Jump to content
Mordret

ТИТАНИЧЕН разход на масло след основен ремонт...

Recommended Posts

Здравейте, Хондаджий!

Бих искал да споделя с вас моя проблем, който е обсъждан, но при мен мисля че нещата са много интересни. Реших и аз (водейки се по стари митове и легенди), че Хондичката е много здрава машина (нищо, че гони 25 години), та си взех едно ЦРВ 2.0 147 к.с. версията 4х4. Още в началото видях, че има сериозен проблем по двигателя (високи обороти 1500 и не ги сваляше + странна работа на мотора), но понеже купето беше много запазено, както и салона реших въпреки това да си го взема. Не съм бос с автомобилите още щом го взех си го разглобих прилежно в двора, изпускателните клапани бяха затегнати много здраво, регулирах ги, дроселната клапа беше с опънато жило на газта, нормализирах всичко, мернах комперсия и 2-ри цилиндър го нямаше никакъв...очевидно нагорял изпускателен. Естествено не ми се знаимаваше и с това и се обадих на майстор и до тук добре. Оказа се точно това, единия изпускателен клапан на 2-ри цилиндър беше духнал здраво и с майстора взехме единодушно решение да подмени всичките, тъй като колата е на газ, като естествено гарнитури, гумички, шлайф глава, напасване абе както си му е реда. 

Тъй като си живеят на село, не я карам мн мн, но да кажеме някъде след ремонта да съм навъртял максимум 1000 км. докато един ден на един завой ми примига лампата за масълцето...прибрах се, изчаках да се охлади и се оказа, че на пръчката няма никой...долях към 2.5 литра и се появи вече нормално ниво, което малко ме осъмни (маслото е тотал 5w40) долях същото, като преди това майстора каза, че е успял да налее само към 3 литра и 500, което по спецификации двигателя е 3.8 литра и филтъра да е 200-300 мл. според мен 4 литрова туба трябва да си влезе, но както и да е посмилих си, че сега просто е трябвало да се долее нали до нормално ниво, обаче не беше така. След доливането съм изминал може би около 400-500 км. и днес видях, че отново на щеката няма никой...налях 1 литър и се появи нормално ниво, та по мои сметки разхода е 1 литър на 500 км! Фактите са, че пушека който излиза от ауспуха не е синкав и не е интензивен, има бял дим сериозен когато я запаля студена особено сега в студеното време, но след като загре до 90градуса драстично намалява, почти изчезва и отзад мирише на пара, според мен при такъв разход на масло отзад трябва да съм като парен локомотив! Факта обаче е че има маслен пръстен около външната част на ауспуха и отвътре доста сажди, когато я взех асупуха беше бял отвътре на ламарина и някъде съм я карал в това състояние с неработещ добре мотор около 500 км и не ми е направило впчатление да пуши, или да ми дава индикации че няма масло! Обадих се на майстора, който беше озадачен от този разход на масло и ми каза, че може би са тръгнали и сегментите, което леко ме съмнява, защото преди това според мен не харчеше масло...Под колата се образуват две малки маслени локвички, но не са големи, виждам също че се образува капка на дъното на картера, притегнах пробката още малко, не ми се вижда да е от нея, масления филтър знам, че е над картера, но там няма как да видя...ще му я откарам да я разгледаме, пък каквото дойде...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото 3.8 на фул ,4 литра да набутате е много.

Тотал е най-гадната помия и ментеляк тук в Бг пробвай с по-сносно масло 5w40.

Каква марка гумички сложихте или оригинални или на Виктор рейнц,друго само сте си играли.

Изяснете тези течове откъде  са,да ако сте сложили 4л се опитва от някъде да излезе това масло.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери щателно масления филтър за теч. Ако е китайски, или някаква съмнителна марка - смени го веднага!

Има много отзиви от китайски Mahle, на които им се цепи гуменото уплътнение и изпускат маслото!

https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/?do=findComment&comment=1057625592

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще отида ди си сменя маслото с по-качествено със сигурност! Тогава пак ще следя за нивото, а относно клапани и гумички всичко е оригинално и ги чакахме бая време да ги доставят, защото около София всичко беше изчерпано, за филтъра нзн, но предполагам е ментак, както и маслото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този разход, маслото е най-малкият проблем. Основен ремонт на мотора или смяна с друг. Колкото и да е "гадно" това масло, този разход е огромен. Всъщност съм карал с такова, не е чак толкова зле.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На синковеца Сивик 6 (Д14А3) харчеше 0,5 л на 1000 км, но не е пушил. Кюнецът като я купувах бе чист (джамбазски номера), но за 2К се зачерни, а и долях 1л масло, та реших че е за ремонт. Уж е като твоя, но и + нови сегменти, понеже ако само маслообирачите се сменят - става по-зле и симптомите са точно твоите.

След ремонта съм минал 1000 км разработване (за което време маслото не мръдна), а от 250 е с ново и пак си е на макс.

Разбира се - първо виж течовете и колко губи от там? При течащ мотор е безсмислено да се говори за горене на масло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук това, което виждам е, че картера отдолу е силно омаслен с прясно масло и образува капка, но това се вижда на автомобила в спряно движение и изстинал, вече какво се случва докато шофирам в обороти и налягането е голямо, нямам представа, може и да църцори отнякъде, защото действително колкото и да са износени сегментите, пак няма как за 1000 км. да сипвам почти цяла туба масло... Тези дни при първа възможност ще я откарам да сменят филтъра и да налеят ново масло, пък ако се окаже, че мотора е толкова зле, горе-долу за 4 месеца съм изминал няма и 2к пробег, почти не я карам, имам други два автомобила, които са в движение, ще си доливам и така :D повече не ми се занимава с основни ремонти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ceco_accord написа:

Разбира се - първо виж течовете и колко губи от там? При течащ мотор е безсмислено да се говори за горене на масло.

Накратко, Цецо го е казал: първо оправяш течовете и ако след това продължава разхода, работата е ясна - мотора е за ремонт. Или пък си решаваш да караш така и да доливаш масло и/или да слагаш някакви добавки. Колко ще изкара - божа работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Сивика имаше леко омазнена гарнитура на картера - другаде бе сухо.

Всъщност никога не съм имал маслени капки под Хонда.

Като обсъждах ремонта с Фена - рече "Като го отворя, ще си каже какво иска, но от сега да знаеш - нови гумички без нови сегменти е по-зле отколкото да не я пипам". Дадох му карт бланш да направи всичко необходимо, за да имам сигурна кола, а не да го мисля синковеца, дали ще му "светне" да провери маслото, преди да блесне лейката на таблото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния случай, четете предварително бе хора. Ако беше питал тук преди ремонта, сега нямаше да пускаш тая тема. Гумички+ сегменти. Масло и да сменяш и течове да оправяш, голяма разлика няма.И аз си изпатих от оригинални гумички. С неподходящите гумички и аз имах подобен разход на масло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А можете ли да ме насочите към човек, който би могъл да ми реши проблема, в радиус около София? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, в Дупница е твоя човек

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе, ще мина първо през майстора, който вече е работил за да види какво се случва, иначе още нещо дето забелязах е, че в ниски обороти не може да се отвори капачката за маслото...дори и със сериозна сила няма никакви шансове! Чудя се дали да не отворя отдушника за момента и да видя дали няма да има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито в картера, нито под капака на клапаните има налягане на масло. Помпата през малки отворчета  нагнетява само между лагерите и валовете, както и в буталата. Картера е просто резервоар, а горе също е кухина. За да има там налягане, или вакуум...

Моторът може да работи без капак и картер, стига да дърпа и връща масло в някакъв съд.

Майстора ти да източи маслото, да свали картера и да види дали е крива монтажната му повърхнина спрямо блока, и после нова гарнитура. И да не стяга хамалски, защото картера си е ламарина!

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, проследи си течовете първо. Аз 7 години се боря с течове по акорда. То не бяха семеринги и о-пръстени на делко, гарнитури на витек клапан, гарнитури на капака на клапаните, последно протече и датчика за налягане на маслото на витек клапана през буксата му. И при всички течове маслото все към най-ниската точка на картера се стича и прави мазало и капки. След като последователно си смених всички тези неща и виждам двигател без разход на масло. Иначе знам, че и при неправилно работещ PCV клапан се вдига разхода на масло.

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, за момента нямам развитие по въпорса с разхода на масло, но бих искал да попитам няколко неща, които не са ми ясни.

Първо капчаката за наливане на масло, когато мотора е доста загрял не мога да я отворя, пръчката за масло също трудно се дърпа, явно прави някакъв вакуум...проверих PCV клапана работи си, няма запушено нищо по маркучите за картерната вентилация.

Второ (не знам как се казва) на моя мотор има една кутия над мотора дето е на смукателната част след дросела, като я махна в колектора дето е под нея има супер много масло. Разгледах целия път до въздушния филтър, всичко си е ок ... огледах за течове с майстора който направи ремонт на главата не установи да има някакъв сериозен теч, но си образува нагар по ауспуха, който също се маха лесно и не е кой знае какво, разхода се опитах да го засека с маслото което е в момента (татал кварц 5W 40) е горе долу 150-200 милилитра на 100-110 км. зависи от карането, но имам чувството, че при по-агресивно шофиране във високи обороти гори по-малко масло. При добре загрял мотор не пуши нищо от ауспуха, дори и след 5 мин работа на празен ход, но при силно изфорсирване към 4-5 к оборота припушва синкав дим, ясно се вижда че си гори масло... очевидно е за сегменти, но все пак ми е много чудно как преди ремонта на главата ги нямаше тези маслени проблеми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

като я махна в колектора дето е под нея има супер много масло

Това изобщо не трябва да е така е така,майстора ти тотално е оцапал тоя ремонт.

Тази кутия е резонаторна кутия,отдолу е всмукателния колектор.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да отворя капака на главата да разгледам, измерих луфтовете на всмукателните клапани пластина 0.15 влиза доста прилично, следващата ми е 0.20 и не може да влезе, така че според мен е около 0.18, което по спецификации за тоя двигател го дават от 0.8 до 0.12, изпускателните са 0.20-0.22 грубо, което си е ок за тях, но според мен дори и да направя всмукателните на 0.10 едва ли ще се отрази на разхода на масло, вече нзн какво да правя, майстора твърди че всичко си е ок, гумичките са сменени, главата е шлайфана, клапаните са напасвани...освен наистина сегменти, нямам представа какво би могло да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако настина е 0,18 за всмукателни е много макс 0,12.

914365218_.thumb.png.24752f511b42ea7ec554e8f998030fa2.png

 

Явно майстора ти е гледал някакъв каталог с грешни стойности за целия ремонт.

Питай го защо е направил толкова стойностите на всмукателни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора е от старата школа и си има негови си теории и изводи, а с Хонди няма особено голям опит, малко съм си и аз виновен, че му я откарах, като очевидно този двигател е специфичен. За луфтовете съм сигурен, защото до сега аз съм си ги оправял сам, просто не мога да приема, че преди ремонта нямаше показатели да харчи масло, а след ремонт на главата ми гори толкова много, ако е от сегменти щях да го забележа и преди ремонта със сигурност, но 10 литра за 1200 км...трябва нито да имам гумички, нито сегменти! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бях чувал за такъв разход, ама вместо да влизаш във филм със сегменти, има ли вариант да търсиш цял блок за смяна? Така и така си оправил главата? Пак няма да има гаранция, ама ще е по евтин, пък и няма да я караш още 20г тази баба. 😀Има го обаче и въпросът с документите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все имам надежда, че не са тия смотани сегменти, преди ремонта на главата нямаше такива проблеми с маслото, сега освен да го дърпа през капака на главата и да го гори с въздуха през всмукателния колектор друго не ми идва на идея, в Понеделник ще сменя маслото с нещо по-качествено и пак ще гледам как е положението. Колата пали добре, върви прекрасно както на газ, така и на бензин, няма колебания в обороти, мотора е тих, просто маслото някъде изчезва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако смуче масло през картерната , целия смукател вътре ще е в масло.Не смятам ,че ще  е от марката на маслото.Един двигател ако гори масло и каквато марка да му слагаш дори и 10w60 да му налееш пак ще гори.Пък хората,който по каталог им дава ,че трябва да карат с 5w30 и заради разход на масло увеличават вискозитета с мечтата ,че ще намалее са в голяма заблуда.Нищо специфично няма в 20 годишна хонда, двигател като двигател.Трябвало е като сте отворили главата да смените и сегментите и да премерите цилиндрите за елипса.Колко километра си минал преди да я отворите,че мислиш е нямала разход на масло? Като чета какво си написал си я взел с духнал клапан и сте я отворили.Имал съм случай Хундай Сантафе ми я докарва познат за смяна гумички клапани, идва с точна диагноза и казва сваляме глава сменяме гумички и гарнитури и сглобяваме.След отваряне и затваряне колата спря да пали.Компресията изчезна.След повторно отваряне сегментите бяха спекли, а колата си дойде на ход.След смяна на сегментите нещата заспаха.Случвало се е и на опели от G  моделите след отваряне на глава за гарнитура след това сегментите да спичат и изчезва компресията.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звънни на Иван (фена) и го помоли да ти прати подходящите гумички. Отиди на майстор да ти ги смени отгоре за 2 часа, тъкмо ще си регулираш и клапаните.  После пак пиши тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

да ти прати подходящите гумички

@D-D

Колегата е писал че е сложил оригинални гумички по-подходящи от тях накъде,ако наистина е сложил такива,или се е доверил на майстора си.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях сложил оригинални, и бях пред същата дилема. Добре че реших да рискувам и да ги сменя. Все пак са едни 100+ лева, които изхвърляш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такъв разход каквито и гумички да сложиш няма спасение. Не се хващай като удавник за сламка, не харчи повече пари за гумички, масло, филтри, о пръстени. Проблемът е другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепят 2 ръце , и с ELRING гумички няма проблеми.. Вече на тия курници им треперите като на малко дете.Оригинално масло,свещи , части....  Преди това ако не е поддържана и каквото и да и сложиш спасение няма. Комшията кара същата хонда вече 8ма година и едни 150к+ слага най-евтиното масло ,което намери и няма проблеми.Просто си го сменя на време.Филтри слага FILTRON и да не би да е умрял двигателя... Моля стига с глупостите.

 

Единственото ти решение е  сваляне на глава , бутала,замерване на цилиндри и сегменти и тогава можем да си чешем пръстите.

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша за последно в темата на колегата. Който иска да вярва. Преди 5г. направих ремонта, всички части ОМ или близки до тях (два месеца ги събирах, имам и снимки) .Основни и биели лагери,сегменти, гарнитури и семеринги. Преди сглобяване,измерени всички хлабини и износвания (всичко в норми или на горни граници според ръководството) Главата отиде в специализиран сервиз, от където си я взех готова за монтаж. Преди ремонта разхода на масло беше 300-400гр. на хил. км. след ремонта 1,5л. на хил. км. Полудях,  щях да сменям двигателя. Невярвах че такъв разход може да е от гумички, та дори да ги няма нацяло. Добре че се доверих на приятел(много добър майстор) да рискувам още 150лв. и да ги сменим отгоре, без разглобяване. Оказа се че гумичките са оригинални, но за друг модел. От тогава вече 100000км. разход на масло под 500гр. на смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, D-D said:

И аз бях сложил оригинални, и бях пред същата дилема. Добре че реших да рискувам и да ги сменя. Все пак са едни 100+ лева, които изхвърляш. 

Колега уточни се сменяш оригинални ,не с друга марк,а пак оригинални но точно за твоя  двигател,някой е  объркал твоите.

В  този цитирания пост подвежда че си сменил оригиналните с нещо друго.

Та дилемата и на колегата може да е точно тази неточния размер гумички на клапаните въпреки че са оригинални.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, просто стана много дълъг пост. Гумичките ги доставиха последни и търгаша ги занесе директно в сервиза за глави. Поисках снимки да съм сигурен. След смяната, оригиналните на изпускателните клапани, бяха хлабави. Монтирахме В. Рейнц, защото те паснаха най-добре и имаха различни за изпускателни и всмукателни, както трябва да е. Майстора поръча 3 различни, на различни марки, В. Рейнц, Елринг и Кортико, само на В. Р. паснаха точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, съфорумци! Седнах да драсна малко, че според мен (може и да си внушавам) може би има някакво малко развитие, но за съжаление не мога да потвърдя сега! Онзи ден нещо ме разчовърка отвътре и реших да отворя капака на главата, мернах всички луфтове и действително всмукателните са около 0.18 - пластина 0.15 влиза леко, а 0.20 не може, така че средно според мен са 0.18, изпускателните са си 0.20 всичките са с еднакви луфтове и тези дни ще си оправя всмукателните на колкото трябва, но излезе нещо много интересно! Когато свалих главата, гарнитурката остана на блока (беше лепната тук-таме с течна гарнитура и не можеше да се свали) съответно си я оставих там и след това, когато сложих капака нещо не идваше добре, все едно слагаш маса на крив под, лопчи в единия край! Прегледах добре, беше фиксирана гарнитурката доста добре с течната гарнитура, със сигурност не съм я разместил когато свалях капака, пак опитах и пак не става, тогава леко разлепих гарнитурката от блока и си я напаснах по капака влезе си добре и после съотвено си легна добре и от към блока и си я притегнах нормално, затворих и на следващия ден малко покарах, но съм изминал около 60 км. по доста пресечен терен (1-ва и 2-ра) на 3-4 до 5 к оборота при което си мислех, че маслото вече поне 1 литър го няма нали с тоя разход, обаче учудващо не беше мръднало! Днес я запалих малко да поработи че беше бая студено и пак проверих маслото беше си на нивто, реших с един парцал да избърша и ауспуха отзад от масления нагар, лъсна се като нов и я оставих да си бачка около 30-40 мин като забелязах, че по ауспуха няма никакви сажди! Форсирах я доста до 4-5 к оборота и пак не изкара нищо! Имаше пръски вода от конденза, но бяха бистри! До сега ми омасляваше на място за 10 мин потичаха саждите примесени с конденза, а сега напълно бистра вода! Утре ще я покарам да видя дали не е станало някво чудо, но все пак гледам да не се надявам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата или капака на главата си свалил?

Ако пуши през гърнето както казваш си за сегменти иначе от теч мотора трябва да е омазнен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...