Jump to content
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Вече имам втора кутия за ребилдване на сухо, докато моята си е на колата.

IMG_20241010_191016.thumb.jpg.bc6d27de8b85eb35f6d851d4cb9e96ba.jpg

Понеже от Акорд нямаше в цяла Европа ми светна лампата, че същата кутия се е монтирала на Роувър 623, след като Роувър наследяват линията за Акорд в ЮК края на 90-те след излизането на 6-та генерация. И така, намерих си същата кутия на деня след кратко търсене за коли на части е олх. :)

 

Още сондирам кой мастер кит да си поръчам, дали от Сащ, дали от Китай...

 

Вчера и днес тествах задния тампон на мотора. По книга трябва да се отключва под 800об. и да се заключва над 920об. Там където пуска вакуум и удря в зелената скала означава, че компа през ICM подава импулс на контролера на вакуумния соленоид за тампона и соленоида отваря веригата с вакуума към диафрагмения актуатор на тампона.

IMG_20241012_121958.thumb.jpg.67c5ae5eeccc343b25b658692238f5a6.jpg

 

Не видях скъсано по гумената част на тампона, нито теч на масло. Раздвижих лостовата система с WD40. На драйв и задна не работи с нулеви вибрации, но са доста поносими. Интересно защо се беше скъсал предния тампон. 🤔

 

Смених си пръскалките на предния джам с такива от сивик 6-та и в момента къпе перфектно. :)

 

Смених горивния и въздушния филтър, оонацвъках ледове за където имах под ръка и се огледах за филтъра на купето. Гледам, гледам и не виждам. Дали изобщо има такъв на 5-та? 🤔

IMG_20241013_185117.thumb.jpg.50992fd0097f8630ba5980248290c3e2.jpg

 

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според снимките, първи и втори са около 9, а трети и четвърти около 8 атм.

Не е малка разликата, или е грешка при момента на снимането?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е сух тест на утечка при ГМТ на всеки цилиндър с вкарване на сгъстен въздух от компресор. Теста започва при налягане 7 бара и се следи колко изтича през семеринги, клапани, гарнитура и т.н. Не съм правил тест за мерене на компресия. 

Сефте го ползвам тоя тул, така че може и да пропускам нещо по настройките на сетъпа. Меренето много зависи и от компресора колко дебит ще подава към цилиндъра и дали ще успява да компенсира утечката. При мен изглежда, че двете стрелки на входа и изхода показват еднаква стойност, което не съм сигурен че трябва да е така. Би трябвало тази на изхода винаги да дава по-малко от входната и делтата между двете да е процента утечка.

 

https://youtu.be/h993q16Oul4?si=0y7IIgau5YY-mRKR

 

Редактирано от boiskii
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и нея, та да стане ясно колко е и дали е равномерна.

Дори и да е леко под заводската, ако разликите са малки - ще живее още дълго.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следобед ако остане време ще замеря и компресия. 

 

Абе замислил съм да чистя егр + пътищата, ама под тоя парт номер няма гарнитура за егр-а (дори в Япония). Почти съм убеден, че размера ще се окаже съвместим с много коли под други парт номера, ама преди да отворя трябва да имам и план Б. В тая връзка някой срещал ли е подходящ материал, от който в краен случай сам да си прекроя гарнитура за егр-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време се ползваше клингерит (идно таквоз зеленикакво), но мисля и с друг сравнително мек на смачкване листов материал може да стане. Ако намериш коматекс 1мм примерно. Реже се с макетно ножче.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сух тест за компресия, с извадени всички свещи, разкачени букси на дюзите и кабели на дистрибутора. Въртене на стартер 5-6сек.

1ви:

Resizer_173185241070615.thumb.jpeg.77a24349132567ae5a205242b60d596a.jpegResizer_17318524084851.thumb.jpeg.b36ccb824df99a79a19b4e7fda5ab58f.jpeg

2ри:

Resizer_17318524786455.thumb.jpeg.1104346304b82e47efccd4792c21308b.jpegResizer_17318524091365.thumb.jpeg.f37d4ac8531b349a9bccba2cbd26da14.jpeg

3ти:

Resizer_17318524792339.thumb.jpeg.73bbc8442da6d27bdc4bc8d7cd9e064d.jpegResizer_173185247984511.thumb.jpeg.909b4e08b9f6bbed33400ed9d8abe35c.jpeg

4ти:

Resizer_173185248031213.thumb.jpeg.712d916bb1b4c950a6624f1bfa4bf2b9.jpegResizer_173185248057215.thumb.jpeg.60756fc1476fe0368212da448d8b6097.jpeg

Редактирано от boiskii
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва, уцелил си кьоравото. 

Това май си е номинална компресия за този двг. 

Имаш ли разход на масло? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лимита гледам е 9.5-12.5 бара (135-178psi). Ако измерването и уреда ми са верни, значи не трябва да я мисля компресията.

За маслото е рано да се каже, но за 1000км с 5/30 не виждам да е мръднало нивото. Ще следя. 

IMG-371f326bae9ea5a6829d12ca85e90074-V.jpg

IMG-720ac19055d339689f94177fa164921c-V.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пей сърце!

С тая баба не просто "дълга клечка" изтегли, а напрАо японска тояга. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече е с всесезонки. Модерна баба. :)

IMG_20241120_202619.thumb.jpg.5b88affcaeab5d4c076f7727a5f18d7f.jpgIMG_20241120_210024.thumb.jpg.9798a129eaca0335b9bbbf4ba355e93a.jpg

Избрах малко по-висок размер от стоковия (195/65/15 вместо 195/60/15) че нямаше точно такъв от клеберките, но екстра височината ще й дойде добре.

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

И без това е с малък клиренс, дълга база и съответно слаба геометрична проходимост, а от друга страна не дириш демараж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавам едно познато явление при палене характерно и за сивика. Колата палеше от четвърт буквално като я взех, завърташ и тя вече е захапала. Смених горивен филтър, сложих и оригинална капачка на резервоара понеже беше с някаква универсалка и на първо палене започна да върти досадно повече. Днес ще пробвам да охлабя капачката и да пробвам...да не се окаже, че оригиналната капачка вдига рязко налягането в системата и от там да се получава ефекта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съска ли от гърловината като я развиваш?

А със старата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тиии, тииииии!

Тя тебе е чакала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ръждата в нея ме е чакала, за да ме научи на нови номера. :D

Днес пробвах болта на левия амортисьор. Същата работа. Грях го с горелка и го бих с превматичния чук. Не се счупи и започва да се развива от гайката. Обаааче втулката на тампона е залепнала за него. Превъртя в гумата и няма мърдане. И този ще се реже. 

Намерих някакви полски тампони, сега търся и болтове. Втора ръка шанса е малък понеже най-вероятно се е случило същото с тях. Нови има, ама ще е на доставка. Поне резбите на амортисьорите ще гледам да спася.

1768656925_616YjVf0l4L._AC_UL600_SR600600_.thumb.jpg.b44c8f56f279411000727aa675eaf266.jpg

IMG_20241227_173942.thumb.jpg.41b6327e9349ed8976708468cf66d276.jpgIMG_20241227_173948.thumb.jpg.1eb11bf483886d98908d5df9410098f2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив,  втора ръка е много по добре от всякакви не оригинални нови болтове. При теб най вероятно проблема е от мястото от където е пристигнала колата

,не от годините.

Колата не е толкова стара баба да я правим, може леля. Тук има колеги като мен с доста по стари.

 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нови оригинални визирах. Има ги, но се чака между 10 дни и месец. Търся и втора ръка. Което се появи първо то ще е. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задницата е разкостена. Амортисьорите се оказаха живи - изскачат сами след компресиране. Утре ще замеря дължина на пружините, но мисля че са на номинал - задницата не е клекнала. 

Resizer_173559865527727.thumb.jpeg.9f580c1d1b9da5c2a3c6a9d2ea2575ba.jpegResizer_17355986527849.thumb.jpeg.ab430fa44e7fb8ad138389bfbd1a99bc.jpegResizer_17355986523135.thumb.jpeg.ac57b6534359c6080624e3a51efa9943.jpegResizer_17355986520743.thumb.jpeg.af224a3362eb4fb2501be4464a5ab9a2.jpeg

Малко повърхностна ръждичка около монтажните фланци, която ще се обработи. 

Resizer_173559865502725.thumb.jpeg.0e739efc991761b2cbfa8863806429e8.jpegResizer_173559865476523.thumb.jpeg.c01db1d8973060d602eff5c0ba5b8432.jpegResizer_173559865452321.thumb.jpeg.8e824277cbadef30b0c9c2305962ea21.jpegResizer_173559865423319.thumb.jpeg.d159c2e11a63febb1c8476c80b1e7c32.jpeg

Отдясно има повече ръжда дори по апарата...явно химията от банкета е поливала обилно.

Resizer_173559865555229.thumb.jpeg.b8183fd7ba0b71f5f024dbc87e8425ac.jpeg

Задния мост е перфектен, както и болтовете му.

Resizer_173559865359315.thumb.jpeg.8841aa9990ab2c12919bc5f2da0f7ece.jpegResizer_173559865391517.thumb.jpeg.406e7a73a5ebace1d4f8a861878b1169.jpeg

Тампоните на надлъжните носачи са много стегнати...ноо имам усещането, че болтовете нямат отвиване. :) Ще ги пробвам отново като са монтирани на колата, но няма да ги напъвам много. 

Resizer_173559865327013.thumb.jpeg.debe102fa289a3272fabcbcb7747c296.jpeg

Избих тампоните за амортисьорите от шенкелите и подготвих чарколяците за чистене и после боя.

Resizer_17355986525667.thumb.jpeg.dfaee45151afcca59166f11d069746e9.jpegResizer_17355986516761.thumb.jpeg.adc7105ed1edccf914ccace00fa156f0.jpegResizer_173559865301111.thumb.jpeg.30e231b4dc0991867f67fa8bc0192c29.jpeg

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...