата загрее и оборотите паднат до около 750 При поява на товар (фарове, подгрев, климатик, т.н.) - оборотите падат до около 600, притриса и пак се връщат до около 750 При форсиране и бързо пускане на газта - оборотите падат до около 550, притриса и пак се връщат до около 750 При форсиране и бавно отпускане на газта - оборотите падат плавно заедно с педала до около 1500, след това рязко падат до 1000, вдигат се до 1300 и продължават да падат плавно. Именно това е графиката, която съм прикачил. Също така тримовете са много високи на празен ход - дългите и късите стоят по около 15% и като че ли се покачват с времето. Когато колата е в движение, тримовете се нормализират и върви добре. Не свети лампа, но преди няколко седмици светна еднократно P0171 (бедна смес) след лоша газ от OMV. Ето един списък от нещата които съм отхвърлил и моля да не ги предлагате пак: Не е вакуумен теч - системата е тествана с пушек под налягане, имаше един малък теч, но е оправен Не е MAP сензор - с друг (хубав) пак работи по същия начин Не е сензор за температура на входящия въздух - температурата е коректна Не е за реглаж на клапаните - няколко пъти са регулирани и продължава да се държи така Не е от PCV клапан - проверен и чистен е Не е защото е на газ, или горивна помпа - държи се еднакво и с двете горива (Може би) не е ламбда сонда, защото и с исключена от буксата се държи по същия начин Единственото което се сещам да остава е самия дросел, но пък той е електронен и не хвърля грешки. Обмислям да сменя ламбда сензора профилактично, въпреки че изглежда, че не е от него... Какъв може да бъде проблема? Има ли нещо по системата, което пропускам? Колата е 2.4 бензин-газ, но поведението е същото и на двете горива. Имам и клипче: Едит: допълване на списъка Редактирано 1 Февруари от prissnr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 671 #2 Отговорено 1 Февруари Дроселовата клапа чистена ли е и адаптация правена ли и е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #3 Отговорено 1 Февруари Дросела е чистен обстойно преди години и вчера, но без да е свалян. И двата пъти не беше много замърсен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #4 Отговорено 1 Февруари Това е графика от позицията на дроселовия клапан. Вижда се, че оборотите са паднали рязко, без да се затвори дроселът, дори леко се е отворил (вероятно съм трепнал с крака). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 671 #5 Отговорено 2 Февруари След почистване на дросела, задължително се прави адаптация след това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 479 #6 Отговорено 3 Февруари глупости. на тоя дросел никаква адаптация не можеш да направиш. И няма нужда след почистване да правиш каквото и да било по дросела. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 64 #7 Отговорено 3 Февруари Виж с мултицет какви стойности ти дава TPS-a. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #8 Отговорено 4 Февруари Може ли малко детайли? Кое е датчика? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 296 #9 Отговорено 4 Февруари Черното от ляво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #10 Отговорено 4 Февруари Това е снимка на механичен дросел. На Акорд 7 е електронен (схемата горе). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 296 #11 Отговорено 4 Февруари Да, при теб не е като дросела на К20 и май сменяш цял дросел..., заради TPS. Не го ръчкай! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 64 #12 Отговорено 4 Февруари След фейслифта дроселите на К20 и K24 са електронни. Лятото като разглобявах колекторите за да стигна до стартера, за да му направя профилактика, прегледах състоянието на моя и си беше чист. От споделените премеждия на колегите във форума и аз мисля, че проблема е в TPS-a. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #13 Отговорено 4 Февруари Звучи логично, но е много малко вероятно да е от TPS. Днес се разчетох и изглежда електронният ми дросел имат не 1, а 2 датчика. Ако единия сдаде багажа, ще хвърли грешка, пък то няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 479 #14 Отговорено 5 Февруари Намери някой колега със същия мотор и си разменете дроселите за проба. Няма нужда от адаптация, настройки и прочие глупости, махаш единия и слагаш другия. Аз моя стария си го продадох, иначе щях да ти го пратя за проба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #15 Отговорено 18 Април Има малко новини покрай моя проблем - смених ламбда сондата с нова Denso, имаше подобрение, но не оправи проблема. Все пак като че ли старата е била 'мудна' и сега реагира по-бързо. Тримовете все още бяха високи, пак свети P0171. Днес реших пак да експериментирам с газта - изхарчих цялата бутилка, ресетнах DTC (заедно с тримовете) и покарах 10км. Има огромна разлика, тримовете са по-стабилни, пак високи, но стоят под 10%. Май е от това, ще покарам по празниците и ще видя дали ще се нормализират и те. Нямам обяснение какво се случва, дали компютъра на газпа бара по ECU-то и нещо размества, не знам. Ако потвърдя на 100% че е от тъпата газ, ще я изкубя в първия свободен ден, защото не мога да я търпя вече. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 178 #16 Отговорено събота в 19:14 (Редактирано) А газовото каква марка е? Ходил ли си при газаджията да ти каже как са направени настройките и дали има как да бърка работата на компютъра на колата и разни такива неща? Редактирано събота в 19:14 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #17 Отговорено неделя в 15:28 (Редактирано) Газовата беше A.E.B MP48. Махнах бутилката преди 2 часа, другите части ще ги разкачам по-натам. Повече не искам да и да чуя за АГУ. Не си струва неудобствата за минималната икономия. Редактирано неделя в 15:40 от prissnr 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milenjs 13 #18 Отговорено неделя в 17:24 Колега, намери си свестен газаджия да ти я погледне. Преди това обаче си направи колата перфектна на бензин. Хубавото газово го слагаш и забравяш за него. Няма вариант ЕКУ-то на газта да променя настройките на бензиновото. При мен на хондата на газ трима е +- 0.7 . На бензин е по-висок около 1.5-2. И икономията не е минимална а едно 70% по малко пари за гориво, отделно е по екологично. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 53 #19 Отговорено понеделник в 07:45 "Всеки сам си преценя", както казват. Аз прецених, че за мен, за моя случай, не си струва допълнителните ремонти, обслужване, бавно зареждане и опашки, смален и разхвърлян багажник, неудобство за паркиране по молове (защото съм съвестен), по-голям риск, както и други дреболии като стрелката за резервоара. И не, не са 70%, нищо че на колонката пише толкова. Да не съм карал 7 години на газ, да не знам. Сметките показват, че е максимум 40%, които ако караш 10хкм e 800лв на година. Нещата изброени горе за мен струват повече. Пак казвам - за мен, ако някой има други приоритети, нека. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Галин Абушев 34 #20 Отговорено понеделник в 10:10 (Редактирано) . Редактирано понеделник в 10:14 от Галин Абушев . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове