Jump to content
ivori

Предпочитано гориво

Recommended Posts

Здравейте!

Нов съм във форума, но имам опит в подобни дискусионни формати и се надявам да си бъдем полезни в бъдеще. Предполагам, че някои от първоначалните ми въпроси няма да бъдат много логични и добре формулирани, но съм сигурен че това ще се промени с времето. Благодаря за търпението, предварително. ;)

Предстои ми закупуване на Honda Civic 10та генерация, бензинова, 1.5 турбо с ръчна скоростна кутия. Потърсих детайли онлайн относно препоръчания вид бензин и намерих разнородна информация. В някои сайтове препоръчват 97+ октанов, на други места чета, че и стандартния 95 октана е подходящ. Та въпросът ми е, вие колеги какъв ползвате?

 

П.С.: Ако прецените споделете и наблюденията си относно качествата в различните бензиностанции, но не е задължително. :)

 

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Civic X 1.5, ръчка вече почти година и първоначално я карах с 95. След това пробвах 95 V-Power, но не забелязах разлика и реших да тествам 100 V-Power. Там вече разлика има и от половин година карам само с него. Колата върви повече, а разхода е по-нисък 0,5 - 1,0/100 в зависимост от условията. Най-ясно се усеща в градски условия при ниски обороти, защото с по-малко мачкане на газта се случват нещата. В общи линии намаления разход компенсира по-високата цена.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ivori написа:

В някои сайтове препоръчват 97+ октанов

Това и аз го бях чел някъде, но в Шел, където зареждам е или 95 или 100. Аз я карам с V-Power 95, но ще взема да пробвам и със 100, както е направил @roje

 

На стария сивик (6 1.5) го бях правил и освен, че не усетих промяна към по-добро, дори ми се стори, че и се вдигна разхода.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера трябваше да заредя, и сипах до горе 100 октана на Шел. Действително, сивикът живна доста в ниските обороти. Чак е леко неприятно, понеже съм свикнал да го карам пенсионерската.

 

Засега е и 1 литър надолу разхода, но и извадката е прекалено малка, за да може да се правят генерални заключения.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 1.5, автоматик, 101 000 км, карам главно с 95, при 100 октана определено има разлика във вървежа, както каза колегата с много по-малко газ се получава.  Жалко,че развалиха 11-та генерация, няма нищо спортно вече във визията, направиха си я по европейски модел пенсионерски седан.

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам основно с 95, при това от Лукойл, че бензиностанцията ми е точно до мен. По слуховете и аз бях пробвал шел, V-Power 95 имам чувството, че е по-зле от обикновения 95 на Лукойл. А на Лукойл 100 не си заслужава. На Шел не съм пробвал 100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам с  95 от Лукойл. В началото слагах от Шел 95 V-Power но забелязах че ауспуха леко се опушваше. При 95 от Лукойл го няма това. Няколко пъти съм пробвал и винаги се появява от бензина на Шел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, повечето колеги ползват продуктите или на Шел, или на Лукойл. Има ли причина да се избягва ОМВ?

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е изцяло заради удобство. Нищо против ОМВ, просто не са ми близо. Зареждам при тях основно като пътувам извън страната.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално се разходих да заредя от скъпото на ОМВ, като го изхарча, ще докладвам има ли разлика поне в икономията.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би заради празната София през Август, но през Юли също беше.

 

100% градско шофиране с V-Power 95, разход към края на Юли:

IMG_20230731_194018.jpg

 

100% градско шофиране V-Power 100, разход към края на Август:

IMG_20230829_154921.jpgIMG_20230829_154926.jpg

 

2л/100 надолу или 100км повече (trip A) с резервоар :huh:

 

 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.08.2023 г. at 0:31, Honda_Z написа:

Може би заради празната София през Август, но през Юли също беше.

 

100% градско шофиране с V-Power 95, разход към края на Юли:

IMG_20230731_194018.jpg

 

100% градско шофиране V-Power 100, разход към края на Август:

IMG_20230829_154921.jpgIMG_20230829_154926.jpg

 

2л/100 надолу или 100км повече (trip A) с резервоар :huh:

 

 

 

Не знам ти с какви скорости караш в София, явно си яко газ на макс. Такъв огромен разход е възможен само с много сериозно рисково състезателно каране. Тази кола на спокойно каране лятото дава между 5.8 - 7 макс. Уточнявам лятото градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5.8 градско не съм виждал никога, дори на снимка. Бих бил доволен на 7. При мен с Екто 100 ми даде 6.0 на трип Пловдив - Варна - Пловдив с около 100км  градско във Варна август месец. После в Пловдив при изминати 430км и среден 6.0 завърших на 600км със 6.7 среден, така че е горяла в града над 8 пак. В момента след зареждането и 30км градско е на 8.5 без да натискам. Другото зареждане ще е на Шел с V-Power 100. Но определено се усеща по-добре колата със по-скъпия бензин. Моята е и леко пипната, но и преди това не беше по-различен разходът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/31/2023 at 6:06 PM, peyton22 said:

Не знам ти с какви скорости караш в София, явно си яко газ на макс. Такъв огромен разход е възможен само с много сериозно рисково състезателно каране. Тази кола на спокойно каране лятото дава между 5.8 - 7 макс. Уточнявам лятото градско.

Колега карам само с V-Power 100 и лятото в София (когато трафика е доста по-добре) и без да натискам въобще под 7.5/100 не пада. Говоря за обороти под 2к, дане кажа под 1.8к. При нормално натискане 8.5/100. 

Дай да се повозя в тази с 5.8/100 :D  Това да не се получава с бутане половината време. Този радход и да го видя няма да повярвам.

С 100-та върви много добре и харчи около 2л по-малко от колкото с 95.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски разход без контекст (условия в които е постигнат) е едно голямо нищо. 

 

IMG_20230612_142010.jpgIMG_20230615_201317.jpgIMG_20230916_224721.jpg

Ето, за който не е виждал 5.х/100 на снимка.

Първото дори е акорд (пак с 1,5Т), който докато беше в мен не е излизал извън града.

Та, градско е толкова относително, че няма никакъв смисъл да се сравнява, ако не се предостави контекста в който е постигнат разхода.

Моето "градско" е 60-70% по градски магистрали, с ограничение 80км/ч(често се кара и по-бавно), това е дори по-икономично от "извънградско". 

Отделно, аз като я запаля минавам около 20км, ако някой пали и кара 3км сутринта и 3км вечерта, ще има 6-7пъти повече студени старта (където мотора работи с богати смеси, ест харчи много повече) отколкото аз имам за изминати 20км - какво сравняваме точно?

* всичко това е постигнато с 95 бензин, представям си ако сложа 100, който "дава 2л надолу" ... :blabla:

 

Редактирано от chavdu
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Благодаря за снимките. И аз да видя най-накрая. :D 

Иначе разликата явно идва от това което казваш със студените старта. А също и от маршрута. Определено има разлика дали караш само или предимно по центъра и ако ползваш околовръсното. Аз 95% предимно из центъра и някой краен квартал, но е по 20-30 мин в посока и не повече от 15 км.

Но няма значение де, нали говорехме за гориво. За между 10-15лв разлика на цял резервоар не виждам смисъл да слагам 95.

От V-power 100-та съм много доволен, но все пак всеки си преценя! :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си експеримента и аз - 2 резервоара с 99+ от Круиз.

Градско, смесено, извън - разлика в разхода никаква.

Субективно (може би) наистина една идея по-жива в ниските.

Така че, аз лично си продължавам твърдо и смело на 95 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще вметна, че 100 октана РЕАЛНИ са само на ШЕЛ и може би РОМ Петрол, но за втората може и да греша.

Всички други зареждат "100 октана" от Лукойл.... Които нямат необходимото оборудване и т.н. за преработка и получаване на 100 октанов бензин.

Шел си го внасят или от Гърция или от Франция. 

Разлика в горивото има, както и в разхода на колата.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че рафинериите произвеждат 100 октана бензин.

Доколкото ми е известно, единственото гориво, което се кара до бензиностанциите е стандартен бензин, на който локално му се налива определеното количество добавка, за да се добута до 100 октана.

Разликите се дължат на различната база, различните добавки и до това, колко е пекан конкретния мениджър, на конкретната станция, сиреч колко добавка ще сипе с черпака.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах скъпото на Ромпетрол, по-голяма гавра с колата си до сега не бях правил. Повече няма да им стъпя никога на бензиностация, ако ще да няма друга в радиус от 100км. Отвратително вървене, висок разход. Моята не е базова и веднага се усеща като нещо не е наред. За момента само с Лукойл нямам разлики и знам какво да очаквам. Чакам Шел да превземат изоставените обекти на Газпром в Пловдив и ще заредя и там най-сетне. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...