Jump to content
Bellcross

Хонда Сивик 1.4 гори масло

Recommended Posts

Здравейте хора!

Както гласи заглавието, колата взе да гори масло.

Модела е 1.4 dsi(83 коня) 8-ма гернерация. По километраж колата е на 223-4 хиляди колеметра, на колко е реално не знам.
От близо 6 хиляди колометра я карам. Като я взех смених маслото със FUCHS TITAN GT1 5W40.  Бях се насочил към 5W30. Но тогавашния човек от сервиза за масла, където отидох да го сменя ме убеди, че и това става.  Не знам дали от там идва цялата работа и дали правилното масло 5w30 с правилните характеристики от тази таблица https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=0 дали няма да реши проблема.

До 4 хиляди километра за масло не се е обаждала. За последните около 1500 километра съм долял половин литър, като сега отново светрна лампата за ниско масло и наистина маслото е на долната граница на щеката.
Понеже съм от Бургас и разбирам от прочетеното по темите, че тук читав сервиз за хонда НЯМА. Отидох да питам в сервиза на Мазда, защото имам познати, които там си правят колите и вършели добра работа и работели и с други марки. Обясних набързо на човека там за какво иде  реч(вида на масло не съм споменавал, защото до тогава не ми е дошло на ум, че може и в неправилното масло да е проблема.),  веднага ми каза, че вероятно може да е от семеринги. Докато се отваря ще се смени и верига и  хоп - 2000 лева ремонт, като можело и да не стигне, в зависимост колко точно стрували частите.

До преди да си се върна в Бургас, колата я обслужвах в Пловдив при доверен механик зад Хотел Урбан, който наистина ме спечели като клиент и бях доволен, ама Ей на наистина ли трябва да бия 520км път отиване и връщане от Бургас чак до Пловдив, за проблем, който не съм сигурен точно какъв е?

С други думи ... идея си нямам как да процедирам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вземи масло от общите поръчки тук,тоя титан под път и над път го предлагат,може и на менте да си попаднал.

Не бързай да отваряш двигателя,смени поне две марки масло ще намереш твоето.

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако стилът ти на шофиране си е еднакъв, а почва да харчи след 4К пробег - просто ресурсът на маслото е на финалната права.

Не отваряй мотора, преди да опиташ и с друго масло. Въпросът не е само във вискозитета му.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Bellcross написа:

До 4 хиляди километра за масло не се е обаждала. За последните около 1500 километра съм долял половин литър

Има ли разлика в шофирането - например да си карал предимно градско 4 хил. км., а сега да караш повече извън града, в смисъл бързо и на високи обороти?

Подкрепям да не пипаш двигателя засега. Че като ги знам нашите майстори...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика, първите 4к бяха предимно междуграсдко, повечето магистрала. Предимно ги карах на 120-125км/ч на магистралата, където е на 3.5к оборота.  Когато започна да иска масло пак беше на междуградско. Сега в града не се обажда. Благодаря Ви, ще пробвам 1-во с маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени два - три пъти с различни масла, и ще си покаже, къде е проблемът... 👨‍🏫😁😎

(може да ти излезе впъти по-евтино от отварянето за сегменти🤓

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/22/2022 at 8:44 AM, ceco_accord said:

Ако стилът ти на шофиране си е еднакъв, а почва да харчи след 4К пробег - просто ресурсът на маслото е на финалната права.

Не отваряй мотора, преди да опиташ и с друго масло. Въпросът не е само във вискозитета му.

или маслото е от най-истинските пробутано вместо 5W30;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bellcross

Колега, имам няколко въпроса.

На 21.06.2022 г. at 22:28, Bellcross написа:

До 4 хиляди километра за масло не се е обаждала.

1. Сигурно ли е това? Или до 4 хил. км. е намалявало малко по малко? Важно е за оценка на ситуацията!

 

2. Да е карана с масло на минимума?

3. Може да е прегрявана преди да я купиш. Но това няма как да го знаеш.

4. Може да е т.2 и т.3 (преди да я купиш) или е карана "душманската" със смяна на масло когато дойде...

5. Трябва да се проверят дали работи VTEC клапана и дали е чиста цедката му. Това също може да окаже влияние за "пиене" на масло.

6. EGR пътища и клапан чистени ли са? Основно не е от там проблемът, но помага за нормалната работа на двигателя.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.06.2022 г. at 22:28, Bellcross написа:

Здравейте хора!

Както гласи заглавието, колата взе да гори масло.

Модела е 1.4 dsi(83 коня) 8-ма гернерация. По километраж колата е на ....
 

       Градски, бягай от тези Мазда и тем подобни сервизи.  Не давай да ти отварят двигателя. Покрай и свикни с колата.Аз имах Харви преди това, карал съм го почти с най добрите масла -основно 5w30 и си му бях свикнал. От Бургас до Пловдив, ако го напъвам над  4500 оборота ми губеше масло. А градско и тук там до село или околията при спокойно каране- започваше да го бара леко след  5,6К километра. 

  Можеш да пробваш с Яко 5w40  (поръчвал съм от Фена, добро е.   Ако си замислил нещо по сериозно в Долно Езерово има много добър механик основно Хонди прави.  Аз сега съм с Митсубиши, но пак при него ходя, колега от форума ми даде контакти. Ако има нужда ще ти пратя телефона. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за погкрепата и съветите господа. За сега само смених маслото  с 5w30 на Castrol Magnаtеc. Ще я разходя за 450км по магистралата и ще видим.  Честно казано не съм сигурен дали първите 4к км не е пипала маслото, сигурно само първите 1000 го проверявах. Колата е със DSI двигателя (няма VTEC). Аз поне не съм чистил ЕГР клапан и пътища. Масло съм доливал след замерване момента, в който  светне лампата.
Дайте кординати на този механик в Долно Езерово, хубаво е да се знае.

Редактирано от Bellcross

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
13 hours ago, Bellcross said:

Благодаря за погкрепата и съветите господа. За сега само смених маслото  с 5w30 на Castrol Magnаtеc. Ще я разходя за 450км по магистралата и ще видим.  Честно казано не съм сигурен дали първите 4к км не е пипала маслото, сигурно само първите 1000 го проверявах. Колата е със DSI двигателя (няма VTEC). Аз поне не съм чистил ЕГР клапан и пътища. Масло съм доливал след замерване момента, в който  светне лампата.
Дайте кординати на този механик в Долно Езерово, хубаво е да се знае.

тоз Кастрол откъде е? Да не излезе кат Фукса само

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

# До 4 хиляди километра за масло не се е обаждала. #-Помисли какво е качеството на маслото-колата е една и съща !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
20 hours ago, Bellcross said:

Благодаря за погкрепата и съветите господа. За сега само смених маслото  с 5w30 на Castrol Magnаtеc. 

Още един голам ментеляк масов по  нашия пазар.

Спри да взимаш тези масла от тук,до сега да беше пристигнало от общите поръчки.

Отделно колегата  организиращ ги има налични при него хубави масла от ато24.

Пробвай от там масло  тогава прецени.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

OFF TOPIC #CARPERA😉

 

Имаше един лаф преди години:,, Да е уй, че да му го навреш... Ама то е акъл..." 😂😁😉

Колегата ще се усети по някое време... Само да са здрави хондите ни, и има пари за гориво...! ❤️✌️🙏

Редактирано от mitaka0007

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От споменатото до сега разбирам, че и кастрола не го смятате за добра идея поради изброените причини.  С малко повече време, ако разполагах бих изчакал "поръчката", но пътуването трябваше да се случи събота и неделята. Врътнах я за 470км главно по магистралата с новото малсо, не изглежда да го пипа, но ще се чуе по-нататък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.06.2022 г. at 20:58, dandilov написа:

@Bellcross

Колега, имам няколко въпроса.

1. Сигурно ли е това? Или до 4 хил. км. е намалявало малко по малко? Важно е за оценка на ситуацията!

 

2. Да е карана с масло на минимума?

3. Може да е прегрявана преди да я купиш. Но това няма как да го знаеш.

4. Може да е т.2 и т.3 (преди да я купиш) или е карана "душманската" със смяна на масло когато дойде...

5. Трябва да се проверят дали работи VTEC клапана и дали е чиста цедката му. Това също може да окаже влияние за "пиене" на масло.

6. EGR пътища и клапан чистени ли са? Основно не е от там проблемът, но помага за нормалната работа на двигателя.

 

Няма vtec

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.06.2022 г. at 16:25, Bellcross написа:

От споменатото до сега разбирам, че и кастрола не го смятате за добра идея поради изброените причини.  С малко повече време, ако разполагах бих изчакал "поръчката", но пътуването трябваше да се случи събота и неделята. Врътнах я за 470км главно по магистралата с новото малсо, не изглежда да го пипа, но ще се чуе по-нататък.

Ако не вярваш на кастрола,вземи си хонда масло.За мен лично кастрола е добро масло. Карал съм същата кола ,със същия двигател  с кастрол 0/20 и никога не го е пипала за 10 к км. Не искам да съм лош пророк,но тук най вероятно става въпрос за  запекли масленни сегменти и изнесени гумички на клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 6/26/2022 at 4:25 PM, Bellcross said:

От споменатото до сега разбирам, че и кастрола не го смятате за добра идея поради изброените причини.  С малко повече време, ако разполагах бих изчакал "поръчката", но пътуването трябваше да се случи събота и неделята. Врътнах я за 470км главно по магистралата с новото малсо, не изглежда да го пипа, но ще се чуе по-нататък.

Както писах, пак ще го повторя,колегата има налични масла от ато24.

Да разясня не трябва да чакаш поръчка ,взимаш си го веднага колега @Bellcross

Навърти на тоя Кастрол 4 хил км тогава ще прецениш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stefan 1

Сега видях, че е 1.4 i-DSI. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...