Jump to content
esko148

Съвет за Акорд 8 2.4

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Съвсем нов съм във вашия форум. От Пловдив съм.

Искам да стана собственик на Акорд 8. Търся 2.4 автоматик. 

Снощи попаднах на ето тази обява: 

https://www.auto.bg/obiava/72602557/honda-accord-2-4i-exclusive-kozha-automat

 

Внос от Германия със сервизна изстория на 183К км.

Днес ходих да я гледам. Показа ми я съпругата на собственика ( в обявата е даден нейния телефон ). Имаше още една бройка подготвена за продан, но комби което не ми допада. 

Това което ми направи добро впечатление беше, че колата не беше работила преди да отида, защото двигателя беше студен. Маслото беше доста тъмно, но в норма. Двигателя се стартира с лекота. Не се чуваше веригата или нещо друго. Боята не беше огледална, имаше някоя друга драскотина ( нормално за 12 годишна кола ). Отдолу беше доста запазена като се има предвид от къде е докарана. Салона вътре ( кожа ) беше намазан с нещо и лъскаше доста. Копчетата по врати и табло изглеждаха като нови. Останалите детайли по интериора също. Като цяло автомобила ми хареса. Нямат проблем да се закара до сервиз за преглед, но как ще стане това след като е без номера. Предполагам ще трябва да извадя транзитни такива от КАТ Пловдив, но сигурно ще трябва да бъдем двамата със собственика.

Мога ли в Бултрако да проверя реалния пробег?

Цената ми се вижда доста занижена за километрите на които се продава.

Знам, че като цяло от към мотор, скоростна кутия и ходова част този модел е доста здрав.

Купувал съм и преди кола, но тя беше регистрирана. Как се процедира в конкретния случай за да стане най-бързо. Трябва ли да се записва предварително час в сервиз за преглед, а в Бултрако за проверка на реалния пробег? Има ли друг начин освен в Бултрако да се разбере пробега? Това е в общи линии. Времето ми е важно. Не разполагам с много от него и искам да знам предварително колко точно ще ми бъде необходимо. 

Друг въпрос: ако реша да я купя и дам капаро предварително за да я запазя, то ако в последствие реша да не я взема капарото губя ли го?

Това е. Надявам се да получа насока ако не по всички, то поне на част от зададените от мен въпроси. 

Благодаря ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената е нормална, колата изглежда прилично, а за капарото, прегледа в сервиз (може да се закара с платформа) и останалите подробности - както се разберете с търговеца. Вероятно е такъв и знае нещата, щом има тази и друга и то без номера.

Разбира се, добре е да има транзитки (за да я тестваш), а те могат да бъдат извадени на твое име и после да си я регистрираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването, колега.

Сега изникна и друга неприятност. Гаража ми идва доста тесен. Опитах да я премеря колата днес от огледало до огледало и я изкарах някъде към 230см или 228-229см. Гаража сега го измерих и е 238см. Не знам дали ще мога да я вкарам безаварийно ( 4см свободни от всяка страна ) без да се налага всеки път да прибирам страничните огледала :( 

 

EDIT: Като вадя транзитните номера, собственика задължително ли трябва да бъде с мен или може и само с документите на колата?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тествай автомата ,като го караш и в града и на магистрала,това е важно че ремонта  му е скъп.

Трабва да привключва плавно без удари  на студен мотор и загрял.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега никога не съм имал досег с автоматична трансмисия. От това, което прочетох по форумите ми стана ясно, че тази кутия е много здрава и надеждна, но явно не бива да се доверявам "сляпо" само на прочетеното в Интернет.

За да направя такова обстойно пробно шофиране ( градско/магистрала ), то ще трябва първо да се уредят транзитните номера в КАТ.

Някой знае ли за колко време ги издават? Веднага ли става или отново се чака няколко дни? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В рамките на деня, зависи и от опашката. Но ако са на твое име и после се откажеш от сделка ги губиш. А за да я караш ще ти трябва и ГО.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, esko148 написа:

Благодаря за включването, колега.

Сега изникна и друга неприятност. Гаража ми идва доста тесен. Опитах да я премеря колата днес от огледало до огледало и я изкарах някъде към 230см или 228-229см. Гаража сега го измерих и е 238см. Не знам дали ще мога да я вкарам безаварийно ( 4см свободни от всяка страна ) без да се налага всеки път да прибирам страничните огледала :( 

 

 

 

 

Ще трябва да къртиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 20 минути, Митко Йотов написа:

 

Ще трябва да къртиш.

 

Няма ли начин да ми се размине тази манипулация :(

"На ролетка" влиза на косъм и с отворени огледала. Въпроса е там, че някой път "косъма" може и да се скъса. Ако трябва в краен случай ще ги прибирам всеки път като я вкарвам. Да къртя не мога ( конструкцията не ми позволява разширяване ) :(

Редактирано от esko148

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 40 минути, ceco_accord написа:

В рамките на деня, зависи и от опашката. Но ако са на твое име и после се откажеш от сделка ги губиш. А за да я караш ще ти трябва и ГО.

 

Да, и това с отказването го има след евентуален тест драйв :( 

Тогава се оказва, че губя поне едни 50лв за номерата и 80лв за вноска ГО + цял ден чакане и то само за един автомобил. 

В духа на този смисъл с транзитните номера ми изникна още един въпрос: 

по автосалоните когато клиента хареса някой автомобил и пожелае тест драйв, то тогава би следвало всяка кола да има такъв номер? Освен ако нямат само по един "оборотен" такъв номер, който да се ползва за всяка кола.

До тук добре, ами като няма гражданска, как тогава автомобила от автосалона вече с поставен транзитен номер ще стъпи на шосето за тест драйв? 

Предвид всички тези обстоятелства, май по-добре е направо да търся автомобил с регистрация, който поне ще мога да изкарам извън рамките на автокъщата ( отсечката пред автокъщата ).

Моля, да ме поправите ако разсъжденията ми са в грешната посока.

 

Редактирано от esko148

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Цитат
преди 11 минути, esko148 написа:

Освен ако нямат (имат) само по един "оборотен" такъв номер, който да се ползва за всяка кола.

 

 

Точно така.

 

преди 11 минути, esko148 написа:

До тук добре, ами като няма гражданска, как тогава автомобила от автосалона вече с поставен транзитен номер ще стъпи на шосето за тест драйв? 

 

Това не е твой проблем а риск на собственика, ти все още не си.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На колко км е сменяно маслото според книжката? Чернилка ли беше или тъмно кафяво? Обявата е като от обигран търговец...

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Митко Йотов написа:

Това не е твой проблем а риск на собственика, ти все още не си.

 

Аз за това ли гледам като минавам покрай автосалоните на влизане в с.Труд как коли с поставени транзитни номера си правят кръгчета по големите дупки отпред без да слизат на главния път. То това им бил тест драйва :) 

Сега остава следващия път като минавам, да спра на някой от салоните и да питам до къде ще ми разрешат да покарам ;) 

Колеги, благодаря ви от сърце за насоките, които ми дадохте. С ваша помощ картината започна да става малко по-ясна.

Сега оставя да измисля как да се справя с проблемните х4см от всяка страна. За начало мога да помоля някой познат с МПС с подобни габарити на акорд 8 да направи някоя друга пробна маневра.

Мисля, че ако колата се вкарва назад и се изкарва напред риска "да скъсам косъма" ще бъде по-малък :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@esko148, ти сигурен ли си в твоето измерване? Кола, широка 1840мм, няма как да е ~40см повече с отворени огледала...

На първо четене видях размер с отворени огледала 2110мм, при което не би имал никакъв проблем с вкарването в гаража:

image.thumb.png.38285940c78579c94cb6e674a52ddcc0.png

Редактирано от Terje

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, ivailopp написа:

На колко км е сменяно маслото според книжката? Чернилка ли беше или тъмно кафяво? Обявата е като от обигран търговец...

 

Чернилка си беше. Все едно е дизел.

За смяната, съпругата на търговеца не можа да ми даде такава информация. Връчи ми сервизната книжка и ми каза: "Ето ако ти се занимава да търсиш - чети."

Разбрах само, че до колкото тя е запозната, колата последно е била обслужвана в Германия някъде през 2018 година... и ...толкоз.

Другото, което ми направи лошо впечатление е че след като я помолих да я запали да поработи, след има няма 2 минути ми каза: "Бензина е скъп. Нека бъдем по-пестеливи". Тогава просто и казах да я изгаси. Това беше.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 21 минути, Terje написа:

@esko148, ти сигурен ли си в твоето измерване? Кола, широка 1840мм, няма как да е ~40см повече с отворени огледала...

На първо четене видях размер с отворени огледала 2110мм, при което не би имал никакъв проблем с вкарването в гаража:

image.thumb.png.38285940c78579c94cb6e674a52ddcc0.png

 

Колега, хиляди благодарности! Много търсих и не бях попаднал на тази снимка.

Виждам, че в скобите пише на полски "lusterek", което Google Translate превежда като огледала :)  

Като че ли още едно мое съмнение ще бъде опровергано в положителна за мен посока. Радвам се :) 

Редактирано от esko148

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз бих пропуснал. Колата изглежда чудесно , но има вероятност да е масларник тоя мотор. С много тънки сегменти е и трябва да се кара с масло 0в20 сменяно до 15 хиляди км макс. Всичко различно от това води до скапване на сегментите. Колата не пуши дори да гори яко. Освен това 2.4 има тенденция да го тормозят повече собствениците , щото кончетата идват в по височки обороти. Но до колкото знам разходът не е фрапантен като на бмв от тия години примерно. Ако литър на 3-4 к километра не те притеснява, давай. Не казвам,че е сигурно, просто имайте го предвид. Черно като дизел масло едва ли е добър знак. 

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ivailopp написа:

Аз бих пропуснал. Колата изглежда чудесно , но има вероятност да е масларник тоя мотор. С много тънки сегменти е и трябва да се кара с масло 0в20 сменяно до 15 хиляди км макс. Всичко различно от това води до скапване на сегментите. Колата не пуши дори да гори яко. Освен това 2.4 има тенденция да го тормозят повече собствениците , щото кончетата идват в по височки обороти. Но до колкото знам разходът не е фрапантен като на бмв от тия години примерно. Ако литър на 3-4 к километра не те притеснява, давай. Не казвам,че е сигурно, просто имайте го предвид.

 

На капака на единия преден амортисьор забелязах свежа жълта лепенка на Liqui Moly 5W40. Ако приемем, че колата е карана с такова, то разликата във вискозитета с 0W20 би ли бил предпоставка за сериозно износване на сегментите? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поведението на тази не е особено похвално . Тоя тип приказки: аз ти продавам перфектен автомобил а ти си тъп че се съмняваш в мене"ми е отблъскващ. Поради такова доверчивото отношение от наша страна , пазарът е пълен с мошеници и караме скрапта на Европа. А разни орки с два пръста чело се хрантутят и се кефят как са прее*ли поредния. И кво значи бензинът  е скъп.?! Другия път и пляснете едни 10 лв на капака да си заредят малко. Явно са го закъсали.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не толкова разликата във вискозитета ,колкото пробега между смените и качеството на маслото...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено кола в единичен и тесен гараж се вкарва напред и влиза до стената на десните врати (ако е с ляв волан. По-удобно е за достъп до багажника и разтоварване от него. На задна (която при автомата е преди D) се излиза лесно, а и дясното огледало се навежда автоматично.

Но за експеримент, помали някои с такава да я вкарате и прецениш колко остава за отваряне на шофьорската врата в гаража. 

Евентуално може и да я тестваш, за да придобиеш референтни впечатления. Вярвам някой твой градски ще е склонен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена ,че ненавременната смяна на маслото дъвче и разпределителния вал като солетка. Преди време само вал струваше почти колкото цяла глава. Сега едва ли е по добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, предполагам става дума за размера на вратата - 238. Ако това е широчината на гаража, тогава ще е забавно не само вкарването на автомобил, а и излизането от него. В такъв случай задължително е колата да има шибедах :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Terje написа:

@ceco_accord, предполагам става дума за размера на вратата - 238. 

 

Да, 238см е широчината само на вратата. Мине ли през нея, после навътре става широко ( няма стени, а само колони на около 2,30 една от друга ) :)

 

20211129_153021.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, това е навес с колони. Тук няма драма и напред, и назад да я вкарваш, и може да слезеш и в двете страни.

Моя гараж не съм го и мерил. При вратата от дясното огледало имам 2-3 см, от лявото педя и няма драма, а вътре (до стените) е по-широко, та слизам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
12 hours ago, esko148 said:

До сега никога не съм имал досег с автоматична трансмисия. От това, което прочетох по форумите ми стана ясно, че тази кутия е много здрава и надеждна, но явно не бива да се доверявам "сляпо" само на прочетеното в Интернет.

За да направя такова обстойно пробно шофиране ( градско/магистрала ), то ще трябва първо да се уредят транзитните номера в КАТ.

Някой знае ли за колко време ги издават? Веднага ли става или отново се чака няколко дни? 

Всеки собственик на автокъща им  временен номера  с които може се кара кола,които не иска значи има проблем колата,или лъжат че нямат такъв номер .

А това което ти е казала че бензина скъп и не може да работи колата е притеснително.

Не взимай тази  кола преди да е работила поне 30 мин или си я карал както казах,има някъкав проблем и го прикриват.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ситуацията към момента е такава. Но това си е малка тойота в сравнение с бъдещата наследница :) Но от това което изписахме и качихме като снимков материал, мисля че от към габарити нещата ще са добре :)

20220314_091035.jpg

20220314_091023.jpg

20220314_091005.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, CARPERA написа:

Всеки собственик на автокъща им  временен номера  с които може се кара кола,които не иска значи има проблем колата,или лъжат че нямат такъв номер .

Големите търговци имат, но за малките си е разход и бюрокрация с която не се занимават.

Но колата трябва да се покара и да се знае как трябва да работи автомата и поведението и като цяло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз като новобранец да се изкажа,колата има екстри ++++ ама бутоните за блутут къде са?(високия клас на оборудване Луксозно изпълнение Executive- PLUS )така пише в обявата.

 

Редактирано от ni19782005

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На волана, в ляво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Там няма бутони,или аз не виждам.11646602161883105_rP.thumb.jpg.496d1df53623be4ae24bb18747483ec0.jpg

 

Редактирано от ni19782005
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти дам съвет за обявата - дали колата е читава или не :) Но така като гледам - нямаш никаква драма с гаража. Дори и да ти се налага да свиваш огледалата на влизане и излизане - нямам какво да ти дреме щом трябва да мине само през вратата и вътре има достатъчно място. Иначе за тест драйва - вместо да се занимаваш с номера, гражданска и т.н., вземи под наем една платформа - закарайте някъде на подходящо място колата и я пробвай. Няма да е идеалния тест драйв но мисля, че ще придобиеш представа. Аз моята я купих така - с много малко кръгче. Да - кутията се усети, че е читава но имаше друг проблем, който евентуално можеше да се хване при повече ряз :) Успех с избора и покупката :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...