Dominic 10 #1 Публикувано 21 Април, 2023 (Редактирано) Здравейте съфорумци, Имам следния казус (Търсих подобна тема, но не намерих. Ако има ми простете): Хонда Акорд 8-ма 2009г.; 2.4 бензин K24Z3, автоматик За 8 години смених към 4 акумулатора - два на BOSCH по 45Ah (както е по книжка), един на EXCIDE 45Ah, сега съм с VARTA 65Ah (но е рано да се каже дали се скапва и той). Тези смени през 2 години ме наведоха на мисълта, че вероятно алтернаторът не работи като хората. Мерих за утечки, но няма. Като заключа колата и всичко "заспива". Сложих на запалката от онези джаджи, които мерят напрежението (което по-късно го потвърдих и с директен кабел към алтернатора и замерване с мултицет в движение). Показанието е 14.2V, но при различни обстоятелства пада на 12.5V. Като например - на магистралата с пробег от 240км държи през цялото време на 14.2V, но в градски условия понякога като спра на светофар пада на 12.5V - изключвам на неутрална и се вдига пак на 14.2V. Друга ситуация съм виждал - движа се константо между светофарите и докато държа газта, пада на 12.5V и като пусна газта се качва на 14.2V. Пак подчертавам, че не е всеки път и не е точно закономерно. В Бултарко: Бултрако казват, че този алтернатор няма двойна шайба и че би трябвало да държи постоянно напрежение (тези с двойни шайби били спирали да зареждат, когато бил зареден акумулатора). Във Fransizkup: Бултрако не ремонтират стартери, а ги пращат на Fransizkup. Питах ги и тях и ми каза момчето, че превантивно могат да сменят диоден блок или реле-регулатор, които ако били повредени, нямало изобщо да стига до 14.2V (моят алтернатор все пак вдига напрежение). Въпрос: Някой има ли наблюдение върху работата на своя алтернатор (дали чрез използване на джаджа за напрежението на запалката или е електричар-джедай с умения ;-) )? ПП: Когато акумулаторите започнат да въртят по-бавно, ги дозареждах с микропроцесорно зарядно на BOSCH, т.е. не мога да кажа, че съм ги оставил на произвола на съдбата и не съм се грижил за тях. Редактирано 21 Април, 2023 от Dominic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 21 Април, 2023 (Редактирано) Нормално е. На 7-цата бях сложил волтметърче и даваше подобни показания, падаше и на 12.5V. Има система, която изключва заряда, когато зареди напълно... Тук беше коментирано за 7-ма серия, тук вероятно е същото... Все пак е странно акумулаторите да карат само 2 години и то няколко подред... Мерил си утечката, но тя не може да е нула, нормално е 25-50mA... Редактирано 21 Април, 2023 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominic 10 #3 Отговорено 21 Април, 2023 JapCar, много благодаря за бързия отговор и препратката (странно, че излязоха други теми в търсачката, но не и тази). Звучи правдоподобна тази ELD система, но има много странна логика - градско често сваля на 12.5V , а пък за два часа път и изминати 240 км все държеше на 14.2V. Може пък да има някаква голяма консумация на дълъг път и затова да държи високо напрежение - щях да кажа Божа работа, ама май е Японска работа (в която не сме просветлени). Много благодаря. Спирам да търся под вола теле. По-скоро ще видя този 65Аh акумулатор дали ще изкара по-дълго, пък тогава ще му мисля (дано не ми се налага).. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #4 Отговорено 22 Април, 2023 Аз съм с Акорд 8 и при мен също пада напрежението, когато акумулатора е зареден. Преди време като исках да си сложа модул за дневни светлини го разбрах, тъй като 2 модула не станаха, защото като паднеше напрежението и спираха.Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 22 Април, 2023 Не знам какво се пести от това усложняване, но очевидни имат нещо предвид, за да го правят... При обикновените системи, когато се зареди напълно акумулатора, възбудителния ток на генератора спира, той се върти на празен ход и не изразходва мощност, всъщност това е принципа на регулатора на напрежение... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #6 Отговорено 22 Април, 2023 Ето как работи тази система на Хонда (dual mode charging system): The C circuit is responsible for controlling the charge mode. The voltage regulator sends a voltage to the ECM through the C circuit. Depending on the charging systems needs, the ECM either holds the voltage high to signal the high output mode, or it pulls the voltage low to signal the low output mode. When the circuit C voltage is pulled low by the ECM: the charging voltage at the battery will range from 12.4-12.9V. The ECM uses the low output mode when the engine is starting or if all of the following parameters are met: electrical Load below 15 Amps (varies with vehicle), vehicle speed between 10-45 mph or at idle while in drive, engine speed below 3,000 rpm, coolant temperature above 167°F (75°C), A/C Switch Off intake air temperature above 68°F (20°C). Outside of these parameters, the ECM will hold the voltage on the C circuit, which will place the charging system in the high output mode. In this mode, the charging voltage at the battery will range from 14.4-14.9V. А тук е описано как се прави диагностика: 11) Technical Service Bulletin - April 2017_Зареждане_Аку.pdf 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominic 10 #7 Отговорено 22 Април, 2023 Много ви благодаря за включването, момчета!!! Не очаквах, че ще има хора с наблюдения, а да не говорим за публикуваното от Inspektora! Право в десятката! Големи благодарности още веднъж, защото щеше да ме гложди, че не знам на какъв принцип работи! Май официалното представителство на Хонда се е пренесло тук във форума! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 124 #8 Отговорено 22 Април, 2023 Преди години в сервиз не искаха да ми заверят гаранцията на акумулатора, защото напрежението според тях се меняло непрекъснато... Опитах се да им обесня за системата на Хонда, но не искаха и да чуят Луда работа ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #9 Отговорено 22 Април, 2023 (Редактирано) Преди 3 часа, Dominic написа: Много ви благодаря за включването, момчета!!! Не очаквах, че ще има хора с наблюдения, а да не говорим за публикуваното от Inspektora! Право в десятката! Големи благодарности още веднъж, защото щеше да ме гложди, че не знам на какъв принцип работи! Май официалното представителство на Хонда се е пренесло тук във форума! Зареждането от доста години е направено така на повечето автомобили от среден и висок клас, поне от 15 години. Само че при другите марки е по прецизно и никога не изключва заряда изцяло както при Хонда. Според описаното от теб, системата ти за зареждане си работи точно както трябва, все пак винаги има съмнения за лоша връзка при колебливи състояния на заряд. Ти не споделяш обаче как си караш колата, всекидневно ли? по колко километра на ден? на съвсем къси разстояния ли караш? с колко чести стартирания на мотора през деня? изобщо много са факторите които съсипват акумулатора за кратко време. Ако се кара малко и на къси разстояния е задължително да се дозарежда с автоматично зарядно поне по един път на 2 месеца, а не както си писал - чак когато го усетиш че върти трудно, тогава е фатално късно. Щом като имаш волтметър на запалката и казваш че е точен нещата са много лесни, просто като включиш на контакт и преди да стартираш погледни колко показва уреда, ако е под 12,4 волта е добре да го дозаредиш, ако е под 12,1 волта е направо задължително. Трябва да си много сигурен обаче дали показанията на волтмера в запалката отговарят на действителното напрежение измерено на клемите на акумулатора, защото там е най точния показател за състоянието на акумулатора, и точно за там се отнасят цифрите които съм написал по-горе. Редактирано 22 Април, 2023 от CCord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #10 Отговорено 24 Април, 2023 Колегите са писали вече за начина на работа на системата. Ако не си го засякъл някъде - ето начини да се изключи системата - вади се кабелчето за тази система от буксата, която е на алтернатора. Пиша по спомен - за седма серия май беше зелен с бяло. Няма никакви проблеми като се изкара кабела от буксата - алтернатора върти на постоянен заряд. Сега това дали вдига разхода и с колко - нямам идея, сигурно се скъсява и живота на алтернатора. Друг вариант е да има постоянно включен консуматор - фарове, климатик/парно. Не се сещам за друг голям консуматор. Тогава алтернатора пак върти на постоянен заряд, дори и да е зареден вече акумулатора. Аз съм съм седма, 2,4, АТ. Като карам из града почти постоянно ми е на 12 и нещо. И аз имам в запалката уред, който отчита напрежението. Много рядко се вдига на 13 или 14 и нещо. Закачал съм и съм гледал на живи данни - абсолютно същото. Извън градско по - рядко се изключва зареждането - не знам защо е така. Не зависи от скорост или обороти - и за това съм си правил експеримент. Аз карам с модул за дневни светлини на дългите. Настроени са на 20%. Системата не отчита тази консумация и не влияе на включването и изключването на системата за зареждане. Като включва фаровете веднага започва да зарежда и волтажа се вдига. Зимата понеже по рано се стъмва и и по - мрачно като цяло - карам предимно на фарове или с включено парно. Нямам грижи със зареждането на акумулатора като карам повече градско. Сега в това пролетно време карма предимно на дневни светлини в града, без парно или климатик и рядко се включва зареждането. Гледам от време на време да закачам акумулатора към зарядно да се дозареди, за да не го скапя. И така Занимавка си е и постоянно следене. Но ми е станало навик. Ако махнеш кабелчето - няма да имаш тая грижа 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominic 10 #11 Отговорено 25 Април, 2023 Здравей колега Г.Писаров, Явно ситуацията при мен е точно като при теб - имам модул за дневни светлини, който пали дългите на 20%. Карам колата два пъти в седмицата, но пробегът е за 40 минути към 6 км. И явно с този модул, който имат новите (стари) хонди, се получава че акумулатора заминава по-бързо. Стигам до този извод, защото предишната ми кола беше хонда сивик 1995г. и с един монбат акумулатор изкарах 8 години в подобни условия. Много благодаря за информацията и времето, което си отделил, явно трябва да го дозареждам по-често ръчно. Колега CCord, Благодаря за информацията. Както писах на колегата Г.Писаров, карам колата два пъти в седмицата и явно от този сравнително кратък пробег (макар и да работи 40 минути) явно не се дозарежда акумулатора. Просто се сетих късно да сложа волтметър. Все си мислех, че проблем са акумулаторите. Сега вече ще коригирам нещата ;-) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #12 Отговорено 25 Април, 2023 (Редактирано) Преди 1 час, Dominic написа: И явно с този модул, който имат новите (стари) хонди, се получава че акумулатора заминава по-бързо. Аз също имам такъв модул, но не съм имал проблем с акумулатора. Колата я имам от почти 4 г. и е със заварен акумулатор Бош. Моето мнение е, че 45 Ah е твърде малко за този мотор 2,4, ако и да е така по книжка. Мисля, че сега с този 65 Ah няма да имаш такъв проблем. Ако обаче караш колата рядко и на късо, наистина е добре да дозареждаш при нужда. Разбира се, това е при условие, че всичко с алтернатора е наред. Редактирано 25 Април, 2023 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #13 Отговорено 25 Април, 2023 На 22.04.2023 г. at 17:50, inspektora написа: Ето как работи тази система на Хонда (dual mode charging system): The C circuit is responsible for controlling the charge mode. The voltage regulator sends a voltage to the ECM through the C circuit. Depending on the charging systems needs, the ECM either holds the voltage high to signal the high output mode, or it pulls the voltage low to signal the low output mode. When the circuit C voltage is pulled low by the ECM: the charging voltage at the battery will range from 12.4-12.9V. The ECM uses the low output mode when the engine is starting or if all of the following parameters are met: electrical Load below 15 Amps (varies with vehicle), vehicle speed between 10-45 mph or at idle while in drive, engine speed below 3,000 rpm, coolant temperature above 167°F (75°C), A/C Switch Off intake air temperature above 68°F (20°C). Outside of these parameters, the ECM will hold the voltage on the C circuit, which will place the charging system in the high output mode. In this mode, the charging voltage at the battery will range from 14.4-14.9V. А тук е описано как се прави диагностика: 11) Technical Service Bulletin - April 2017_Зареждане_Аку.pdf И аз попаднах на този доклад, за работата на ELD, но според мен е малко обобщен, въпреки че поне по първата точка са написали, че товарния ток на активиране/деактивиране варира според превозното средство ( визирайки вероятно модела). Според мен и по 3-тия параметър има вариации, тъй като при дизела, поне при мен high output се включва от около 1800 об./мин., тествано на място с подаване на газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #14 Отговорено 25 Април, 2023 преди 11 минути, HondaExplorer написа: Според мен и по 3-тия параметър има вариации, тъй като при дизела, поне при мен high output се включва от около 1800 об./мин., тествано на място с подаване на газ. И аз мисля, че тези параметри са за бензинов мотор. За дизелов е нормално прага на оборотите да бъде по нисък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #15 Отговорено 26 Април, 2023 На 25.04.2023 г. at 16:29, inspektora написа: Аз също имам такъв модул, но не съм имал проблем с акумулатора. Аз не казвам, че проблема е в модула, а че заради него не включвам фаровете, тоест не правя товар на алтернатора и той зарежда по - малко и по рядко. Вчера пак се загледах заради темата - ами карам из града на дневни светлини - алтернатора се включва от време на време за секунди. Закачих си телефона да зареждам - гледам напрежението пада на 12,1 - 12,3. Включих си фаровете за товар и веднага напрежението се вдигна както си трябва. Просто с модула за дневни светлини на 20 % товара явно е доста нисък и не включва алтернатора. На 25.04.2023 г. at 14:51, Dominic написа: Стигам до този извод, защото предишната ми кола беше хонда сивик 1995г. и с един монбат акумулатор изкарах 8 години в подобни условия. Мисля, че няма място за сравнение. Предполагам, че при старите модели я няма тая система и алтернатора си работи на 100% през цялото време. Аз освен Акорда имам и Сивик 2002. Дойде с жената 😁 Миналото лято акумулатора му умря изведнъж. Но беше поне на 8 - 9 г., като не съм полагал някакви особени грижи за него. За 4 - 5 г. съм го включвал да го зареждам 3 - 4 пъти. А колата се кара предимно градско. Сега на Акорда съм сложил акумулатор Яса 50 амперчаса. Преди това бях взел Варта 45 амперчаса ама ми се струваше, че много бързо умира и след няколко месеца го смених, преди да го прецакам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #16 Отговорено 28 Април, 2023 Аз миналата седмица смених поредния акумулатор... Е не карат, 2-3г макс И аз съм с модул за дневни светлини настроен на 20% но и преди него пак си ги убиваше колата. Казвам убиваше понеже и на Жена ми и на Брат ми и на Баща ми колите карат със същите акумулатори и при тях си отиват едни 5-6 години без проблеми. Аз за 9 години от как е в мене може би 4-5 съм сменил... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #17 Отговорено 28 Април, 2023 Преди 1 час, rollin написа: Аз за 9 години от как е в мене може би 4-5 съм сменил... Не изглежда нормално... Трябва да има някакво обяснение... На времето соц. колите караха 3-4г с един БГ акумулатор, сега би трябвало да са 4-7г с модерните акумулатори... (Волгата на баща ми с оригиналния руски 60Ah, изкара 6г, после с другите БГ по-малко...) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #18 Отговорено 29 Април, 2023 (Редактирано) Това ELD ще се окаже или пълен шит или много хитро. Днес го тествах на 250км преход, еми какво да кажа при дизела няма нищо общо с посочените по-горе параметри на включване и изключване. След запалване до загряване си зарежда. След това без значение на скоростта и оборотите си изключва. На място на 1800 оборота включва (тоест без особен товар на двигателя? На магистралата със 120-140 не зарежда или много рядко, по-често ако е на круиз контрол. Но в режим на принудителен празен ход веднага вдига на14,5v. Имах 30 минути спускане и си поддържаше волтажа. На фарове също, както се и очаква. Почвам да си мисля, че работи като хибрит, зарежда когато нямам нужда от мощност на двигателя, а го ползвам пасивно като спирачка. 😁 Еми добре ама ако липсват спускания да си вдигна крака изцяло от педала? Изобщо се чудя тоя мой акумулатор не стига че е 60 Ah как е жив още или пък е добре, че е по-малък та бързо се зарежда? Редактирано 29 Април, 2023 от HondaExplorer 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #19 Отговорено 29 Април, 2023 преди 20 минути, HondaExplorer написа: Изобщо се чудя тоя мой акумулатор не стига че е 60 Ah как е жив още или пък е добре, че е по-малък та бързо се зарежда? Написаните на един акумулатор амперчасове, са приблизително толкова, когато е нов. С течение на времето амперчасовете падат и може да станат и 1/3 от новия... Когато капацитета е малък, заряда става бързо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове