Jump to content
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Вече имам втора кутия за ребилдване на сухо, докато моята си е на колата.

IMG_20241010_191016.thumb.jpg.bc6d27de8b85eb35f6d851d4cb9e96ba.jpg

Понеже от Акорд нямаше в цяла Европа ми светна лампата, че същата кутия се е монтирала на Роувър 623, след като Роувър наследяват линията за Акорд в ЮК края на 90-те след излизането на 6-та генерация. И така, намерих си същата кутия на деня след кратко търсене за коли на части е олх. :)

 

Още сондирам кой мастер кит да си поръчам, дали от Сащ, дали от Китай...

 

Вчера и днес тествах задния тампон на мотора. По книга трябва да се отключва под 800об. и да се заключва над 920об. Там където пуска вакуум и удря в зелената скала означава, че компа през ICM подава импулс на контролера на вакуумния соленоид за тампона и соленоида отваря веригата с вакуума към диафрагмения актуатор на тампона.

IMG_20241012_121958.thumb.jpg.67c5ae5eeccc343b25b658692238f5a6.jpg

 

Не видях скъсано по гумената част на тампона, нито теч на масло. Раздвижих лостовата система с WD40. На драйв и задна не работи с нулеви вибрации, но са доста поносими. Интересно защо се беше скъсал предния тампон. 🤔

 

Смених си пръскалките на предния джам с такива от сивик 6-та и в момента къпе перфектно. :)

 

Смених горивния и въздушния филтър, оонацвъках ледове за където имах под ръка и се огледах за филтъра на купето. Гледам, гледам и не виждам. Дали изобщо има такъв на 5-та? 🤔

IMG_20241013_185117.thumb.jpg.50992fd0097f8630ba5980248290c3e2.jpg

 

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според снимките, първи и втори са около 9, а трети и четвърти около 8 атм.

Не е малка разликата, или е грешка при момента на снимането?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е сух тест на утечка при ГМТ на всеки цилиндър с вкарване на сгъстен въздух от компресор. Теста започва при налягане 7 бара и се следи колко изтича през семеринги, клапани, гарнитура и т.н. Не съм правил тест за мерене на компресия. 

Сефте го ползвам тоя тул, така че може и да пропускам нещо по настройките на сетъпа. Меренето много зависи и от компресора колко дебит ще подава към цилиндъра и дали ще успява да компенсира утечката. При мен изглежда, че двете стрелки на входа и изхода показват еднаква стойност, което не съм сигурен че трябва да е така. Би трябвало тази на изхода винаги да дава по-малко от входната и делтата между двете да е процента утечка.

 

https://youtu.be/h993q16Oul4?si=0y7IIgau5YY-mRKR

 

Редактирано от boiskii
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и нея, та да стане ясно колко е и дали е равномерна.

Дори и да е леко под заводската, ако разликите са малки - ще живее още дълго.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следобед ако остане време ще замеря и компресия. 

 

Абе замислил съм да чистя егр + пътищата, ама под тоя парт номер няма гарнитура за егр-а (дори в Япония). Почти съм убеден, че размера ще се окаже съвместим с много коли под други парт номера, ама преди да отворя трябва да имам и план Б. В тая връзка някой срещал ли е подходящ материал, от който в краен случай сам да си прекроя гарнитура за егр-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време се ползваше клингерит (идно таквоз зеленикакво), но мисля и с друг сравнително мек на смачкване листов материал може да стане. Ако намериш коматекс 1мм примерно. Реже се с макетно ножче.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сух тест за компресия, с извадени всички свещи, разкачени букси на дюзите и кабели на дистрибутора. Въртене на стартер 5-6сек.

1ви:

Resizer_173185241070615.thumb.jpeg.77a24349132567ae5a205242b60d596a.jpegResizer_17318524084851.thumb.jpeg.b36ccb824df99a79a19b4e7fda5ab58f.jpeg

2ри:

Resizer_17318524786455.thumb.jpeg.1104346304b82e47efccd4792c21308b.jpegResizer_17318524091365.thumb.jpeg.f37d4ac8531b349a9bccba2cbd26da14.jpeg

3ти:

Resizer_17318524792339.thumb.jpeg.73bbc8442da6d27bdc4bc8d7cd9e064d.jpegResizer_173185247984511.thumb.jpeg.909b4e08b9f6bbed33400ed9d8abe35c.jpeg

4ти:

Resizer_173185248031213.thumb.jpeg.712d916bb1b4c950a6624f1bfa4bf2b9.jpegResizer_173185248057215.thumb.jpeg.60756fc1476fe0368212da448d8b6097.jpeg

Редактирано от boiskii
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва, уцелил си кьоравото. 

Това май си е номинална компресия за този двг. 

Имаш ли разход на масло? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лимита гледам е 9.5-12.5 бара (135-178psi). Ако измерването и уреда ми са верни, значи не трябва да я мисля компресията.

За маслото е рано да се каже, но за 1000км с 5/30 не виждам да е мръднало нивото. Ще следя. 

IMG-371f326bae9ea5a6829d12ca85e90074-V.jpg

IMG-720ac19055d339689f94177fa164921c-V.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пей сърце!

С тая баба не просто "дълга клечка" изтегли, а напрАо японска тояга. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече е с всесезонки. Модерна баба. :)

IMG_20241120_202619.thumb.jpg.5b88affcaeab5d4c076f7727a5f18d7f.jpgIMG_20241120_210024.thumb.jpg.9798a129eaca0335b9bbbf4ba355e93a.jpg

Избрах малко по-висок размер от стоковия (195/65/15 вместо 195/60/15) че нямаше точно такъв от клеберките, но екстра височината ще й дойде добре.

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

И без това е с малък клиренс, дълга база и съответно слаба геометрична проходимост, а от друга страна не дириш демараж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавам едно познато явление при палене характерно и за сивика. Колата палеше от четвърт буквално като я взех, завърташ и тя вече е захапала. Смених горивен филтър, сложих и оригинална капачка на резервоара понеже беше с някаква универсалка и на първо палене започна да върти досадно повече. Днес ще пробвам да охлабя капачката и да пробвам...да не се окаже, че оригиналната капачка вдига рязко налягането в системата и от там да се получава ефекта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съска ли от гърловината като я развиваш?

А със старата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тиии, тииииии!

Тя тебе е чакала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ръждата в нея ме е чакала, за да ме научи на нови номера. :D

Днес пробвах болта на левия амортисьор. Същата работа. Грях го с горелка и го бих с превматичния чук. Не се счупи и започва да се развива от гайката. Обаааче втулката на тампона е залепнала за него. Превъртя в гумата и няма мърдане. И този ще се реже. 

Намерих някакви полски тампони, сега търся и болтове. Втора ръка шанса е малък понеже най-вероятно се е случило същото с тях. Нови има, ама ще е на доставка. Поне резбите на амортисьорите ще гледам да спася.

1768656925_616YjVf0l4L._AC_UL600_SR600600_.thumb.jpg.b44c8f56f279411000727aa675eaf266.jpg

IMG_20241227_173942.thumb.jpg.41b6327e9349ed8976708468cf66d276.jpgIMG_20241227_173948.thumb.jpg.1eb11bf483886d98908d5df9410098f2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив,  втора ръка е много по добре от всякакви не оригинални нови болтове. При теб най вероятно проблема е от мястото от където е пристигнала колата

,не от годините.

Колата не е толкова стара баба да я правим, може леля. Тук има колеги като мен с доста по стари.

 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нови оригинални визирах. Има ги, но се чака между 10 дни и месец. Търся и втора ръка. Което се появи първо то ще е. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задницата е разкостена. Амортисьорите се оказаха живи - изскачат сами след компресиране. Утре ще замеря дължина на пружините, но мисля че са на номинал - задницата не е клекнала. 

Resizer_173559865527727.thumb.jpeg.9f580c1d1b9da5c2a3c6a9d2ea2575ba.jpegResizer_17355986527849.thumb.jpeg.ab430fa44e7fb8ad138389bfbd1a99bc.jpegResizer_17355986523135.thumb.jpeg.ac57b6534359c6080624e3a51efa9943.jpegResizer_17355986520743.thumb.jpeg.af224a3362eb4fb2501be4464a5ab9a2.jpeg

Малко повърхностна ръждичка около монтажните фланци, която ще се обработи. 

Resizer_173559865502725.thumb.jpeg.0e739efc991761b2cbfa8863806429e8.jpegResizer_173559865476523.thumb.jpeg.c01db1d8973060d602eff5c0ba5b8432.jpegResizer_173559865452321.thumb.jpeg.8e824277cbadef30b0c9c2305962ea21.jpegResizer_173559865423319.thumb.jpeg.d159c2e11a63febb1c8476c80b1e7c32.jpeg

Отдясно има повече ръжда дори по апарата...явно химията от банкета е поливала обилно.

Resizer_173559865555229.thumb.jpeg.b8183fd7ba0b71f5f024dbc87e8425ac.jpeg

Задния мост е перфектен, както и болтовете му.

Resizer_173559865359315.thumb.jpeg.8841aa9990ab2c12919bc5f2da0f7ece.jpegResizer_173559865391517.thumb.jpeg.406e7a73a5ebace1d4f8a861878b1169.jpeg

Тампоните на надлъжните носачи са много стегнати...ноо имам усещането, че болтовете нямат отвиване. :) Ще ги пробвам отново като са монтирани на колата, но няма да ги напъвам много. 

Resizer_173559865327013.thumb.jpeg.debe102fa289a3272fabcbcb7747c296.jpeg

Избих тампоните за амортисьорите от шенкелите и подготвих чарколяците за чистене и после боя.

Resizer_17355986525667.thumb.jpeg.dfaee45151afcca59166f11d069746e9.jpegResizer_17355986516761.thumb.jpeg.adc7105ed1edccf914ccace00fa156f0.jpegResizer_173559865301111.thumb.jpeg.30e231b4dc0991867f67fa8bc0192c29.jpeg

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Полека-лека подготвям чарковете от окачването за боя и шагре. 

Реглажните болтове отзад са заварили в тампоните. Гайките и шайбите паднаха, болтове мърдат, но заедно с втулката на тампона. Никакъв реглаж не може да направи така. Ще ги режа. Намерих си нови оем болтове и тампони на Nippon. 

IMG_20250103_141422.thumb.jpg.451569e536bcd0f8f269eb2afd321d7f.jpgIMG_20250103_141302.thumb.jpg.813089ad738782832090a7fccbe95500.jpg

 

Тази малка гумичка пази да не влиза вода в купето:

IMG_20250101_173506.thumb.jpg.b7d1125ddf19333a68c12b93b9495cdb.jpgIMG_20250101_173459.thumb.jpg.9815442cf7354ccfbc538ac003fb9d96.jpg

След монтаж ще клепна силиконец отвътре, че й нямам доверие. 

 

Поръчах нови биалетки и оригинални болтове за амортисьорите към шенкелите и общо взето това ще е освежаването отзад. Всички тампони бяха здрави, като изключим тия 4бр., които бяха със залепнали от ръжда болтове и трябваше принудително да се унищожат. Тампоните на стаб щангата са зле, както и биалетките. Самата щанга е доста изронена от ръжда. Зачистил съм я с тел и утре ще тествам дали ще се получат нещата с пясък. Преди пясъка мисля да тествам една смивка за стара боя, там където е микс ръжда + боя. Чак след като се заголи метала да обстрелвам с пясък. 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@boiskii, защо не я шлайфаш с инструмент да видиш до къде ще падне а ползваш смивки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Mkilla написа:

Така правех досега, но този метод е доста инвазивен. Отнемаш здрав материал и където се гонят форми (калници например) можеш излишно да се вкараш в беля и после да китваш поначало здрав участък. Отделно правиш много прах и мръсотия с въртящите машини, и най-вероятно част от тях вдишваш/поглъщаш, или най-малко ти остава по кожата. Броните мисля да ги пробвам със смивката, после кит където трябва, грунд, боя и лак. Броня да се шлайфа е малко опасно, особено ако прекалиш с търкането. Смивката я обмислям предимно за частите, които ще се боядисват изцяло. Например боядисване на броня със старите слоеве отдолу иска много подготовка и гледане за хлътвания, недостатъци, китване преди да се нанесе новия слой. Ако се свали цялата боя и започне да се работи на базата директно ще се спести доста труд. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@boiskii, говорих за щангата. Там не е нужно да е финно. С автоматичните машини с регулация, няма драма да се сваля от железата. За тънките ламарини е ясно, да :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия апарат с иглен лагер на лоста за ръчната, другия с тефлонова втулка...нещо са разчиствали складовете май.

IMG_20250105_145511.thumb.jpg.f4d5ec847a0aa722f9ec2e90223f8c88.jpgIMG_20250105_145456.thumb.jpg.34a3f58c515e05dc66757eda831d37f3.jpgIMG_20250105_145745.thumb.jpg.dc850127eca852cd1c646579a67eba73.jpgIMG_20250105_145756.thumb.jpg.22ab457e1d7c5a1a9945d335c314ed10.jpgIMG_20250105_145811.thumb.jpg.29121575a6fdbabd952c108b68d648a7.jpg

Отпочнах пясъка и се получава добре, но нещо не се разбираме с машинката. Много е капризна и много боклук прави. Хвърчи пясък на 4-5 метра. 😄 Май ще си взема една малка затворена камера да си чегъртам малките чаркове, пък тази ще я мъча на недостъпни места по купето. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво против ще имат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много шумят компресора и прахосмукачката заедно. Гаража е партерен, отгоре има апартамент. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф и ти си кат мен.

Ще трябва да ги омилостивяваш, но па и няма постоянно да им ручиш. С тея размери тая пясъчна хала е за сегиз-тогиз, а не за цел ден. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще трябва да ме изтърпят ден-два седмично. По-натам ще я командировам в мазето на село...там няма кой да реве. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щитовете за задните главини, които взех от олх се оказаха от кола без ABS на задните колела. 

IMG_20250114_125728.thumb.jpg.a0988b5ef6bc04862cd2e18bc17aa6cf.jpg

След бърза кройка вече са прорязани и чакат боя. 

На компресора му свалих колелата и сложих рамката върху 2 пласта антивибрационна подложка 15мм. Вързах и стария компресор в паралел за по-голям общ обем (150л) и дебит.

IMG_20250112_095704.thumb.jpg.d6f3e5ab774c6c049b55f58c4d93c1ba.jpg

Добавих и охлаждане, че след 30-60мин работа започват да греят яко. 

IMG_20250112_150418.thumb.jpg.469f6f0dfb6c4c1aee59a7734a3182d8.jpg

Сложих и кабел 2.5кв.мм, че стария се размекваше. 

Наварих разпробитите ями около скъсаните болтове на предпазните капачета на шарнирите.

IMG_20250112_142209.thumb.jpg.f664589fe44467f268a6869d532e39d8.jpg

Вече са изшлайфани и следва пробиване на отвори и резбоване. Успях да мина двата шенкела на пясък. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резбите станаха перфектно.

Resizer_17370409335513.thumb.jpeg.17bf3aafdbfc1ff628c3f13153174bcd.jpegResizer_17370409331451.thumb.jpeg.3714844e69adb0119eb99f9e2f45b8ad.jpeg

Полечка цапам с ръждопреобразувател, грунд и боя 2в1 черен гланц.

Resizer_173704093459011.thumb.jpeg.53c42aeee9f06792549d53d394be1f63.jpegResizer_17370409338275.thumb.jpeg.b3ffcda2e390cc6dbf78e0151484e782.jpegResizer_17370409342839.thumb.jpeg.d02e0ce9560eded229e7359ae1ffcefc.jpegResizer_17370409340407.thumb.jpeg.4aa252e629f476e28d2e8507a64fa167.jpeg

Хванах се да чистя шагрето от моста и носачите отзад... тегава операция. 😅

Препоръчаха ми една египетска смивка, която е по-агресивна (и затова не отговаря на евро нормите), но и с нея не пада с поглед. Размеква го, но иска ръчкане с шпакла/нож и накрая финално с пясък. Повивам намазаните части в стреч фолио да не се изпарява химията...не знам дали дава голям ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шагрена пробвай с пистолет за горещ въздух и и след това разтворител и стъргане.

Все пак идеята му е да предпазва от механични повреди и с чисто механичен подход си е тегаво.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...