Jump to content
milenjs

Honda CR-V 2.0 2011 и газов инжекцион Prins

Recommended Posts

Здравейте, след Logo-то добавих и още една хонда в семейството - CR-V Gen3 с 2.0 двигател. Фулл екстри но най-важната я няма - газ.

Чета из форума че колегата Markony монтира и газово Романо с OBD. Аз искам обаче да си монтирам ГИ на Prins. Най-вече заради инжекторите които са Keihin. Монтирал съм на Logo-то такъв, 5 години без проблем, имам монтиран и на Mitsubishi Space Wagon също Prins, там вече е над 15 години. При него само емулатора на бензиновите инжектори съм сменил веднъж. Инжекторите имат над 350 000 км пробег. ю

Въпроса ми е - ще работи ли добре ГИ на Prins със CR-V-то, понеже е по-обрана от към настройки, няма таблици а само отмествания на времето от бензиновото такова?

2-ро, прочетох че смукателния колектор е по-особен, с някакви вихрови клапи. Това ограничавало избора на място къде да се пробие за щуцерите на газовите инжектори. Някой има ли снимка къде е подходящто място?

3. Колегата Markony беше писал в една тема че е качил снимки с монтажа на неговто газово в CR-V-то. Не ги намирам обаче, има ли ги още или са изтрити?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес монитрах бутилката, 720/180, евросондата и пълначката под капачката на резервора. Прекарах съответните тръби, не бях работил с термопластични за газ, голям кеф, дано само са здрави. Prins-a e наличен, жълти инжектори, за 150 коня ще са екстра.

Остава ми въпросителната с дупченето на всмукателния колектор. Някой може ли да ми цъкне снимка къде са щуцерите на газовите инжектори?

Не зная какво има във всмукателния колектор и мисля да ги разпробия както съм показал на снимката, дали е ОК?

0003_96_918.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Само като идея!!

7.jpg

5.jpg

4.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, благодаря, значи можело и на всмукателния колектор. Ще е по-лесно, особенно ако може да се разпробие на място, без да се сваля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А стружките (макар и полимерни) от разпробиването?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимателно, може и с грес на свредлото да не паднат вътре.  Четах че някой надували с въздух всмукателния колектор да издухва евентуалните стружки навън но не смятам да се престаравам толкова.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи мерки - иначе теглилки! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробих смукателя, инсталирах редуктора, бутилката, тръбите, компютъра. Остана да вкарам кабелажа за копчето вътре в купето. От къде лесно може да прекарам кабелите от коша в купето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дясната страна на вакуумния усилвател има гумен маншон. През него влизат кабели в купето. Най лесно става, като се свали филтърната кутия .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жив и здрав да си. оттам ги мушнах кабелите. Тези дни остава да намеря време да довъша монтажа. Последни въпросчета, остана да закача захранване след контакт към газовото ЕКУ. То е до акумулатора, има ли наблизо удобно място да се закача? В кутията с бушоните в коша само плюс от акумулатора премерих. Да връщам кабел от купето или да се хвана от някой датчик - дебитомер, егр?

Кабела на нивомера на бензина излиза ли на удобно място някъде? Ако реша да слагам емулатор евентуално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен емулатора е сложен под задна лява пасажерска седалка там  кабелите излизат от резервоара,и е капака на самия резервоар, достъпа за нивомера ,помпата и филтъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се да поставя емулатор който показва нивото на газта в бутилката на таблото, този който е направил колегата zag80.  Кабела от нивомера на газовата съм го изтеглил до бутона газ-бензин на таблото, ако зная кой е кабела от нивомера на бензиновия резервоар под  таблото ще е по-лесен монтажа. Щото както казваш работата може да стане и над резервоара но пак трябва да пускам кабел от нивомера на газовата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен на друга кола е такъв монтаж, защо за последния инжектор е дупчено на различно място - не знам

 

unt2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно месец след монтажа. Да споделя, на някой може да му е полезно. Никакви ядове с Prins-a.  Дюзи - със жълта точка, паснаха иделано като мощност. Цената им е добра - 680 лв. за 4-те на рейка. Не се чуват. Пробих както показа колегата на снимката по-горе, на чернита пластмаса на смукателните колектори. Много не се разхвърля, само свалих безиновите инжектори и пробих. Емулатора сложих отляво на акумулатора, газовото ЕКУ от дясно. Изпарителя - на задната стена на коша, изрязах една планка и ползвах наличните два болта там да го закрепя. Мушнах кабелите за копчето газ/бензин през гумения маншон за помпата на съединителя. Директен плюс закачих на клемата на акумулатора, плюс след контакт взех от подгряването на ламбда сондата. Бензиновите инжектори прекъснах в пласмасовия канал с кабелите за тях. Много добре стана, място бол в двигателния отсек на тази кола. 

Настройката отне 2-3 минути. Ако някой слага Prins VSI, двата параметъра които трябва да настрои - RC_inj - 107%, Ofs_inj - минус 5. Никаква разлика между бензин и газ, не може да разбереш кога превключва. Бензин не се довпръсква. Пробвах на 5-6000 оборота, не намирам загуба на мощност.

Във форума прочетах и научих за Short Trim и Long Trim. Купих си джаджа да ги проверя, дългия трим е около -1%.

Разхода с моя тежък десен крак за 1500 км - 13.8/100. магистрала 150-160, извънградско 120 и тръгни-спри градско. Не ми харесва. Другото, на 2 пъти светна грешка за катализатора. Не зная дали е от газовото или и на безин ще светва. Аз на бензин не карам, имам 10 секунди на бензин при първо палене и оттам само на газ. Тези дни ще регулирам клапаните, по километраж автомобила е около 200 000, 2012година е.

Няколко въпроса - по монтажа осрал ли съм нещо? Разхода на газ това ли ще да е? Ако продължава да излиза грешка за катализатора какво да правя?

IMG_20240723_164541.jpg

IMG_20240723_164704.jpg

IMG_20240723_164700.jpg

IMG_20240723_164645.jpg

IMG_20240723_164653.jpg

IMG_20240705_142401.jpg

IMG_20240705_142344.jpg

Screenshot_20240724-130754.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

газовите инжектори за R20A на 2,5 мм ли ги оставяте? Вакуум за мапа от къде се взема?

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инжекторите са на Keihin - жълти. Нямам идея какъв им е диаметъра на отвора. Уредбата  е на Prins, не и трябва мап и вакум за него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега.

Отвора е свързан с цвета, поне на АЕВ. Ще поровя за Кейхин.

Очаквам отговор от по-запознати по темата от къде е най-добре да се вземе вакуум.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.07.2024 г. at 23:18, milenjs написа:

Няколко въпроса - по монтажа осрал ли съм нещо? Разхода на газ това ли ще да е? Ако продължава да излиза грешка за катализатора какво да правя?

Предполагам ,че са към мен въпросите?.Нищо съществено не си осрал, с изключение на няколко фундаментални въпроса...Виждам добри знания и много ентусиазъм,компенсиращ липсата на опит.....което е похвално.Та...

1.Защо избра тая марка? ,,,някакво адекватно обяснение?

2.Дюзи се подбират по времена на бензиновите,както и по максимален моментен разход на колата. Параметри ,които няма откъде да знаеш,съответно абсурд да ги уцелиш.

3. Някъде бях писал в другите ми статии...максимално къси тръбни пътища за добра динамика.

4.Най-голямата ти грешка е че колата първо се прави перфектна на бензин и тогава се газифицира...това също си го пропуснал в проекта си.

 

Иначе много добре си се справил с монтажа. Разхода не мога да коментирам .Вижда ми се доста висок ,ама като имаш тежък крак....Стандартни стойности,за нагласена кола обаче....гуми,сходимост,ангренажни вериги....8,5 /10 90км/ч или 10/100 магистрала 140 км/ч

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно към теб, щом сам не мога да си отговоря ;)

1. Имам Mitsubishi Space Wagon, сложил съм Prins, за 300 000 само един път мембрани на изпарителя и филтър съм сменил, на Logo-to на жената сложих пак такава - вече 70 000 само филтър на газовата фаза. Лесно се настройва. Та затова.

2. Дюзите подбрах по мощност на цилиндър. Дават ги минимум 33кс, максимум 47кс, за 4-те цилиндъра идва от 132 до 188 коня за колата, дават я 150, затова ги избрах, да е по средата мощността.

3. Динамиката няма разлика от тази на бензин, то и динамика няма де.

4. Колата на бензин няма забележки, регулирах клапаните, и хлабината на смукателните и изпускателните беше с 0.1мм в повече което ме озадачи. Даже се замислих дали на пластините на Force за 10 лв. може да се вярва.

Разхода на газ не ми харесва, по табло - 10, по колонка 13, това със 140-150 на магистрала. За сравнение Logo-то /65кс/ на жената със същата скорост - 10/100, Mitsubishi-то /133кс/ - 12/100

Редактирано от milenjs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, milenjs написа:

Разхода на газ не ми харесва, по табло - 10, по колонка 13, това със 140-150 на магистрала.

Напълно нормален е този разход! Аз съм с Романо от години, засичал съм безброй пъти София-Бургас-София. На отиване винаги е 13/100, на връщане 15/100 по колонка. Средна скорост 130 в нормален трафик - т.е. лява лента, често набиране и т.н. На бензин е с 20% надолу.

Ако караш под 120 и с по-постоянна скорост разходът ще падне.

Просто този двигател на това купе не е икономичен, каквото и да говорим.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че разходът е нормален, то на бензин с 140-150 ще е 11-12лт Пв-Сф, та на газ 2-3лт отгоре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/23/2024 at 9:58 PM, new_future said:

Здравейте,

газовите инжектори за R20A на 2,5 мм ли ги оставяте? Вакуум за мапа от къде се взема?

Благодаря

моята кола е 150 коня, сложих разпръсквачи на 2,6мм. Старите бяха 2,2мм. Към автора - какъв емулатор си монтирал от ляво на акумулатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ляво на акумулатора  е модула за бензиновите инжекторите  на Prins който е част от уредбата. Преценили са да е отделно от газовото ЕКУ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.09.2024 г. at 23:55, milenjs написа:

Точно към теб, щом сам не мога да си отговоря ;)

1. Имам Mitsubishi Space Wagon, сложил съм Prins, за 300 000 само един път мембрани на изпарителя и филтър съм сменил, на Logo-to на жената сложих пак такава - вече 70 000 само филтър на газовата фаза. Лесно се настройва. Та затова.

2. Дюзите подбрах по мощност на цилиндър. Дават ги минимум 33кс, максимум 47кс, за 4-те цилиндъра идва от 132 до 188 коня за колата, дават я 150, затова ги избрах, да е по средата мощността.

3. Динамиката няма разлика от тази на бензин, то и динамика няма де.

4. Колата на бензин няма забележки, регулирах клапаните, и хлабината на смукателните и изпускателните беше с 0.1мм в повече което ме озадачи. Даже се замислих дали на пластините на Force за 10 лв. може да се вярва.

Разхода на газ не ми харесва, по табло - 10, по колонка 13, това със 140-150 на магистрала. За сравнение Logo-то /65кс/ на жената със същата скорост - 10/100, Mitsubishi-то /133кс/ - 12/100

1.Има 2 вида газови уредби.Такива дето се настройват трудно ...демек с таблица и такива ,които не могат да се настройват ...демек с крива.

Какво е добра настройка е относително понятие.Аз разбирам едно пък за теб не знам.

2. Всеки производител има разни таблици .За съжаление подбора на дюзи освен това изисква минимални времена и максимален дебит.Ако измериш колко консумация има една дюза при натиснат до ламарината педал на границата на втек режима ще си блъскаш главата в стената сам.

3.Динамиката трябва да е по-добра на газ ,а ромпетралска газ не можеш да си познаеш колата.ЦРВ-то върви зверски ,ествствено ако можеш и да караш кола спортно.

4.Няма как да знаеш дали има забележки на бензин,,,не знаеш как изглежда ЦРВ-3 от магазина.:)

Пластини само отигинални криви от Хонда. Разхода е относителен.Тук има значение работа със съедителя ,гуми,ускорение,вятър. Ако наблюдаваш как работи круиз контрола и го имитираш ,ще свалиш литър и половина.Предпочитам по-меки гуми ,ама в най-високия ценови клас. Отзад съм си с повдигнатите пружини,което ми оправя аеродинамиката,заради изправянето на клиренса.Това естествено са дреболийки...Важното е да си доволен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...