Jump to content
honda_japan

Принципен въпрос относно смяна на масло

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Без значение марката и модела на автомобила питането ми е принципно, защото незнам дали ще сбъркам:

Напазарувах си дизелов автомобил 2011 година на реални 255к.км, от Италия. Колата има изрядно водеена сервизна книжка , но ме притеснява, че там са сменяли маслото по сервизните предписания , а именно на 30 хил.км.Карана е само с Кастрол EDGE 0w30 за конкретния модел и марка. Аз го смених със същото и съм минал около 2 хил.км за един месец.Твърдо не мисля да ползвам добавки за почистване на двигателя, а да сменям маслото на около 10хил.км макс 11.(дават му 30, което никога няма да направя).Въпроса ми е - четох някъде, че в зависимост от вискозитета и класа на маслото започвало да мие/чисти на 70% от пробега си, не по-рано, тоест ако му дават 20к.км, след 14 изминати започва да чисти и ако го сменя на 10 нищо няма да направя реално? Вярно ли е това твърдение и ще сбъркам ли ако го сменям на 10к занапред? Колата има налични всички катализатори, дпф-и и т.н.

Другото, което е - в сайта на Мобил за ойл селектор-а ме препраща към американския сайт, а на мен ми е нужен Европейски ойл селектор за да си избера подходящо масло от Мобил.

За Петро Канада чувам хубави мнения също, но трябвало да се сменя много по-рано от другите 0W30 масла, което пък не ме устройва, ако не може да окряка поне 10к.км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези смени на 30хил  двигателя ти е помия пълна.

На 10 хил  може да сменяш като го изчистиш.

Два метода бърз и агресивен с добавка,и бавен с къси смени на масло.

Втория ти препоръчвам,намери по бюджетно масло и смени на 4 хил  км поне две до три смени.

Прочети темата за маслата 10 хил почти няма масло което да издържа а ти искаш на 11.

Нищо няма да направиш  с тези 11 хил на така замърсения ти двигател.

Quote

Въпроса ми е - четох някъде, че в зависимост от вискозитета и класа на маслото започвало да мие/чисти на 70% от пробега си, не по-рано, тоест ако му дават 20к.км, след 14 изминати започва да чисти и ако го сменя на 10 нищо няма да направя реално? Вярно ли е това твърдение и ще сбъркам ли ако го сменям на 10к занапред?

Това са пълни простотии,зависи от класа на маслото започва да прави нагар след 10хил а някой и на 8 хил.

Тук от общите поръчки има хубави масла за дизел,писано е за тях,скъпите масла на Равеньол и Аймсол се държат много добре,но на чист двигател.

При теб е важен и хубавия маслен филтър,не там нещо от щанда каквото имат.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километрите пробег всъщност са просто ориентировъчни. Важни са условията и най-вече мото часовете.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, ще се сменя на къси интервали от около 5к. тогава. Да-знам, че и филтрите са важни.

Кое е евтино масло с което гарантирано няма да скапя мотора Тотал ли? Говорим сaмо и единствено за 0w30, а и в такъв случай няма да бързам с Мобил-а тогава, въпреки, че производителя препоръчва кастрол, но нещо не съм му фен аз лично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От общите поръчки тук гарантирано че няма да сложиш менте.

Ще си вземеш и хубав Мобил,той и Кастрола са в Бг с най-много ментета.

Питай човека който ги организира има и налични масла може да има подходящо сега.

Както каза колегата са важни мото часовете, тоес 5 хил градско са долу горе 8 хил извънградско,ти си прецини.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай темата "Капкови проби на двигателни масла" - може да ти е полезна.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil1 

0W30 ESP👍!

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчел съм всичко свързано с маслата де що има тема в този форум, един от най-подробните относно теми за масла и капкови проби. Не бях сигурен дали ако го сменя на 10к въпросното 0w30 (което го дават за лонг лайф и можело да измине гарантирано поне 20к.км) няма да е започнало тъкмо да мие и чисти гняста и аз тогава да го махна. Сега вече и това ми се изясни. За общите поръчки е супер, но поне преди се плащаше маслото, чакаш 2 или 3 седмици и т.н. Ще гледам нещо което има тук в Бг, Мобила, който взимам смея да твърдя, че е повече от истински дори е проверен в руския форум, макар, че гаранция Франция. Но го поръчвам и идва на другия ден.Както и да е-Благодаря още веднъж на всички дали мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, honda_japan написа:

Мобила, който взимам

Хубаво е да уточняваш кой..🙂?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакъв съм вземал от 5в40 който се води само Мобил, та до Мобил 1  5в30 ESP formula. Фукс също е добра алтернатива за мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които казват смени на по 30К са душмани, с цел подмяна след време на мотор и купувай нова кола.. Това е целта...Със сигурност автомобила ти е с омазан мотор, ако е каран по 20-25К с едно масло, но ако нямаш проблем с харча на масло си изтеглил дългата клечка и от тук нататък редовна смяна и от достоверен източник масло. Направи 3 промивки с евтино масло ,ако е оригинално ,не менте няма да скапе двигатела. Карай оптимално, норм обороти, като на втората смяна ,втората......Сложи скъпа добавка да изчисти с новото ,налято масло ,карай 5000км и сложи 3тото масло....Карай до 5,5-6000кмра и изхвърляй ...На по 4, 5..6000км прави смени..Накрая сипи 0w30 Mobil ESP и бутай таван 8000кмра . Ако направиш на 5К капков тест ,ще е мн добре , за да видим колко е мръсно и горе-долу ,в какво положение е мотора ти! :)

 

Весели Празници Вс 🤗😎

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря за съвета.

Весели празници и от мен на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mysticchannel

Quote

.Сложи скъпа добавка да изчисти с новото ,налято масло ,карай 5000км .

Да кара с добавка 5хил км която се очаква да разтвори отлаганията,може ли да ни покажеш такава

Тук в тази тема има добри мнения за промиването на двигатели,и в какво се заблуждаваме.

това е много точно казано:

Quote

Markony

Главен Модератор

 

Администратор

Posted February 17, 2016

Абсолютно против бързите флюшове...3 и 5 минутни.Това ,което изпитва двигателя при промиване се равнява на мойте усещания на зъболекарския стол.Единствено мога да си позволя бавни добавки за 150км,както и промивни масла за голям пробег.Ако някой е отварял някога двигател ,знае структурата на отлаганията и дебелината и начина на чистене на ръка и т.н. ще се досети за какво говоря.Истината е меглио и всички промишлени обезмаслители за алуминий и ултразвуковата вана....

Само за справка с промишлен разтворител киснах кондензатора на маслените пари 1 седмица докато стане проходен.Ваната го събаря за 2 часа,а промивъчното масло никога.С тия добавки се цели да се вземат много пари на човека ,като му обещават спокойствие на душата ,че е направил всичко по силите си за двигателя.Резултата е почистване на магистралите ,които са под налягане.Това са 3-4 тръбички след маслената помпа и вътрешния канал на коляновия и разпределителния вал.Но там наклеп така или иначе не се отлага.Нагара седи там където струята на маслото е най-слаба или маслото само се стича.

Прпоръчвам да се кара с масло от серията clean 2-3 сезона,което води поне до измиване на картера на главата,витек пътищата и основния картер,както и част от стените на блока.Двата отдушника на картера и господ не може да ги очисти без киснене и миене с пара.Също съм против смяната на маслото на 10к километра.Повечето масла от клас полусинтетика не изкарват 8к километра и почват да отделят изгорели добавки по стените.

 

За тези които не са чели темата и вярват на магазинерите за маслата издържащи 25 хил. км и нагоре.

Ето тук има отворени такива двигатели.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка твърдо няма да слагам, както и по-горе казах, предпочитам да сменя маслото няколко пъти за 15-20к.км с хубави маслени филтри. Не съм привърженик на лонг лайф маслата. Но май само ние в Бг се втелясваме така по колите си, Италианеца чете в книжката или където е написано, че се сменя на 30к и на толкова го сменя, друг с ВАГ - пише на 20к и сменя на 20к, но..............те я взимат от нова и не му мислят много, после ние си бием главите и се чудим. Въпреки, че аз и нова да взема не бих я мъчил повече от 15к. с едно масло, било то и оригинално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си DPF, трябва да ползваш масла по ACEA C3. Ако колата е Honda и двигателят е в много добра кондиция - може и ACEA C2.

Сменяш на 10 хил. км. (максимум на 12 хил.) и си "свиркай".

Хубавите добавки за дизелово гориво са силно препоръчителни при качеството на нашата нафта!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не беше ли Markony Главен Модератор казал - Никога масла,предназначени за българския пазар,никога масло от ОЕМ представител.

 

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм карал с Castrol Edge 0W30 C3, което е за коли с DPF

 

Но за мен по-добро от него е Repsol Elite.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй, като отново искам да разчитам на професионален съвет и мнение, кое от изброените масла би било най-подходящо за мен, като уточнявам, че ако взема от ato24.de ще купя няколко туби с масло за д амога д аимам за няколко смени.Сега ще го сменя този булшит, който е вече на почти 3к.км и следващото което мисля д аналея ще го карам още 5к.км и вече по-следващата смяна ще е на макс 10к.км: Избора на който съм се спрял е следния:

https://www.ato24.de/en/liqui-moly-special-tec-v-0w-30.html  - ще купя 12 литра за 2 смени

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html  пак покупка на 12 литра, но не покрива спецификациите за Волво (взех си Волво XC60 D3 мотор с код на двигателя D5402T2 - 5 цилиндъра с всичките катализатори на него dpf-и и т.н.

https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html  - от това ако взема ще са 3 туби по 4 литра ( гледам има и много малка отстъпка)

https://www.avtochastionline24.bg/fuchs/17376058   - ако се спра на това директно ще взема 3 или 4 туби, само цената ме притеснява, че идва на Елф 5в40 :)

https://automasla.bg/motorni-masla/motorni-masla-mobil?product_id=589&mfp=1f-viskozitet[8]  - това ми е в топ приоритетите, като от него мисля да взема 6 литра за проба ( двигателя събира по книжка 5,9л.) и ако съм доволен пак да заложа на него. Има го в момента и в СФА на 131 лв за 5 литрова туба.

 

Гледам основно да е с вискозитет 0w30 задължително, да отговаря на Волво изискванията и да има норма A5/B5. Оригиналното Волво масло дори в немския сайт е скъпо и не мисля да го взимам, а и вътре някъде бях чел, че е Кастрол. Кастрол твърдо не искам повече да слагам, бил той и немски. Основните ми колебания са за горните 5 линка, нямам желание да слагам Валволин,Репсол,Кома, Шел, Мотул и т.н. Единственото нещо, което ме тревожи е представянето на маслото, както в зимните студове на студен старт ( там гледам Pour point ), така и в летните жеги в задръстванията при 35-41 градуса Пловдивски трафик ( там гледам показателя Flash point), а също и съдържанието на пепел било важно важно за дизела (1-ви дизел ми е ).

Осъзнавам, че колата не е Хонда и затова съм сложил темата в "Общи дискусии", няма къде д аполуча по-точен съвет от тук, а ако тръгна по сервизите всеки сервиз си е дилър на определено масло и си държи на него. Пропуснах и друго важно нещо, колата се пали всеки ден на студен старт, няма гараж, кара се 2,5км в посока, гаси се и след работа отново 2,5км обратно ( гаден режим за работа), но пък съотношението градско:извънградско е грубо 25:75. Но извънградските километри ги правя основно уикенда, на месец грубо между 1400 и 2000км ( имам и друг автомобил бензинов с газ).

Предварително Благодаря на всички за отделеното време.

 

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша това инфо само за да допълня темата, ако на някой би му била полезна тази информация. Днес смених маслото Кастрол EDGE 0в30, карано е точно 4к.км, като 99% от километрите са само извънградско, при средна скорост 37-45км. Като цяло никъде не съм превишавал 140 ( магистрала ) и съм карал само и единствено с ограниченията. Маслото при самото източване не забелязахме някаква особена промяна освен, че беше черно на катран, но това е дизел и е нормално ( предвид и километрите ), отваряме масления филтър ( хартиен елемент цилиндричен, като на Москвич 12-так), на около 5-7 мм от основата му гъста гняс полепнала плътно нямаща нищо общо с масло, а нещо, като секрет от носа ( с извинение ), само, че черен. Майстора се уплаши, говорим з амасло на точно един месец и точно 4к.км каране полека без качване на излишни обороти. Филтъра, стария беше някакъв ФИАМ и според мен бая работа е свършил. Сега налях Мoбил1 ESP LV 0w30 и монтирахме маслен филтър МАНН, да видим какво ще покаже след 5к.км.

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя черен "сопол" най-вероятно е бил измит от Кастрола. Отлагания от предишните масла. Добре, че филтърът го е спрял това нещо. Може да е останало още в цялата маслена система и кулера. Трябвало е да направиш една промивка на маслената система, преди да налееш новото масло.

Не разбирам това за филтърния елемент ("като на Москвич 12-так"). Москвичите си бяха със стандартни, метална конструкция, филтърни елементи.

Това при теб е вложка на масления филтър. Такива са.

 

П.П. За новозакупен автомобил (втора ръка) ли става въпрос?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На москвичите, не е ли пак тип хартиена вложка, както е при мен, при БМВ знам, че е так, при Ауди ако не се лъжа по-новите двигатели.

Да за "новозакупен" автомобил втора ръка от Италия с прилежно водена сервизна книжка и сменян Кастрол 0w30 на всеки 30хил.км точно!!!

Вероятно собственика е разчитал на "сервиза" и на заводските препоръки, защото точно толкова му дават 30к. или 2 години. Промивка няма д аправя с разни флъшове, освен само с ново и свежо масло по спецификация, което ще източа след 5к.км Заредил съм се с още 12 литра  Мобил 1ESP LV 0w30 и още два нови маслени филтъра Ман.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Кастрол 0w30 на всеки 30хил.км точно!!!

Каран 255 хил км на тези интервали според мен двигателя ти е събрал много чернилка,да не кажа че е вътрешно като някой от постнатата ми тема.

Това може да се каже ако се отвори.

Промивките могат да станат и с промивна масло което обира доста повече мръсотия,поради факта че слагаш чисто масло,а не 250мл добавка в мръсното си масло.

Наистина ти трябва доста да го промиеш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сега с това ще карам 5к., имам още 12 литра и тях ще карам още по 5-7к. и мисля, че няма да е , както го взех, като сменям и с нови маслени филтри разбира се.След, което ще започна да сменям на 10к.км - смао се чудя дали ще направя беля ако за лятото му шибна 5в30 или ще е голям проблем з атурбина,дпф,катализатор и т.н.?Защото по спецификация навсякъде му дават 0в30, а в Бг си е жега лятото? Мога ли да направя някаква беля?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То каквато и беля е имало да става, вече е станала... Особено тая гняс в турбото... Сега постепенно могат да се проявяват последствията. Дано да не съм прав!

Относно грейд 5W-30, няма абсолютно никакъв проблем, само трябва да е по ACEA C2, или ACEA C3, за да пазиш DPF-а.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, honda_japan написа:

Заредил съм се с още 12 литра  Мобил 1ESP LV 0w30

Колега,от къде си закупил мобила,цена и някоя снимка ако е възможно,на гравирания надпис за датата на производство.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото го взех от Интеркарс, 3 туби х 4 литра.Тубите не са при мен, оставих ги на вилата, когато отида ще направя снимки и ще пусна.Цената няма как да я коментирам, защото е през приятел. Уточнявам, че предни пъти, когато съм взимал Мобил съм поръчвал от официалния вносител за Бг, този сега с който съм и имам още е от Интеркарс и не съм го проверявал по форумите дали е читав или не.Така или иначе след 5к. изчезва и наливам други 6 литра. Надявам се да е истински, но нямам как да гарантирам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic - не разбирам защо масово се одобрява вдигане на вискозитета при по-стари мотори, специално този при ниска температура. В това видео е обяснено доста нагледно кои промени във вискозитета са подходящи и кои опасни за двигателя, а именно по-нисък "зимен" и по-висок "летен" може да се допусне, докато обратното е опасно за двигателя, защото така двигателя се излага на условия, за които не е проектиран - по-гъсто масло при палене и по-рядко - в нормален режим на работа.

Според мен е задължително да се запазва зимния вискозитет спрямо производителя, за да може да се гарантира добро мазане при студен старт, независимо на какъв пробег е двигателя. А вече в зависимост от пробега и натоварването, да се повишава летния вискозитет.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз твърдо спазвам това правило при всичките си коли, дори споря с майсторягите, като ми излязат с аргумента "тя е на над 150к, слагай вместо 5в40, 10в40", аз не съм на това мнение и ако го гори или има някакъв проблем или някакво износване някъде или маслото е боклук.Особено пък за зимата да налееш по-гъсто масло, отколкото е предписано от производителя за мен не е редно. Питах за 5в30, но имах предвид да го налея за лятото и то само за проба, вероятно мотора ще работи доста по-плътно при тия жеги, но май няма да си правя експерименти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, honda_japan написа:

няма да си правя експерименти.

Недей,в 10-ката си с избора до тук:thumbs1:!Само дай тук,някоя снимка за"цвят":D.

П.П.Може и капков тест,в др. тема🙂.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се, но ще е като ида на вилата, ще снимам отвсякъде.Смених го преди два дена, навъртях му 1000км и нямам забележки засега, но е твърде рано за каквито и да е изводи. Дали да си мисля, че въпросния Кастрол, предното масло е чистил много добре за да се отложат такива гнясове по масления филтър и то само за 4к.км? На самата капачка на маслото пише, че Волво препоръчва Кастрол, но сигурно са имали предвид онзи Кастрол в едни други ширини........

Четейки на теория двата техникал шиита на Кастрола и Мобил-а, и на база общите познания от този форум стигнах до извода, че Мобил-а е доста по-добър от въпросния Кастрол, но това е само на теория.Както казва един приятел "Пиеш ли го, че разбираш?" :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, JHM написа:

Колега,от къде си закупил мобила,цена

Понеже днес си поръчах, имам прясно инфо за най-добрата цена, която намерих:

https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_95_133&products_id=3773

https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_95_132&products_id=3731

Аз слагам 5W30. Надявам се, че ще е читаво.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В спецификациите ти е,никакви ядове!

Ако знаеш...,това ESP при вносителя му за бг, е на двойна от твоята цена🥶(питал съм).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 42 минути, honda_japan написа:

Както казва един приятел "Пиеш ли го, че разбираш?" 

С еволюцията при генните разработки и тестове,които ни стягат и това ще е възможно🧠🧬☣️,въпрос на време!

Иначе,тук сме още на ниво ноздри:tooth:.

П.П. В кръга на шегата разбира се.Нека колегите допринасящи,с точни и компетентни писания в темите за маслата,продължават да допринасят за хубавия облик тук:thumbs1:!

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Знам, че е в спецификациите и в момента карам с такова. Имам предвид точно това, което чакам да получа. В момента е на някаква промоция (цената е в червено) и се надявам да не е старо или др. 

Като запознат с търговските принципи, мога да ти кажа, че почти винаги цените при вносителя са най-високи. Той не е фокусиран към крайния потребител, а към дилъри и обикновено обявява бомбастична цена от която сваля, да речем 50-60-70% към дилърите, които го продават с "отстъпка" :tooth:

Ето още една добра цена от дилъра на Пежо:

https://webstore.sfa.bg/product/mobil-1-esp-formula-5w30-5l-1

 

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и моето в Пежо:

https://webstore.sfa.bg/product/mobil-1-esp-lv-0w30-5-l

Чувал съм , няма как да го потвърдя, че маслата им били истински, ама цената..................................

А иначе inspektora е напълно прав.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, honda_japan написа:

А иначе inspektora е напълно прав.

Той е прав,но дано му пратят туба с надпис "LV",че на дадения от него линк,на изображението липсва.Това е ново масло на нашия пазар,та незнам,кое...,как...!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5в30 мисля няма LV, а дано си е проверил в ойл селктора дали е за 5в30 или не е за 0в30? За Хондата от подписа му говоря.

Сипвал съм на турбо бензин от това 5в30, което е дал в линка и колата се развърташе, като Ванкелов двигател - осезаема разлика спрямо всички 5в40 с които бях карал ( 8 смени различни масла 5в40, включитлено и Ravenol VST 5w40 )  с този Мобил 5в30 ESP имам чувстовот, че добави поне още 20 коня, по-пъргава никога не е била колата, на която го наливах тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Terje написа:

не разбирам защо масово се одобрява вдигане на вискозитета при по-стари мотори, специално този при ниска температура.

Има достатъчно масла 0W и 5W, които са с еднакви вискозитетни х-ки. Както при ACEA C2, така и при ACEA C3. Например:

https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/82859c87b9cbbf84063b3ac684284da0e9ea9ef3.pdf  и  https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/13/d7dcefcd98f4074e3f24661664176f64455166a5.pdf

 

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-arctic-low-saps-als-sae-0w-30  и  https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-vmp-sae-5w-30

 

И други...

 

За нашия климат, до минус 5°C - 10°C,  0W нямат толкова голямо предимство.

При 50% и повече градско каране, по-добре е да се ползва ACEA C3, отколкото C2 (при DPF), независимо 0W или 5W. Поради недозагряване на двигателя и свързаните с него проблеми, като "blow-bay" газове и разреждане на маслото с гориво.

По принцип добрите 5W имат по-малко полимерни подобрители на вискозитета, в сравнение с 0W, и са за предпочитане.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нормално е да има 0W и 5W масла с близки ниско-температурни вискозитети, когато те са близко до границата между 0W и 5W. Но колко хора проверяват и тези параметри? Има риск, човек търсейки 5W масло, да попадне в другия край на спецификацията - граничещ до вискозитета 10W...

 

А разликата между C2 и C3 касае HTHS, т.е. по-скоро характеристики при висока температура, а не толкова при недозагрял двигател.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...