Dachev 52 #1 Публикувано 16 Февруари, 2022 От около 20 000км се забеляза (невинаги) мудно превключване от 3-та на 4-та, както и забавено включване на задна. Последните 5 000 км ефекта започна да зачестява. Последните 2 000 км превключването на 4-та вече е внимателно контролирано събитие от мен. Гледам да е на ниски обороти, защото понякога забавянето е няколко секунди. Имало и моменти в които изобщо не включва 4-та. Задната също започна да включва с голямо забавяне.До тази вечер, в който задната отказа за постоянно. Избутах я позорно на мястото за паркиране. Нямам идея дали има 4-а. Утре ще разбера, ако стигна до нея скорост.Въпроса ми е някой дали е изпитвал подобни приключения с кутията?Или просто идеи какво може би се е случило или да очаквам.Днешния ден, бе очакван от момента в който реших да купя колата. Винаги съм имал параноя, че кутията ще се скапе в един момент. Е! Все пак стана след 300 000 км. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #2 Отговорено 16 Февруари, 2022 (Редактирано) Quote Днешния ден, бе очакван от момента в който реших да купя колата. Винаги съм имал параноя, че кутията ще се скапе в един момент. Е! Все пак стана след 300 000 км. @Dachev Ако ти си изминал тези километри колко пъти опресни маслото на автомата за тях. Редактирано 16 Февруари, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #3 Отговорено 16 Февруари, 2022 Според аналите ми - 4-и пъти, но явно един път съм пропуснал да отбележа. Тоест 5 пъти. Имам история на колата от 8 години в fuelly.com. А я кормувам от 13.5 години. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #4 Отговорено 16 Февруари, 2022 (Редактирано) Какво масло си използвал. Трябва диагностика на автомата ако има кой да го направи в Варна. Може да е заминал някой соленоид и да иска подмяна,или вече е дошло времето за ремонт на кутията. Сподели инфото ако намериш решение,и фирма която го диагностицира. Редактирано 16 Февруари, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #5 Отговорено 16 Февруари, 2022 Само с оригинално масло на Хонда е опреснявано. Утре ще видя докъде ще стигна. Един сервиз ме покани да си пробва диагностиката, която до сега на кутии не е тествана. Дано стигна до там. Но е добре да имам и аз идеи предварително.Просто питам дали някой не е минал по подобен път вече и има желание да сподели. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #6 Отговорено 16 Февруари, 2022 Механично на кутията нищо и няма. Проблема е от ниско налягане на маслото. Просто има затлачени маслени магистрали, или соленоиди, и то на определени предавки, щом на другите си работи нормално. Тревожното е че си я покарал доста с тези симптоми. Ниското налягане води до некатегорично притискане на пакетите фриксиони и дисковете с феродо са се ошлайфали, а прахоляка е затлачил каквото може. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #7 Отговорено 16 Февруари, 2022 В най-добрия случай чистене на цедките на клапаните ще реши проблема.Иначе може да ти е заминал съединителя вътре, който отговаря за задна и четвърта и ще трябва да се разглобява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #8 Отговорено 17 Февруари, 2022 Може да се почне с чистене на гняста от соленоидите. Принципно са еднакви на хондовите автомати и са отвън на кутията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #9 Отговорено 17 Февруари, 2022 Днес, както предполагах нямаше четвърта скорост. Проверка със софтуер не показа грешки. Както и при смяна на предавки отчиташе правилно всичко. Бяха проверени два от соленоидите (тези които се виждат от шота на второто видео Ceco. Изглеждаха много по добре от видеото и нямаха проблеми. Имаше идея да мерим налягане на 4-и съединител който върти вала на задна и четвърта предавка, но не се намери преходник за мястото на мерене.Направи ми впечатление, че когато колата беше изстинала, на много лек наклон напред, при включване на задна задържаше придвижването на колата напред и падаха оборотите. Но толкова само. Иначе се форсираше смело газта без ефект.Може би ще посмея да сваля двете двойки соленоиди, които имат гарнитури, въпреки риска да се прецакат. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #10 Отговорено 18 Февруари, 2022 Проверих и двата двойни соленоида. Имаха прекрасен вид. Почти никаква мръсотия на едната цедка на тези с гуменото уплътнение. Хартиената гарнитура на другия двоен оцеля. Мерене на налягане на 4-и съединител показа 1.5 bar. А трябва да е 8-9 bar.Явно кутията е за сваляне. Сега дилемата е дали да се търси друга кутия или да се ремонтира тази. Нямам идея как е пазарът на такива кутии.Все още няма някой който да сподели подобни проблеми. Явно не се чупят често. Пък и в форума не се намират подобни теми. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #11 Отговорено 18 Февруари, 2022 Може да минат години преди да се оплаче някой, а онзи ден, с твоята тема се появи още една! Щом това което си проверил е наред, остава малкият шанс да е строшена някоя пружинка в масления лабиринт-компютър. Отварянето ще покаже, а пътем ще се видят пакетите фриксиони. Ако някой от барабаните в които са поместени е лилав или черен - за скраб и вече не си струва да се ремонтира. А може просто вътрешният филтър да е затлачен, но там симптомите са други. Огледай за ударени Акорд 6 автомати, и търси добър майстор да отвори и рециклира твоята с пълна промивка и нови пакети. Ще е чакане и 4 цифрена сума. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #12 Отговорено 22 Февруари, 2022 Ако мислиш да караш колата, аз бих й направил ремонт. С кутия втора ръка винаги има риск от това дали ще работи (надали някой ще ти гарантира, че кутията е работила преди демонтажа), а може да се провери чак след като я монтираш и и сипеш ново масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #13 Отговорено 22 Февруари, 2022 Имам готовност да ѝ правя ремонт лично аз с помощник, но не е много ясно още дали се намират части и от къде. Оригинални има, но е безумие от цени. В нета има ремонтни комплекти, но само за щатската версия и от щатски сайтове. Тук възниква въпросът дали са еднакви кутиите или подобни.Ако някой знае поне означението на кутията за да видя дали има съвпадение с щатските?Приемам и предложения от търговци за резервен комплект, който ако се намери, само след разглобяване на кутията, и ако няма нещо проблемно различно от само смяна на съединителни, гарнитури и уплътнения, ще бъде поръчан.В общи линии се очаква да има износен о пръстен на 4-и съединител или задържал клапан или друго износено уплътнение.Чета едно ръководство от 200 страници с името "Аз лежа под автоматична скоростна кутия на Хонда".Има и много добри клипове в YouTube по темата. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #14 Отговорено 22 Февруари, 2022 Някъде на кутията имаше набит кода и, както и хартиен стикер с баркод - ако е оцелял. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #15 Отговорено 22 Февруари, 2022 (Редактирано) точно това пишех, колегата сeco_accord ме изпревари, примерно така изглежда, от лявата страна е, моята е ръчна (снимката), също така ако това може да помогне, тук са означенията за автоматите от тия години: 1995–2002 B7XA — 4-speed (a.k.a. B7TA/B7VA/B7YA/M7ZA/MPZA) Honda Accord, Acura CL, Honda Odyssey/Isuzu Oasis, Acura TL Редактирано 28 Март, 2022 от kvd74 Не цитирайте предходно мнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #16 Отговорено 22 Февруари, 2022 Виж в amayama.com дали не са ти по-изгодни цените - по принцип са сравними с щатските, а ако търсиш по VIN, би трябвало да ти се предложи правилната част Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #17 Отговорено 22 Февруари, 2022 Помолих собственика на бившия ми Акорд 6 2.0 АТ за снимка, но за съжаление почти нищо не се вижда - "теснотия до шия". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #18 Отговорено 23 Февруари, 2022 мдаа при автомата явно е по-нагъчкано, но с разни огледалца))) ще стане работата/, стига стикерът да е на място Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #19 Отговорено 2 Март, 2022 Миналата година питах варналии колко ще вземат за рециклиране на моята и казаха 2500 лв. Сега може и да е повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #20 Отговорено 22 Март, 2022 Привет колеги, не съм писал и чел от векове тук! И то не, защото Акордът не ми е създавал сериозни грижи през изминалите 7 години, а защото се бях отдал на сигурните двуколесни, задвижвани с жива тяга. Нямаше и да пиша, но е добре да добавим още един случай в статистиката на компрометираните автоматици. При мен от месец няма 2ра скорост и добре, че е ръчният режим с който скачам от първа на трета та да не провокирам постоянно клаксони. Накратко втора включваше със забавяне, сега вече буксува. Сменял съм маслото по книга, чистих няколко пъти всички външни соленоиди, ефект нула. Останалите скорости работят перфектно. До тук разговор с майстора в Мартен, отговорът: Не ги ремонтираме, специфични са, няма части или се оказват несъвместими след пристигането и висят с месеци. Още един разговор със специализирания сервиз във Варна като тук имаше и подхвърляне от моя страна за вариант за употребявана кутия. (доколкото знам трябва да е същия код на кутията, но не съм сигурен дали само буквеното или и цифреното означение). Горе долу същия отговор получих и тук с добавка "Помислете добре дали си заслужава ремонта". Та за съжаление Акордът явно "гордо" се е устремил към скрапа след 7 години прилична служба. Добре, че бях предвидил тази вероятност при първоначалната инвестиция... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #21 Отговорено 23 Март, 2022 Радвам се че се върна, но не ми допада лошата ти вест. Любо е правил такива автомати, но защо сега не иска - не знам. Старичка е колата, но моят бивш 6-так още си е ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #22 Отговорено 23 Март, 2022 Най-вероятно имаш проблем с налягането на маслото (запушена магистрала или някое уплътнение) или износен съединител (което ме съмнява от по-горе написаното). Като цяло такива сериозни ремонти са невъзвръщаеми, но ако има достатъчно силен сантимент, не ти е омръзнало да си караш колата, и няма някакви други проблеми, накланящи везната към раздяла с нея, си струва ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #23 Отговорено 23 Март, 2022 Преди 21 часа, HondaExplorer написа: Привет колеги, не съм писал и чел от векове тук! И то не, защото Акордът не ми е създавал сериозни грижи през изминалите 7 години, а защото се бях отдал на сигурните двуколесни, задвижвани с жива тяга. Нямаше и да пиша, но е добре да добавим още един случай в статистиката на компрометираните автоматици. При мен от месец няма 2ра скорост и добре, че е ръчният режим с който скачам от първа на трета та да не провокирам постоянно клаксони. Накратко втора включваше със забавяне, сега вече буксува. Сменял съм маслото по книга, чистих няколко пъти всички външни соленоиди, ефект нула. Останалите скорости работят перфектно. До тук разговор с майстора в Мартен, отговорът: Не ги ремонтираме, специфични са, няма части или се оказват несъвместими след пристигането и висят с месеци. Още един разговор със специализирания сервиз във Варна като тук имаше и подхвърляне от моя страна за вариант за употребявана кутия. (доколкото знам трябва да е същия код на кутията, но не съм сигурен дали само буквеното или и цифреното означение). Горе долу същия отговор получих и тук с добавка "Помислете добре дали си заслужава ремонта". Та за съжаление Акордът явно "гордо" се е устремил към скрапа след 7 години прилична служба. Добре, че бях предвидил тази вероятност при първоначалната инвестиция... Тъй като от седмица вече съм "специалист" по този вид кутия, мога смело да ти заявя, че проблема ти е като моя, само че на друга скорост. "О" пръстена на буталото на съединителя се е споминал (моя беше на 4 части). Съответно този процес на скапване на пръстена е бил продължителен, а именно - бавното превключване на втора скорост. Последващия ефект е непълно притискане на съединителите и съответно катастрофално износване на фрикционите и металните дискове. Следващия етап е блокиране на пакета. И край със скоростта. В общи линии това се случило на мен. Предполагам и на твоята кутия. Относно моята кутия в момента съм на етап издирване на части. Фрикционите и комплект уплътнения има налични локално където живея - Варна. Но стоманените дискови ги няма и ми обявяват, че за една седмица могат да ги доставят. В момента чакам да потвърдят, че наличните фрикциони и комплект уплътнения стават за моята кутия, защото по опис са за скоростна кутия BAXA и не помня другия модел. Kутия на нашите акорди е тип MDJA. Надписа ми си замина завинаги след като прекарах един парцал с кореселин през него. Все пак му направих снимка преди това. Ако някой може да ми предложи фирма за доставка на стоманените дискове (от днес за утре), ще бъда много благодарен. За да не чакам една седмица от доставчика при който има налични другите части. Така ще мога да сглобявам още тази събота, неделя. Като цяло ремонта не изглежда страшен. Но все още е в етап само разглобена кутия, така че рано за изводи. В някакъв момент може би ще пусна видео и снимки от процеса. Снимам с две камери в близък план при всеки етап, а една друга камера снима постоянно. 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #24 Отговорено 24 Март, 2022 Адмирации за ентусиазма, колега! Бих дошъл лично до Варна на три или по-малко скорости да ти стисна ръката като приключиш ремонта! То няма и как след толкова години споделено време с тези брутално здрави двигатели F-серия, още по брутално окачване и сравнително здрави ламарини и интериор. Моята кутия е със същия буквен код, има разлика в цифрите само, като в добавка имам и шум като от лагер на неутрална, който на скорост изчезва. Явно тези кутии си имат някакъв потенциал от кумулиращи се проблеми които в крайна сметка водят до поетапно излизане от строя. При CR-V автоматите май не съм попадал на подобни проблеми дори и след 300 000км пробег. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #25 Отговорено 24 Март, 2022 Лично на мен, двигателя не издържа. На 275 000 извадих от 4-и цилиндър, отхапано бутало. Като живо беше като го гледах, до момента в който го наклоних леко и 1/5 от горния край на буталото, се плъзна грациозно настрани - счупено парче. На трети цилиндър каналите на сегментите се бяха свили, и сегментите не се движеха свободно. След смяна на буталата на 3 и 4 -и цилиндър и нови сегменти на всички цилиндри, изкара вече почти 100 000 км. Ама сега - нови сопи. Като цяло, нямам намерение да се разделяме за сега. Има си всички екстри които ме удовлетворват. Не е изгнила. Има беупречен вътрешен и незначителни забележки за външен вид. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #26 Отговорено 24 Март, 2022 Тоя 6-так жената повече го харесваше от 7-мака и тайничко не одобри смяната, но за пред хората разправяше че го сменям понеже не мога да сменя нея. Карах го 11 години без проблеми, но ми омръзна. Странно и неочаквано добра кола. Дано несгодите са разрешими. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #27 Отговорено 25 Март, 2022 (Редактирано) Теоретично при равни други условия би следвало ресурсът на двигателя на автоматите да е с около 15-30% по-голям в резултат на по ниските обороти извън града при равни други условия. При разговор с човек от автоморга за изкупуване на моя акорд по-скоро ме пита дали е наличен катализатора отколкото дали е здрав двигателя, че нямало търсене и не се били разваляли двигателите. Интересно е да снимаш състоянието на филтъра на скоростната кутия, набеден за главен виновник поради невъзможност за обслужване. През годините ако изобщо е трупала някаква гняс по цедките на външните соленоиди е било само на този двойния мисля се води Solenoid A и само на средното цилиндърче на другия под акумулатора. Редактирано 25 Март, 2022 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #28 Отговорено 25 Март, 2022 Автомата пази мотора не просто заради по-ниските обороти (в нормални скоростни диапазони), а и защото не го натоварва рязко в обратната посока - в режим моторна спирачка. За 11 години е получил веднъж нови свещи, предна ламбда сонда и нов автърмаркет катализатор. Другото по него си е сток и ОК. Но за него и особено за кутията зависи как са карани и обслужвани от предния собственик, ама аз моя го взех 4 годишен и слава Богу като нов. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #29 Отговорено 25 Март, 2022 Вътрешния вид на кутията изглежда безупречно от към мръсотия. Имаше някакви скромни утайки под плочата на "главното тяло" на разпределителните клапани. Явно където няма движение на масло. Соленоида под акумулатора беше чист. Другия двоен, в едната от "цедките", имаше леки наслоявания в единия край, не повече от 15%. Няма снимки или видео, защото бяха проверени и почистени преди ремонта на кутията. Филтъра като цяло изглежда чист. Още не съм му обърнал по сериозно внимание. Но не мисля че може да има проблем с него, като го огледах. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #30 Отговорено 3 Април, 2022 Ремонта на кутията приключи. Сменени са фрикционите пластини на 3-и и 4-и съединители. Металните дискове на 4-и съединител. Също така, където "намерих" "О" пръстени - доста. Семерингите на входа и полуоските. Гарнитури. Сега остава да се монтира и да се види дали е бил сполучлив. Ако не е - едва ли ще търся причината. Колата отива за продаване. Ако някой има читава кутия, без останалите части, ще и се зарадва много. Ако някой му е любопитно какво има вътре в кутията, може да види видеото което направих. Само разглобяването включва. Не съм си играл да го правя професионално. Общо взето присъстват почти всички важни моменти. Дори на моменти е досадно дълго. Няма невключено видео. Една сцена дори два поредни пъти е вкарана във видеото по погрешка (развиване болтовете на големия капак). Предполагам, че на някои ентусиасти, ще свърши някаква работа. Няма видео при сглобяването, защото не ми се искаше да скапя техниката за снимане с мазни ръце, защото си я харесвам много. В края на видеото има включени всички снимки, дори и малкото при сглобяването. 2 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #31 Отговорено 6 Април, 2022 Брутално видео, колега! Като серия от Д-р Хаус на операционната маса е. Остава да се прекръстим и да кажем "Акорд Воскресе"! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #32 Отговорено 6 Април, 2022 Утре, най-вероятно ще стане ясно за "...Воскресе!" -то или за смъртта, безвъзвратно. Че и разни маншони и накладки реших да сменям. Малко безсмислено за евентуален "мъртвец". Ако не е сполучлив ремонта, явно ще имаме нужда от още опит. Тогава - пращай твоята кутия! Като си ни гледал и слушал на видеото - стиска ли ти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #33 Отговорено 8 Юни, 2022 На другия ден от предния ми пост запалих колата на подемника в сервиза който демонтира/монтира кутията и с трепет видяхме че колелата се въртят. След като набрах смелост излязох да карам извън сервиза. Нямаше проблем с предавките. Всички работеха безупречно. Реших да си кормувам към къщи. Малко преди да пристигна, след около 5-6 км от сервиза, при смяната на предавките кутията започна да "рита" и то грубо. Това беше ново чувство за мен, защото никога до сега не го е правила. Прибрах се замислен. След два дни я изкарах и започнахме тестове с приятеля с който я ремонтирахме. В началото нямаше никакви проблеми. След около 6-7 км започна пак да "рита" грубо и едвам се прибрахме до гаража. След "почесване" решихме да проверим соленоидите. Първо двата единични и "трудния" двоен под акумулатора. Нямаха никакви проблеми. Остана другия двоен. Там нещата се оказаха потресаващи. Единия беше тотално запушен филтъра му. Следва почистване и нови тестове. Пак нямаше никакви проблеми. Въртяхме се в кръг из града около 20 км. Тогава нещата се повториха. Пак започна да "рита" грубо и пак едвам се прибрахме. Този път направо свалихме соленоида и филтъра пак беше запушен тотално. Междувременно забелязах че не работи "Lock up-а". След два дни реших смело да карам до работа. Това са 25 км. Имаше мъгла и чувството, че карам на тръни, не ми позволи да вдигна повече от 85 км/ч, въпреки че карах по магистрала. В края на пътуването има спускане от около 2 км. При нормално спускане колата би трябвало да мине в режим "спускане" или моторна спирачка, но тъй като "Lock up-а" не работи, на практика колата беше все едно не на скорост. В края на спускането светна "чека". Последваща проверка показа, че има три грешки P0700, P0730, P1739. Първата означава, че има проблем в кутията, втората ненормално съотношение между предавките, третата проблем в датчика за налягане на 3-а предавка. Последва отваряне отново на соленоида. Имаше много малко замърсяване. Бутах малко кабелите на датчика за налягане на 3-а предавака. Докато гледах за грешките в ръководството за ремонт, попаднах на грешка P0740. Означава, че има проблем в "Lock up-а". Такава грешка нямах, но имах проблем с "Lock up-а". В описанието на грешката имаше нещо много интересно. Че след като правиш каквото и да е (примерно смяна на соленоиди), трябва да се нулира компютъра на кутията и след това да се кара колата над една минута с над 88 км/ч. Бях ресетнал компютъра, но не бях карал над една минута с над 88 км/ч. На връщане от работа се качих на магистралата и с трепет карах 2-3 минути със скорост около 100. Отпуснах педала на газта и се оказа, че "Lock up-а" се е появил. След седмица (около 300 км) отново отворих соленоида и имаше минимални боклуци. Сега съм на около 2500 км след ремонта. Няма проблем с кутията и превключва безупречно. Много рядко има лек дискомфорт при смяна от 2 на 3, който само аз усещам (пътниците не усещат). Най вероятно има нужда от ново почистване, но гледам да изчакам по голям период от време. От 3 на 4 не се усеща смяната на предавките. Запушващия се соленоид участва при смяната на предавките от 1 - 2 и 2 - 3. Боклуците които се появаха в началото си обяснявам с това че не беше сменен филтъра (тъй като не намерих наличен в БГ) и явно съм го разбълникал с въздуха който пуснахме през него. Много съм доволен от резултата. Не писах до сега, за да не става "сага" ремонта на кутията, а и да има все пак краен резултат. Надявам се да си я карам още време колата, тъй като е в много добро състояние външно, вътрешно, окачване, двигател, а бе отвсякъде. Ако някой друг ентусиаст има нужда от помощ по темата - да ме търси. Ще споделя моя опит и съвет. 6 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #34 Отговорено 8 Юни, 2022 Адмирации ти поднасям, макар да е слабо казано! Както винаги проблемите на хонда автомата са от слабо налягане, а вдигнатата утайка при загряване на маслото е нормална причина. Жив и здрав за ентусиазма и че заслужено ще си караш супер шестицата! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #35 Отговорено 8 Юни, 2022 Тея боклуци са от хидротрасформатора, не само от филтъра. Дано да е само от това. Сменяхте ли хидрото или го чистихте? Препоръчвам ти да смениш хидравличната течност...точиш отдолу.. и доливаш отгоре, караш 3000км и пак така. Пак чистиш цедката. Провери си буксите на датчиците за налягане. Това също е причина за ритане. При приритване не караш...или караш само на D2...пак чистиш и сменяш течността. Какво масло наляхте в кутията? Изчисти ли магнита вътре при разглобяването? Клапаните вадихте ли ги от клапанното тяло? Мерихте ли общата дебелина на новите фрикционни пакети при монтажа? Скъсания О-пръстен е последствие от прегарянето на фрикционния пакет, а не причината. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #36 Отговорено 9 Юни, 2022 Боклуците са вече история. Имаше ритане само първите дни както съм го описал. Сега няма проблеми, но сравнително рядко включва по троснато на 3-а. Което предполага пак почистване.Хидротрансформатора го свалих внимателно и пак така го монтирах, без никаква интервенция. Дори си остана с маслото.Маслото беше опреснено два месеца преди ремонта и съответно след ремонта долях пак два литра.Кутията беше изчистена безупречно цялата, включително магнита.Клапаните само ги проверихме за свободен ход. Два - три ги отворихме за по обстойна проверка. Нямаше никой проблем.Пакетите на съединителите ни отнеха най много време. Голямо мерене падна. Всички станаха по "учебник". Дори още помня допуските на четирите съединителя. За "О" пръстена съм съгласен че е последствие, а не причина.Има планувано опресняване на маслото и то точно на 3000 км, както препоръчваш.Маслото разбира се е само оригинално Хонда. Гарантирано.А въпроса ти за приритването е история от първия и втория ден след ремонта. Мисля че на първа се прибирах до бокса. Бях и трите пъти близо. Това бяха общо първите 30-40 км. За датчиците ще помисля, но не мисля че има причина да ги проверявам. Ако имат проблем, със сигурност би светнал чека. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #37 Отговорено 9 Юни, 2022 Смяната на хидротрансформатора и цялата хидравлична течност е задължителна при такъв ремонт, както и промивката на радиатора заради боклуците от износените фрикциони. За радиатора още не е късно да го направиш..там се утаява по дъното. По така описаното най-добре да смениш цялата хидравлична течност през тръбите на радиатора. След това като вадиш да чистиш цедките продухай клапаните с въздух под налягане. И двата ти датчика за налягане са извън норми след две десетилетия..може да ги премериш на какво налягане включват и изключват. Не съм фен на honda atf dw1/z1 не само заради цената. За промивка може да ползваш и dexron III, а след това да налееш каквото искаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #38 Отговорено 10 Юни, 2022 Dachev, кажи сега на какъв адрес да ти изпратя и моята кутия . При мен има проблем само втората, мисля, че е О пръстен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #39 Отговорено 10 Юни, 2022 Преди 19 часа, Vancho написа: Смяната на хидротрансформатора и цялата хидравлична течност е задължителна при такъв ремонт, както и промивката на радиатора заради боклуците от износените фрикциони. За радиатора още не е късно да го направиш..там се утаява по дъното. По така описаното най-добре да смениш цялата хидравлична течност през тръбите на радиатора. След това като вадиш да чистиш цедките продухай клапаните с въздух под налягане. И двата ти датчика за налягане са извън норми след две десетилетия..може да ги премериш на какво налягане включват и изключват. Не съм фен на honda atf dw1/z1 не само заради цената. За промивка може да ползваш и dexron III, а след това да налееш каквото искаш. Всичко това звучи много хубаво, но до колко си струва? Или пък колко ще струва? И до колко е необходимо? Маслото в кутията общо е 6 литра. При смяна (или по-точно опресняване поради спецификата на кутията) се сменя 2.6 литра. Аз малко преди ремонта съм правил смяна и след ремонта съм долял 2 л. Дори не помня дали не бяха три литра. Старото масло което върнах бе прецедено. Не се забелязваше да има отлагания по филтъра при прецеждането. Самото износване на съединителя е станало най вероятно бавно и при всяка смяна на масло по едрите частици са си отивали със старото масло. Тази промивка и смяна на масло, която предлагаш, би ми струвала поне 300 лв само за оригинално масло, при условие , че ще бъде смесено с другото което предлагаш Dextron III, в някакви пропорции, които винаги ще имат сянка на съмнение, че не си сложил оригинално масло, а смесено с друго. То колко още ще ми струва струва - няма значение. В този ред на мисли, за чистене на радиатора (който го сменях преди 2-3 години), ще ми е по евтино да го сменя пак целия. Струваше към 160 лв. Относно хидротрансформатора - не съм търсил за колко се намира в БГ, но в щатските сайтове излизаше към 400-500$. Разбира се афтърмаркет. Имах консулт с един от корифеите на автоматични скоростни кутии във Варна (който е и преподавател по темата). Той каза, че новите хидротрансформатори са калпави и не издържат много в сравнение със старите, в които се включва моят. Каза да си карам с него. А очакваната цена в БГ (било то и да си го извикам извън БГ), не предполага ентусиазъм да го сменя. При ревизията на всички соленоиди винаги съм продухвал с въздух каналите към кутията, разбира се и самите клапани! Относно датчиците за налягане най-вероятно би ми излязла грешка, ако не работят. Ако не сработват на време (по точно по налягане, което имаш ти най-вероятно в предвид), най вероятно ще има дискомфорт, но предполагам, че самите датчици са направени с голям хистерезис и съответно поемат големи отклонения от необходимото налягане за включване и изключване. Докато говоря за налягане, да вметна че след ремонта мерих налягането на 3-и 4-и съединител (на другите два ме домързя). И двата бяха в норма. Единият беше на долна граница. Не помня кой, защото не беше притеснително. Та да се върна в началото на поста. До колко си струва да се прави това което предлагаш на кола, която има ниска пазарна стойност, поради годините си и без значение състоянието и?! По принцип нямам намерение за сега да се разделям със нея, защото не виждам с какво по добро би ме впечатлила друга кола. Но не виждам и причина да влагам пари за скъпи ремонти, защото все пак е достатъчно стара. Ако беше кола на 8-9 години не бих правил компромиси и бих направил всичко което предлагаш, но за съжаление реалността е друга - колата е 23 годишна и пазарната и стойност е много ниска. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #40 Отговорено 10 Юни, 2022 Сигурно ще интересно за четящите темата колко ми е струвал ремонта? Ами за частите на кутията 250 лв. От магазина за части ми направиха (много мило) отстъпка на цената за гарнитурите, защото не предполагаха че продават на краен клиент. Като цяло ремонта мина малко над 1000 лв. Кутията бе свалена и монтирана в сервиз. В цената платих и смяна и продажба на предни накладки, прахоуловители на предните амортисьори и маншон на рейката. А! И подаръци на сърцатото приятелче, което ме нави да го направим заедно за да разберем дали можем да правим ремонт и на автоматични скоростни кутии. Предния ни опит с кутии на автомобили бе само негов и то на негова лична с ръчни скорости. При ремонта и си пукна (или счупи не се разбра) 1-2 ребра. Все пак да е ясно че имаме много голям опит в ремонт на други машини и съоръжения различни от автомобилни. Специални благодарности на Александър, без който това не би могло да се случи. Всички ремонтни дейности бяха на негов терен и с негови инструменти и с голям ентусиазъм от негова страна. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове