Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #1 Публикувано 10 Юли Здравейте колеги. Нов съм във форума. Вече 5та год съм на сивика и вече за германки не искам и да чувам😁 Един може би странен въпрос, но получих разнопосочни съвети и да се допитам и тук. Оригиналната (ако въобще е оригиналната и не е сменяна) капачка на радиатора ми е на 1.1 скоро е смених, но ме посъветваха да сложа капачка 0.9 бара (корейско производство). Днес в баш жегата в Пловдив 39° на сянка пускам климатика, като първо извъртях малко вентилатора и като пуснах климатика изчаках 2-3мин преди да дам циркулацията на въздуха... И към 5мин и 3-4 светофара по-късно започна да загрява. Както знаете скалата не е цифрова но 100-110° си ги удари. Дирекно от климатик зададох на парно на макс и тръгнах. За 100-150 метра оправи градусите и повече не загря. После като спрях прегледах всичко. Маркучите са ок. Перката на радиатора си върти. Не е хвърлило антифриз, седи си на макс в разширителния. Единствено не проверих перката на радиатора на климатика но преди ден си работеше и всичко беше ток и жици.. Та.. Възможно ли е да съм сгрешил с тази капачка 0.9 бара и да обърквам охлаждането на радиатора или проблема ми е другаде? Благодаря предварително) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #2 Отговорено 11 Юли А с 1.1 имаше ли проблем и защо мина на 0.9? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 73 #3 Отговорено 11 Юли 1.Вземаш корейската капачка и с нея удряш яко главата на тоя, който те е посъветвал да я сменяш. 2.Връщаш си предишната капачка (ако нещо не е повредена). 3.При напълно изстинала кола проверяваш нивото на антифриза в радиатора и в казанчето (ако е необходимо-доливаш). Не знам как определяш тия 100-110 градуса, но ако стрелката влязла дори и малко в червения сектор е възможно гарнитурата да е тръгнала. Наблюдавай не само температурата, но и за пушек от ауспуха, особено при изкачване на стръмни наклони с малки обороти. Проверявай за теч на антифриз след спиране. Провери няколко пъти нивото на антифриза при напълно изстинала кола в радиатора и в казанчето. Перката на радиатора е добре да я провериш няколко пъти, в различни дни (че ми се е случвало един път да включва, а друг път не). Най-добре на място, палиш, включваш всякакви консуматори и гледаш. Преди стрелката да е стигнала до средата, перката трябва да се включи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #4 Отговорено 11 Юли (Редактирано) Благодаря колеги))) Капачката е смених, че старата запече и спря да си връща антифриза от разширителния в радиатора. Иначе гарнитура на глава съм издухвал преди 2год,но успях да реагирам и ремонта мина леко... Затова ми държи влага и се притесних😁 Сега съм сигурен, че не влезна в червено, щото видях и реагирах веднага. Реално не знам до колко щеше да качи температурата.. Днес вече навъртях 70км и всичко е наред за сега, но не съм пускал климатика. Довечера като се прибирам ще го пусна да видя дали пак ще качи градуси. Естествено преди това ще проверя нещата както ме посъветвахте и ако имам време още днес ще си поръчам капачка 1.1 и като се замисля ще взема и термостата да си сменя за всеки случай. Още веднъж благодаря) Редактирано 11 Юли от Сивик 1.5 114 аеродек англ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #5 Отговорено 11 Юли Термостата смени, сложи на Hella и смени евентуално и гарнитурата към него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 19 #6 Отговорено 11 Юли Почни с капачката. Имам колега със Црв 1. И неговата загряваше по показание на стрелката. След смяна на капачката всичко се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #7 Отговорено 11 Юли По принцип, при работещ климатик, температурата на охл. течност се поддържа по-ниска, отколкото при изключен климатик. Това е при равни други условия и всичко изправно. Дължи се на постоянно работещия вентилатор на радиатора. Така е на теория и на практика съм го изпробвал - потвърждава се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #8 Отговорено 11 Юли (Редактирано) Благодаря колеги) Още един въпрос.. Извинявам се, станах досаден, ама си я обичам хондичката и искам да е топ😁 След като издухах гарнитурата на главата, два пъти промивахме системата, но още ми прави оранжева смес на дъното на капачката на радиатора, а в разширителния цвета си е добре. Казаха ми да промия системата на работеща кола, а не да свалям и да мия радиатора. Може ли съвети и инструкции как да стане промиването, че така или иначе ще сменям термостата, поне да оправя всичко) Благодаря предварително))) Редактирано 11 Юли от Сивик 1.5 114 аеродек англ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 73 #9 Отговорено 11 Юли Ето тук има една добра тема по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #10 Отговорено 11 Юли Благодаря ти колега) Наистина доста изчерпателна и полезна информация))) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #11 Отговорено 22 Юли Здравейте, отново колеги) Да дам обратна връзка какво се случва. Малко късно, но все пак отпускарско време и колата и аз си почивахме) Явно проблема основно е в капачката на радиатора. Констатирам, че след като издърпа антифриза в разширителния, не го връща в радиатора когато охлади. В идните дни ще промия системата по оказаната по-горе схема и ще сменя и термостата с гарнитурата. Поздрави и още веднъж благодаря за помощта) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #12 Отговорено 22 Юли Имах подобен проблем със скутер хонда. Надуваше разширителя и не връщаше. Сменях термостат, промивах системата, водна помпа и накрая като сложих нова оригинална капачка заспа. Това беше най-евтината част от всичко изброено. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #13 Отговорено 31 Юли Гарнитура.100 процента.пак.И аз минавам по същия път.Преди 1година смяна гарнитура,сега пак не връща антифриза по байр и магистрала при яко каране.Градско не го прави,антифриза не мърда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #14 Отговорено 1 Август Преди 17 часа, dragob написа: Гарнитура.100 процента.пак.И аз минавам по същия път.Преди 1година смяна гарнитура,сега пак не връща антифриза по байр и магистрала при яко каране.Градско не го прави,антифриза не мърда. Говориш за гарнитурата на термостата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #15 Отговорено 1 Август Не.На главата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #16 Отговорено 2 Август На 11.07.2024 г. at 11:12, inspektora написа: По принцип, при работещ климатик, температурата на охл. течност се поддържа по-ниска, отколкото при изключен климатик. Това е при равни други условия и всичко изправно. Дължи се на постоянно работещия вентилатор на радиатора. Така е на теория и на практика съм го изпробвал - потвърждава се. Няма логика, според мен, ако можеш обясни. По темата, мисля, че проблема е в системата на капачката. Иначе както е описано при мен беше термостата, който отваряше само 3мм., вместо пълните 9мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #17 Отговорено 2 Август Преди 3 часа, kvd74 написа: Няма логика, според мен, ако можеш обясни. Обяснил съм го съвсем ясно и точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #18 Отговорено 2 Август При англичанките, поне при D14-ките, радиаторите не са един пред друг, а са един до друг и са с отделни вентилатори. Ако при колегата е такова разположението, тогава венилаторът на климатика си охлажда само радиатора на климатика, но не и радиатора на антифриза. Там работи другата перка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #19 Отговорено 20 Август Здравейте, колеги) Да кажа какво излезе. Понеже колегата доста ме притисни с гарнитурата на главата направих ц.о. Тест и за всеки случай майстора свали свещите и огледа цилиндрите за следи от антифриз.. Всичко е ок. Промихме добре системата и си взех нова капачка на радиатора и работата е ток и жици. И добавка за теч сложи, че все пак минимално количество антифриз ми се губеше. Увери ме, че термостата си ми е наред, след проверка и сега само гас😁 И да.. Радиоторите ми са един до друг и не се охлаждат взаимно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 73 #20 Отговорено 21 Август Беше ясно, че е от капачката още като каза, че е корейска. Тая добавка за теч ... не знам колко е добра идея, но вече е сложена. Ако имаш загуба на антифриз (може и малка да е) гледай за прокапване под двигателя. Като наближи времето за смяна на водната помпа, започва да прокапва по малко и може да не се забележи изобщо. Иначе да, сивик 6-та са с два радиатора разположени един до друг. На 1.6 мотора пак е така. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Сивик 1.5 114 аеродек англ 4 #21 Отговорено 22 Август За това не съм проверявал, но водна помпа сменях с ремъците преди 12тина хил км. Навил съм се скоро да си сменя радиаторите, че и 2та са с доста деформирани ламели в долната част(там са по-открити). Гледах, че като цени са сравнително евтини. Ако дадете съвет за марка ще е супер) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 73 #22 Отговорено 23 Август Щом помпата е сменяна, карай и не пипай нищо. Само проверявай нивото на антифриза периодично. Моето мнение е че каквато и нова част да сложиш, тя е по-лоша от тази, която сваляш от колата. Изключение е ако заменяш със ОЕМ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове