Jump to content
VAS0

Возия на Акорд 8 с 18-ки.

Recommended Posts

Здравейте колеги! 

 

От доста време се чудя дали да обуя Акорда с 18-ки. Харесал съм OEM джантите от Сивик 8 FN2 с размери 18x7.5, et55, 5x114.3. Прикачил съм и снимка за да добиете представа за кои джанти става въпрос.

Та питането ми е относно возията и има ли значителна разлика от 17-ките? Струва ли си да слагам 18-ки в предвид пътищата по които караме? 

Нямам предишен опит с такъв размер джанти. Затова ще бъда благодарен на колегите с 18-ки и Акорд 8 ако споделят тяхното мнение.

 

Благодаря ви!

 

5qnBAlT.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз минах от 16 на 18 и разликата не е голяма. Пак си вози добре, но се усеща, че стъпва много по-стабилно. Въпросът е, че тези джанти ще седят много навътре и ще е грозно освен, ако не ги изкараш с някакви фланци. Според мен се ориентирай към джанти с по-малко ЕТ, които да седят добре на колата. 

Редактирано от Ceco85
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с 19”. Кефа цена няма, така е казал някой умен човек! Визията на колата е съвсем друга. На този красив модел си му трябват големи джанти;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах от 19 на 17 - най-добрата инвестиция която съм правил за тази кола. Возията се смени все едно караш друга кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството че мнозина смятат цолажа за определящ относно "возията" на колата, но всъщност е по-скоро визуален критерии.

Поведението в завой, както и друсането идват от гумата и то не основно от размерите, а от конструкцията и.

Дори да е 17-ка на 50% височина, ако е с по-висок (от предписаното) тегловен индекс, пак ще е некомфортна, което пак е относително според водачите.

Тук (ако някому е полезно)  https://www.wheel-size.com/size/honda/accord/2009/  има препоръчителни размери и се вижда че дори между бензиновите и дизеловата версия (заради по-тежкия мотор) има разлики в тегловен и скоростен индекси, и съответно в налягането, но с него може да се експериментира.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си прав,заради този тегловен индекс смених зимни гуми на црв-то.Старите бяха 106 возеше,като каруца,сегашните са 101 и возията е в пъти по-добра.Малко се обръща внимание на това,но е важно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 35 минути, ceco_accord написа:

Имам чувството че мнозина смятат цолажа за определящ относно "возията" на колата, но всъщност е по-скоро визуален критерии.

Поведението в завой, както и друсането идват от гумата и то не основно от размерите, а от конструкцията и.

Дори да е 17-ка на 50% височина, ако е с по-висок (от предписаното) тегловен индекс, пак ще е некомфортна, което пак е относително според водачите.

Тук (ако някому е полезно)  https://www.wheel-size.com/size/honda/accord/2009/  има препоръчителни размери и се вижда че дори между бензиновите и дизеловата версия (заради по-тежкия мотор) има разлики в тегловен и скоростен индекси, и съответно в налягането, но с него може да се експериментира.

 

Благодаря ти @ceco_accord за полезната информация! 

Редактирано от VAS0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля!

Истината (и дяволът) са в детайлите. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.5j, можеш да сложиш максимумм 235 гума.

За мен няма смисъл да се минава на 18" и 235  след като си на 17" и 225 гума!

Виж, ако 18 -ка джанта е с  255 си заслужава!

225/50/17 е около 220лв.

235/45/18 е около 300лв.

235/40/18 e около 250лв.

Говоря само за Bridgestone, Michelin, Goodyear!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в диаметъра между 225/50/17 и 225/45/18 е 1мм, тоест са съвместими. 235 според мен е излишна.

И 2-та размера са масови и има модели с необходимите тегловен индекс 95 (за дизела) + скоростен "V" (до 240 км/ч).

Изборът се свежда до марка (според бюджета), шарка (според пътищата) и коефициенти за: икономичност / мокро / шум.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235/45/18 се слага на Type S, която е с 8j джанта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти джанта 18" ЕТ45, 8J. Сам си направи сметка. 

IMG_20200614_173729~2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От до тук прочетеното, разбирам, че за комфорта при возенето оказва влияние тегловия индекс. Да се слагат гуми с по - малък не е препоръчително, предполагам. Но как се променя комфорта? По - високия индекс прави возията по - твърда и по - ниския, по - мека ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

Гледаш колко ти тежи колата, добавяш 50-60 кила за пълен резервоар + 5х100 за водач и пътници + 200 за багаж и полученото делиш на 4. Гледаш и какво пише като изискване от производителя и преценяваш. https://www.avtogumi.com/bg/tovarni-skorostni-indeksi

За моята кола се получава 93, но и от Хонда са се презапасили, а за 3-те различни размера гуми е различен, като за най-нископрофилната е "най-мек", но с по-високо налягане!

Презапасиш ли се - вози твърдо, а гумата е първият елемент от окачването и го пази. Ако е много по "мека" - има риск за демидж от дупки, а колата има лаг в реакцията на волана при резки маневри на висока скорост. По твърдите пък, освен че друсат, скапва окачването по-бързо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.03.2022 г. at 10:35, ceco_accord написа:

Имам чувството че мнозина смятат цолажа за определящ относно "возията" на колата, но всъщност е по-скоро визуален критерии.

Поведението в завой, както и друсането идват от гумата и то не основно от размерите, а от конструкцията и.

Напротив, "цолажа" е много важен фактор за "возията".

От цолажа зависи, какъв размер ще е гумата и, каква ще е конструкцията й.

 

Що е то "возия"?!

На 31.03.2022 г. at 10:35, ceco_accord написа:

Поведение в завой, както и друсане

 

Значи:

(говорим за един и същ модел кола, и спазване на предписаният диаметър на гумата)

Малкият цолаж води до висока гума с по-ниско налягане. Следователно - малко друсане и лошо поведение в завои.

Големият цолаж води до ниска гума с по-високо налягане. Следователно - много друсане и добро поведение в завои.

 

Всеки сам, според нуждите си, решава, какво да избере - "златната среда", или лишаване от едно за сметка на друго.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, добре, на теория си прав, но има напълно еднакви като размер гуми (примерно 225 45 17), но с различен тегловен индекс.

Играта с налягането е частично решение, но не е панацея.

На 6-тия си Акорд взех нови гуми  Ханкук по предписание (модела не помня) и не ми хареса "хандлинга". Стана много валяжен, щото се подкосяваха в джантата. Напомпих ги на 3 атм. и не се оправи, само взе да подскача по неравностите.

Ко прайм?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментирах важността на размера на джантата и гумата за возията на колата.

 

Товарният индекс и влиянието му над возията го изяснихте преди това - колкото по-голям, толкова по друса. При един и същ размер.

 

п.п. На практика също съм прав. Всичко зависи от размера. :D

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

има напълно еднакви като размер гуми (примерно 225 45 17), но с различен тегловен индекс

Различният товарен индекс (Load index) - 91/94 при 225 45 17 (и не само), се определя от факта дали гумата е Extra Load (XL) (обозначавана още като EL, RFD или RF = reinforced).

Принципно, XL гумите имат редица преимущества (няма да ги изброявам има ги в нета), но и недостатъци, сред които са:

- по-виско ниво на шум;

- повишено съпротивление при търкаляне (rolling resistance) = по-голям разход на гориво;

- по-голямо тегло на гумата;

- и...намален комфорт на возията.

Малко хора обаче обръщат внимание на този фактор - дали гумата е обозначена като XL, EL, RFD или RF, при избора на гуми.

Да не говорим, че XL, EL, RFD или RF гумите трябва да бъдат напомпани до по-високо налягане, за да имат същия товарен индекс - като на "обикновени гуми".

tyre.thumb.jpg.291b260a979cef30d04ee6a7b1a3a065.jpg

LI = товарен индекс;

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе направо си трябва да си поне магистър, за да сложиш друг размер гуми:tooth:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или си караш и дантидреме. :)

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си @ceco_accord :)

Снимката в предходния ми пост нещо се е бъгнала :rolleyes: Качвам я отново, тъй като носи полезно инфо.

tyre.thumb.jpg.7297b16cb3cca2390f3ca46b108b382c.jpg

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...