Jump to content
Zhelyazkov

Технически прегледи

Recommended Posts

Масово прегледите са по документи и минути, та резултатът е такъв.

Няма я "старата школа", да пипне и разклати, па да види и чуе.

Всички тикат отзад сонди и зяпат монитори и таблици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото (и ако някой знае) как се конвертира СО2 от грам/км на %?

За моят 2007-ма Евро4 J35A8  с 3 катализатора, заводската стойност е 282 g/km. Това 0.28 СО2% ли е, или бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, ceco_accord написа:

Между другото (и ако някой знае) как се конвертира СО2 от грам/км на %?

Стана ми интересно и попитах една търсачка. Този % може би е л/км защото конвертиране на г/км към % не намирам.

https://www.qtransform.com/en/convert/emissions/g-km-co/g-km-co-to-liter-per-kilometer.php

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предполагам е от обем и за това няма коректно приравняване.

Само за справка:

Съдържанието на СО2 във въздуха варира между 0,03% (300 ppm) и 0,06% (600 ppm), в зависимост от района, а в издишания въздух е приблизително 4,5%. Когато СО2 се вдиша във високи концентрации (повече от 5% обемни), води моментално до опасност за живота и здравето на животните и хората. Максималното допустимо безопасно ниво за възрастни за 8-часов работен ден е 0,5% (5000 ppm), а за деца и възрастни с белодробни заболявания е значително по-ниско. Хората, които вдишат 7 – 10% СО2, могат моментално или след няколко минути да изпаднат в безсъзнание или кома.

Значи 1 бензинов мотор е средно казано 10 пъти по-екологичен от 1 човек. Скоро и нас може да ни мерят по болниците, каква концентрация СО2 издишваме? ;)

Но концентрацията се покачва: https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45991-co2-emisiite-pri-novite-koli-vsashtnost-narastvat

Проблемът не е само в колите, макар те да са много, но "в колите са парите".

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, за СО2 ли пишеш, или за СО?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам 282 g/km СО2, колко процента е?

Нали в ЕКО таблиците е %.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо трябва да се обърне внимание на качеството на горивото и тогава да си чешем езиците, коя мерна единица в каква величина да бъде измерена/отразена.
От там кои са най-честите причини за отклонения от фабричните показатели: гориво, катализатор, ламда сонди. Кое как се лекува?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто исках да знам "това на колко от онова се равнява, но няма смисъл.

Разбрах че няма да мина преглед.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как го разбра?

Миналата есен като минавах преглед бяха забравили да зададат на софтуера, че колата е 6 цилиндъра и се чудеха защо покаанията са кофти. Като си оправиха грешката вече нямах ядове. И аз не знаех за тази опция, но има логика. 6-те цилиндра блват повече емисии за което си плащам данък.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, има ли някъде написано, черно на бяло, как точно протича теста на емисиите, стъпка по стъпка?!

Любопитно ми е да го сравня с теста в Англия. Щото (за тези, които не знаят) 10г. това ми беше работата - да правя тест на емисии в център за ГТП.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На минимални обороти на 2-те горива + по 2 минути на 2500 об/мин на 2-те горива.

Ако някъде светне в червено - свалят ти на място номерата и си дириш репатрак - па въри са опрАай.

Какво въвеждат като критерии - кой да ти каже!?

Ако има проблем със спирачките - 2 седмици срок да го отстраниш.

Друго не гледат, освен документи.

Дизелите и дръгелите минават - бензинките - масово - НЕ.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Plamen-CRV написа:

... колата е 6 цилиндъра и се чудеха защо покаанията са кофти. Като си оправиха грешката вече нямах ядове.

Тук ми е шанса, ноо не е голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
35 minutes ago, ceco_accord said:

На минимални обороти на 2-те горива + по 2 минути на 2500 об/мин на 2-те горива.

Ако някъде светне в червено - свалят ти на място номерата и си дириш репатрак - па въри са опрАай.

Какво въвеждат като критерии - кой да ти каже!?

Ако има проблем със спирачките - 2 седмици срок да го отстраниш.

Друго не гледат, освен документи.

Дизелите и дръгелите минават - бензинките - масово - НЕ.

Не ти го свалят, дават ти две седмици да си оправиш нещата, квото и да значи тва. После се връщаш на същото място и тогава вече ти го свалят :lol:

Тва съм аз с ибейски катализатор :)

IMG_9739.jpeg

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 34 минути, ceco_accord написа:

Тук ми е шанса, ноо не е голям.

Нали си с две крайни гърнета, а сондата е една(мисля), що се плашиш.

Пък и газ анализаторът мери обемна част.

 

Впрочем тази тема е за друг раздел, вече.

Редактирано от Rakeem
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До сега все са му се радвали на Леджо че е в супер състояние, ама знае ли човек по кви критерии!

И да, темата вече е за друг раздел, че ...

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Robben написа:

Не ти го свалят, дават ти две седмици да си оправиш нещата, квото и да значи тва. После се връщаш на същото място и тогава вече ти го свалят :lol:

В закона е записано, че автомобилът се спира от движение, ако не покрива нормите за изгорели газове. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ми не знам, в пункта ми казаха 2 седмици отсрочка. Оня ден един приятел с голф 6 не мина теста и са му дали две седмици. 

Редактирано от Robben

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти благодаря за днешната апокрифна информация и като (ако) мина ГТП, "ша са пОфала". ;)

На маймуни ни напрАЙха!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Robben написа:

Ми не знам, в пункта ми казаха 2 седмици отсрочка. Оня ден един приятел с голф 6 не мина теста и са му дали две седмици. 

И как ще се движи по пътищата без валиден тех. преглед. 

Като го спре чичко полицай или като го засече тол-а и какво се случва, дали ли са му някакъв документ? 

Ти успяли да минеш с тези стойности, които са над нормите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

С две думи - нищо общо.

С още две думи - клиента пре€б@н. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Rakeem said:

И как ще се движи по пътищата без валиден тех. преглед. 

Като го спре чичко полицай или като го засече тол-а и какво се случва, дали ли са му някакъв документ? 

Ти успяли да минеш с тези стойности, които са над нормите?

Нямам представа, казвам ти кво ми казаха в пункта. Прегледа го минах, след като минах и през газаджията за настройка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би тази бланка дето си постнал по-горе е "документ", че си опитал да минеш ГТП, но са те върнали. Там има дата и час.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Robben написа:

Прегледа го минах, след като минах и през газаджията за настройка. 

Минал си прегледа на газ :blink:

Кажи повече, на бензин не успя и от гтп-то ти направиха "жест"? 

Все пак нямаш право да минаваш на газ, минава се на бензин.

Този анализ, който си качил е на газ, преди газаджията да ти врътен кранчето на газта ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледът е и на газ, и на бензин. Като боднаха сондата мериха и на двете горива- на празен ход и на 2000 оборота. След като я закачи на компютъра мина и на двете без проблем. Нямам представа кво е правил. Колата си върви по същият начин- без проблем и разхода си е нормален. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, ceco_accord said:

Може би тази бланка дето си постнал по-горе е "документ", че си опитал да минеш ГТП, но са те върнали. Там има дата и час.

Не. Не ми въведоха данните, като видяха, че е газ/бензин ме вкараха да замерим , за да видим дали изобщо има смисъл да почваме прегледа :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сутринта минах - с колелото ;) - да поразпитам.

Казаха че минавам спирачки, ако е успешно - газове.

Ако не е - пращат ме отсреща да и "настроят чакрите".

После минавам успешно. Явно гледат да има върнати, за да се "кичат с медали".

Питах има ли много върнати - казаха: Почти всички.

Викам : -Да слагам ли 100 октана - Не бе, споко, ще минеш.

Не разбрах за допълнителните настройки на комповете плаща ли се?

Нащо племе винаги оцелява!

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

25 кинта си приготви допълнително :) 

Редактирано от Robben
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дет са вика - следете парите!

Всичко у тоз наш местен живот са врътИ около тех. :(

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, dandilov написа:

Цецо, за СО2 ли пишеш, или за СО?

 

Като гледам разпечатката от пост 53, явно проблемът е в СО-то, а за СО2 - няма драма.

Друг е въпросът как го оправят с човъркане в настройките и как това влияе в дългосрочен план на мотора?

Нямам против той да е с показатели като чистак нов, ама ... да,н стане беля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да правят сместа по-бедна, друго не ми идва наум. По-бедна смес = по-ниски емисии. Но знаем бедната смес как се отразява на двигателя. :(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено на клапаните!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Krasi-mir написа:
  Скрий съдържанието

С две думи - нищо общо.

С още две думи - клиента пре€б@н. 

 

Има бла-бла в това видео, но и много истини.

Гледаш - ревеш и си живееш там!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос: моята дюкинтия гори малко масло към 300-400 мл на 10 к км, свещите са сменяни скоро, та  ако и сменя катализатора може ли да не отговаря на изискваниятамза газовете? И ако има такава вероятност какво друго трябва човек да чъгръкне, че да е Ок?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Наредбата / комисията която я е приела / министъра и нагоре по веригата!

Моят модел е вписан като Евро4 със заводски данни за СО 0.32% през 2007-ма. В 2024-та у нас му искат "СО до 0.3%.

Алоууу ... КОЙ са убажда?

IMG_20240801_211830.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Има бла-бла в това видео, но и много истини.

Гледаш - ревеш и си живееш там!

 

Тоя го изтраях точно 15 мин, поредния циркаджия, какъвто водещия такива са и гостите. Бръщолеви глупости ... бай гошо от кварталния сервиз, който умее да сменя само масло, ама професор по всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така е, аз прескачах "плявата" за да отсея "зърното".

105 минути е множко, ама слушаш с 1 ухо и внимаваш на важните места.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Изпълнителният директор на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров е освободен заради казуса с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат проверките.

Това се разбра от отговор на премиера Димитър Главчев на парламентарно питане от "Възраждане" тази сутрин, пише "Сега".

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поредният "бушон" изгърме.

Олабват напрежението.

Да видим колко ще "натегнат гайките"?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да споделя и аз инфо:

Днес минах преглед с моя Civic Aerodeck, D15Z8 мотор (бензин, никога не е имал газ), 1998 г.

Прегледът бе около 30 мин. като нямах никакви проблеми с показанията на СО% на празен ход, а в диапазона 2000 - 3000 об./мин. СО% бе 0,039. Катализаторът ми (тук) е вече на 6 г. от поставянето му, но явно си върши работата.

Цена на прегледа: 88 лв.

Редактирано от emod
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя Еко категория ти дадоха и коя Евро категория пише в талона?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...