ceco_accord 6014 #41 Отговорено 31 Юли Масово прегледите са по документи и минути, та резултатът е такъв. Няма я "старата школа", да пипне и разклати, па да види и чуе. Всички тикат отзад сонди и зяпат монитори и таблици. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #42 Отговорено 31 Юли Между другото (и ако някой знае) как се конвертира СО2 от грам/км на %? За моят 2007-ма Евро4 J35A8 с 3 катализатора, заводската стойност е 282 g/km. Това 0.28 СО2% ли е, или бъркам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #43 Отговорено 31 Юли преди 53 минути, ceco_accord написа: Между другото (и ако някой знае) как се конвертира СО2 от грам/км на %? Стана ми интересно и попитах една търсачка. Този % може би е л/км защото конвертиране на г/км към % не намирам. https://www.qtransform.com/en/convert/emissions/g-km-co/g-km-co-to-liter-per-kilometer.php Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #44 Отговорено 31 Юли (Редактирано) Предполагам е от обем и за това няма коректно приравняване. Само за справка: Съдържанието на СО2 във въздуха варира между 0,03% (300 ppm) и 0,06% (600 ppm), в зависимост от района, а в издишания въздух е приблизително 4,5%. Когато СО2 се вдиша във високи концентрации (повече от 5% обемни), води моментално до опасност за живота и здравето на животните и хората. Максималното допустимо безопасно ниво за възрастни за 8-часов работен ден е 0,5% (5000 ppm), а за деца и възрастни с белодробни заболявания е значително по-ниско. Хората, които вдишат 7 – 10% СО2, могат моментално или след няколко минути да изпаднат в безсъзнание или кома. Значи 1 бензинов мотор е средно казано 10 пъти по-екологичен от 1 човек. Скоро и нас може да ни мерят по болниците, каква концентрация СО2 издишваме? Но концентрацията се покачва: https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45991-co2-emisiite-pri-novite-koli-vsashtnost-narastvat Проблемът не е само в колите, макар те да са много, но "в колите са парите". Редактирано 31 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #45 Отговорено 31 Юли Цецо, за СО2 ли пишеш, или за СО? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #46 Отговорено 31 Юли Питам 282 g/km СО2, колко процента е? Нали в ЕКО таблиците е %. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #47 Отговорено 31 Юли Първо трябва да се обърне внимание на качеството на горивото и тогава да си чешем езиците, коя мерна единица в каква величина да бъде измерена/отразена. От там кои са най-честите причини за отклонения от фабричните показатели: гориво, катализатор, ламда сонди. Кое как се лекува? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #48 Отговорено 31 Юли Просто исках да знам "това на колко от онова се равнява, но няма смисъл. Разбрах че няма да мина преглед. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #49 Отговорено 31 Юли И как го разбра? Миналата есен като минавах преглед бяха забравили да зададат на софтуера, че колата е 6 цилиндъра и се чудеха защо покаанията са кофти. Като си оправиха грешката вече нямах ядове. И аз не знаех за тази опция, но има логика. 6-те цилиндра блват повече емисии за което си плащам данък. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #50 Отговорено 31 Юли Добре де, има ли някъде написано, черно на бяло, как точно протича теста на емисиите, стъпка по стъпка?! Любопитно ми е да го сравня с теста в Англия. Щото (за тези, които не знаят) 10г. това ми беше работата - да правя тест на емисии в център за ГТП. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #51 Отговорено 31 Юли (Редактирано) На минимални обороти на 2-те горива + по 2 минути на 2500 об/мин на 2-те горива. Ако някъде светне в червено - свалят ти на място номерата и си дириш репатрак - па въри са опрАай. Какво въвеждат като критерии - кой да ти каже!? Ако има проблем със спирачките - 2 седмици срок да го отстраниш. Друго не гледат, освен документи. Дизелите и дръгелите минават - бензинките - масово - НЕ. Редактирано 31 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #52 Отговорено 31 Юли Преди 1 час, Plamen-CRV написа: ... колата е 6 цилиндъра и се чудеха защо покаанията са кофти. Като си оправиха грешката вече нямах ядове. Тук ми е шанса, ноо не е голям. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #53 Отговорено 31 Юли 35 minutes ago, ceco_accord said: На минимални обороти на 2-те горива + по 2 минути на 2500 об/мин на 2-те горива. Ако някъде светне в червено - свалят ти на място номерата и си дириш репатрак - па въри са опрАай. Какво въвеждат като критерии - кой да ти каже!? Ако има проблем със спирачките - 2 седмици срок да го отстраниш. Друго не гледат, освен документи. Дизелите и дръгелите минават - бензинките - масово - НЕ. Не ти го свалят, дават ти две седмици да си оправиш нещата, квото и да значи тва. После се връщаш на същото място и тогава вече ти го свалят Тва съм аз с ибейски катализатор 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #54 Отговорено 31 Юли (Редактирано) преди 34 минути, ceco_accord написа: Тук ми е шанса, ноо не е голям. Нали си с две крайни гърнета, а сондата е една(мисля), що се плашиш. Пък и газ анализаторът мери обемна част. Впрочем тази тема е за друг раздел, вече. Редактирано 31 Юли от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #55 Отговорено 31 Юли (Редактирано) До сега все са му се радвали на Леджо че е в супер състояние, ама знае ли човек по кви критерии! И да, темата вече е за друг раздел, че ... Редактирано 31 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #56 Отговорено 31 Юли преди 13 минути, Robben написа: Не ти го свалят, дават ти две седмици да си оправиш нещата, квото и да значи тва. После се връщаш на същото място и тогава вече ти го свалят В закона е записано, че автомобилът се спира от движение, ако не покрива нормите за изгорели газове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #57 Отговорено 31 Юли (Редактирано) Ми не знам, в пункта ми казаха 2 седмици отсрочка. Оня ден един приятел с голф 6 не мина теста и са му дали две седмици. Редактирано 31 Юли от Robben Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #58 Отговорено 31 Юли Аз ти благодаря за днешната апокрифна информация и като (ако) мина ГТП, "ша са пОфала". На маймуни ни напрАЙха! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #59 Отговорено 31 Юли Преди 1 час, Robben написа: Ми не знам, в пункта ми казаха 2 седмици отсрочка. Оня ден един приятел с голф 6 не мина теста и са му дали две седмици. И как ще се движи по пътищата без валиден тех. преглед. Като го спре чичко полицай или като го засече тол-а и какво се случва, дали ли са му някакъв документ? Ти успяли да минеш с тези стойности, които са над нормите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #60 Отговорено 31 Юли Off Topic С две думи - нищо общо. С още две думи - клиента пре€б@н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #61 Отговорено 31 Юли 2 hours ago, Rakeem said: И как ще се движи по пътищата без валиден тех. преглед. Като го спре чичко полицай или като го засече тол-а и какво се случва, дали ли са му някакъв документ? Ти успяли да минеш с тези стойности, които са над нормите? Нямам представа, казвам ти кво ми казаха в пункта. Прегледа го минах, след като минах и през газаджията за настройка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #62 Отговорено 31 Юли Може би тази бланка дето си постнал по-горе е "документ", че си опитал да минеш ГТП, но са те върнали. Там има дата и час. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #63 Отговорено 1 Август Преди 8 часа, Robben написа: Прегледа го минах, след като минах и през газаджията за настройка. Минал си прегледа на газ Кажи повече, на бензин не успя и от гтп-то ти направиха "жест"? Все пак нямаш право да минаваш на газ, минава се на бензин. Този анализ, който си качил е на газ, преди газаджията да ти врътен кранчето на газта ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #64 Отговорено 1 Август Прегледът е и на газ, и на бензин. Като боднаха сондата мериха и на двете горива- на празен ход и на 2000 оборота. След като я закачи на компютъра мина и на двете без проблем. Нямам представа кво е правил. Колата си върви по същият начин- без проблем и разхода си е нормален. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #65 Отговорено 1 Август 9 hours ago, ceco_accord said: Може би тази бланка дето си постнал по-горе е "документ", че си опитал да минеш ГТП, но са те върнали. Там има дата и час. Не. Не ми въведоха данните, като видяха, че е газ/бензин ме вкараха да замерим , за да видим дали изобщо има смисъл да почваме прегледа 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #66 Отговорено 1 Август (Редактирано) Сутринта минах - с колелото - да поразпитам. Казаха че минавам спирачки, ако е успешно - газове. Ако не е - пращат ме отсреща да и "настроят чакрите". После минавам успешно. Явно гледат да има върнати, за да се "кичат с медали". Питах има ли много върнати - казаха: Почти всички. Викам : -Да слагам ли 100 октана - Не бе, споко, ще минеш. Не разбрах за допълнителните настройки на комповете плаща ли се? Нащо племе винаги оцелява! Редактирано 1 Август от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #67 Отговорено 1 Август (Редактирано) 25 кинта си приготви допълнително Редактирано 1 Август от Robben 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #68 Отговорено 1 Август (Редактирано) Дет са вика - следете парите! Всичко у тоз наш местен живот са врътИ около тех. Редактирано 1 Август от ceco_accord 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #69 Отговорено 1 Август Преди 23 часа, dandilov написа: Цецо, за СО2 ли пишеш, или за СО? Като гледам разпечатката от пост 53, явно проблемът е в СО-то, а за СО2 - няма драма. Друг е въпросът как го оправят с човъркане в настройките и как това влияе в дългосрочен план на мотора? Нямам против той да е с показатели като чистак нов, ама ... да,н стане беля! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #70 Отговорено 1 Август Освен да правят сместа по-бедна, друго не ми идва наум. По-бедна смес = по-ниски емисии. Но знаем бедната смес как се отразява на двигателя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #71 Отговорено 1 Август Особено на клапаните! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #72 Отговорено 1 Август Преди 23 часа, Krasi-mir написа: Скрий съдържанието С две думи - нищо общо. С още две думи - клиента пре€б@н. Има бла-бла в това видео, но и много истини. Гледаш - ревеш и си живееш там! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zhelyazkov 6 #73 Отговорено 1 Август Въпрос: моята дюкинтия гори малко масло към 300-400 мл на 10 к км, свещите са сменяни скоро, та ако и сменя катализатора може ли да не отговаря на изискваниятамза газовете? И ако има такава вероятност какво друго трябва човек да чъгръкне, че да е Ок? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #74 Отговорено 1 Август (Редактирано) Наредбата / комисията която я е приела / министъра и нагоре по веригата! Моят модел е вписан като Евро4 със заводски данни за СО 0.32% през 2007-ма. В 2024-та у нас му искат "СО до 0.3%. Алоууу ... КОЙ са убажда? Редактирано 1 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #75 Отговорено 1 Август Преди 2 часа, ceco_accord написа: Има бла-бла в това видео, но и много истини. Гледаш - ревеш и си живееш там! Тоя го изтраях точно 15 мин, поредния циркаджия, какъвто водещия такива са и гостите. Бръщолеви глупости ... бай гошо от кварталния сервиз, който умее да сменя само масло, ама професор по всичко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #76 Отговорено 2 Август (Редактирано) Така е, аз прескачах "плявата" за да отсея "зърното". 105 минути е множко, ама слушаш с 1 ухо и внимаваш на важните места. Редактирано 2 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 73 #77 Отговорено 2 Август Цитат Изпълнителният директор на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров е освободен заради казуса с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат проверките. Това се разбра от отговор на премиера Димитър Главчев на парламентарно питане от "Възраждане" тази сутрин, пише "Сега". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #78 Отговорено 2 Август (Редактирано) Поредният "бушон" изгърме. Олабват напрежението. Да видим колко ще "натегнат гайките"? Редактирано 2 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #79 Отговорено 2 Август (Редактирано) Да споделя и аз инфо: Днес минах преглед с моя Civic Aerodeck, D15Z8 мотор (бензин, никога не е имал газ), 1998 г. Прегледът бе около 30 мин. като нямах никакви проблеми с показанията на СО% на празен ход, а в диапазона 2000 - 3000 об./мин. СО% бе 0,039. Катализаторът ми (тук) е вече на 6 г. от поставянето му, но явно си върши работата. Цена на прегледа: 88 лв. Редактирано 2 Август от emod 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #80 Отговорено 2 Август Коя Еко категория ти дадоха и коя Евро категория пише в талона? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове