Jump to content
viskata

Обслужване CVT (вариатор)

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Карам колата от подписа - Honda Civic 10 Sedan K20C2 CVT. Установих, че имам следния проблем при движение с ниска скорост: Когато се движа със скорост между 10-50-60 км/ч (усеща се повече до 50) в трафик и при отнемане на газта за няколко секунди се усеща нещо като "изключване" на скоростната кутия и промяна в оборотите  или нещо подобно и след това при подаване на газ се усеща по-грубо "превключване/включване". Усещането е като лек удар/тресене или нещо подобно и е леко досадно на моменти. Попаднах на няколко теми, че и други имат или са имали подобни проблеми и прилагам линкове към тях:

1. https://www.civicx.com/forum/threads/cvt-rough-shift-in-stop-and-go-traffic.28510/ 

2. https://www.civicx.com/forum/threads/2016-civic-ex-with-80k-km-50k-miles-transmission-oil-change-diy-or-dealer.61346/ 

3. https://www.civicx.com/forum/threads/how-to-change-transmission-oil-on-1-5t-cvt.31029/

 

Поръчал съм маслото и двата филтъра на скоростната кутия и смятам да направя обслужване съгласно следните препоръки:

1. https://www.civicx.com/forum/threads/models-m-cvt-ll-cvt-modifications-jdjc-mcka-cvt-transmissions-on-civic-x-2-0-1-5t-and-examples-of-oil-changes-with-filters.49935/

или 

2. https://www.drive2.ru/o/b/558428487803732121/ 

 

Доколкото се ориентирах май проблема се решава със смяната на маслото и точното дозиране на количеството масло в самата кутия, но за всеки случай реших да сменя и филтрите.

 

Въпросът ми е някой друг усеща ли подобно поведение на CVT на сивик 10 без значени от двигателя и дали случайно си е решил проблема със смяната на маслото?

 

Редактирано от viskata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм минал едва 3000км откакто имам колата и за сега не мога да коментирам нищо, но не съм усетил никакви смущения в работата на кутията.Вашата кола с какъв пробег е?Ако може да се вярва на автокъщите в Канада моята в момента е на 22600км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделих мнението в отделна тема, че е се посъбраха хора с такива коли и е хубаво да сложим малко ред в раздела.

 

На мен не ми се е случвало нещо подобно в движение, а единствено, ако трябва да намаля много рязко до 0км/ч или почти толкова, колата да притресе, след като съм го направил. Но трябва да е нещо извънредно, за да се спре толкова рязко и да се пресъздаде.

 

И откакто видях, как един от гуру майсторите се учи на моята кола да сменя масло на CVT реших да си обслужа другите сам. Но не знам това за дозирането какво имаш предвид - как можеш да знаеш колко да сипеш? А и доколкото знам, самото масло може да се каже, че се "опреснява", а не, че се сменя, защото не цялото количество, налично в кутията може да изтече през дренажа. В някои клипчета бях гледал, как отмерват внимателно точно колко масло са източили, за да налеят пак толкова от новото. Не на последно място - има контролен болт, до който уж трябва да се налива. Но съм пробвал с кола на 7 хиляди километра, да развъртя този болт и маслото протичаше т.е. заводски е било доста над него.

 

Та, затова съм озадачен, как точно може да се дозира.

 

Приготви си такъв накрайник, че аз нямах и се наложи да търся при разглобена вече кола:

 

IMG_20210710_130535.jpg

IMG_20210710_155254.jpg

IMG_20210710_155426.jpg

 

Снимките са от акорд, не от сивик, но като цяло е същото.

 

Имам 4 останали кварта HCF-2 от Ato24, ако някой иска - давам ги на цената, на която съм ги взел. Може и бартер за ATF type 2.0.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течноста в CVT кутията я дават да се сменя на 40 хил. км или 2 години което настъпи първо. Само не знам филтъра на охладителят на какъв интервал се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята уж трябва да е на 48000. Може би проблема ще се се реши само със сменяване на маслото, но предвид препоръките от руския сайт смятам, че по-добре направо всичко. Препоръката е смяната на маслото да е на 40000 при тежка експлоатация. Всичко е описано в ръководствата. Прилагам service manual за CVT свален от някой от американските сайтове. Единият файл съдържа цялата информация и за удобство съм отделил още два за смяна на маслото и проблеми, симптоми и възможни решения със CVT.

 

SM_25 CVT - ALL.pdf SM_25 CVT - oil check and replacement.pdf SM_25 CVT - symptom troubleshooting index.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще чакаме да кажеш дали проблема се е оправил със смяната на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повторя въпроса зададен по-горе?

На всяка смяна ли се сменят филтрите на скоростната кутия?

Гледам американски клипове само маслото сменят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа сега съм на 25 хил.  на 40 хил. ще сменя маслото и филтъра на охладителя а на 80 хил. и двата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на 100 000км 2019г. и вече 3 пъти сменях маслото на CVT , нарочно го сменям на около 33хил за да няма бау в бъдещи периоди, Засега всичко е ТОП.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, peyton22 написа:

Моята е на 100 000км 2019г. и вече 3 пъти сменях маслото на CVT , нарочно го сменям на около 33хил за да няма бау в бъдещи периоди, Засега всичко е ТОП.

Само маслото ли сменяш или и филтрите на кутията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още е гаранционна колата и сменям каквото ми кажат от сервиза. Не съм компетентен по колите чак в детайли и докато е гаранционна колата се доверявам на Бултрако. В крайна сметка нали това е идеята, отиваш както е по книжка сервизното обслужване на съответните интервали и се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.05.2022 г. at 9:48, Беселин написа:

Ще чакаме да кажеш дали проблема се е оправил със смяната на маслото.

Ами маслото и филтрите са сменени вече и определено има подобрение в поведението на кутията. 
Въпросното усещане е сведено до минимум и се усеща много рядко, но все пак се усеща понякога. Леко си промених стила на каране, за да не го усещам.

Направиха диагностика на кутията в Бултрако, на която не са открити проблеми.

Обмислям след време да отида до друг сервиз да се види дали няма да открият решение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си смених маслото на CVT кутията . Пише че 2000 кубиковата събира 3.5 литра но ако се източи докато спре да капе и последната капка събира точно 4 литра. Да го имате предвид ,добре че поръчах повече масло иначе щях да се прецакам.  Сложих и Amsoil.

IMG_20221208_150524.jpg

IMG_20221208_150553.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос към по знаещите.

При смяна на маслото на вариаторната кутия остава малко количество в нея (става въпрос за смяна само на маслото без филтрите)

Това количество трябва ли да се отстрани?

И колко литра ще събере cvt на crv 1,5 petrol

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем. Няма как да източиш цялото.Изпускаш докато спре да капе.После пълниш около 3.5 литра. Палиш и на място превключваш като на всяка позиция задържаш около 5 сек. P-R-N-D-S и после обратно за по 5 сек. Гасиш и тогава отвиваш контролната пробка. Ако не текне доливаш докато започне да прелива от нея. След това завиваш и си готов.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, бихте ли ми препоръчали сервиз за смяна масло на CVT, по възможност в западната част на София, от който сте останали доволни напоследък? 

По принцип мислех за Омбре, но прочетох доста лоши мнения, вярно старички, но дали са оправили нещата към днешно време?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До затвора има една масларница там можеш да го смениш. Ако ти е удобно и искаш ще ти пратя телефона.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.03.2023 г. at 15:41, viktor11 написа:

Няма проблем. Няма как да източиш цялото.Изпускаш докато спре да капе.После пълниш около 3.5 литра. Палиш и на място превключваш като на всяка позиция задържаш около 5 сек. P-R-N-D-S и после обратно за по 5 сек. Гасиш и тогава отвиваш контролната пробка. Ако не текне доливаш докато започне да прелива от нея. След това завиваш и си готов.

В хонда казват че проверката се прави на работещ мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В официалните инструкциите на хонда никъде не се споменава. Те "майстори" разбирачи много . Никой не чете инструкцията на производителя. Или прочел за Нисан и по подразбиране решава че и на Хонда е така. Там се мери ниво и на топъл двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам малко над 1/2 кварта Масло за кутия, ако на някой му трябва :) 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде да купя филтър за CVT кутията на CIVIC 2.0 ?

Трудна ли е смяната му?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има два филтъра. Единия на охладителя другият се намира вътре в кутията. Аз ги купувам от Бултрако иначе е пълно с евтини аналози. По спомен вътрешния около 160 лв този в охладителя около 100 лв  О- пръстените са 2 броя по отделно се купуват , около 20 лв.гарнитурата около 30 лв. За да съм точен трябва да потърся фактурата. На колко хил. си че ще ги сменяш ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 40000км. Някъде в инструкции на Хонда пише ли кога се сменяват филтрите на CVT? В темата оставам с впечатлението, че всеки ги сменя по собствено усмотрение, а не се ръководи от фирмени инструкции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако казват при всяка 3-та смяна на маслото. Но филтъра на охладителя  аз мисля да го сменя на втората смяна на маслото. Купил съм ги и чакат .... ,;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих до бултрако Пловдив за смяна на маслото на скоростната кутия. Взеха ми 300 лева . Питах пича на гишето кога трябва да се сменят филтри и ако има нещо друго на кутията , той ми вика нищо не се сменя , само маслото на 40000 км или 2 години. Не знам да му вярвам ли или не. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@madrugada

Определено говорят пълни простотии,и си вярват затова затварят  сервизите си.

Тези 300лв за смяна при положение чеCVT F маслото 4 л е 170 лв,130 лв за да отвъртят един болт ли ти взеха.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти явно не си стъпвал във фирмен сервиз, напоследък.

Как ти звучи 400лв. за 3.5л. двигателно масло и филтър на корейска марка?

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Как ти звучи 400лв. за 3.5л. двигателно масло и филтър на корейска марка?

Spoiler

Трябва да съм инвалид,или да имам пари да ги подарявам,и пак няма да стъпя в такъв.

В града ми има сервиз на самообслужване давам 8 лв на час и аз си правя всичко.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, CARPERA написа:

@madrugada

Определено говорят пълни простотии,и си вярват затова затварят  сервизите си.

Тези 300лв за смяна при положение чеCVT F маслото 4 л е 170 лв,130 лв за да отвъртят един болт ли ти взеха.

Маслото 204 лева и Труд 1 час 100

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...