Jump to content
ceco_accord

Звуко и термо изолация - Сивик 6 хеч.

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord

Аз също не намерих по магазините и алтернативата ми беше  един юрган даден ни преди години за "зестра" (стоеше пакетиран на тавана) така и не използван а и дюшек пак става , същото е и ми дойде без пари. Ако нямате в къщи пусни мълвата на аверите в квартала, че даваш 10 лв за такова и оферта ще падне все от някъде тъкмо излишъка ще е в стендбай за Леджо ако се наложи да сваляш нещо по него.

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, да търся мебелна, а не строителна вата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно.тя и мебелна ти трябва. 

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А гледам има различни видове минерална вата (каменната и стъклена), които също били добър звукоизолатор в строителството.

Те не стават ли, или просто има някаква противопоказност?

Иначе, ей тва ми "хвана ухото": https://www.zvukoizolacia.com/products/izosound-звукоизолационna-вата?variant=46674463326551

Вчера карах колата само по К-ФЛЕКС, а днес метнах в багажника постелката му, която обхвана и голото за задната седалка. Шумът е същият. Тоест - основният източник са задните калници. То е и логично, понеже при дъжд и абразивен асфалт само това е променливият фактор, а не аеродинамиката. Тоест - там трябва да се добавя, а нишките на ватата биха го намалили в някаква степен. Нали жертвите ги "обеззвучават" по филмите като ги душат и стрелят през възглавница, или юргана. :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Строителната не е за нас, мебелната можеш да я делиш на пластове според мястото където ще ,хвъ

 слагаш безвредна е и не се налага нейното  запечатване което при строителната е задължително,хфърчат разни фибро нишки и сърбежа е страшен.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша от тел.и ми е трудно за което се извинявам на колегите за правописа като се приберем от плаж ще отворя лаптопа и ще видя какво мога да помогна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://www.arbanassi.com/bg/products-bg/furniture-bg

Това ти трябва.

 

wadding_2.jpg

https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1711198&sid=4783823e5d8a128695b084ff08527c92

 

Това от което имаш нужда е: първата самозалепваща я имаш (вече си я сложил) тя не позволява на ламарината да изпада в резонанс а звука е точно това и втората която топли купето и обира паразитните шумове, е сега ти остава да разпориш някой дюшек и си готов.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи са ползвали мекият тип. Има го на доста места. Снимката е от гърба на страничната кора - от Б колонката до стопа. В средната част има 2 парчета стиропор и нещо като кутия. Те влизат в ламарините и предполагам са за коравина на кората. Жената ми намери парче от твърдият, но е малко, а и доста плътно. На последната снимка е сравнено със ватираната стелка на багажника.

Ще трябва да обиколя мебелни фирми.

IMG_20230717_202211.jpg

IMG_20230717_202740.jpg

IMG_20230717_201707.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

    Преди години си бях взел руло  киче  много приличащо на това от последната снимка.  Понеже шурея е пожарникар и ме посъветва да изпробвам ъгъла с запалка. Възпламени се на момента  все едно че е напоено с бензин.  Не го използвах .

    И на мен ми предстои да санирам Митсуто. Мисля да взема един слой  на битумна основа или полиуритан за вибро изолация  и нещо на гумена основа за звуко изолация.

   Този К Флекс на гумена ми се вижда?  

Редактирано от pet71
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е пенопулеоретан.

Пробвах кечето - не лумна, но все пак гори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в тези ксли всичко гори. Да не се обади дявола.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По колата няма да лазя със запалката, да го не викам.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сутрешни покупки:

За вътре на калниците 

2 квадрата (х 6лв) многослойна полиестерна вата.  Не гори, по-скоро се топи.

https://acousticforce.bg/materials/полиестерна-вата/

 

За външно - 1 литър сиво BODY 910 - 17лв.

IMG_20230718_082834.jpg

IMG_20230718_083140.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече не съм сигурен, че си взел правилното решение но е по добре от нищо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих до 1 местна фирма за мека мебел и там шефът каза че "онова" вече не се произвеждало. :(

Това ми се види рехаво, но ще го накатая - белким има ефект.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таван нямаш ли? При тъста  провери ли? Цецо трябва ти  плътност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както споменах - усещам че е рехаво, ноо.

Пуснал съм зпитване из фейса и квартала, ама старите технологии нещо не са тачени ускоре.

Да ходя и ровя на сметището - в таз жега ... ча па толку.

Дал съм си време, може от нейде да изскочи нещо. И по магазините за платове тук ми отказват.

Ако не "изскочи от нейде заека", ще степцам това.

Ако ефекта е минимален, на арките ще повторя с втори слой К-FLEX. шумопоглъщането на тая затворена мембрана е колкото на страта вата.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая бялата полиестерна вата е много интересен материал и явно (както пише в линка) работи на шумопоглъщане, а не на изолиране на звука.

Втори ден я возя отзад - просто метната и гумите почват да се чуват над 60 км/ч. Преди да я взема и само с К_ФЛЕКС-а бе някак по-шумно в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.07.2023 г. at 18:22, Митко Йотов написа:

 

Това ти трябва.

 

wadding_2.jpg

 

Като си рекъл и като се закрастих...

От 1 разпродадена държавна фабрика, ама още "пуска" туй-онуй.

Взех 2 квадрата за 10лв. :)

Гори като факла и събира вода като Титаник. Та пак да те питам - настояваш ли че това е правилният мотрял?

IMG_20230720_142125.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че точно това е правилният материал. Странно, бързо си го намерил ,късметлия. Ако някъде се наложи да се залепи с цел да стои и да не се свлича вземи си това331080906_862166198213548_8882218742143130876_n.thumb.jpg.3662454770e90873e78987665379a367.jpg пръскаш и лепиш, нямаш право на втори опит уникално лепило аз го търсих две години има го в магазините където продават обков за мебели 25/27 лв е цената на дребно а едровата е 20 и лепи всичко.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.07.2023 г. at 18:22, Митко Йотов написа:

 

Жената ми донесе бурканче ацетатно лепило. Лепи яко, но има време, ако сбъркам.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ей тва вече ми хареса.

По ладовина си направих сандвичи.

Старата вата по външната ламарина и по задните арки, а там върху нея и дъното сложих и от новата.

3 материала ( К-ФЛЕКС-а и 2 вати) + последващото БОДИ отвън на арките - требе да е достатъчно.

IMG_20230721_090902.jpg

IMG_20230721_090946.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Готов си!

А сега и музиката как ще се чува......  .

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, още не съм.

Утре тест до Враца (картинг) и ако бива - затварям. Без пластмасите отзад е по-тиха отколкото беше само с тях (сток), таа - очаквам сбрана да е прилично тиха. Предстои и 1 мастер да рови предните врати, че има дерт с ел. снопа в лявата и огледалото се еб@ва. Та няма да ги затваря и там тоже ще играят К-Флексове и вати, та и тея врАти ще утихнат.

А за музиката требат 4 нови говорителя, но и това е в списъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

и там тоже ще играят К-Флексове и вати, та и тея врАти ще утихнат.

На вратите вати и прочие хидрофилни материали нямат място, тъй като влиза вода.

Дори този К-флекс не съм сигурен, че е удачен.

Редактирано от Rakeem
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бялата вата е хидрофобна - пробвах я. Ако влезе вода, се стича по нишките и, но до тогава си съхне в нея, което не е ок де.

В К-флекса леко се просмуква, но той е с фолиран алуминиев гръб и ако лепя на външните ламарини, ще измисля как да го защитя. Може просто да лепна от сивото тиксо по краищата му и така грам няма да стигне до порестата част.

За вътрешните ламарини ще преценя пътем.

А може само отзад на корите да лепна.

В тая сфера съм неучен, та за научен подход или личен опит благодаря на всеки, а пътем експериментирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ето какво показа експеримента:

Както вече споменах, до 60км/ч колата сега е доста тиха и то без задните кори и седалки.

След тая скорост обаче шумът се връща отнейде. :(

Ходихме да караме картинг у Враца и на отиване карах аз па се услушвах кат гърмян заек. Различни асфалти, осева линия, шум от генерацията - всичко е по-добре от преди, но преваля ли 60 - язък за труда и матрЯла.

На връщане клекнах отзад, а синковеца кара. Аз му давам инструкции да ускорява и намалява при възможност. Разлиствам ватите и слушам. Пуснах си некво тел. приложение за децибели - брей - до 60 показва 86db, нагоре скоростта отива на 104db. Шумът идва от задната врата си викам, но около нея всичко е ОК. Най-сетне го локализирах.

Под стоповете има клапи за изравняване на налягането при затваряне на задната врата-батажник. В тях има висящи гумени мембрани, които над 60 км/ч се открахват от аеродинамиката, образуваща подналягане в задната броня. Бръкнах с пръсти и съвсем лек натиск им трябва да поддадат назад. Закрих гърловините им с длани и колата веднага утихна на висока скорост. Нощес трябва да сънувам технически гениално решение, та хем да останат функционални тез клапи, хем да не се отварят толко рано, а примерно след 3 пъти по-висока скорост - и без това колата не мое да я постигне.

Кво нещо е техническата еволюция? На досегашните ми Хонди, тези клапи са странично под задната броня и подналягането на скорост не им влияе, но Сивушко е от миналия век и тогава още не им е било хрумнало на японците че ако не са отстрани, има "страничен ефект".

IMG_20230722_193816.jpg

IMG_20230722_193810.jpg

IMG_20230722_200443.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord, няма проблем, това са качествата на тази изолация а те не са хич големи. Ако трябваше да се обезшуми както трябва, бях ти написал - STP и/или Dynamat. Останалото е да се каже, че има изолация. За някои студиа ползват и кори от яйца ама това е друга тема :D 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята цел бе максимум ефект с минимум инвестиция и качване на тегло. Знам какво е тиха кола - свалял съм картите на предните врати на Леджо, а в багажника му дори няма допълнителни слоеве, но задните облегалки не се сгъват и са масивни, та шум в салона от там не прониква.

В крайна сметка съм инвестирал 200лв и съм добавил тегло под 1% от масата на Сивика. За толкоз получих следното:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И така, днес събрах задницата иии - ефекта е СУПЕР, а това е само половината кола! :)

На гърба на страничните кори след вчерашния тест реших да не слагам нищо. Имат си вата и пенопласт + резонатори. Пътем фанАх жената за помощник, та скроихме от плата на старата шоф. облегалка тапицерия на нишите-задни подлакътници. Не стана супер-бупер (щото пост фактум се сетих как да се получи перфе), ама аз не съм тапицер, а само ентусиаст с някакви идейки. :) Поне е меко и удобно, а не дискриминираща гола пластмаса. 

В шумящите клапи просто натиках от бялата вата. Нишките и пропускат ударно възд. налягане при затварянето, а обратният външен шум при открехването им поглъщат успешно.

Смених малко концепцията в задните калници. Рехавата бяла вата сложих под плътната, поради различната специфика на обезшемяващият им ефект. От бялата натъпках през отворите за машинките на предните колани в Б колонките (до нивото на прозорците) и напръсках с течен парафин. Пак от бялата сложих и под мокета на задните пасажери, както и под седалката им. Остава да направя ново покритие за гърбовете на облегалките и пода на багажника, което също ще ватирам.

Предните врати коренно промениха звукът си при затваряне, а тях дори не съм ги пипал отвътре. 3-тата врата вече също звучи като врата, а не като капак на варел за боклук, но и в нея нищо не съм слагал. Малко дрънка рег. номер, но ще го оправя. Звукът от тел-а не е много коректен, но на живо разликата със сток тенекето е осезаемо по-елитарна.

Ходих да тествам пак и ето каквъв е резултата:

При скорост 100 км/ч чувам вентилатора на климатика на 1-ва степен! Преди процедурата на тази скорост чувах вентилатора чак на 3- та степен.

Над 100 чувам завихрянето от огледалата. До сега не съм го чувал никога, защото бе доста по-шумно в салона, а над 140 всичко е Бойнг при излитане.

Генерацията не се чува изобщо, без значение от скоростта! Гласът на мотора стана доста тих и плътен - за съжаление мощността не отговаря на баритона му. :) При 100, ако газта е в режим равномерно движение и пътят е хоризонтален, моторът спира да се чува, а отпред още нищо не съм лепил.

Разликата между гладък и абразивен асфалт е чисто информативна - около 6 db - според приложението на смартфона ми, на което все пак много не вервам.  Участъците на които тествах са ми познати и там се редуват кръпки нов-гладък и стар-абразивен (всичко спящо в колата се будеше), та ефекта от настоящото обезшумяване е страхотно неочаквана, а още не съм мазал задните арки с Бодито! 

Общият щум в колата след затварянето на задната част от салона и багажника спадна с 20-тина децибела и сега е около 75 при извънградска скорост. Пред къщи угасих колата и задържах дъх - показа 43 db.

Та благодарско на @Honda_Zза аналогичната му тема и личната ни кореспонденция, на инфо съпорта от  @HondaExplorer, на @Митко Йотов - активно насърчаващ ме, както и на другите коментирали заниманието ми.

Следва продължение с предната част. :)

IMG_20230723_193757.jpg

IMG_20230723_193442.jpg

IMG_20230723_193630.jpg

IMG_20230723_140918.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм намазал с бодито задните външни арки два пъти в рамките на 24 часа. Мога да кажа, че когато хондата минава през локва се чуват пръските в предните подкалници но в задните не така, че има голям смисъл, мажи.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам братушките лепят там битумни ленти и отгоре мажат с нещо като Бодито, та ще видим. Но щом само с него е достатъчно, може и да и спестя някое кило, макар че там  ролка 15см широка (само по траекторията на пръските) мисля ще е ОК. Като отворя предните калници ще реша. Може и на 4-те да тегля по 1 ивица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.07.2023 г. at 14:53, ceco_accord написа:

Между другото:

Някой да знае за какво са тези оранжевите  куплунзи? Намират се от 2-те страни, под задната седалка?

IMG_20230708_144929.jpg

IMG_20230708_144938.jpg

Виждам, че никой не ви е отговорил на въпроса до сега. Ако все още се чудите, тези букси/куплунги са за ABS сензорите. Кабела влиза през отвора с черната тапа до куплунга. При Сивик 5/6 японска сглобка , както и Интегра, всички куплунги с оранжев цвят са свързани с ел. системната на ABS.

 

Относно изолацията, според мен най-големия ефект ще е в задържането на влага и ускореното гниене. Евентуалната шумоизолация ще е второстепенна. Все пак важното е, че се занимавате семейно и ви е тръпка да правите, тествате и учите нови неща!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

впечатления от протекта 3 в 1? И аз ще минавам превантивно праговете и пода отдолу

Да не съм съвсем офф - под задната седалка ми е гола ламарина. Ще има ли ефект да сложа по-сгодна подложка от ламинат, както е сложено под газовата бутилка?

Редактирано от electric28

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега покрива очакванията ми.

Боята по калниците ще има най-осезаем шумоподтискащ ефект при дъжд (както и антикорозионно), а в сухо време не очаквам кой знае какво, но решено е и само сгодно време да има. Тея дни слагам нови говорители, та и там ще се чуе има ли файда.

Колцата стана доста приятна относно шумов комфорт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, electric28 написа:

 Ще има ли ефект да сложа по-сгодна подложка от ламинат, както е сложено под газовата бутилка?

Разбира се но трябва да е плътно залепена, целта е самата ламарина да не изпада в резонанс който всъщност предава шумът от вън вътре, физика.

https://edu.uni-sz.bg/book/24.AF_Fizika s osnovi na biofizikata-StAtanasova/moit-6.2.html

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз обезшумявах след монтажа на бутилката и лепих около нея (до където стигам), а под нея не съм, та не мога да преценя колко по-добре би било, ако и там имаше К-FLEX. Но зоната е малка, релефно щампована, стандартно за модела олепена и реших така да остане, а и над бутилката ще има ватирано килимче + твърда кора от фазер.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес Бог даде сгодно време, та БОяДИсахме задните калници.

Направих показно по десния на падуана и му оставих грубата работа и левия - аз съм по детайлинга. :)

Той малко пооцапа черното със сиво, та се наложи след него да ретуширам, нооо, съм доволен, а и той от себе си и резултата. :)

Обичам да си играя с "хоби кара", а и той придобива някакви умения, и по-важното - мерак!

IMG_20230729_221310.jpg

IMG_20230729_221346.jpg

IMG_20230729_221429.jpg

IMG_20230729_221525.jpg

IMG_20230729_221608.jpg

IMG_20230729_221901.jpg

IMG_20230729_221931.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С изолацията продължаваме напред.

Нов ден - нов късмет!

Вътре няма ръжда - прашно и сухо, с незапушени водоотводни отвори.IMG_20230730_102229.jpg

IMG_20230730_101144.jpg

IMG_20230730_102122.jpg

IMG_20230730_110413.jpg

IMG_20230730_114723.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Как завърши денят ли?

С хамалско псуване, понеже не успях да развия 1 от видиите на дясната врата, но пък си гладах Fan1.

Обаче, всяко зло за добро - нямаше да усетя разликата между правена и девственна врата. :)

От К-fleks-a теглих вътрешно на външната ламарина 1 фаша под лайсната и напръсках долу с течен парафин. На вътрешната ламарина затворих само малките отворчета и този горе отзад (при бравата и ключалката), а долният голям в който влиза резонаторната кутия оставих отворен. Пропуснал съм да снимам етапа. :( На кората сложих само горе. От плътната вата резнах 1 парче 76х40 см и го окантих със скоча + пред него още 1 мъничко, а от подложка за паркет уплътник около говорителя. Реших че това е достатъчно и в традициите на Хонда, които някога са се вдъхновили от рекалите на Колин Чапмън, относно теглото на спортната кола. :)

Возих се после и актуално в движение звук има само отпред -  мотора (там още не съм пипал нищо), а лек шум само от дясната врата, която ще направя като лявата.

Пак мерси на Митака, че ме светна за вехтата вата!

IMG_20230730_131637.jpg

IMG_20230730_192320.jpg

IMG_20230730_195543.jpg

IMG_20230730_201322.jpg

IMG_20230730_201752.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...