JapCar 304 #1 Posted June 29 Два пъти съм сменял масло в сервиз и повече съм се отказал... Не източиха докрай маслото, оляха около гърловината и препълниха над максимум, та трябваше да изтеглям излишното с голяма спринцовка. Наливат колкото пишело по книгите за модела, цял живот сменяли масла и да не им казвам... Никога не съм имал проблем със смяната, но на сивика не мога да рзвия филтъра. На шибано/тясно място е и негодниците са го стегнали зверски... За мен, филтър се завива/развива на ръка, там налягане няма и никога не ми е протичало... Ключовете които опитах, или приплъзват, или го мачкат. Не искам да използвам непрофесионалния начин с пробиването с голяма отвертка... Някой от тези 10-15%-та, които сами си сменят маслото, може ли да каже нещо по въпроса... Дали на студено ще разхлаби? имам условия и си го сменям сам. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #2 Posted June 29 (edited) Отиваш и си купуваш чашка за смяна на филтъра, тя е с отвор за тресчотка. Начини иначе имаш адски много да го развиеш. Както си споменал - от отвертка и да пробиеш филтъра, верига от велосипед/кола, тънък кожен колан и му даваш контра с ключ лула, ремък от автомобил също като с колана, клещи за маслен филтър. Аз лично, последният път си купих чашка и с нея сменям. Преди това ползвах вериги. Дупчил съм 1 път с отвертка, след като го бяха натегнали повече. Само на ръка не става някой път и пролизва, трябва половин оборот и с инструмент. P.S да не грешиш посоката на въртене на филтъра и да се опитваш да го стегнеш а не да го отвиваш? Edited June 29 by Mkilla 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #3 Posted June 29 Е, той си е с "нормална" резба, как ще сбърка? Ако имах условия, сам бих си сменял маслото, но гаражът ми е тесен. Иначе бих оставил колата няколко дни непалена - да се стече макс в картера и после 1 нощ с развита пробка, да изтече и от него максимума. Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 792 #4 Posted June 29 Най-вероятно не са намазали уплътнението с масло преди монтажа и е залепнало. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #5 Posted June 29 Преди 1 час, JapCar написа: там налягане няма Има! Точно входът на филтра е след след маслената помпа и налагяне според оборотите. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1242 #6 Posted June 30 (edited) Преди 10 часа, JapCar написа: - Не източиха докрай маслото, .... - Никога не съм имал проблем със смяната, но на сивика не мога да рзвия филтъра. На шибано/тясно място е и негодниците са го стегнали зверски... - За мен, филтър се завива/развива на ръка, там налягане няма и никога не ми е протичало.. - Не искам да използвам непрофесионалния начин с пробиването с голяма отвертка... имам условия и си го сменям сам. - естествено - стегнат е с ключ чаша - има - ела да ти дам такъв А защо не смениш и на кутията? Edited June 30 by Митко Йотов 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #7 Posted July 1 На 29.06.2024 г. at 19:51, Mkilla написа: P.S да не грешиш посоката на въртене на филтъра ... Не греша, много пъти съм сменял... Начините, които споменаваш, ги знам... Опитах и с велосипедна верига, не, че има много място, но не става..., започва да вдлъбва филтъра. С чаша ще стане... Ето защо майсторите трябва да се избягват, когато може... препълват, презатягат, никога не ползват динамометричен ключ... Почти всеки знае как развива джантите, след като са ги затегнали в сервиз... 1 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #8 Posted July 1 (edited) На 29.06.2024 г. at 21:33, dandilov написа: Има! Точно входът на филтра е след след маслената помпа и налагяне според оборотите. Ами не знам устройството, разсъждавам теоретично, че филтъра трябва да е преди помпата, за да не пуска буклуци в нея и да я износват, но може и да не е така... При всички случаи, трябва да има и байпасен клапан, който над някакво налягане пуска директно, не през филтъра (при прекомерното му задръстване/ несмяна) Ккто и да е, помпата създава 2-4 бара налягане...при стягане с две ръце, на коя да е кола, никога не ми е текло. Проверявам с пръст повърхността, че е гладка/чиста, пълня филтъра с масло (когато стои вертикално), намазвам уплътнителя с масло и стягам... На Сивика е тясно/неудобно, очевидно ще трябва чаша... Edited July 1 by JapCar Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #9 Posted July 2 (edited) Човек, не знам къде ходиш да обслужваш колата но дори някой пред блока с обща култура за устройство на автомобил, ако има елементарни условия може да смени 1 масло. Филтъра му трябва леко притягане и с инструмент ако не си Скалата в ръцете, затова има тези чашки, които са доста удобни. Веригата за да не успее да развие филтъра или не и даваш хубава контра или филтъра е стегнат зверски много. Не мисля, че е неудобно мястото на филтъра на 9-та ген, ти как се опитваш го отвиеш/сменяш? Лежейки под колата или странично? Много размисли и страсти за 1 маслен филтър, няма нищо сложно. Стегнат е повече и това е, отвиваш и завиваш следващият. Edited July 2 by Mkilla 1 Share this post Link to post Share on other sites
paruchev 15 #10 Posted July 2 Тая кола стана епична, очаквам тема и за смяна на джантите... Share this post Link to post Share on other sites
paruchev 15 #11 Posted July 2 За 20 лева ще клякам аз, ще търся чашки.... Ти ако в Плевен не може да намериш кой да ти смени маслото не знам. В Червен бряг ми го смениха първият селски майстор и не съм се потил и писал теми, кви са тия филми де се вкарваш , много ти е свободното време явно. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #12 Posted July 2 (edited) Преди 2 часа, Mkilla написа: Човек, не знам къде ходиш да обслужваш колата но дори някой пред блока ... Имам всякакви удобства, не е на улицата, имам канал и всякакви инструменти... Къде казах, че е сложно? Ако прочетеш всичките ми коментари, нямаше да пишеш излишни неща, щеше да разбереш, че винаги сам си обслужвам колите, написал съм защо... Намерих чаша, оказа се, че това е единствения начин за такова място, което не намираш за неудобно. За всички други коли не съм имал проблеми и без чаша. И с чашата не можа да се развие, без удължаване на гедорето с 30 см тръба..., смятай нормално ли е било стегнато и защо бяха всички писаници... Източих, даже изсмуках последните остатъци с голяма спринцовка и маркуче ... Edited July 2 by JapCar 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #13 Posted July 2 (edited) преди 43 минути, paruchev написа: За 20 лева ще клякам аз, ще търся чашки.... В епичната тема за пари ли става дума, за търсене на майстор ли, прочети пак... Време имам колкото си искам, това ли трябва да се коментира в технически форум? За смяна на джантите, със сигурност губя по- малко време от теб... Гумите са ми на джанти, имам гараж, крик на колелца (крокодил), ударен гайковерт, захранван от запалката, още един на батерия и телескопичен ключ... Имам и динамометричен ключ, но и без него не презатягам, което се случва по сервизите... Пиши само по темата! Опитай без забележки и хвалби... Edited July 2 by JapCar 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #14 Posted July 2 За всички с намек за заяждане и общи приказки, прочетете всичките ми коментари от началото и пишете само по темата и само полезни неща/ съвети... Въпросът е решен. Обичам да знам всичко за колата си, справям се сам, кеф ми е, време имам, не търпя нещо да не ми е наред, за това питам тук, форумите са за това! 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #15 Posted July 2 Знам че темата ти е "за друго", а и си от "стара коза яре" и "нЕма а си остайш магарето в калта". Не се дразни, всички хора сме различни и всеки намира своето в дадена тема. Но цъкай по някоя снимка, поне темите ти да са информативни. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #16 Posted July 2 преди 4 минути, ceco_accord написа: Но цъкай по някоя снимка, поне темите ти да са информативни. В темите пускам снимки, даже повече от мнозина... В случая няма нищо интересно, но като слеза в канала да проверя за течове, ще снимам мястото на филтъра, което не било неудобно... (сравнявам с другите коли, кото съм имал) 2 Share this post Link to post Share on other sites
paruchev 15 #17 Posted July 2 Аз наистина не мога да схвана на кой му дреме тука, че ти не можеш да си развиеш филтъра, честно ти казвам по-тъпа тема не бях чел. И сега 3-4 човека трябва да ти благодарят. Никой здравомислещ, който си цени времето няма да се занимава с подобни глупости. 1 Share this post Link to post Share on other sites
paruchev 15 #18 Posted July 2 Ама, чакай сега, като не търпиш нещо да не ти е наред, защо си купи кола със забележки? Противоречиш си.... Сам си създаваш работа. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #19 Posted July 2 Преди 1 час, paruchev написа: Ама, чакай сега, като не търпиш нещо да не ти е наред, защо си купи кола със забележки? Противоречиш си.... Сам си създаваш работа. Исках да си купя кола със забележки, постоянно да питам, за да можеш да се изявяваш с конкретни полезни мнения, без общи приказки... Не разбрах кой и защо ми благодари, кажи, ако знаеш. Иначе, никак не е прието в Нета, да се коментира пишещия, без да го познаваш, а не написаното... Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #20 Posted July 2 Преди 8 часа, ceco_accord написа: Но цъкай по някоя снимка, поне темите ти да са информативни. На едната снимка- при опит с верига, филтъра започва да се мачка и естествено се отказах. На другите снимки е филтъра, но не може да се добие представа, че е тясно и неудобно/невъзможно, развиване без "чаша"... 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #21 Posted July 2 (edited) Е, сЯ е момента да се обади някой че тоя стегнат филтър, на тва терсене място може да се развие с голи ръце. Edited July 2 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 792 #22 Posted July 2 (edited) То и с голи ръце не може да се завие Аз моя на ръка си го стягам и после със скоба го свалям и не винаги тръгва лесно. Edited July 2 by Rakeem Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1562 #23 Posted July 2 (edited) Само за протокола: Беше време, когато работех в сервиз. Сам си ремонтирах, и обслужвах колите. На приятели, също. Чат-пат и пълно сервизно обслужване на клиенти. Тааааа, моя инструмент за демонтиране на маслени филтри е те такъв Връткам го с те такова Нема филтър, който да не съм развил. Независимо, къде се намира и, колко е стегнат. п.п. Снимките са от гугл, щото ме мързи да ходя до гаража, за да снимам моите. Edited July 2 by Krasi-mir 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #24 Posted July 2 (edited) Скоро ми сменяха маслата на 2-те налични Хонди. 1 познат, на подемник, по около час на всяка. Лаф моабет за да отече каквото може за 30-40 мин. Това ми беше молбата. Знам че не е достатъчно, но той толкова време можеше да си позволи - все е нещо. Не е имало драма с филтри и пробки, макар че на Леджо сложихме нова, понеже старата се беше позаоблила от годините служба. Филтрите развити и завити на ръка, но са на лесни места. Та той ми показа и този ключ @Krasi-mir. Бил безотказен и не мачкал. Миналия век и аз бях монтьор и съм виждал кво ли не, та сега по колите си правя само това което друг няма да се хване да направи. Времето е пари, а някои мои мераци са скъповремеемки. Edited July 2 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 792 #25 Posted July 2 преди 12 минути, ceco_accord написа: Времето е пари, а някои мои мераци са скъповремеемки. Верно си е...висял си 2 часа в сервиза и си си платил за изгубеното време Не виждам нищо лошо в това сами да си правим някои неща по колите, пък и така се научаваме на полезни неща, га упрем до неволята. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #26 Posted July 2 Аз вече съм се набързал, а и излишното позабравям. Каквото правя е от мерак. Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #27 Posted July 2 (edited) Мислех да не пиша ама ей така, много ме хваща яд като чета как се злоби някой на хората, които му отговарят по темата с евентуални решения за неговите си проблеми. Ти си написал : - "Ключовете които опитах, или приплъзват, или го мачкат. Не искам да използвам непрофесионалния начин с пробиването с голяма отвертка... Някой от тези 10-15%-та, които сами си сменят маслото, може ли да каже нещо по въпроса... Дали на студено ще разхлаби? " Т.е канал имаш ама нямаш инструменти, никакви. Виж сега, канала не те прави майстор. Едни от най-готините и можещи майстори в София, които оправяха всякакви коли, бяха на крикове, години наред. Канал, крик, подемник, като не може човек, все тая е какво ползва. Като искаш помощ, бъди благодарен на хората, които ти отговарят а не да ги хейтиш. А този гайковерт захранван от запалката, по-голям голям майтап не бях чел. Дали има 100 нютона реални да ти развие евентуално някоя джанта или? Дай да го видим този гайковерт от запалката, защото имам професионален такъв и да ти кажа, няма читави гайковерти захранвани на 12V от заплаки, освен ако не са от Kinder яйцата. Всъщност от снимките, филтъра е достатъчно удобно направен и може освен чашка, да се завърти и с верига и с ремък и с клещи. От едната страна, разстоянието от филтъра до картера е сигурно 1 пръст, че и повече. Глупости започват да се пишат вече в тия теми. Никой не иска да се заяжда с теб, отговаряме ти на въпроса и се стараем да ти помогнем а ти се дразниш. Edited July 2 by Mkilla 1 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #28 Posted July 2 Лесно мога да отсипя на заяждащите се с общи приказки, с които искат да кажат," как смяната на филтър била елементарна, ама аз съм левак и не мога да се справя, как в селски сервиз, за 20 кинта всеки щял да го направи" и подобни тъпни... Какво помагат такива коментари, не им ставай адвокат... Няма да го направя, защото не е тук мястото... Не се ли разбра ( който е прочел всички коментари), че беше зверски затегнат и дори с чашата, се наложи удължаване на рамото, за да мръдне...? С ремък и верига не става, клещи нямам... Не знам какво искаш да кажеш с коментара си, но няма да отговарям подробно... Смо да кажа, че и двата ми ударни винтоверта развиват джанти..., въпреки, че не са професионални. Запалковият не знам с какъв момент е, но е на друг принцип- развърта тежък маховик и центробежен механизъм зацепва с удар 2-3 пъти, докато развие. 20 волтовия Парксайд има регулируем момент от 100 до 400 нютона... Share this post Link to post Share on other sites
paruchev 15 #29 Posted July 2 Пич 20 лева и не съм се изпотил даже. Наистина аз лично не виждам смисъл от тази безсмислена тема. Колкото и да не ти се вярва всеки може да го направи, а и колата ми струва повече от твоята. Та не мога да ти схвана драмата. Погледни, че целият форум на Сивик 9 е пълен с теми за колата ти - що не ми бачка климатика, що не ми свети леда, що ми пикае ауспуха, що не знам си кво. Ми щото си спестил лев и защото си напълнил джоба на джамбазина и щото обичаш да ти е трудно. Айде стига да му се навиди. Само не пускай темата , че не можеш да си развиеш гайките на джантите. 😀 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #30 Posted July 2 (edited) На тия от запалките им дават около 350nm ( 270fp ) на отвиване, това да го видя няма да го повярвам. За сефте виждам точно такъв всъщност ама бих държал в колата това да не въртя на ръка ако спукам гума някъде. Щом пишем, искаме да ти помогнем. Филтъра е стегнат повече, тъпо е, случва се на всеки ама се развива с почти всичко и не е чак такава драма а на теб ти е и удобно от канала. Чашките и този "паяк" са доста удобни, да. Ама ако няма и с другите инструменти става. Темата за майсторите съм 50/50, защото и аз се дразня на много неща там но някой път не може без тях. Не ми се свалят скорости вкъщи, за да изгубя 3 дни да си сменя съединител като ще стане за 3-4 часа в сервиз и ако е плануван ремонта и майстора е читав, нещата са добре. На една от предните коли, преди 7-8 години, беше елемент + хартия. Бяха го стегнали все едно е демпферна шайба. Ходих в 1 сервиз, че нямах тогава подходящ инструмент, че да сменят маслото и да го отвият. Казаха, че на моя отговорност развиват и ако се строши се търси целият елемент - чашата, тръбата, стойката и тн.. Edited July 2 by Mkilla Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1242 #31 Posted July 3 Този филтър не може да се развие без чаша, на R20A3 също без да си потрошиш пръстите, колегата явно е опитал с какво ли не и от тук му идва съмнението, че причината е в него предполагам за това и "пита кой с какво" за това са направени и чашите. Ако на някой му е терсене, че някой пита и пише нещо което го дразни да се обърне към модовете щО трябва да прави сеир. Тук има много теми които за някои са излишни но за други са безценни. 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #32 Posted July 3 преди 10 минути, Митко Йотов написа: ....щО трябва да прави сеир. Тук има много теми които за някои са излишни но за други са безценни. Сеира го правят 1-2ма с общите си приказки, извън темата, че съм си купил евтина кола и за това постоянно питам, а неговата била по- скъпа и... Никой не длъжен да чете всяка тема, още по- малко да отговаря, а никак, да коментира пишещите ... Никой от коментиращите не е с двг. R18Z4, ама твърди, че ставало с всичко... 2 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #33 Posted July 3 Преди 7 часа, Mkilla написа: На една от предните коли, преди 7-8 години, беше елемент + хартия. Бяха го стегнали все едно е демпферна шайба. Имал съм такава, буркан със сменяем филтър вътре. На капака се развива пробка, източваш съдържанието вътре, да не ти тече по ръцете после... Капака се развива с всякакво гедоре/ключ... Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #34 Posted July 3 Off Topic Това за "по-скъпата кола" беше "точно в 10-ката" и супер полезно за темата. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #35 Posted July 3 преди 9 минути, ceco_accord написа: Скрий съдържанието Това за "по-скъпата кола" беше "точно в 10-ката" и супер полезно за темата. Ами върни се нагоре и виж чий е коментара, а всичките му други са с подобна полезност... Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6056 #36 Posted July 3 (edited) Знам чий е коментара, но нямам какво да му кажа. Нали вече маслото ти е сменено? Да приключваш темата викам, че се изроди в кОменти с непристойни мОменти. От тях само тези със снимките са достатъчни, а другото е простимо и се забравя, въпреки "горчивият вкус". Само добави снимка на "чашата", за да имат представа колегите какво представлява, макар че има различни форми, а и размери - според филтрите. Edited July 3 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1242 #37 Posted July 3 Тя чашата има и номери, може да се напише да знаят други колеги. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #38 Posted July 3 Преди 2 часа, Митко Йотов написа: Тя чашата има и номери, може да се напише да знаят други колеги. Те са милиметри и на някои са много близки... На стария филтър беше една, на новия друга, много близка... Като се прибера в неделя, другата седмица ще пусна снимки... С моя благодарност и твое разрешение, да снимам ли и цялото куфарче с с 14 броя...?г Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1242 #39 Posted July 3 Разбира се. Това е нещо елементарно но необходимо. 1 Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 304 #40 Posted July 9 На 2.07.2024 г. at 19:28, Krasi-mir написа: Тааааа, моя инструмент за демонтиране на маслени филтри е те такъв Намерих такъв, не става... Беше за по-големи размери, надянах маркучи на лапите, но пак не стана, приплъзваше... Share this post Link to post Share on other sites