Jump to content
atanaspro

0w30 vs 5w30 vs 5w40 за 2015 Diesel 1.6 160к.с.?

Recommended Posts

Здравейте!

Следната ситуация... BMW маняк и аз спорим какво масло е правилният избор за нашите ширини за двигателя от темата.

 

1.) Аз твърдя, че 0w30 оригиналното на хонда си е по каталог и е най доброто за тежки условия на експлоатация (градско към извградско 3:1) относително къси разстояния. Смяна на 7 - 8 хил.км. винаги под 1г. интервал.

 

2.) Колегата твърди, че 0w30 е за северна Европа и тотално не е за българския климат. 5w40 е маслото за тук , тъй като държи смазващи свойства при по високи температури.

 

До консенсус не стигнахме. Допускам обаче, че може би е прав! В България последните години зима няма и е жега като стига 40° а под слънче може би са 60° 😄 Не е за подценяване, че при къси разстояния тънкото масло по каталог 0w30 мигновенно започва да маже компонентите и може би е правилният избор. 

 

Какво мислите, според вас кой е прав и ЗАЩО, ако може с конкретика а не на усет.

 

Ако темата е засегната в вече, моля за линк за да не спамя излишно. 

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да и не. Защото 5в40 е почти лайно. Т.е. за да се постигнат характеристиките се влагат по-евтини суровини. Оттам и колко му е стабилен вискозитета на високи температури не се знае, зависи от марката. Общо взето минералка с малко химия.

Докато с по-ниския вискозитет маслата са с по-качествена основа о по-стабилни на високи температури. 

Това е общо взето на две на три общо казано :)

 

Между другото има тема за масла, може би една от най-добрите в Бг форумите. Най-добре там да пишеш. И да четеш де.

 

 

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръката 0w30 на Хонда е логична с цел да покрие всички температурни пояси. Нулата върши работа на север, а трийсетицата е достатъчна за юга. Аз смятам, че 5w30 е супер за нашия климат. Още повече, че има С2 и С3 разновидности и от там може да подбереш малко по-"рядко" или "гъсто". С2 е на долния край на вискозитета 30 (такова е оригиналното Хонда), а С3 на горния. Но и да караш с 0w30 не мисля, че е грешка :thumbs1: 

Виж, 5w40 не препоръчвам. Двигателят не е конструиран за такова масло. Не, че ще се счупи, но вероятно ще повлияе на живота му.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам кое е лайно ама 100 000км имам почти с 5/40 на Type R-a. Такова изписват и от Хонда по каталог за тоя мотор, за предната Type R 7G K20A и за S2000, както и за old engine. Другата, Аеродека си го карам с каквото има, 5/30, 5/40, 0/30 и все и е добре, просто мотора е в добра кондиция. Прелюда във семейството, който стана на 27 години и аз го карах близо 8 от тях се караше само с 5/40 и 5/50. С него минах над 100 000км, кара се още, двигателя не е отварян никога за сегменти, лагери и тн.., сменен е ОЕ ангренаж последно преди 6-7 години,  взимам му 0/40 на Шел няколко пъти, че е на хубава цена в АТО и колегата го доставя бързо и точно. 

Темата с тия вискозитети е хубава и никой не говори да си слага човек в моторЯ някакъв бълвоч или минерални масла ама това да се казва, че 5/40 е лошо масло, нямало добри качества и тн.., хич не мога да го приема, просто съм минал доста километри и все с Хонда ( и не само ) и все с този вискозитет а моторите все са чисти и "светят". Всеки си знае как да си е.е магарето ама ако някой си покара колата малко повече, преди да я пусне след 30 000км в мобилето и да е сменил 5 марки масла за това време, може би ще направи по-точен избор на това, което има на пазара.  

Всъщност и нова кола имахме, от витрината, дизел, Mjet, прекрасен мотор. Карахме го с 5/30, после само 5/40 и така и го продадохме на над 150 000км без никакви проблеми и чудесно работещ. 

K20Z4, само и единствено с 5/40 и така от години. Предният собственик също го караше с такова, някакво швейцарско.
IMG_1892.thumb.jpg.2aeff556d382d281487d1805ff3bf8eb.jpg

Хората не разбират, че най-важното нещо е да се сменя често  това масло. Мислят си, че като си купят масло за 200-250лв и могат да карат 15 - 20 хиляди км като никой и не брои моточасовете. Защото реално нещата стават съвсем други тогава. Ако се сменя на 8-10 хиляди км максимум, каквото ще да е, само да е истинско и с правилните спецификации и проблеми няма да има. В книжката на Хонда 6-та ген, на Прелюда също е записано в тежки условия на работа - 6 месеца или 3000 мили, което настъпи първо и се мята бълвоча и се сипва нов и проблеми няма. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да отговарям. 

 

Само ще питам масло доливал ли си някога, защото не го споменаваш?

 

ПП: Ок айде, че така малко грубо звучи. 

 

С повечето неща съм съгласен. Хубаво качествено масло на малки интервали ок. 

 

Но това малко звучи като вица за мерцедеса. 10 години карах Ц класа дизел, супер кола, нищо не съм "барал". Обаче следващия който я купи иска да си изкопае гроба сам, щото предния само е карал нищо не е "барал" 😂

 

Вечния спор на дебелите и на тънките (масла) никога няма да свърши. Аз в момента тествам 5/30 и честно казано не виждам никакви плюсове. Нито мотора е по-тих нито нищо. Затова ще си се върна на 0/20 кавото си е по препоръка.

 

🤜🤛

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito, не искам да разказвам вицове. Като начало, Хонда препоръчват за мен 5/40. Така пише, не 0/20 или 5/30 а 5/40. Това за едната, за другата с двигател, създаден преди 30 години и повече, дори и с 10/40 да си карам, няма да стане нищо. Дали доливам? Разбира се, че доливам. Всичко е въпрос на това как шофирам. Колега с RS 4, ако "бърза", от София до Стара Загора е на 2 литра масло. Колата му беше ( продаде я скоро ), на под 100 000км. Ако не "бърза" обаче, нищо. На Type R съм доливал около 1.5 литра на около 7000км, когато съм карал с прилична скорост дълго време и доста изцеждане на мотора за тези километри. Ако карам спокойно, не доливам. Беше на 100 000км, сега е на 205 000км. Карал съм го и с 5/30 и с 0/30 Signature  ( защото нали са мега маслата ), разлика никаква с това, което съм в момента 6-7 смени - Liqui Molly High Tech Synthol 5/40. 

Аеродека харчи минимално масло ама той повече от 120км/ч е некомфортен за каране, толкова за комби 1.4 90кс, а и ми е работен кон. В завидно добро състояние е на ламарините, но технически беше поддържан зле и маслото, антифриза и другите течности, сигурно не бяха сменяни 2-3 години. Зимата особено, не го давам и за половината от сувчетата на пазара. Супер проходим е с хубави гуми и често ме питат дали е 4/4, а аз живея на по-високо. 

Фиата не харчеше никакво масло, както и да го караш, каквото и да правиш и така 150 000км, страхотен италиански безпроблемен дизел, че беше и с твърд маховик. Просто с 5/40 Селения работеше страхотно, тихо и меко. С 5/30, каквито препоръки имаше, не работеше така добре. Един от добрите специалисти на италиански коли в София ме посъветва, след като ми смени веригата, обтегача, успокоител и тн.. на 80 000км ( толкова е по спецификация на Фиат ), да го сменя с това и не сгреших. Веригата е едноредова, като на велосипед с ресурса на ангренажен ремък ( 1.3 Mjet 75кс. ). Започва да шуми около тези километри. Не е от маслото ако това си мисли някой, да се сменя на толкова км веригата, а просто това е интервала. 

Прелюда го купих на 12 години, харчеше масло, по кило, кило и половина на 6000км, каквото и да правя, както и да го карам. След толкова години и вече навъртени общо на неговият километраж около 270 000км ( взех го на 100 000 по километраж, а всъщност на колко е бил, той си знае ), пак харчи толкова масло. Понеже съм се занимавал с масла по това време, когато го имах, съм го карал с каквото се сетиш като вискозитет и марка за времето си - Motorex, Agip, Castrol, Motul, Repsol, Aral, Total, Comma, Torco ( още е в скоростите с такова, Torco MTF ) и други за които не се сещам в момента. Вискозитети от 5/30 до 10/60. Единствено с 10/60 не му беше ок на Ф20А4-ката като е по-студено навън. Въртеше по-мудно ама пак харчеше толко масло. 

P.S Пиша "около" изминатите километри, защото спрях от няколко години да си записвам кога точно като километри си сменям маслото, противно на всичко. Просто като видя на щеката какво е и преценянявам дали да я вдигна на крика и да си го сменя. Винаги имам няколко маслени филтри в нас а масло да иска човек. Обшо взето е 2 пъти в годината - пролет и есен. 



 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

😄😄😄 Добре че се зачетох в тази тема, защото убеждавах едно приятелче да се отървава от AMG-то си (което му го набутаха като перфектно), което му дава разход на масло 1 литър, от София до Бургас и то с прилично каране. Утре му се обаждам и му казвам, да не продава масларката..... 😂

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкажи му вица, може да му стане по-добре :lol: 

 

И да сложи 15/40 да уплътни хубаво. То същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе карам си на 0/30 както си е по ръководството на автомобила и това е. Колегата с който спорихме си решава сам и да си слуша гаражния дето го е убедил да думка 5/40 в БМВто. Истината е, че без достъп до лабораторни тестове или някакво проучване от ерудирани хора в интернет за конкретен двигател, всичко е в сферата на лично мнение/предпочитания. Съгласен съм с колегата, чести смени с масло по спецификация и тва е.

 

Благодаря за мненията.

 

Честита Независимост на България!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит празник!

 

По-принцип бмв дизелите си се карат с 5w30 по каталог. Поне там до 2015 моделите, после не знам.

 

Когато ти е дадено 0w30 най-много може да минеш на 5w30 или 0w40. По една стъпка от двете стойности, но не двете едновременно или пък повече. Другото си е чисто хвърляне на чоп. 

Това не си го измислям аз, от маслари го знам.

 

Така, че при него е допустимо, а при теб е руска рулетка ;)

И все пак продължавам да твърдя, че ако се сравнява 0w30 с 5w40 вече какзах какво е едното спрямо другото. Има и качествени 5w40 разбира се, само че се броят на пръстите на едната ръка, обаче ако спора е само за вискозитета щото тука било много топло това е. Поне според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е ако "пържи"  колата, да не я гаси веднага, че турбината се закоксва иии ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с топлото време и затова да буташ в двигателя си 5w40  ставя ако двигателя ти е на въздушно охлаждане,ако не е е чист мазохизъм.

При изправна охладителна система,това е нов антифриз оригинален Хонда, добре работеш термостат който е също консуматив и сменя,както и радиатор на който ламелите не са смачкани,температурата тук в Бг изобщо не е фактор за да се слага 5w40.

Карам сега с това масло с цел чист двигател.

20240824_084446.thumb.jpg.67a60837dabfdea919756ff8e4c532c7.jpg

 

Сед него това

Screenshot_20240621-230345_Viber.thumb.jpg.baf97aa99af33a9b29bc03e95cc3972b.jpg

Моите разсъждения са заCRV3 R20A2 бензин .

Само да припомня Япония не е нито в Антарктида нито в Африка,еднакви ни са климатичните условия и Японеца е казал 0w20 или макс 0w30.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

 

При изправна охладителна система,това е нов антифриз оригинален Хонда, добре работеш термостат който е също консуматив и сменя,както и радиатор на който ламелите не са смачкани,температурата тук в Бг изобщо не е фактор за да се слага 5w40.

 

Не е баш така. При температура на охлаждащата течност около 100гр., маслото спокойно може да достигне над 130гр., та дори над 150гр., при определени условия.

Има едно явление във физиката, което се нарична топлинна проводимост, маслото има няколко пъти по-ниска проводимост от водата, тоест е по-голям консерватор на топлина, сиреч по-трудно се охлажда или казано по друг начин е склонно да се загрява повече. 

За това някои коли имат и маслени радиатори и препоръки за масло от 5в50 до 15в60, че и са с изправни охладителни системи.

Та все тая, че ти е изправна охладителната система, ако двг работи в натоварен режим продължително време.

Наскоро ми попадна едно клипче на един продавач на авточасти, който ги разпряваше тези врели некипели, та е хубаво да не се цитират на сляпо глупости.

Вискозитет за подбира по-много критерии, както климатични, така и работни.

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е каза, че е спорил с BMW маниак. Затова го споменавам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Колеги, моето уважение към всички, но!

 

 1. @atanaspro На тази тема не й е тук мястото. Има си тема за обсъждане на маслата. Там трябваше да си зададеш въпроса.

 

2. Tемата е за двигател на Honda CR-V 1.6i-DTEC (код двигател N16A4), 2015г. Моля авторът да ме поправи, ако греша.

Колеги! Къде отидохте?!? :o :blink:  То не бяха Type R, аеродеци, S2000, прелюди, фияти, R20-ки, K20-ки и какво ли още не. Човекът е попитал за конкретен двигател, а вие се надпреварвахте да описвате лични истории за всичко, но не и по темата! К'во прайте бе хора?

 

3. За въпросният двигател, за да се даде правилен отговор, първо трябва да се познава състоянието му.

Ако е в пълна изправност и безупречна кондиция, тогава правилните масла за него са със спецификации ACEA C2 или ACEA C3. Вискозитет 0W-30, за да има моментално добро мазане на турбото още от студен старт. Външната температура е без значение. Двигателят е проектиран за тези масла при всякакви климатични условия. Разликата между двете спецификации е работният вискозитет. 9 - 10 mm²/s при ACEA C2 срещу 12 mm²/s при ACEA C3. И двете спецификации са подходящ избор. Със С2 двигателят ще има по-голяма динамика, по-бързо развъртане и по-голяма икономия на гориво. Препоръчвам ако двигателят не е износен и не гори масло. Със С3 двигателят ще работи нормално, като ще загуби мъничко от динамиката си.

Ако двигателят не е в добра кондиция и харчи масло, тогава с 5W-40 няма да го оправиш. Може да го оправи само добре направен основен ремонт.

 

За други двигатели и за други марки автомобили, BMW-та и т.н., в тая тема не става въпрос!

 

1. Извинявам се за което, ако има начин да се премести супер, ако не може да се заключи, аз си направих изводите от дадените мнения.

2. Това е двигателят, не грешиш. 

3. Двигателят  е в перфектно състояние, не харчи масло и към момента е на 175к.км. всичко е сменяно навреме /проверено в Бултрако и отговаря 1към1 с швейцарската сервизна книжка./ В момента съм с оригиналното C2 0W30 на Honda 44лв литъра идва, и съм доволен от работата на двиг. 

 

п.с. Отворих темата, защото допуснах, че има някакъв резон в логиката на човека с когото спорих, вече се убедих в обратното. Приятна вечер!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...