Jump to content
uuencode

Съвет за Jazz 2005 който харчи масло

Recommended Posts

Колеги, имам Jazz 2005, малкия двигател, на 180000км, купена Април 2018, нов внос от северна Италия. С колата ходя на пазар и водя деца на училище. От 2018 досега съм навъртял 20000км - по около 5000 на година. Проблемът е че почна да харчи много масло - по около литър на 1000км. Приятели викат махай и купувай нова. От друга страна колата е с прилично запазена тенекия и ходова част без проблеми, познавам я и всичко й работи. Евентуален ремонт - къде и струва ли си въобще? Какво да правя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, литър на 1000км е много, разпитай при читавите майстори колко ще ти излезе ремонта, не мисля, че такъв разход ще мине без смяна на сегменти. Там ако се направи както трябва сигурно ще стъпи ~ 2,5-3к лв. Другият вариант е да смениш двигателя, ако намериш читав. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък  за този двигател и един ден работа такива суми мяташ. 

Макс 1.5к. с материалите, да не кажа, че и това е много, ама айде да не се обиди някой, който се мисли за гаражен мозъчен хурирг.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тия 20К с едно и също масло ли си ги минал ? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/7/2024 at 1:11 PM, uuencode said:

Колеги, имам Jazz 2005, малкия двигател, на 180000км, купена Април 2018, нов внос от северна Италия. С колата ходя на пазар и водя деца на училище. От 2018 досега съм навъртял 20000км - по около 5000 на година. Проблемът е че почна да харчи много масло - по около литър на 1000км. Приятели викат махай и купувай нова. От друга страна колата е с прилично запазена тенекия и ходова част без проблеми, познавам я и всичко й работи. Евентуален ремонт - къде и струва ли си въобще? Какво да правя?

С какво мясло  е карана до сега марка ,вискозитет.

В началото харчеше ли масло какво е променено,на калко сменяш маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Rakeem написа:

Ти пък  за този двигател и един ден работа такива суми мяташ. 

Макс 1.5к. с материалите, да не кажа, че и това е много, ама айде да не се обиди някой, който се мисли за гаражен мозъчен хурирг.

 

Може и да преувеличавам, но ако се прави с ОЕМ части цената ще е нагоре. Допълнително вече искат и доста повече за работа, та не знам.

Иначе, не знам този двигател колко е наличен по-моргите, навремето за смяната на D16W5 ми взеха 1100лв (2018г), търсих 2 месеца, нищо не излизаше, само тук таме D16W1. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Джазката е удобна и достатъчна за градско, и е в добра кондиция като цяло - струва си да се оправи, а ремонтът на наличният мотор е по-добра идея, защото няма да има бюрократщини.

Друг мотор в "перфектно", но неизвестно състояние, може да "излезе през носа", ако трябва да се прави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този се е регистрирал в събота, пуснал е тая тема и от тогава не е влизал във форума. А ние си пишем тук.

Ситуацията е: "Питам те и отговор не искам." :lol:

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MrManson Супер цена, там наистина си разбират от работата. Интересно ми е само дали ти дадоха някакви очаквания откъм колко километри би изкарал преди да започне да хапва пак масло? Възможно ли е след някакви 40-50К км да трябва да се отваря пак, че и за повече от сегменти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, dandilov написа:

Този се е регистрирал в събота, пуснал е тая тема и от тогава не е влизал във форума. А ние си пишем тук.

Ситуацията е: "Питам те и отговор не искам." :lol:

Уплашили сме го - продал е колата и сега търси "по-добра".

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да му пожелаем успех - не съм сядал в по-добро компактно градско возило в класа му и от това поколение автомобили. Не случайно цената му е сходна с тази на някои германски бивши премиум кошници, от същите години, но в доста по-висок клас.

За мен това е един от малкото стари автомобили, които си заслужават всякакви сериозни инвестиции при ремонт.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galin_kЗдравей! Все пак това е машина, за съжаление не нова, а на почти 20 години. Не сме застраховани. Кой и как се е грижел за нея преди също няма как да знам. Не се знае от колко време и км преди да я купя е страдала от този проблем.

 

От сервиза ме увериха, че всичко останало по двигателя е ОК. Не си спомням вече всичко, но впечатлението ми беше, че поне в обозримо бъдеще не се очакват повече интервенции по двигателя. :thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харесвам как работят там, имат супер отзиви, аз лично им се доверявам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, дали ревизията на двигателя и последвалия ремонт са се отразили дотолкова, че да взема Еко 4 категория на ГТП? Досега колата е вземала Еко 3, преди месец трябваше да мина ГТП и без особена драма /каквато напоследък има за бензинови автомобили/ си тръгнах с Еко 4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Има промени в таблиците с изисквания за Еко категориите, които повлияват върху получената категория, спрямо миналата година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.09.2024 г. at 19:02, s7r3l0k написа:

които си заслужават всякакви сериозни инвестиции при ремонт.

Колета не е с някаква антикварна стойност или пък супер рядък модел, като като това например : https://www.auto-data.net/bg/mercedes-benz-w29-cabriolet-c-540-k-180hp-44478 за което сумата си заслужава. Аз лично бих постъпил така: ако тази хонда струва 5к, не бих броил повече от максимум 1500 лв за ремонт с труда и частите и то говорим за оригинална Хонда части (ако ги има налични) и при доказан майстор/сервиз. А да попитам 180к.км не с али прекалено малка за това моторче за да започне да гори толкова масло?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем не са. При положение, че е използвано евтино 5W-40 и сменяно на интервали от по 15 000 до 23 000 км. Както беше при мен, например. Сегментчетата бяха затапени и запечени с овъглено масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това пак ако приемем, че километражът на таблото е реален :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне при мен е реален. Имам документи на всички обслужвания, ГТП и ремонти, година по година, до момента, в който купих колата. 🙂 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пича беше питал във фейсбук групата и там му препоръчах да отива при Фена на база вашите споделени впечатления, (благодаря dandilov) , а и с любопитство следя старницата му. Една от причините да избера Хонда са точно думите на s7r3l0k. Същото ми каза и механик във Варна  (работи при Миямото) като добави само да не е ръждясала, че по двигателя всичко оправяли ама захапе ли я ръждата няма оправяне. Аз взех Акорд 7, но на местоработата ми, благодарение на препоръки от моя страна има вече 5 колеги с Джазки (двете от тях са с 8-те свещи :) ), едно HRV, едно F-RV, иииии да видим дали няма да има и един Акорд 8 :) .  Ако няма сантиментална стойност аз подкрепям тактиката на honda_japan.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Съвсем не са. При положение, че е използвано евтино 5W-40 и сменяно на интервали от по 15 000 до 23 000 км. Както беше при мен, например. Сегментчетата бяха затапени и запечени с овъглено масло.

При мен е абсолютно същия случай, на колата им дават навсякъде 0в20, обаче в официалния сервиз в чужбинско решили да я шибат с Кастрол 5в40 и смените по данни от системата по между 18 и 22-23к.км, на мен ми се изправи косата , защото знам , че Тойота са капризни на качеството на маслото.Тъй, като е на реални километри, един собственик, пълна сервизна история в Тойота какво е сменяно, викам си ще я взема пък ако се наложи ремонт................, към момента я имам от година и 10 месеца за това време 96к.км навъртяни лично от мен САМО на газ, карам я 6 месеца с 0в20 (Октомври до края на Април), през другото време с третата препоръка , а именно 5в30 (втората е 5в20), скоро ще имам 11 смени на масло, при първата смяна си взех една тубичка 0в20 в повече за всеки случай, към момента от нея няма около 500 грама................та в тази връзка тия 180к.км ми се струват безкрайно малко за такъв тип ремонт ( и моята е японска и НЕ Е карана с масло по спецификация, и то въобще).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

svemar - ако колата не е изгнила и ако има сантиментална стойност за човека - то няма значение какви пари ще даде, но ако няма сантиментална стойност според мен скъп ремонт не си заслужава.Аз за 96к.км пробег съм сменил САМО 2 задни биалетки по окачването, никакви проблеми с електроника и т.н., нямам и ръжда, но просто знам, че това е случайност, писал съм го и на други места - не искат японците да си направят качествена антикорозионна защита и това, не, че не могат и това много ме ядосва, но пък в противен случай няма да има кой да им купува новите модели :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Съвсем не са. При положение, че е използвано евтино 5W-40 и сменяно на интервали от по 15 000 до 23 000 км. Както беше при мен, например. Сегментчетата бяха затапени и запечени с овъглено масло.

Напълно закономерно! Моят двигател е на близо 150к, като от 100к е при мен и се обслужва безкомпромисно( с едно малко изключение) и не близва масло, а преди това е имал 3 смени за 47к. 

Ако се направи основен ремонт(сегменти, лагери, гумички) и се обслужва своевременно, не му мърдат още 500к. с някакъв минимален разход към края.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, honda_japan написа:

та в тази връзка тия 180к.км ми се струват безкрайно малко за такъв тип ремонт ( и моята е японска и НЕ Е карана с масло по спецификация, и то въобще).

Моята Jazz-ка я купих на 197000км, но това няма значение. Не знам каква е Тойотата и колко голям е двигателят й, но на Джаз-а малките бутала и най-вече минималното разстояние между двата маслосъбирателни сегмента, са изключително чувствителни към правилният вискозитет масло и редовната му смяна. Иначе - "Сбогом Гергино!"

Ето визуално какво се беше случило при мен:

IMG-95c507994426bc20ad39a30c0e59d39d-V.thumb.jpg.a7dc45cddb08f3e4bbe0a9165e29ce21.jpg

 

Разход на масло - 0,6л/1000км.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото това е всеобщ проблем при всички съвременни двигатели, поради минимизиране на размерите и теглото на буталата за пестене на загуба на енергия в двигателя, от една страна, а от друга - за по-малко разходи и повече печалба при производителите.

Но във всички дилърски сервизи и тук, и на запад, се налива не правилното масло, а друго, и тече "Long life" манията за интервали на по 20 хил. - 30 хил. км.

На германците като им кажа, че за Хонда трябва да ползват 0W-20 до 5W-30 (в зависимост от двигателя, разбира се) и да го сменят на по 7 - 8 хил. км., първо зяпат учудено, а после почват да се подиграват с мен. Тия не признават вискозитет под 5W-40. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш "котка в чувал", окаже се че предният не е чувАл за правилно и редовно масло иии - правиш.

Та се наложи Фенът да ребилдне 27 годишният Сиви на синковеца.

Закарах му го на 409000 км с харч 0,5л на 1000км - каран с 10W-40.

Вътре - запек - промовка + масивно лечение - върнат към нов живот.

Сега е на 423670 км и "не пипа", но се кара с правилното и редовно подновявано масло.

317314538_667660515086680_7718309687748788576_n.jpg

313850641_657522529433964_8101971770951198735_n.jpg

 

317951123_420550140162115_5038531787267387609_n.jpg

318195535_920328328874102_6222161076872155340_n.jpg

А това е стар мотор и "носи на бой". Новите "сдават багажа" по-рано.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не се заяждам, ама.....................носил на бой, носи носи, колко да носи туба 5 литра на 10к.км, вярно на 400к.км, ама.............

Напълно нормално е след такъв ремонт ако е направен както трябва, тоест качествени части и майстора знае какво да прави въобще да не пипа.

Сега за сравнение (без каквато и да е цел за зяждане - само факти), имах Ауди Б4 с 2.0 бензин 90 коня, като го купих беше на около 200-230к.км, аз лично му набухах 410к.км за 11 години, карал съм го само с 10в40, а последните 5 смени преди да го продам с Кастрол 5в40 ей така за пробата - колата на пипаше масло, или поне на щеката не се забелязваше да пипа, за новите коли ...................... пак зависи кои нови визираме, има и такива на които им дават по 2 кила на 1000 км, че е допустимо.

Преди 18 часа, dandilov написа:

и колко голям е двигателят й

2000 кубика, 158 коня валвматик, на газ - кода е 3zr- fae, в Тойо форума разбирачи изразиха мнение, че тая кола не става за газ и че, ще хвърли водите на по между 50 и 80к.км, вече наближава 100к.км, а няма никакви видими признаци да събира сегментите, кара се САМО на газ, но газта е избирана и монтирана от човек, който наистина знае какво прави, излезе ми 2 бона с всички съпътстващи документи и розовия сертификат включително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, honda_japan написа:

Цецо, не се заяждам, ама.....................носил на бой, носи носи, колко да носи туба 5 литра на 10к.км, вярно на 400к.км, ама.............

Беше си изпяла тя песента, ама запя нова.

Просто не исках момчето да забрАи да долее, а и не пушеше в нормална експлоатация.

Вложените пари за ремонта щяха да са стигнат за 200000 км с доливане, ама не трая аз така.

Нали знаеш - след новите коли ще останат само старите - който си ги пази де. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

след новите коли ще останат само старите

факт неоспорим, само да се намират резервни части за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...