Jump to content
storish05

Тропане в топло време

Recommended Posts

Здравейте колеги. 2 години се мъча с един много дразнещ за мен проблем - в топло време (над 31-32гр) колата започва да тропа зверски... Ходих къде ли не по сервизи и не намират причината. Онзи ден смени тампоните на амортисьора, горните щарнири и предните тампони на предните носачи, прословутата втулка на рейката оправих и продължава да тропа.

Тропа при въртене на волана, при потегляне, при спиране, при неравности... тропа при всяко едно движение на колелото.

При хладно време колата е абсолютно перфектна, но стане ли над около 32гр, покарам ли я малко в задръствания и нещо се случва. Съмнявах се и в амортисьорите, сваляхме ги, нямат луфтове и т.н Карах ги и на тест и са перфектни. Но и като цяло почукването го има и при съвсем леко завъртане на волана, където амортисьора няма как да тропа.

Помагайте ако знаете нещо.

Благодаря

 

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tампони на стабилизираща щанга, биалетки, кормилни накрайници, сменяни ли са? 

Особено биалетките и тампните.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биалеткат знам как тропа, не е със сигурност. Накрайниците също са проверени, също и щарнирите. Тези неща са проверени от 4 майстора и всеки казва, че са перфектни.
Съмнявам се в тампоните на ст. щанга, то и за тях казаха че са идеални, но все пак няма как всичко да е перфектно, а да тропа.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно смяната на здрави оригинални части по окачването при Хонда, освен ако не се слагат ОЕМ, не е добра идея, но аз лично бих сменил тампоните на щангата. 

Имаше една тема на Митко Йотов, за една енигматична част отдолу на гредата при стаб щангата, дето май тропала, потърси я.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ще я потърся.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впрочем тук се говори за тропане, в другата Митко е питал за какво е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видях го, но аз го имам и като въртя волана на място, този тампон едва ли се влияе от това.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно поради това бяха предложенията в началото, тъй като и трите участват при завиването.

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещаш ли го това потропване във волана? Щом се случва това явление само при топло време, най-вероятно е свързано с температурни разширения на различни материали+комбинация от износване. Такива елементи по окачването и то въртящи се са горен и долен шарнир. При проверка със стандартни методи познати във сервизите винаги се оказват здрави(особенно долния-имал съм случай на привидно здрав но зверски скърцащ и то само лятото, отварял съм го -пълен с грес), но след подмяна изчезва и полтъргайст-а. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усеща се на волана. В най-топлите дни това лято когато беше околон40 градуса тропането беше зверско. Вдигам колата на крик и се усеща и на самото колело при рязко мърдане на волана. Не знам дали долния шарнир може да тропа така и да се движи при дори малко въртене на волана.
Имаше една тема в руския форум и там на колегата се беше оказало от тампоните на носача, не знам точно кой. Аз смених предните, защото бяха тръгнали и като цяло е по-добре колата, но това тропане в жегата си остана така.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се усеща във волана и на самото колело при теб диагностиката се опреостява значително. Трябва да сте двама единия да "лашака" волана, а дугия да си използва ръката за сензор по тези ключови места: горен/долен шарнир, тампони на горен носач(малко е труден достъпа). Ако имаш съмнения в кормилната уредба-откачете накрайника и така търсете причинителя. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@storish05 Няма да можеш да го намериш това на подемник ще ти трябва канал да е стъпила колата на земята с цялата си тежест.

Двама човека, единият върти волана а другият с щангата от долу проверява. Вижте рейката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених наскоро втулката на рейката, съмнявах се в нея, но тропа и след смяната. Не знам дали е възможно да тропа тя, но от друго място. Тропа си доста сериозно като е топло. Просто като я карам в сервизите не е чак толкова горещо и не могат да я хванат. Ще пробвам да нагрея с пистолет за горещ въздух долните шарнири да видя дали ще стане нещо.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета си сега из drive2.ru за подобен проблем ( описали са го по същия начин) и при двама човека с Акорд 8 се са оказал някой от тампоните на двигателя. Принципно има логика, само не знам дали поклащането на волана може да оказва влияние на двигателя та да тропа. Иначе за тръгването, спирането, неравностите със сигурност е възможно.

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Тропането идва от шарнирите. Имах същия проблем. При мене беше долен десен. На следващата година започна да се обажда и от лявата страна. Дали е горен или долен това вече майстора трябва да го хване при проверката. Трудно се хваща защото колата изстива и тропането изчезва. Трябва да е много горещо над 30 градуса и колата да е била в движение доста време, по не при мене бяха такива симптомите. Дано попаднеш на читав майстор. 

Хубав ден. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при въртене на волана на място имаше ли тропане?

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нямаше. Имаше само в движение. Най добре се усеща когато натискам спирачката и потеглям. Моята е с автоматична кутия и по кръстовищата беше много дразнещо това пукане. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видя тези дни да ги нагрея малко с пистолет за горещ въздух да видим дали ще има някаква промяна. Много трудно се хващат тези неща....

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е работа това - преди дни ходих до София температурата на вън не се качи над 22 градуса - колата като нова. Навръщане стопли над 30 и се почна. Какво толкова има да влияе температурата на тези места не го проумявям. Тази сутрин - 30 км. градско температура 18 тишина и спокойствие. Ебаси ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудя, като цяло предницата на Акорд 8 си е проблемна. След доста четене в руския форум стигнах до извода, че може да тропа от 1000 неща.....

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завий волана така че предната част на всяко от колелата да излезе извън зоната на предната броня и ритай директно отпред в тях, да чуеш същото ли е тропането? Ако ДА - луфт в леглата на водачите на супортите. Докато риташ, друг да ги натиска през джантата. Ако тропането изчезне ... :)

Ако всичко по окачването е "бетон", друго не остана.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.09.2023 г. at 11:47, storish05 написа:

И аз се чудя, като цяло предницата на Акорд 8 си е проблемна. След доста четене в руския форум стигнах до извода, че може да тропа от 1000 неща.....

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk
 

Нз колко е проблемна, но аз за 8г и 200к км не съм сменил нищо по нея. Скоро я качвах за проверка и няма нищо разбито. :cool:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.09.2023 г. at 6:14, policeman написа:

Нз колко е проблемна, но аз за 8г и 200к км не съм сменил нищо по нея. Скоро я качвах за проверка и няма нищо разбито. :cool:

 

Колегата вероятно е искал да каже, че е проблемна за майсторите - стоят гладни :matrix:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, по темата: Как мислите, възможно ли е според вас подобно хлопане да е свързано с хидравликата на волана? Когато позагрее течността там и  започват някакви зулуми някъде си по системата? Тъй като това се използва основно в населени места, а сякаш когато автомобила е на дълъг път не се получава тракането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега темата е за 8 серия и е електрическа. На 7 серия е с хидравлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, усеща ли се тропане при теб в това време? При мен няма нищо - късо ли, дълго ли карена няма значение, не се чува звук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е перфектно в момента И май месец филма ще започне отново

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен положението е същото, лятото в горещините имам чувството, че направо ще ми се откачи предницата, а сега всичко е "бетон". Многократно съм я преглеждал и всичко е ОК, единствено рейката леко потропва от дясно, но за десет години откакто колата е при мен това тропане нито се е увеличило, нито е намаляло. Дори сега през зимата въобще не се усеща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа. 4 майстора и гледаха предницата и всички казват, че всичко е наред. Смених тампоните на макферсона и нищо, само дето си махнах оригиналните...

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На амортисьора де

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, основните фактори са 2.

1. Температурният коефициент разшириние/свиваемост на материалите е различен. В окачването има метал, пласмаса, каучук, като и 3-те материала имат различна термостабилност. Някъде се отварят луфтове, а някъде се затварят. Обичайно в студ и влага всичко утихва, а в сухо и топло време е обратното.

2. Зимните гуми са с по-меки смеси от летните, а гумата е първият демпфер в окачването.

Това е теоретично, но теорията е в основата на практиката, а въпросните наблюдения са закономерност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все си мисля, че това потропване което се появява при различни температури може да идва само и единствено от амортисьори. Когато амортисьорите са маслени при студено време са по стегнати и обратно при топло време, но когато са газови имаме абсолютно обратен ефект. понеже джиткам с различни коли на които и амортисьорите са различни и от разстояние на времето виждам тази закономерност а случайностите тук са изключени.

Маслените амортисьори са по хубави и добри от газовите, обират по добре неравностите, по меко возят и са с по дълъг живот. Ако някой колега скоро е сменял амортисьори може да сподели защото маслени вече почти никъде няма за съжаление, не знам ако се поръчат ОЕМ какви ще дойдат.

Това е мое мнение и не задължавам никого да го споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При върнете на волана също тропа доста. Дори и при супер минимално въртене пак се чува и тогава самия амортисьор дори не мърда. Набелязал съм долните шарнири, в руските форуми има подобни случай и там те са били проблема. При мен са сменявани и са сложени на 555 и както казват хората - където е пипано - там е проблема

Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето се стопли, тропането започна. Не се издържа. Премахнах вчера тази част описана в началото. Покарах 2-3 км само на тръгни спри и сякаш почукването изчезна. Ще покарам така няколко дни да видим какво ще стане. 

Оглеждайки та уйовина ми се струва, че болта, който преминава през планката и гумата и се захваща за желязото е поразбил дупката на планката и улеснява значително поклащането, респективно чукането. Отделно в топло време гумата омеква и допринася за проблема. 

 

IMG_20240617_172805.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jt26, очакваме да кажеш след няколко дни каране как е положението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го махнах моето, преди се чуваше все едно е в купето. Вече няма чукане.

Това е на 2.0 мотора

132179045_427667355265942_8146799684102639083_n.jpg

357317635_1694668517628403_7801900462228100504_n.jpg

357332317_299526212429168_3078277545171730626_n.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В какви моменти ти е чукало? При топли, при завиване, тн?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...