Jump to content
JapCar

Смяна на масло

Recommended Posts

Два пъти съм сменял масло в сервиз и повече съм се отказал...

Не източиха докрай маслото, оляха около гърловината и препълниха над максимум, та трябваше да изтеглям излишното с голяма спринцовка. Наливат колкото пишело по книгите за модела, цял живот сменяли масла и да не им казвам...

Никога не съм имал проблем със смяната, но на сивика не мога да рзвия филтъра. На шибано/тясно място е и негодниците са го стегнали зверски... 

За мен, филтър се завива/развива на ръка, там налягане няма и никога не ми е протичало... 

Ключовете които опитах, или приплъзват, или го мачкат.

Не искам да използвам непрофесионалния начин с пробиването с голяма отвертка...

Някой от тези 10-15%-та, които сами си сменят маслото, може ли да каже нещо по въпроса... Дали на студено ще разхлаби?

 

 

 

имам условия и си го сменям сам.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отиваш и си купуваш чашка за смяна на филтъра, тя е с отвор за тресчотка. Начини иначе имаш адски много да го развиеш. Както си споменал - от отвертка и да пробиеш филтъра, верига от велосипед/кола, тънък кожен колан и му даваш контра с ключ лула, ремък от автомобил също като с колана, клещи за маслен филтър. Аз лично, последният път си купих чашка и с нея сменям. Преди това ползвах вериги. Дупчил съм 1 път с отвертка, след като го бяха натегнали повече. Само на ръка не става някой път и пролизва, трябва половин оборот и с инструмент. 

P.S да не грешиш посоката на въртене на филтъра и да се опитваш да го стегнеш а не да го отвиваш? 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, той си е с "нормална" резба, как ще сбърка?

Ако имах условия, сам бих си сменял маслото, но гаражът ми е тесен. Иначе бих оставил колата няколко дни непалена - да се стече макс в картера и после 1 нощ с развита пробка, да изтече и от него максимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно не са намазали уплътнението с масло преди монтажа и е залепнало. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JapCar написа:

там налягане няма

Има! Точно входът на филтра е след след маслената помпа и налагяне според оборотите. ;)

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 10 часа, JapCar написа:

- Не източиха докрай маслото, .... 

- Никога не съм имал проблем със смяната, но на сивика не мога да рзвия филтъра. На шибано/тясно място е и негодниците са го стегнали зверски... 

- За мен, филтър се завива/развива на ръка, там налягане няма и никога не ми е протичало..

- Не искам да използвам непрофесионалния начин с пробиването с голяма отвертка...

 

 

 

имам условия и си го сменям сам.

- естествено

- стегнат е с ключ чаша

- има

- ела да ти дам такъв

А защо не смениш и на кутията?

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.06.2024 г. at 19:51, Mkilla написа:

P.S да не грешиш посоката на въртене на филтъра ...

Не греша, много пъти съм сменял...

Начините, които споменаваш, ги знам... Опитах и с велосипедна верига, не, че има много място, но не става..., започва да вдлъбва филтъра.

С чаша ще стане...

Ето защо майсторите трябва да се избягват, когато може... препълват, презатягат, никога не ползват динамометричен ключ... Почти всеки знае как развива джантите, след като са ги затегнали в сервиз...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 29.06.2024 г. at 21:33, dandilov написа:

Има! Точно входът на филтра е след след маслената помпа и налагяне според оборотите. ;)

Ами не знам устройството, разсъждавам теоретично, че филтъра трябва да е преди помпата, за да не пуска буклуци в нея и да я износват, но може и да не е така... При всички случаи, трябва да има и байпасен клапан, който над някакво налягане пуска директно, не през филтъра (при прекомерното му задръстване/ несмяна)

Ккто и да е, помпата създава 2-4 бара налягане...при стягане с две ръце, на коя да е кола, никога не ми е текло. Проверявам с пръст повърхността, че е гладка/чиста, пълня филтъра с масло (когато стои вертикално), намазвам уплътнителя с масло и стягам... На Сивика е тясно/неудобно, очевидно ще трябва чаша...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Човек, не знам къде ходиш да обслужваш колата но дори някой пред блока с обща култура за устройство на автомобил, ако има елементарни условия може да смени 1 масло. Филтъра му трябва леко притягане и с инструмент ако не си Скалата в ръцете, затова има тези чашки, които са доста удобни. Веригата за да не успее да развие филтъра или не и даваш хубава контра или филтъра е стегнат зверски много. Не мисля, че е неудобно мястото на филтъра на 9-та ген, ти как се опитваш го отвиеш/сменяш? Лежейки под колата или странично? Много размисли и страсти за 1 маслен филтър, няма нищо сложно. Стегнат е повече и това е, отвиваш и завиваш следващият. 

Редактирано от Mkilla
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кола стана епична, очаквам тема и за смяна на джантите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 20 лева ще клякам аз, ще търся чашки.... Ти ако в Плевен не може да намериш кой да ти смени маслото не знам. В Червен бряг ми го смениха първият селски майстор и не съм се потил и писал теми, кви са тия филми де се вкарваш , много ти е свободното време явно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Mkilla написа:

Човек, не знам къде ходиш да обслужваш колата но дори някой пред блока ...

Имам всякакви удобства, не е на улицата, имам канал и всякакви инструменти...

Къде казах, че е сложно?

Ако прочетеш всичките ми коментари, нямаше да пишеш излишни неща, щеше да разбереш, че винаги сам си обслужвам колите, написал съм защо...

Намерих чаша, оказа се, че това е единствения начин за такова място, което не намираш за неудобно. За всички други коли не съм имал проблеми и без чаша.

И с чашата не можа  да се развие, без удължаване на гедорето с 30 см тръба..., смятай нормално ли е било стегнато и защо бяха всички писаници...

Източих, даже изсмуках последните остатъци с голяма спринцовка и маркуче ...

 

 

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 43 минути, paruchev написа:

За 20 лева ще клякам аз, ще търся чашки.... 

В епичната тема за пари ли става дума, за търсене на майстор ли,  прочети пак...

Време имам колкото си искам, това ли трябва да се коментира в технически форум?

За смяна на джантите, със сигурност губя по- малко време от теб... Гумите са ми на джанти, имам гараж, крик на колелца (крокодил), ударен гайковерт, захранван от запалката, още един на батерия и телескопичен ключ...

Имам и динамометричен ключ, но и без него не презатягам, което се случва по сервизите...

Пиши само по темата! Опитай без забележки и хвалби...

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всички с намек за заяждане и общи приказки, прочетете всичките ми коментари от началото и пишете само по темата и само полезни неща/ съвети...

Въпросът е решен.

Обичам да знам всичко за колата си, справям се сам, кеф ми е, време имам, не търпя нещо да не ми е наред, за това питам тук, форумите са за това!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че темата ти е "за друго", а и си от "стара коза яре" и "нЕма а си остайш магарето в калта".

Не се дразни, всички хора сме различни и всеки намира своето в дадена тема.

Но цъкай по някоя снимка, поне темите ти да са информативни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, ceco_accord написа:

Но цъкай по някоя снимка, поне темите ти да са информативни.

В темите пускам снимки, даже повече от мнозина...

В случая няма нищо интересно, но като слеза в канала да проверя за течове, ще снимам мястото на филтъра, което не било неудобно... (сравнявам с другите коли, кото съм имал)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз наистина не мога да схвана на кой му дреме тука, че ти не можеш да си развиеш филтъра, честно ти казвам по-тъпа тема не бях чел. И сега 3-4 човека трябва да ти благодарят. Никой здравомислещ, който си цени времето няма да се занимава с подобни глупости.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, чакай сега, като не търпиш нещо да не ти е наред, защо си купи кола със забележки? Противоречиш си.... Сам си създаваш работа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, paruchev написа:

Ама, чакай сега, като не търпиш нещо да не ти е наред, защо си купи кола със забележки? Противоречиш си.... Сам си създаваш работа. 

Исках да си купя кола със забележки, постоянно да питам, за  да можеш да се изявяваш с конкретни полезни мнения, без общи приказки...

Не разбрах кой и защо ми благодари, кажи, ако знаеш.

Иначе, никак не е прието в Нета, да се коментира пишещия, без да го познаваш, а не написаното...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ceco_accord написа:

Но цъкай по някоя снимка, поне темите ти да са информативни.

На едната снимка- при опит с верига, филтъра започва да се мачка и естествено се отказах.

На другите снимки е филтъра, но не може да се добие представа, че е тясно и неудобно/невъзможно, развиване без "чаша"...

5.JPG

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е, сЯ е момента да се обади някой че тоя стегнат филтър, на тва терсене място може да се развие с голи ръце. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То и с голи ръце не може да се завие :D

Аз моя на ръка си го стягам и после със скоба го свалям и не винаги тръгва лесно.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само за протокола:

Беше време, когато работех в сервиз.

Сам си ремонтирах, и обслужвах колите.

На приятели, също.

Чат-пат и пълно сервизно обслужване на клиенти.

 

Тааааа, моя инструмент за демонтиране на маслени филтри е те такъв

553991190.thumb.jpg.3c25b63856acafdd154f0cb5c5b8ec44.jpg

 

Връткам го с те такова

4427.thumb.jpg.eae9170f4453f41d1133c9f78543b4e6.jpg

Нема филтър, който да не съм развил. Независимо, къде се намира и, колко е стегнат.

 

п.п. Снимките са от гугл, щото ме мързи да ходя до гаража, за да снимам моите.

Редактирано от Krasi-mir
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Скоро ми сменяха маслата на 2-те налични Хонди. 1 познат, на подемник, по около час на всяка. Лаф моабет за да отече каквото може за 30-40 мин. Това ми беше молбата. Знам че не е достатъчно, но той толкова време можеше да си позволи - все е нещо.

Не е имало драма с филтри и пробки, макар че на Леджо сложихме нова, понеже старата се беше позаоблила от годините служба. Филтрите развити и завити на ръка, но са на лесни места.

Та той ми показа и този ключ @Krasi-mir. Бил безотказен и не мачкал.

Миналия век и аз бях монтьор и съм виждал кво ли не, та сега по колите си правя само това което друг няма да се хване да направи. 

Времето е пари, а някои мои мераци са скъповремеемки. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, ceco_accord написа:

 

 

 

Времето е пари, а някои мои мераци са скъповремеемки. ;)

Верно си е...висял си 2 часа в сервиза и си си платил за изгубеното време :D

Не виждам нищо лошо в това сами да си правим някои неща по колите, пък и така се научаваме на полезни неща, га упрем до неволята.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече съм се набързал, а и излишното позабравям. ;)

Каквото правя е от мерак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мислех да не пиша ама ей така, много ме хваща яд като чета как се злоби някой на хората, които му отговарят по темата с евентуални решения за неговите си проблеми. Ти си написал :


- "Ключовете които опитах, или приплъзват, или го мачкат.

Не искам да използвам непрофесионалния начин с пробиването с голяма отвертка...

Някой от тези 10-15%-та, които сами си сменят маслото, може ли да каже нещо по въпроса... Дали на студено ще разхлаби? "
 

 Т.е канал имаш ама нямаш инструменти, никакви. Виж сега, канала не те прави майстор. Едни от най-готините и можещи майстори в София, които оправяха всякакви коли, бяха на крикове, години наред. Канал, крик, подемник, като не може човек, все тая е какво ползва. Като искаш помощ, бъди благодарен на хората, които ти отговарят а не да ги хейтиш. А този гайковерт захранван от запалката, по-голям голям майтап не бях чел. Дали има 100 нютона реални да ти развие евентуално някоя джанта или? Дай да го видим този гайковерт от запалката, защото имам професионален такъв и да ти кажа, няма читави гайковерти захранвани на 12V от заплаки, освен ако не са от Kinder яйцата. Всъщност от снимките, филтъра е достатъчно удобно направен и може освен чашка, да се завърти и с верига и с ремък и с клещи. От едната страна, разстоянието от филтъра до картера е сигурно 1 пръст, че и повече. Глупости започват да се пишат вече в тия теми. 

Никой не иска да се заяжда с теб, отговаряме ти на въпроса и се стараем да ти помогнем а ти се дразниш. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно мога да отсипя на заяждащите се с общи приказки, с които искат да кажат," как смяната на филтър била елементарна, ама аз съм левак и не мога да се справя, как в селски сервиз, за 20 кинта всеки щял да го направи" и подобни тъпни... Какво помагат такива коментари, не им ставай адвокат...

Няма да го направя, защото не е тук мястото... 

Не се ли разбра ( който е прочел всички коментари), че беше зверски затегнат и дори с чашата, се наложи удължаване на рамото, за да мръдне...? С ремък и верига не става, клещи нямам...

Не знам какво искаш да кажеш с коментара си, но няма да отговарям подробно...

Смо да кажа, че и двата ми ударни винтоверта развиват джанти..., въпреки, че не са професионални.

 Запалковият не знам с какъв момент е, но е на друг принцип- развърта тежък маховик и центробежен механизъм зацепва с удар 2-3 пъти, докато развие. 

20 волтовия Парксайд има регулируем момент от 100 до 400 нютона...

20240702_225614.jpg

20240702_225659.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич 20 лева и не съм се изпотил даже. Наистина аз лично не виждам смисъл от тази безсмислена тема. Колкото и да не ти се вярва всеки може да го направи, а и колата ми струва повече от твоята. Та не мога да ти схвана драмата. Погледни, че целият форум на Сивик 9 е пълен с теми за колата ти - що не ми бачка климатика, що не ми свети леда, що ми пикае ауспуха, що не знам си кво. Ми щото си спестил лев и защото си напълнил джоба на джамбазина и щото обичаш да ти е трудно. Айде стига да му се навиди. Само не пускай темата , че не можеш да си развиеш гайките на джантите. 😀

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На тия от запалките им дават около 350nm ( 270fp ) на отвиване, това да го видя няма да го повярвам. За сефте виждам точно такъв всъщност ама бих държал в колата това да не въртя на ръка ако спукам гума някъде. Щом пишем, искаме да ти помогнем. Филтъра е стегнат повече, тъпо е, случва се на всеки ама се развива с почти всичко и не е чак такава драма а на теб ти е и удобно от канала. Чашките и този "паяк" са доста удобни, да. Ама ако няма и с другите инструменти става. Темата за майсторите съм 50/50, защото и аз се дразня на много неща там но някой път не може без тях. Не ми се свалят скорости вкъщи, за да изгубя 3 дни да си сменя съединител като ще стане за 3-4 часа в сервиз и ако е плануван ремонта и майстора е читав, нещата са добре. 

На една от предните коли, преди 7-8 години, беше елемент + хартия. Бяха го стегнали все едно е демпферна шайба. Ходих в 1 сервиз, че нямах тогава подходящ инструмент, че да сменят маслото и да го отвият. Казаха, че на моя отговорност развиват и ако се строши се търси целият елемент - чашата, тръбата, стойката и тн.. 
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този филтър не може да се развие без чаша, на R20A3 също без да си потрошиш пръстите, колегата явно е опитал с какво ли не и от тук му идва съмнението, че причината е в него предполагам за това и "пита кой с какво" за това са направени и чашите. Ако на някой му е терсене, че някой пита и пише нещо което го дразни да се обърне към модовете щО трябва да прави сеир. Тук има много теми които за някои са излишни но за други са безценни.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Митко Йотов написа:

....щО трябва да прави сеир. Тук има много теми които за някои са излишни но за други са безценни.

Сеира го правят 1-2ма с общите си приказки, извън темата, че съм си купил евтина кола и за това постоянно питам, а неговата била по- скъпа и...

Никой не длъжен да чете всяка тема, още по- малко да отговаря, а никак, да коментира пишещите ...

Никой от коментиращите не е с двг. R18Z4, ама твърди, че ставало с всичко...

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Mkilla написа:

На една от предните коли, преди 7-8 години, беше елемент + хартия. Бяха го стегнали все едно е демпферна шайба. 
 

Имал съм такава, буркан със сменяем филтър вътре. На капака се развива пробка, източваш съдържанието вътре, да не ти тече по ръцете после... Капака се развива с всякакво гедоре/ключ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това за "по-скъпата кола" беше "точно в 10-ката" и супер полезно за темата. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, ceco_accord написа:
  Скрий съдържанието

Това за "по-скъпата кола" беше "точно в 10-ката" и супер полезно за темата. ;)

 

Ами върни се нагоре и виж чий е коментара, а всичките му други са с подобна полезност...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Знам чий е коментара, но нямам какво да му кажа.

Нали вече маслото ти е сменено?

Да приключваш темата викам, че се изроди в кОменти с непристойни мОменти.

От тях само тези със снимките са достатъчни, а другото е простимо и се забравя, въпреки "горчивият вкус".

Само добави снимка на "чашата", за да имат представа колегите какво представлява, макар че има различни форми, а и размери - според филтрите.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя чашата има и номери, може да се напише да знаят други колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Тя чашата има и номери, може да се напише да знаят други колеги.

Те са милиметри и на някои са много близки...  На стария филтър беше една, на новия друга, много близка...

Като се прибера в неделя, другата седмица ще пусна снимки...

С моя  благодарност и твое разрешение, да снимам ли и цялото куфарче с с 14 броя...?г

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се.

Това е нещо елементарно но необходимо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.07.2024 г. at 19:28, Krasi-mir написа:

Тааааа, моя инструмент за демонтиране на маслени филтри е те такъв

553991190.thumb.jpg.3c25b63856acafdd154f0cb5c5b8ec44.jpg

 

 

Намерих такъв, не става... Беше за по-големи размери, надянах маркучи на лапите, но пак не стана, приплъзваше...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...