buggs21 3 #1 Публикувано 8 Октомври Колеги, предстои ми ремонт на глава или по-точно доколкото разбрах си е направо основен ремонт . Може ли да споделите какво да изисквам от майстора като марки и допълнително да подмени при положение, че ще се сваля главата и ще се шлайфа. Вече изисквах в цената да ми включи подмяна на ангренажния комплект и водна помпа, но съм сигурен, че изпускам неща и искам да избегна повторна сватба на процедурата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #2 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Не е основен щом няма да сменя маслени сегменти, Да сложи оригинална гарнитура глава. Водната помпа сложи хубава че тук имаше тема 40хил км и водна помпа без лопатки марка Aisin. Хубаво е да се сложат оригинални гумички клапани,но главата се праща на фирма едва ли майстора сам ще я прави, и там слагат каквито имат. Редактирано 8 Октомври от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buggs21 3 #3 Отговорено 8 Октомври Мога ли да изисквам от фирмата да сложат определени? Да не би да не е практика това в тези фирми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #4 Отговорено 8 Октомври Въпрос на разговори, майстора ти сваля главата и я праща,фирмата ремонтира и я връща. Там можае да избираш кои легла да сменят и мисля справта от която да са направени ,в изпускателните е жегата. Фирмата едва ли поддържат оригинални гумички,цената им е скъпа и ако трябва да сложат надценка,ремонта става солен. Ето едната фирма ремонт глави,има обявени цени. http://koorteh.com/cylinder_heads.htm 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #5 Отговорено 9 Октомври buggs21 и ако човека е коректен може да купуваш/заръчваш какво да ти монтира по време на ремонта...а ти ще стоиш ли през цялото време да гледаш и да си сигурен, че точно тези части и описаните манипулации са изпълнени? Дано попаднеш на добър майстор, после там където ще ти правят смяна на леглата и т.н. части по главата също са коректни и в крайна сметка продължиш да си караш спокойно колата. На колега преди година му правиха същата процедура на ЦРВ 147 к.с. плюс смяна на сегменти в Пловдив. Ела да видиш сега как пуши през ауспуха, как е сглобено всичко богато омазано с червен силикон и бог знае какво е правено вътре. Като минеш цялата процедура пиши отзиви да имат колегите информация стават ли майстора и сервиза сменял леглата на клапаните в главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buggs21 3 #6 Отговорено 9 Октомври 12 hours ago, CARPERA said: Въпрос на разговори, майстора ти сваля главата и я праща,фирмата ремонтира и я връща. Там можае да избираш кои легла да сменят и мисля справта от която да са направени ,в изпускателните е жегата. Фирмата едва ли поддържат оригинални гумички,цената им е скъпа и ако трябва да сложат надценка,ремонта става солен. Ето едната фирма ремонт глави,има обявени цени. http://koorteh.com/cylinder_heads.htm Цени не успявам да видя на сайта, но има различни материали за леглата. Предлагаме няколко вида в зависимост от материала: - G1,5 - добра износоустойчивост и твърдост при високи температури; - MD02 - с 12%Cr. високоустойчива на температурен шок, на оксидация при температури над 700С; - S04 - синтерована стоманена сплав с кобалт и молибден. Подходяща за двигатели работещи на газ; - S07 - кобалт молибденова стоманена сплав с медна инфилтрация. Кой от тези бихте препоръчали да изисквам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #7 Отговорено 9 Октомври (Редактирано) И сега ми мина през акъла колега, сигурен ли си че главата е вече за ремонт на легла. Ами ако имаш възможност да си провериш хлабините и дали има още възможност за отпускане/отвиване да не те хвърлят ненужно в дълбоки води...което пак е до коректност на майстор. Интересно ще е ако имаш възможност да видиш показания на MAP при работа на обороти на място при студен и после при загрял двигател. След първият реглаж, който правих година след купуване на хондата започнах да се ориентирам само по тези показания. При правилни горивни смеси реглаж виждам, че е необходим след 40 000км. В момента от предходният реглаж съм изминал 47 000 км и показанията на MAP са 290mbar студена и 330mbar при двигател достигнал работна температура. След 340mbar до 360mbar по мои наблюдения е наложително да се прави охлабване, усеща се отчетливо и по неравномерната работа на тихи обороти. И това е ако всичко друго е технически изправно и тихите обороти са си в границите дадени от производителя. Редактирано 9 Октомври от dandy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buggs21 3 #8 Отговорено 9 Октомври 2 minutes ago, dandy said: И сега ми мина през акъла колега, сигурен ли си че главата е вече за ремонт на легла. Ами ако имаш възможност да си провериш хлабините и дали има още възможност за отпускане/отвиване да не те хвърлят ненужно в дълбоки води...което пак е до коректонст на майстор Не мога да кажа, защото не разбирам.Но лично пред мен ми показа че 4 от изпусквателните не могат да бъдат отхлабени. Само при него обслужвам колата и няма проблем да си взема части аз. Чух от друг човек за пилене на кобилиците, може ли съвет за тази процедура, защото като цена е доста по евтина и според него колата ще кара още над 100к км. Само да уточня, че искам да си я направя както трябва, но ако и пиленето на кобилиците е алтернативен и не лош ремонт, ако трябва да се насоча към него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #9 Отговорено 9 Октомври Лично мнение за пилене...ако някой ще продава или търговец пак с цел продажба. За лична употреба по-добре да се отремонтира и съответно ремонта да се случи качествен. Стискам палци да се получат добре нещата при теб, рано или късно всички които сме се спрели на този модел стигаме до тази процедура На колко километра е твоят автомобил в момента? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buggs21 3 #10 Отговорено 9 Октомври 5 minutes ago, dandy said: Лично мнение за пилене...ако някой ще продава или търговец пак с цел продажба. За лична употреба по-добре да се отремонтира и съответно ремонта да се случи качествен. Стискам палци да се получат добре нещата при теб, рано или късно всички които сме се спрели на този модел стигаме до тази процедура На колко километра е твоят автомобил в момента? Благодаря ти, 240к като от 180 е при мен и още в началото му сложих газ Ловато. Реглаж правя на всеки 15к км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #11 Отговорено 9 Октомври Пиленето, отлага присъдата с 10000км. Щом са тръгнали, само подмяна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #12 Отговорено 10 Октомври На 9.10.2024 г. at 11:18, buggs21 написа: Благодаря ти, 240к като от 180 е при мен и още в началото му сложих газ Ловато. Реглаж правя на всеки 15к км Ако ти дава среден разход на газ 11/100 (на магистрала моята гори 15-16/100 при скорост 150км/ч) би трябвало да регулираш след 35 000км пробег. Да не би да ти е с обеднени смеси настройката на газовият инжекцион ужким за икономия? Моята още е с оригиналния катализатор, колко работи е друга тема :) не дрънчи още вътре и не е изтърбушван за 400 000 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buggs21 3 #13 Отговорено 11 Октомври 23 hours ago, dandy said: Ако ти дава среден разход на газ 11/100 (на магистрала моята гори 15-16/100 при скорост 150км/ч) би трябвало да регулираш след 35 000км пробег. Да не би да ти е с обеднени смеси настройката на газовият инжекцион ужким за икономия? Моята още е с оригиналния катализатор, колко работи е друга тема не дрънчи още вътре и не е изтърбушван за 400 000 км. толкова ми е средния разход, да. Нямам представа каква е настройката и за тези обединени смеси, ако може да кажеш след ремонта на главата като отида при газаджията какво да изисквам като настройка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #14 Отговорено 16 Октомври Здравейте, с голям интерес изчетох всичко! В началото на лятото отидох при майстор, който да ми удължи живота на двигателя като скъсява ли,стържи ли нещо по клапаните или леглата, не разбирам, но ми оправи временно двигателя да не гасне, както и при лек наклон, при изключен двигател, скоростите почнаха малко да задържат и без ръчна спирачка, но си остана проблем на по-големи наклони. Каза, че около 20 000 км може евентуално да мина и като почне пак проблеми, вече е за основен ремонт, че при мен, както написах и в изключен двигател и кола изобщо, скоростите ми под лек наклон не държат и задължително включвам ръчната спирачка. Като купих колата я заведох на 2-ма независими майстори като единия си е хондаджия, работил в сервиз за Хонди, та и двамата ми казаха едно и също, че колата е карана без да се прави реглаж и са прегорели или пропаднали клапани, легла..., та ми казаха, че до последно са ми направили реглаж и няма накъде, просто следва ремонт, но понеже се случи в края на пролетта тази година(купих я на 01.08.2022г.- сега съм на 350 000км., 70 000 км някъде съм минала за 2 години, пък колата ми трябва цяло лято, та реших да опитам другия вариант с удължаването на работата на двигателя, минала съм към 8-9 хил.км след стъргането и нагаждането на клапаните, не беше скъп ремонта и колата работи, но вече почна да харчи яко масло,на 20-30 дена доливам по 1 литър почнах от скоро, даже и за 1 седмица още литър налях като до преди този последния ремонт, масло не ми харчеше грам не съм доливала, купувам Яко масло 5w40 и съм доволна на всеки 8-9 хил.км сменях масло без да съм доливала. Но сега майстора ми каза след стъргането на клапани ли, легла ли, че понеже е и доста стар, и да си гледам маслото често, и наистина на 4хил км след реглаж и стъргането като отворих, ми то няма нищо, налях 2л. от същото масло, не ми изтича, просто го гори. Скоро минаха още 20 дена и долях литър, но вече купих друга марка,забравих каква, че да ми излиза уж малко по-евтино, но се чудих дали може да се смесва, ако отгоре сипя да доливам вече 10w40 като уж по-гъсто, че ми казаха на такива стари двигатели вече трябвало да се кара с 10w40, не знам дали е вярно? Доливам с 5w40 сега! Но на 06.10 ми се наложи да се качвам по доста стръмен и каменист, скалист път в балкана до едни върхове и пак съм изгорила литър, като на 04.10 налях 1 литър, катерих се на 06.10 и като проверих на 9.10, след като бях минала през тези 5 дни около 200-250 км примерно по асфалт без 06.10(около 15-20км стръмен каменист и скалист път) и на 09.10 пак налях почти литър. Усещам, че вече е дошъл момента да правя основен ремонт, отхвърлих през времето други неща, с което уж да избегна ремонт, но се разбра, че няма начин, търсих да купя втора употреба, но не съм сигурна дали няма да е още по-зле, сега говорих с познат, защото майстора, който ще ми прави двигателя има сигурно още 10, чакащи ред, което значи, че 2-а месеца или никой не знае колко може да стоя без кола, но ми трябва, че си изкарвам хляба, както се казва. Та, въпросът ми е, има ли начин, когато си оставя колата на основен ремонт на двигателя, сегменти.... неща, както си му е реда, дали през целия този период 1-2-3 месеца, в които ще ми трае ремонта, мога някак си да карам друга тяхна кола, която е оборотна за такива случаи, има ли в БГ такива майстори и фирми(но истински), които срещу някакво заплащане да карам някаква кола, че возя хора на дълги разстояния в БГ често и не мога да си позволя някак за повече от 2-3 седмици, месец да речем да остана без кола, иначе съм си с колелото в града, няма дерт на работа си го карам него? Ще питам все пак тукашния майстор как се случват нещата, но ще си има чакане на ред! Като разхода ми е 10/11 на 100 на дълги разстояния и 15 на градски, като на дълги, ако карам с над 100км/ч скорост, рязко ми се вдига разхода и оборотите минават 3000., затова 90-95км/ч ми е супер икономична! Карам основно на газ! Но заради катализатора, който ми изтърбушиха, защото след един ремонт, като си взех колата и дрънкаше и я върнах, и казаха, че нещо се е натрошил, но все пак си ми оставиха катализатора, та, заради това сега карам и наливам от по-скъпия бензин и гледам така да карам, освен на газ. Че ми предстои технически преглед началото на декември. Дълго стана писането, дано се разбира, че бързо пиша, съжалявам, ако има грешки! И благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6154 #15 Отговорено 16 Октомври Мила моя (не е подигравка) - да чакаш ред, означава да имаш дата за прием (поне ориентировъчна) и тогава да оставиш колата. Самият ремонт не е повече от седмица (със шлайф на главата + нови легла за клапаните), а като ще е основен - поръчва се всичко необходимо предварително, та като дойдат частите - караш им и колата и готово. Иначе е разглабяне па мислене кое става и кое да се поръчва и чакане. Няма смисъл от това. Прави всичко, за да си спокойна че имаш жива кола! Няма логика след пилене на кобилиците да почне зверският разход на масло - друга е причината, а по-гъстото масло не помага, а ускорява проблема. Желая успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #16 Отговорено 16 Октомври Мммм.. Да.... Ей къде е Дупница. Обади се на Иван (Фена - е във форума) въпреки че не пише вече тук, за да си решиш птоблема. Успех. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6154 #17 Отговорено 17 Октомври Мислех да и го предложа, защото е категорично правилното решение, но да не съм посредник, а и той е "в бъдещето" с графика си поне с няколко месеца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #18 Отговорено 18 Октомври Благодаря, и за мен това, което тук ми предложиха да чакам, докато ми дойде реда със свален двигател като ми показа наредени 8 поне и ми вика: "Сваля ти го някой, оставяш го тук и чакаш без да ми звъниш!" Защото той само с ремонт на двигатели се занимава без сваляне и други неща! Та, намерих един в Пловдив, но не знам имам ли право да питам за този сервиз дали са сериозни по правенето на двигатели такива, но ми го препоръчаха точно като за моята кола, имам познати, които и техни познати са правили и са изключително доволни! А най-хубавото е, освен, че двигателя е добре, че примерно, както вие казахте, дават ми дата след 2 месеца да речем и им карам колата и след 1-2седмици я взимам готова. Брои ли се като реклама, ако питам тук във форума мнението ви за този сервиз в Пловдив? От Казанлък съм иначе! А Фена ми е далеч,но не чак толкова, щом ще ми реши проблема както трябва. А той основно с Хонди се занимава, нали, а други неща по ходова част дали прави, че при мен, заради нарочното повдигане в сервиз на колата, ремонта по ходовата част е доста труден се оказа, че чак ми изкъртиха катализатора без да искат, незнайно как, като я взех и дрънчеше яко, върнах я и казаха, че е разтрошен и заминал нанякъде. А тогава ми правиха ремонт на кормилната рейка, че я връщах за рекламация, яко течеше, оказа се някакъв тампон забравил и се оправи от втория път, но катализатора се развали и сега съм с празен и минах да карам на хубав бензин уж да да мина технически преглед по някое време. Иначе на газ карам! И другото не по-малко важно е, около колко би ми струвал ремонта основен,разбира се, с всичките му сегменти и джаджи при Фена или вие споменахте, сега се сетих, че е тук във форума, но не пише много! Мисля, че мога да чакам 2 месеца сякаш, макар на 20.11 много да ми трябва колата, че имам далечни зимни пътувания с хора, чудя се дали ще я бъде до тогава и като ми минат събитията след 10.12, тогава да мога вече да я оставя, като ще се обадя сега да си запазя дата за декември примерно, ако става така! Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #19 Отговорено 18 Октомври (Редактирано) Аз само да кажа от опит за вложките (гумичките) - ако не са оригинални, да не са Elring, че ще трябва да се абонираш за някоя маслобойна. Моите са Victor Reinz и вече не пипа маслото. Редактирано 18 Октомври от vladimir8507 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #20 Отговорено 18 Октомври Не знам какви са, но до преди това вече беше почнало да харчи повече масло, но дали, защото предържах малко смяната на маслото, заради проблема с клапаните и реглаж и човека го смени тогава, след стъргането и напасването, че да избутам и лятото поне, та, бях минала 2-3 хил.км над 8-9000 км, когато си го сменям. До преди това, 4 пъти сменях масло и си беше в норми без да доливам,затова и съм доволна от това масло. И даже нищо не ми олива или омазнява, чист си е двигателя, което пък сега бе знам как ми дойде на ума, че да не би да е правен някога този двигател, но в лош сервиз примерно, но няма как нищо да разбера, докато не оставя колата на Фена примерно и да го разчаркова тоз двигател. Някои хора пък чета, че срещат често проблем след ремонт на глава или двигател, че почва да им изразходва много повече масло, дали е нормално, защото вече не е оригинален, по-скоро е ремонтиран,но пък, ако разбиращ и майстор истински го прави, то, двигателя може да стане по-оригинален от оригиналния! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2861 #21 Отговорено 18 Октомври Off Topic Жалко за катализатора. Оригинален катализатор го взимат за скрап на цена около 200 - 300 лв., ако е стопен и нищо не става от него. А втора употреба върви повече. Нов оригинален струва над 1000 лв. Не оригинален (афтърмаркет) заместител, за 200 - 300 лв. - не върши работа. Така да се каже: "метнали са те". Най-вероятно са го откраднали (без кавички) и са ти сложили някаква коруба да замажат положението. Такива са за затвора, защото това е престъпление! Дори и да са го счупили по невнимание, пак трябва да те обещетят равностойно за загубата му. Но като се замисля, как трябва да го удариш, за да го счупиш, освен да направиш ПТП, или нещо подобно. Да не са скачали с колата по бордюри някъде? Баси хората... Преди 1 час, trc21 написа: Някои хора пък чета, че срещат често проблем след ремонт на глава или двигател, че почва да им изразходва много повече масло, дали е нормално, Не, не е нормално! Защото ремонтът е правен от неумели, или недобросъвестни "майсторцута". След правилен основен ремонт и последваща правилна разработка, двигателят не пипва да харчи масло. Гарантирам! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6154 #22 Отговорено 20 Октомври Влез в контакт с Фена - Иван и се разберете за графиците си. Разби ра се, нека те изслуша за проблема (дано го улучиш с време - доста е зает), а останалото не го мисли. Реномето му е достатъчно високо, а и имам лична представа. Прави моторът на Сивика на синковеца преди 22 месеца (за 1500 лв) и от тогава е като нов. Преди това харчеше 1л масло на 2000 км, щото бе на 406000 км. Сега е на 424000 и не пипа масло, а само се сменя навреме. Но не е само той добър. Просто други толкова добри не познавам лично, а аз съм малко вехт, за да експериментирам с непознати хора, щото ако се окаже че не са човеци - "ойде колата у ряката". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 22 #23 Отговорено 20 Октомври Ще се включа с още една препоръка за Фена + Норена в София, където ревизираха главата по негова препоръка. Моето CR-V мина същия ремонт при него преди 6 години и 105 000 км. Преди ремонта изпускателните клапани на единия цилиндър вече не можеха да се регулират и двигателя гореше 1-1.5 литра масло на 10 000 км. След ремонта двигателя все още не гори никакво масло (карам с 5w30 пълна синтетика), а с металокерамичните легла на изпускателните клапани, които сложиха в Норена потъването на клапаните на газ е в пъти по-бавно от това това преди ремонта. Тогава всичко ми излезе към 1700лв. Не се вкарай в приключения със случайни майсори за този ремонт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 22 #24 Отговорено 20 Октомври На 11.10.2024 г. at 13:55, buggs21 написа: толкова ми е средния разход, да. Нямам представа каква е настройката и за тези обединени смеси, ако може да кажеш след ремонта на главата като отида при газаджията какво да изисквам като настройка. След ремонта трябва да се направи нормална настройка на газовата в движение. Бих те посъветвал, ако настройката не е в движение да не стъпваш повече в същия сервиз. Не трябва да се прави нищо по-специално от това. Не трябва да ти светва check engine при каране на газ абсолютно никога. В моя опит се оказа, че това е огромен проблем за газаджийте. Ходил съм десетки пъти в 3 различни сервиза и в нито един от тях не направиха правилна настройката - check engine светваше къде по-рядко, къде по-често, къде при всяко каране, къде на 500 метра от сервиза... Принудих се да се науча как се настройва компютъра Tamona в моя монтаж и от тогава не съм имал никакви проблеми. Имам минати 175 000 км. на газ с въпросния ремонт на двигателя от предишния коментар на първите 70 000. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #25 Отговорено 20 Октомври (Редактирано) Майстор без нужните инструменти на фирма която се занимава спициализирано с това ,няма как да направи този ремонт на главата. Майстора сваля главата праща я в фирма от тези изброените в темата фирми и после я слага. В цялото това упръжнение вие може само да сложте оригинална гарнитура глава защото я носите на майсора,или се доверявате там каквато ви сложи. Този филм го играх с неоригинална и след това се наложи да сложа оригинална ,още едни пари не малко . Редактирано 20 Октомври от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buggs21 3 #26 Отговорено 22 Октомври On 10/20/2024 at 8:02 PM, xfls said: Ще се включа с още една препоръка за Фена + Норена в София, където ревизираха главата по негова препоръка. Моето CR-V мина същия ремонт при него преди 6 години и 105 000 км. Преди ремонта изпускателните клапани на единия цилиндър вече не можеха да се регулират и двигателя гореше 1-1.5 литра масло на 10 000 км. След ремонта двигателя все още не гори никакво масло (карам с 5w30 пълна синтетика), а с металокерамичните легла на изпускателните клапани, които сложиха в Норена потъването на клапаните на газ е в пъти по-бавно от това това преди ремонта. Тогава всичко ми излезе към 1700лв. Не се вкарай в приключения със случайни майсори за този ремонт. Благодаря, сегменти и биелни лагери сменяхте ли или само главата отремонтира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 22 #27 Отговорено 22 Октомври (Редактирано) Със сигурност бяха сменени сегменти, всички клапани, леглата на изпускателните клапани с металокерамични и оригинални гумички за клапаните. Доколкото си спомням купих гумичките отделно и ги оставих заедно с главата в сервиза за ремонт на глави. За биелните лагери нямам спомени. Редактирано 22 Октомври от xfls 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #28 Отговорено 30 Октомври На 20.10.2024 г. at 17:46, ceco_accord написа: Влез в контакт с Фена - Иван и се разберете за графиците си. Разби ра се, нека те изслуша за проблема (дано го улучиш с време - доста е зает), а останалото не го мисли. Реномето му е достатъчно високо, а и имам лична представа. Прави моторът на Сивика на синковеца преди 22 месеца (за 1500 лв) и от тогава е като нов. Преди това харчеше 1л масло на 2000 км, щото бе на 406000 км. Сега е на 424000 и не пипа масло, а само се сменя навреме. Но не е само той добър. Просто други толкова добри не познавам лично, а аз съм малко вехт, за да експериментирам с непознати хора, щото ако се окаже че не са човеци - "ойде колата у ряката". Да, дойде време да му звъня, видях, че няма опция на лични да му пиша, ще пробвам на нещо да му се обадя, че барим се впиша за февруари да я оставя! Благодаря много за всички съвети, полезни са ми тук в тази група и гледам да си ги спазвам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6154 #29 Отговорено 30 Октомври Стискам палци да се уредиш с аудиенция. Други грижи освен логистика и финансов пакет за ремонта няма да имаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #30 Отговорено 4 Ноември На 20.10.2024 г. at 17:46, ceco_accord написа: Влез в контакт с Фена - Иван и се разберете за графиците си. Разби ра се, нека те изслуша за проблема (дано го улучиш с време - доста е зает), а останалото не го мисли. Реномето му е достатъчно високо, а и имам лична представа. Прави моторът на Сивика на синковеца преди 22 месеца (за 1500 лв) и от тогава е като нов. Преди това харчеше 1л масло на 2000 км, щото бе на 406000 км. Сега е на 424000 и не пипа масло, а само се сменя навреме. Но не е само той добър. Просто други толкова добри не познавам лично, а аз съм малко вехт, за да експериментирам с непознати хора, щото ако се окаже че не са човеци - "ойде колата у ряката". Да, дойде време да му звъня, видях, че няма опция на лични да му пиша, ще пробвам на нещо да му се обадя, че барим се впиша за февруари да я оставя! Благодаря много за всички съвети, полезни са ми тук в тази група и гледам да си ги спазвам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #31 Отговорено 4 Ноември На 30.10.2024 г. at 15:47, ceco_accord написа: Стискам палци да се уредиш с аудиенция. Други грижи освен логистика и финансов пакет за ремонта няма да имаш. Не можах за съжаление, зает е човека до март някъде! Та, каза, че за части може да помогне поне! Та, не знам, друг такъв като него истински майстор дали има? Който да е склонен, ако няма каквито трябва части, поне да поръчваме от Фена(даже не знам как се казва, Иван ли беше), т.е. да си взаимодействат някак си? Набелязала съм в Пловдив едни, но ако е по-лесно в София, но много държа да е от истинските майстори, че с годините съм лъгана, лъгана на другите ми коли, та, чак почнах да разбирам от много неща, че и си сменях някои части сама, само подходящ инструмент да ми дадат :)! Не знам дали ми се рискува тук в града да ми я правят, нито знам с какви части, от друга страна говорих с хондаджията майстор от Стара Загора, който от тук го научих и ходовата част той ми прави и др.неща ми сменя, та, той ми каза, че за двигателя специално той само може да го свали, но ще го прати в Казанлък на фирма, които се занимават и после ще ми го сложи и настрои примерно, но при тези, които каза, че ще го дава за ремонт, според доста хора около мен, било колеги, било познати други, независими един от друг е, че не се справят добре. От друга страна, винаги за всеки едни ще казват, че е добре, други, че не е добре! Затова е мноооого трудно човек да прецени къде по-малко ще го излъжат или къде ще има по-малко щети после, или пък къде ще му направят ремонта отлично! Явно човек все е принуден да рискува, но в случая е с доста голяма сума пари, доколкото разбрах. Освен да се обадя на тези в Пловдив да видя как стоят при тях нещата, дали и те само го свалят и го дават някъде,много ми е важно това даване на някой да го прави,да е майстор и после, които го слагат,да го напаснат както трябва и да ми кажат правилните неща, които трябва да спазвам според така направения двигател от даден човек! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 17 #32 Отговорено 4 Ноември (Редактирано) Тук пробва ли, пита ли? https://www.facebook.com/RiftoGarage/about Редактирано 4 Ноември от jivetz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6154 #33 Отговорено 4 Ноември Проблемът с читавите майстори се задълбочава - намаляват и за това са все по заети. Вариант е и да си намериш временно друга кола (от приятел) докато на твоята и дойде време. Ванко трудно може да огее лавината нуждаещи се, а аз не познавам всички читави все пак - разпитвай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #34 Отговорено 6 Ноември Да, опитах да намеря друга кола, особено за определени седмици или време, но не им се дава. Нямат свободни коли! Даже и за под наем гледах цените, но ужас е там, НЕ! То, хубаво да изчакам При Фена, но той каза, че и другата година да се обадя, пак няма гаранция, че ще дойде моя ред, иначе пък не отказа категорично, да пита, но много не ме устройва, защото исках до март да е готова или април примерно. Иначе февруари ми е най-удобно, затова 2-3 месеца по-рано търся, за да могат да ме втачат, но като гледам и така е сложно! Ще разпитам още малко! Благодаря на всички ви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #35 Отговорено 6 Ноември На 4.11.2024 г. at 15:42, jivetz написа: Тук пробва ли, пита ли? https://www.facebook.com/RiftoGarage/about Да, сега го разглеждам, че не го знаех! Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #36 Отговорено 9 Ноември На 4.11.2024 г. at 15:42, jivetz написа: Тук пробва ли, пита ли? https://www.facebook.com/RiftoGarage/about Да, сега го разглеждам, че не го знаех! Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trc21 7 #37 Отговорено 9 Ноември На 4.11.2024 г. at 16:11, ceco_accord написа: Проблемът с читавите майстори се задълбочава - намаляват и за това са все по заети. Вариант е и да си намериш временно друга кола (от приятел) докато на твоята и дойде време. Ванко трудно може да огее лавината нуждаещи се, а аз не познавам всички читави все пак - разпитвай. Здравейте, явно ще мине време, а ми се налага да сменям цялото масло в двигателя, та, въпроса ми е, да продължавам ли същото YACCO масло да слагам като от месеци ми изгаря много масло двигателя вече и наливам често, та да не ми излиза толкова скъпо, докато дойде времето, все още държа да е При Фена, но ще почакам, сега мисля да си поръчам поне части от него, ако изобщо праща по градовете? Имам предвид и филтрите, маслото, но дали да го сменям или да продължавам с 5w40 или да пробвам с друго, ще се старая да я карам по-леко с 90км/ч, дори и по магистралата, че тогава малко по-малко изгаря маслото? И също да питам, ако не съм доливала и сменяла изобщо антифриза, откакто съм я купила, сега почва трета зима, дали не трябва да ида някъде да ми го премерят и изобщо като минава времето, антифриза става по-слаб или по-силен, ако се е изпарил малко, т.е свойствата му май би трябвало да намаляват и ако при измерване показва, че не е наред, целия ли да го сменя, до сега не съм имала никакви проблеми, знам, че нещо като работи и не е хубаво да се пипа, затова не го закачах до сега, но се зачудих изведнъж как се процедира? Не е много в темата, но се сетих просто! Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6154 #38 Отговорено 9 Ноември Нека го премерят, за да си спокойна. При ремонта така или иначе ще се източва и ако е много замърсен, ще се налее нов. Важното е да го има и да е по норма, то не го кръщавай с вода! 3 години не е много. За маслото: гледай да има и доливай нещо по-евтинко, но с прилично качество. То при теб се опреснява постоянно. Не е важна скоростта с която се движи колата, а оборотите на които работи моторът. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #39 Отговорено 9 Ноември (Редактирано) Quote И също да питам, ако не съм доливала и сменяла изобщо антифриза, откакто съм я купила, сега почва трета зима, Преди да я купиш някой сменя ли го е някой антифриза ,ако не е време да го смениш,да стареят и важните съставки в него . Ако ще е скоро да месец два ремонта може да използваш по бюджетно масло,може да избираш има ги тук в общите поръчки,мисля и организатора им ги подържа налични в сайта си в Бг. https://ato24.de/en/ato24-engine-oil-synth-5w-40.html https://ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Редактирано 9 Ноември от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2861 #40 Отговорено 9 Ноември Антифризът го премери, за да си сигурна, че няма да замръзне зимата. Ако е о.к. с градусите, не го сменяй сега. Приготви си нов антифриз, да го налеят след ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове