Митко Йотов 1255 #41 Отговорено 18 Юни Чуваше се при по резки маневри и малка скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #42 Отговорено 21 Юни Втулката на рейката смени ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #43 Отговорено 23 Юни Времето се стопли, тропането започна. Не се издържа. Премахнах вчера тази част описана в началото. Покарах 2-3 км само на тръгни спри и сякаш почукването изчезна. Ще покарам така няколко дни да видим какво ще стане. Оглеждайки та уйовина ми се струва, че болта, който преминава през планката и гумата и се захваща за желязото е поразбил дупката на планката и улеснява значително поклащането, респективно чукането. Отделно в топло време гумата омеква и допринася за проблема. За какво точно служи това "нещо"? При теб имаше ли скърцане/тропане дори при минимално въртене на волана? Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #44 Отговорено 27 Юни За какво служи само един японски инженер може да каже. Едва ли ще се намери втори. При въртене на волана се чува/усеща леко притриване. Но е трудно доловимо. Тракане тропане не е имало. При ниска скорост се чува тракнето. Все още не съм успял да покарам повечко колата за да кажа нещо конкретно, но вероятността да НЕ Е това нараства след всяко шофиране. Все повече клоня към проблем в нещо на изпуксателната система, поне при мен. Освен, че проблема се случва само в топло към ту горещо време, той не започва веднага с тръгването на студена кола. Дори сутрин при 30 градуса първо палене и няколко минути движение, дори на тръгни спри, не е се долавя проблема. Сега предстоят повечко километри и като приключат, живот и здраве, ще пиша пак ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #45 Отговорено 30 Юни Това се получава като покарам малко повече колата в топлото време.Ето видео. Споделям го от външен сайт, защото от Tapatalk-а ми изписва, че е голям файла. Като го увеличите се чува. Това е в докрай завъртян волан, но го прави във всички положения....https://jmp.sh/s/LyiuVSg4Elu3LGK8WYMnИзпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #46 Отговорено 1 Юли Наистина интересно ква ли им е функцията на тея гумени неща в скоби... Дали е възможно това да е от предаването на движението, примерно вътрешно каре? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #47 Отговорено 5 Юли На 30.06.2024 г. at 17:20, storish05 написа: Това се получава като покарам малко повече колата в топлото време. Ето видео. Споделям го от външен сайт, защото от Tapatalk-а ми изписва, че е голям файла. Като го увеличите се чува. Това е в докрай завъртян волан, но го прави във всички положения.... https://jmp.sh/s/LyiuVSg4Elu3LGK8WYMn Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk File not found The file does not exist or has been deleted by the owner Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #48 Отговорено 6 Юли Аз такова нямам, не знам дали и трябва да имам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #49 Отговорено 6 Юли File not found The file does not exist or has been deleted by the ownerИзвинявам се, ето го видеото в ютуб.Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #50 Отговорено 7 Юли Преди 19 часа, storish05 написа: Извинявам се, ето го видеото в ютуб. Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Благодаря за видеото колега. Този проблем е явно следващото ниво тропане... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #51 Отговорено 8 Юли След изминати 1200 км. се оказа, че въпросният топуз 199% няма нищо общо! На продължително каране нещата стават още по зле. Предницата на колата все едно пред разпад. Ще трябва да се разглобява всичко ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6124 #52 Отговорено 8 Юли Тампонът показан в пост 43 е за гасене на резонансни вибрации в "магарето" при определен оборотен режим. Той няма общо с работата на окачването, рейката и т. н. агрегати, и нередности по тях. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #53 Отговорено 9 Юли +1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #54 Отговорено 9 Юли След изминати 1200 км. се оказа, че въпросният топуз 199% няма нищо общо! На продължително каране нещата стават още по зле. Предницата на колата все едно пред разпад. Ще трябва да се разглобява всичко ...И при мен така се получава при много продължително каране....Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #55 Отговорено 9 Юли И снощи след като се прибрах, се качаме с майстора да слуша какво има по колата и да си е*е майката - звук не издаде! То по калдаръми, по ремонтирани пътища, по паважи, по дупки нарочно - тишина. Откачих! Дори хлопането при спирачка беше едвам доловимо. Но такива звуци, като от клипчето нямам. Все още. Въпреки, че на прибиране в събота, след продължителното каране се чуваше пристъргване метал в метал, но не и чак такова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #56 Отговорено 9 Юли И аз така я закарах при един майстор в 30-31гр температура и нищо не хвана Колата не издаде почти никакви звуци. Вече втора година се боря с този проблем без резултат. Може би ще се окаже рейката. Дясната втулка е сменена, но като че ли няма да е само там проблема.Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #57 Отговорено 9 Юли Някъде в страната дали има вибростенд за коли, някой знае ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stunstyle 9 #58 Отговорено 23 Юли Здравейте, През май 2021 се сдобих с CU2 2.4 автомат и с повишаването на температурите се появи подобен мистериозен проблем. Основният симптом беше шум отпред вляво (по-скоро "пукане", отколкото "тракане") при ниска скорост, което се проявяваше единствено в летните жеги, т.е. над 30 градуса. Шумът не се появяваше веднага след потегляне, а известно време след това (5-10 минути, а може и повече). Главно се чуваше при потегляне или натискане на спирачката при движение с ниска скорост. Ако колата беше оставена да престои на място, шумът изчезваше, но задължително се появяваше пак (при горещо време). Ето едно видео, което съм направил по това време, на което се чува шума (трудно е да се разбере каквото и да е от него :D): https://youtube.com/shorts/SS_RhwcaFZk След много ровене из чуждестранните форуми и след като момчетата в сервиза почти бяха вдигнали ръце от мен, попаднах на следната тема: https://www.hondaaccordforum.com/forum/general-tech-help-7/thumping-popping-sound-when-braking-slowly-hot-days-34620/page8/#post302039 (линкът е към конкретен коментар с решението на проблема, а назад са описани перипетиите на колегата) Ето и нещо като service manual: https://honda.oemdtc.com/217/front-suspension-clunk-in-hot-weather-2008-2012-honda-accord-2010-2013-crosstour Накратко: при горещо време гресът/смазката в оригиналния преден долен шарнир не си върши работата правилно и започва да се получава това отвратително пукане. Проблемът е оправен с нова ревизия на шарнира (парт номер 51220-TA0-306, оригиналният е 51220-TA0-A02). След монтаж на новия шарнир отляво проблемът изчезна моментално. Забавното е, че точно днес, 3 години по-късно, ми смениха и десния шарнир, защото и той се "разпука" Частта струва 172,13 лв. в Бултрако, а срокът за доставка е 10-15 дни. При мен шумът не беше чак толкова силен, колкото при колегите в темата, и не си спомням да се е проявявал при въртене на волана на място. Със сигурност го имаше при потегляне/спиране/минаване през неравности с ниска скорост. В сервиза не бяха срещали такъв проблем преди моята случка, но казват, че са сменили доста шарнири и оправили доста "пукащи" Акорди след това Успех! 7 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #59 Отговорено 23 Юли Много ти благодаря, колега. Целта на темата беше именно да получа мнение като твоето.Онзи ден закарах колата в един сервиз за стенд и за пореден път накарах майсторите да ми направят и проверка на цялата предница. И както си знаех - всичко е перфектно по техни думи. Като цяло доста се постараха с прегледа и ми обърнаха доста внимание, но без резултат.За мен нещата бяха почти ясни вече - рейката или долните шарнири. Рейката, защото си е проблемна при 8ма генерация и долните шарнири, защото при по задълбочено търсене на информация за техните симптоми, се оказа, че и при други автомобили са правили подобни проблеми.Много благодаря за мнението отново. Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #60 Отговорено 26 Юли Действам по въпроса докато са жегите все още. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borkogeorgiev 9 #61 Отговорено 29 Юли Подкрепям напълно това за поява на шум и скърцане на долните шарнири в топло време след определен пробег. При мен се появи на около 160 000 км, Акорд 8, 2.4 бензин, автомат, 2010г. В началото не обръщах толкова внимание, но предницата се разхлопа след още 50-60000 км, и преди две седмици се наложи да я вкарам в сервиз на приятел. След смяна на двата долни шарнира, скърцането при ниска скорост изчезна, но хлопането остана, няколко неприятни почуквания в предницата при влизане в дупки, неравности. Последава пак влизане в сервиза и след повторен оглед, нямаше какво друго да направим, освен да сменим и двете биалетки на реактивната щанга, всичко друго по предницата си изглеждаше напълно здраво. Държа да отбележа че старите биалетки /оригиналните/, бяха без луфт и стегнати, но това явно не е критерии че са здрави и няма да хлопат. Краиният резултат, сменени два долни шарнира и две биалетки и проблема при мен е решен, няма хлопане, чукане и скърцане вече. Та съвета ми е, като тръгнете в тази посока, сменяйте и биалетките, трудно се хващат че са заминали. За справка, долни шарнири Lemforder и биалетки 555, уж оригинални, около 160 лв. общо. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #62 Отговорено 29 Юли (Редактирано) Изключително два много важни поста на Stunstyle и borkogeorgiev, за което лично аз изказвам големи благодарности. Борко, би ли потвърдил дали това са биалетките които си монтирал? https://www.autodoc.bg/555/13055227 и https://www.autodoc.bg/555/13055229 А шарнира би трябвало да е този май: https://www.autodoc.bg/lemforder/9674579 Правилно ли съм разбарал, че уж оригиналните биалетки са на марка 555 а шарнирите Lemforder? Редактирано 29 Юли от didokal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #63 Отговорено 30 Юли Тези дето се монтират в завода нямат нищо общо с тези дето ги продават на 555 и lemforder. Тая тема е дъвкана многократно, качеството е съвсем различно.Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borkogeorgiev 9 #64 Отговорено 30 Юли Преди 13 часа, didokal написа: Изключително два много важни поста на Stunstyle и borkogeorgiev, за което лично аз изказвам големи благодарности. Борко, би ли потвърдил дали това са биалетките които си монтирал? https://www.autodoc.bg/555/13055227 и https://www.autodoc.bg/555/13055229 А шарнира би трябвало да е този май: https://www.autodoc.bg/lemforder/9674579 Правилно ли съм разбарал, че уж оригиналните биалетки са на марка 555 а шарнирите Lemforder? Здравей, да точно тези са шарнирите и биалетките. Ще отговоря и на поста на колегата по долу, за шарнирите Lemforter ми казаха че са хубави и държат, за биалетките 555 ми казаха че са оригинални, но и мен ме съмнява, разбира се че за първоначално вграждане са съвсем други. Не обръщам чак такова внимание, важно е да не са от евтините китайски боклуци, 80-100000 км, да изкарат, ще е добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #65 Отговорено 6 Август Ако са шарнирите, ето има сервизен бюлетин по темата с детайлна инструкция как да се подменят. Изглежда трябва и реглаж на стенд после. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2013/SB-10049520-2480.pdf&ved=2ahUKEwip4af319-HAxUpR_EDHbFCOGsQFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw0BMi0odCHAbyoCc1EJE_hb 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #66 Отговорено 7 Август Гледайки постнатите до сега неща възникват два въпроса: 1. Защо новият шарнир е за американски коли и навсякъде го пише за акура? 2. Как новият шарнир ще си влезе на място с тези "уши"? Дори в инструкцията от последния пост шарнира е на вид като стария. Бай дъ уей - на частите на 555 пише Маде ин Джапан. Не ги знам какви са точно. Ама ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stunstyle 9 #67 Отговорено 7 Август Мога да отговоря само на първия със сигурност: Acura TSX е близнак на Honda Accord в седмото и осмото поколение - ето го и сервизния бюлетин за Хонда. А за втория - не си спомням дали 51220-TA0-306 имаше тези "уши" - възможно е и снимките в нета да са подвеждащи. В този полски сайт липсват. Гарантирам обаче, че частта пасва на CU2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #68 Отговорено 7 Август Другото интересно, че въобще не излиза този номер в доставчиците на части. Явно трябва директно от хонда да се купува. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #69 Отговорено 7 Август По някаква причина не мога да си редактирам последния пост!? Как да е. От бултрако, по телефон и номер на шаси ми заявиха, че това е долният шарнир - 51220-TA0-А02, който предлагат за автомобила ми, на цена от 176 лв. А такъв с другия номер (51220-TA0-306) не съществува при тях!? Е*а го. Ко стаа, мо стаа тука ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stunstyle 9 #70 Отговорено 7 Август Не знам, аз не съм ги питал по VIN, а направо я поръчах, ето отговора от parts-sofia@honda-bg.com: Цитат Здравейте, Номер 51220-TA0-306 е с цена 172,13 лв. Доставка 10-15 дни. При поръчка се предплаща 50% от сумата. Виждам, че твоята е дизел, може би има разлика, но се съмнявам, предвид факта, че и двете излизат с 51220-TA0-A02 от завода. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 66 #71 Отговорено 7 Август За да се свали/смени този шарнир е необходимо да се свали полуоската. Според инструкцията би трябвало да излезе с удряне ... и да се измъкне от шлиците. Обаче ако случайно не иска да помръдне в следствие на ръжда или друга причина(примерно 15г. никога не е отваряно там), как се процедира? Нагряване - май ще замине всичката грес от карето, лагер-главина: вкарване в друг филм-скъп.Пръскане със спрейчета тип вд40 няма особен ефект! Който се е борил с запекла полуоска и си е решил проблема, моля да сподели опит че май си е опасничко да се кара с разбит шарнир. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 799 #72 Отговорено 7 Август По-скоро с лост се напъва между кутията и карето, държи я една зегерка, та не би трябвало да излезе трудно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #73 Отговорено 7 Август Аз бих заложил на оригинално Хондовско при положение че проблема е силно дразнещ, макар и с малък шанс "да останете на пътя". Щом е било по бюлетин, стандартната практика е дизайнерския отдел да внесе корекции в частта и да я издаде с нов номер, най често по-голям като обозначение в края му. И все пак ако се търси устойчиво, а не решение кръпка с други марки, аз бих се доверил на япончетата, та дори да ми струва повече, + подмяната е трудоемка и изглежда пе и реглаж ррябва после на 3д стенд. И аз както всички имам едно дрънкане и само чакам майстора да ми потвърде отде е и стрелям смело без да мисля разхода, все пак Хонда, не е леш голф... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 66 #74 Отговорено 7 Август Rakeem, говорим за различни страни на полуоската! От към кутията няма шарнир-там няма какво да се търси. Заклинването е от към главината! jonnybg98- за такъв ключов елемент и аз нев бих рискувал, но за съжаление не мога да извадя полуоската от главината за да сменя прословутия шарнир. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #75 Отговорено 7 Август Аз съм си решил че окаже ли се от шарнира шума, което е много вероятно, защото са уж още заводските с проблема които са, да ги сменя комплект с коригираната оригинална част и дано забравя за дразнещия шум. @Rakeem може би има някой специален инструмент или начин за вадене на полуоската, а може би няма нужда да се вади за да се смени шарнира. Не съм се заглеждал толкова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 799 #76 Отговорено 7 Август От 6-та минута, ако не става с чука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #77 Отговорено 8 Август Бая интервенция си е значи, има и други клипове където се ползват обикновени скоби. Подмяната изглежда бърза и лесна в сравнение с разглобяването и сглобяването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borkogeorgiev 9 #78 Отговорено 8 Август Преди 20 часа, marto_bo написа: За да се свали/смени този шарнир е необходимо да се свали полуоската. Според инструкцията би трябвало да излезе с удряне ... и да се измъкне от шлиците. Обаче ако случайно не иска да помръдне в следствие на ръжда или друга причина(примерно 15г. никога не е отваряно там), как се процедира? Нагряване - май ще замине всичката грес от карето, лагер-главина: вкарване в друг филм-скъп.Пръскане със спрейчета тип вд40 няма особен ефект! Който се е борил с запекла полуоска и си е решил проблема, моля да сподели опит че май си е опасничко да се кара с разбит шарнир. Полуоската не се откача от кутията, отвива се гайката на външното каре, при мен с леко почукване карето се отлепи от шлиците на шенкела без проблем. Шарнира също се изби сравнително лесно. Сега, ако я някой ръждясал кош, вероятно ще даде зор. При добра организация, цялата процедура по смяна на шарнира не отнема повече от час и половина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jonnybg98 15 #79 Отговорено 19 Август (Редактирано) Здравейте, И в крайна сметка кой е правилния номер за бензин 2.0 ръчка седан 2008ма: 51220-TA0-306 или 51220-ТА0-А02 Според бюлетина failed part е А02. Мисля да ги сменям, но трябва да знам номера с който няма да има проблем отново. Редактирано 19 Август от jonnybg98 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #80 Отговорено 22 Август Вече смених биалетките и шарнирите с 51220-ТА0-А02. Така ми казаха и от бултрако. Сега започва карането да видим какво ще се случи ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове