Jump to content
Ivan B

Тресе, няма мощност, пуши бяло

Recommended Posts

Отидох до магазина. КОлата беше загряла, оставих я да си работи, направих покупките, качам се в колата и няма мощност да потегли. Двигателят работи, като на три цилиндъра. На място съвсем леко тресе, но потегля ли, кюфка и лашка колата. Добре, че паркингът беше наблизо. Спрях колата, загасих я. Запалих няколко пъти и все по трудно палеше. Накрая видях, че след запалване излиза бял пушек с миризма на недоигоряла нафта. От щеката не духа. Симптом за пикаеща дюза ли е това?

В сервиз за ремонт на дюзи, дали могат да диагностицират, проблема или трябва да ходя на комп. диагностика другаде? Та питам, кое е по-добре. Направо при дюзаджиите или първо на комп. диагностика?

Редактирано от Ivan B
корекция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо не се шашкай:).

Най-вероятно, или казано по друг начин - почти съм сигурен, че проблема със загубата на мощност и пушека, ти идва от Егера (запича и души двигателя) и е хубаво да го свалиш и почистиш - както и пътищата до него. Малко е шибано свалянето и качването, но ако имаш малко понятие и сръчност, можеш и сам да си го оправиш за няколко часа. Преди два месеца го играх това, със същите симптоми , а и ми се случи на неприятно място, но леко, по-леко се прибрах и след операцията, всичко си дойде на място.

И ако не ти е светнал чека, (мисля че не е)  и да ходиш на диагностика едва ли ще ти покаже записана грешка.

Белия пушек от ауспуха ли го видя, или от двигателния отсек, защото ако е от двигателния отсек, има вероятност да се е сцепила някоя дюза (това също ми се случи ,месец преди проблема с Егера) . Свали кората на двигателя и ще разбереш ако това е станало.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-ът е изолиран и не функционира. Пушекът е от ауспуха и да, няма светнали лапмпи за някакъв проблем. Това е много странно. Махнах пластмасовия капак над двигателя, не виждам нищо необичайно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш съмнение за дюзите, можеш да ги хванеш на диагностика. Ако не работят коректно и не са в допустимите норми, е ясно че ще ги пипаш. 

Егера как си го изолирал? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-ът е изолиран в Италия, преди да купя колата. Има един затапен вакуум маркуч и този към ЕГР-а липсва. Уговорих посещение при дюзаджия в четвъртък. Ще пиша за резултата.

Да допълня малко история. От известно време използвах гориво от нова бензиностанция и установих, че лека полека, двигателя стана шумен. ПОследните два пъти заредих от друго място, от което съм бил винаги доволен и слагах добавка Хелиос за прочистване. От 15г. я знам и винаги съм бил доволен. Последния път сипах двойно количество, двигателя утихна до неузнаваемост........до вчера. Та логиката ми е, че някакви кръсотии са се отлепили и са затлачили дюза. Предстои да разбера.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белият пушек ако не е конденз не значи ли, че е влязла вода в цилиндъра? Но ако е вода в горивото нали има една лампа на таблото дето светва при вода в горивния филтър? Неизгоряла нафта нали черно пуши? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелът пуши бяло при бедна горивна смес и/или недостиг на гориво. Според мен си задръстил нещо. След тия интервенции с двойната доза добавки...

Защо първо не провериш горивния филтър? Даже го смени. Може да се е затлачил с мърсотии.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, HondaExplorer написа:

Белият пушек ако не е конденз не значи ли, че е влязла вода в цилиндъра? Но ако е вода в горивото нали има една лампа на таблото дето светва при вода в горивния филтър? Неизгоряла нафта нали черно пуши? 

Пушекът мирише на неизгоряла нафта, не е като антифриз в цилиндъра. Пуши черно при други случаи, като неизправно турбо, сцепен маркуч на турбото, т.е. недостиг на въздух. Как да е, утре е на стенд, да се проверят дюзите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закарах колата в сервиза за дюзи. Колата там е запалила и са закачили компютър за диагностика. Отчело е постоянно променяне на стойностите на дюзите. Клапанът за високо налягане леко е изпускал, но казаха, че не може това да е проблема, защото колата е запалила. Отидох до сервиза, че ми казаха по тел., че нафтата мирише странно. Докато бях там, се опитаха да запалят колата, но не успяха. Не усетих, нафтата да мирише на друго, освен на добавка Хелиос. Та чакам проверката на дюзите. От тук започва сагата, после ще видим.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филмът е в епизод "Не можем да извадим дюзите". Лошо Седларов, лошо.....

Киснат ги с някави препарати и дано успеят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната дюза е извадена. Причина за трудното изваждане е ръжа. Аз мислих, че ще е нагар, коксуване, а то ръжда. От къде по дяволите, ще влезе вода, за да ръждяса стеблото на дюзата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От  горивята ни на супер качество,виждаш сам последствията.

Затова е хубяво да се сменя по често горивен филтър,особено при дизела.

Ако не си го сменял виж и ат него какви боклуци ще излязят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, CARPERA написа:

От  горивята ни на супер качество,виждаш сам последствията.

Много ми е забавно как за всякакви неволи се търси причина в качеството на горивото. Как пък аз, за десетки години навъртял стотици хиляди км. с всякакви коли и горива, не случих ни веднъж на проблем с горивото?

Значи караш кола Н-та ръка, на незнайни километри и библейска възраст и като се счупи нещо - виновно е горивото :D

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стане беля, хора, като мен започват да се изучават за домашни майстори. То ясно, че след дъжд качулка, но ето един лесен начин, как да разберем, дали има проблем с дюза и коя е тя, което е много важно, за да не се вадят всички и да спестим пари. Ако показанията на омметъра се променят бавно, значи има задръстване и нещо пречи на движещите се части в дюзата. Ако няма съпротивление, тогава бобината е изгоряла.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Ivan B написа:

ето един лесен начин, как да разберем, дали има проблем с дюза и коя е тя

Ще трябва да те разочаровам, но това е пълна глупост. Няма как с омметър да разбереш състоянието на разпръсквачите и степента на задръстване на инжектора. Единствено може да измериш дали е здрава електрическата верига.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може да е първия тест и ако той не покаже отклонения, следват другите интервенции. Явно има смисъл от теста. Ако е блокирала една дюза, ще се разбере и няма да сваляш всички. Особено при пикаеща дюза, ще си покаже, защото тогава със сигурност, механиката не се движи адекватно. Ако има запушване на разпръсквач, ще се види на диагностиката, чрез корекциите, но виж при мен, как беше, стойностите постоянно играеха и причината е, че някоя дюза не затваря напълно и в рейката налягането се мени постоянно.

Редактирано от Ivan B
допълване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля, че си изясних, защо ми се случи повредата. Вчера и другата ни кола, Пасат Б5 дизел, показа проблем. Работеше с голямо претрисане на празен ход, двигателя стана много шумен и с всяко палене, все по трудно палеше. Вчера заредихме Авио дизел, да видим ще има ли промяна и всички проблеми изчезнаха, а двигателя мърка. Последните две зареждания сме ги направили в Хаджията Груев. Отговорно казвам, че нафтата им е опасна за вашия автомобил. Никога повече там. Дюзаджията ме попита първия ден, от къде съм зареждал нафта и ми препоръча да не зареждам от Груев. Стори ми се нереално, но.....се оказа прав. За малко да ремонтираме втора кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov

Бедна смес е понятие лишено от смисъл при дизелов двигател. Той е с качествено смесообразуване, а не с количествено, както при бензинов.

 

@CARPERA

Ръждата е по корпуса и няма нищо общо с горивото. Нормално явление след толкова години, особено, ако е пестено от монтажна паста.

 

@Ivan B

Белият пушек с миризма на нафта говори за започнал и прекъснал (или изобщо не започнал) горивен процес в някой цилиндър. Горивото се изхвърля изпарено.

 

По-добре е че има само ръжда по корпуса на дюзата – поне е сигурно, че не е „духала“ (изпускане на налягане от цилиндъра), защото в този случай понякога така залепва, че демонтажът е много труден. Задължително почистете леглото със съответния инструмент (зенкер), разбира се нови уплътнения и монтажна паста.

 

Това с мултицета, както и писаха колеги по-нагоре няма никакъв смисъл, освен да провериш електрически дали е здрав управляващия клапан (ако е електро-магнитен), което при Бош е извънредно рядък проблем. Няма никакво отношение, към задръстване, заклинване и т.н., защото комън-рейл дюзите се управляват електро-хидравлично, a не електро, като проста бензинова дюза т.е. този електро-магнитен клапан най-просто казано отваря път, така че налягането горивото да повдигне основната игла на разпръсквача. Проблемите на клапанчето, както казах извънредно рядко са електрически, а основно са в уплътняването, което при проблем предизвиква увеличен дебит на излишното гориво респективно спадане на налягането в рейла.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях до сервиза, да видя до къде е стигнал ремонтът. Показаха ми нафтовия филтър и какво е изтекло от него. Филтърната хартия беше станала черна, а в нафтата имаше голямо количество фин черен прах. Стигнахме и до чистене на цялата система и резервоара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи май се оказах прав... ;) :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

On 2/17/2023 at 1:43 PM, inspektora said:

Много ми е забавно как за всякакви неволи се търси причина в качеството на горивото. Как пък аз, за десетки години навъртял стотици хиляди км. с всякакви коли и горива, не случих ни веднъж на проблем с горивото?

Значи караш кола Н-та ръка, на незнайни километри и библейска възраст и като се счупи нещо - виновно е горивото :D

 Както се оказа точно от некачественно гориво от бензиностанцията но Бай едикойси.

По честа смяна на този филтър и всичко си идва на мястото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая става дума за несменен навреме филтър, ако не се лъжа. А филтрите трябва да се сменят даже и в Германия, нали? И това, че някой е решил да експериментира с очевидно нередовно гориво с нищо не променя смисъла на това, което съм казал. Никъде не съм писал, че трябва да се зарежда "от бензиностанцията нА Бай едикойси".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтърът е на 12 000км.  В сервиза за сравнение ми покзаха филтър от Тойота, на 15 000км. Никаква прилика с моя. Инспекторе,  по твоята логика, аз съм знаел, че горивото е калпаво и съм си направил опит, да видя, колко бързо ще олекна с 1500лв за ремонти. Минимум. Хайде по-сериозно моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност колата оправи ли се и доказа ли се, че е от горивото проблема? Това, че филтърът е бил на 12К не си го казал досега и няма как да го знаем. Никога не съм има проблеми с гориво, но винаги зареждам от големи и доказани вериги. Ако действително има такива пиратски бензиностанции, признавам, че не съм бил прав.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще седи в сервиза, още много време. Като гледам, имат доста коли за правене. Гледам един бус, на който му вадят едната дюза, вече десетина дни. Просто не искат да лашкат много дюзите с хидравличен изваждач, да за не се прецакат окончателно. Якото блъскане с хидравлика, означава, че дюзата ще мине пълно рециклиране, задължително, дори да е била само за почистване. Това поне разбрах от шефа там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата случка имаше баща ми преди доста години с едно дизелче и шано нафта. 

Оправи се със смяна на горивния филтър и почистване на резервоара.

Преди няколко години, от моя майстор, знам за подобна ситуация, отново с дизел, показа ми какво е източил от резервоара и нито той, нито аз успях да различа какво е това нещо, оправил я е по същия начин.

Какво налага, при теб, ревизия на дюзите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко ме викнаха в сервиза. Свалили са дюзите, тествали са ги, показаха разпечатките.Всички дюзи са леш. И стигнахме до сюблимния момент. Чистене на резерворът, тръбите и всички наслоявания, рециклаж на дюзите, нов клапан за високо налягане + труд = 2400лв. Казах, действайте. Поне двигателя ми ще работи, като часовник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Rakeem написа:

Какво налага, при теб, ревизия на дюзите?

Шано нафтичка от Хаджията Груев в Пловдив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кофти развитие на ситуацията. Надявам се сервизът е авторитетен. Би ли споделил с какъв пробег е колата или поне това което показва таблото. Можем ли да приемем, че добавката е катализирала проблема?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервизът е в Оптела Тракия, Пловдив. Не знам да има друго име. Там под един покрив са доста фирми. Знам, че този сревиз е читав. Мисля, че миналата или по-миналата година е оборудван с германска техника за 200 000 евро. Колата ми е на около...по спомен 234 000км. За добавката мисля, че може и да е катализирала проблема, разтваряйки някакви наслоявания, но това е част от натрупани фактори. Лошата нафта беше капката която преля чашата.

Редактирано от Ivan B
грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи после фактурата, да видим кое-колко. 

Нещо солено ми се вижда за рециклаж, клапан и промивка.

Ти си скочил в тъмното, но поне може да предпазиш друг колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, на твое място бих подал сигнал до съответните органи за тази бензиностанция (ако си сигурен, че проблема е оттам). Ще направят проверка и ако установят отклонения в горивото, ще наложат санкции и дори може да я затворят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да забравя преди време, когато още мечтаех за N22A2, едно от нещата, които ми се наби е, че дюзите не са особено претенциозни и не създават особени проблеми. Предполагам и че има доста колеги зареждащи редовно от по-малко известни бензиностанции но нямат проблеми. А всъщност да ти налеят два пъти бензин вместо дизел, и да караш докато спре по-малко фатално ли е, понеже ми е известен един такъв случай и след източване и вероятно промивки колата вече е на 500000км без съпътстващи проблеми по дюзи?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

Качи после фактурата, да видим кое-колко. 

Нещо солено ми се вижда за рециклаж, клапан и промивка.

Ти си скочил в тъмното, но поне може да предпазиш друг колега.

Колега, кое вече е евтино? Нищо. Рециклаж на дюза е 380лв. Бил е 250лв, преди 2 години по информация от приятел. Продават се рецилкирани по 220лв., но нямаш гаранция. След ремонта, ще имам една година гаранция.

 

Преди 2 часа, inspektora написа:

Аз, на твое място бих подал сигнал до съответните органи за тази бензиностанция (ако си сигурен, че проблема е оттам). Ще направят проверка и ако установят отклонения в горивото, ще наложат санкции и дори може да я затворят.

Ич не ми дреме, кой ще затворят. В такива филми не влизам. Знаем, че живеем в БГ, не в Германия.

 

Преди 2 часа, HondaExplorer написа:

Няма да забравя преди време, когато още мечтаех за N22A2, едно от нещата, които ми се наби е, че дюзите не са особено претенциозни и не създават особени проблеми.

Значи дюзите са същите, като на предишната ми кола Алфа 1.9JTD, .т.е Бош. Нямах проблеми с Алфата, карах я 9 години. Хондата я имам от 3,5 години, но Алфата я купих 5 годишна, а Хондата на 14г. Де ти разлика. Днес се видях с приятел, който кара дачия 1.4 дизел, вече 350 000км. и мисля, че е на 5-6 години.  Желязна кола с железен мотор. Сипва от най-евтината нафта. Та годините си оказват влияние също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:unsure:

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е готова. Работи добре с много по-малко вибрации. Пали също различно, без претрисане, както беше преди. Няма промяна в разхода на гориво, днес минах 70км. 20 градско, 50 извън града - 5,5 на 100. Значително по-малко шум при високи скорости 120-140км/ч. Имаше едно пробучаване около 1300 оборота, което изчезна. Не знам, как е чистен резервоарът, но не е свалян. Тези дни ще снимам документа с цените и ще постна снимките.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тлъста сметка, ама случва се понякога.

Вадиш, даваш и караш - напред в живота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И никога повече не предозирай с добавки! Каквито и да са.

Следвай стриктно пропорцията, написана на етикета. :thumbs1:

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо ми става като гледам сметката,  колега. Дано да е рядкост подобен ремонт. Всъщност не виждам горивен филтър да е сменян, нямаше ли нужда след като е почиствана системата? А има ли колеги от четящите, които си карат години наред без да слагат добавки и без да имат каквито и да е проблеми?

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...